Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,701 tot 1,725 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302074
    Lampjuh
      Lid sinds:
      29 January 2009

      origineel gepost door ErwinP

      origineel gepost door Lampjuh
      even een vraag…
      is het mogelijk om een c20ne in een corsa te hangen met behoud van de airco?
      die airco is me toch redelijk heilig met het warme weer!

      als je een 1.2 16v hebt dan heb je elek stuurbekrachtiging, die kun je mooi houden, aircopomp is pas te maken, er is ruimte voor, alleen de 1.2 16v radiateur is wel vrij groot (680×285) en die kan ws niet ver genoeg naar voren om ruimte te maken. ik weet ook niet of het originele spruitstuk nog past

      is het gebruiken van een andere radiateur, bijv van een x16xe zoals gesuggereerd wordt op nova tuning, afdoende?
      zou wel mooi zijn als dit mogelijk is allemaal.
      goedkope blokken, degelijk,zuinig en lekker simpel.
      zat er aan te denken nu een blokje te kopen, reviseren,wat veranderen met seh zuigers en ander nokje erin en dan in de zomer inbouwen….
      als alles maar blijft werken! zou top zijn

      #17302075
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Ik ben er bijna heel erg zeker van dat het wel moet gaan passen, controleer je eigen assen ook even of die geen 22 tanden hebben aan de versnellingsbak zeide.

        origineel gepost door Hacula
        Ff een vraag over aandrijfassen e.d.

        Voor het inbouwen van een bigblockbak in de corsa, moet je de aandrijfassen aanpassen.
        GSI kineet wielzijde + GSI aandrijfas in combinatie met de bakzijde kineten van een nexia gtx.
        Alleen hoe zit dit als je zelf geen GSI hebt? Dan past je GSI kineet wielzijde toch niet in je naaf omdat hij meer spiebanen heeft? Dus dan zou ik ook nog eens mijn naven moeten aanpassen?

        #17302076
        Hacula
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2008

          Ik zal het even bekijken als ik ze los heb zondag :)
          Is er iemand die dit kan bevestigen?

          origineel gepost door freek corsa
          Ik ben er bijna heel erg zeker van dat het wel moet gaan passen, controleer je eigen assen ook even of die geen 22 tanden hebben aan de versnellingsbak zeide.

          origineel gepost door Hacula
          Ff een vraag over aandrijfassen e.d.

          Voor het inbouwen van een bigblockbak in de corsa, moet je de aandrijfassen aanpassen.
          GSI kineet wielzijde + GSI aandrijfas in combinatie met de bakzijde kineten van een nexia gtx.
          Alleen hoe zit dit als je zelf geen GSI hebt? Dan past je GSI kineet wielzijde toch niet in je naaf omdat hij meer spiebanen heeft? Dus dan zou ik ook nog eens mijn naven moeten aanpassen?

          #17302077
          shoarmaschotel
            Lid sinds:
            23 February 2007

            Hacula: bij een corsa A zijn de buitenste homokineten en naven gelijk bij ieder type. Dus A-GSI homokineten passen in iedere corsa A naaf. Of dat bij een corsa B ook zo is weet ik niet, maar verwacht dat het gewoon het zelfde is. speur anders een beetje op Hbase, kun je een homokineet opzoeken en dan kijken op welke modellen die past. Database klopt niet 100% maar is wel redelijk betrouwbaar.

            #17302078
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Alle wielnaven van de corsa’s zijn gelijk..
              Benzine modellen iig..
              Overal kan een GSI as in gestoken worden…

              #17302079
              omega 3.0v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 September 2009

                heb na mijn ongeluk met mijn calibra c20xe 170pk
                (geflowde coscastkop en gereviseerd, mtech sfi vervanger, k&n filter met kunstof inlaatbuis, en gechipt.)
                de motor afgestaan aan een maatje van mij en we hebben deze vervolgens in een corsa a van voor de facelift getast. hij heeft er al een rondje op assen mee gevlamt en haalde 190 op dat korte rechte stukje.
                ik moet zeggen het is wel ff wat werk zeker als je het gelijk goed aanpakt en de remmen en vering en roest en versevegingen aan het chassis ook gelijk meepakt. maar als je er eenmaal mee mag rijden is het wel machtig mooi werk….:wors:thumbup

                #17302080
                dabok
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2009

                  Ook ik begin op zeer korte termijn aan een Corsa B 2.0 16v project , van oorsprong een 1.4 , dus niks GSi , word ook verstevigd aan het front , zal kijken of ik hier foto’s van kan maken , want al het laswerk word verricht door een goede lasser , dit gebeurd overdag als ik aan het werk ben ( lekker als het voor je gedaan word :D ) , maar komt wel in orde ( gebeurd overigens met een M-Tech setje ) !

                  #17302081
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    tja over die versteviging heb ik al vaker mijn mening gegeven…

                    #17302082
                    dabok
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 May 2009

                      origineel gepost door corsaboy
                      tja over die versteviging heb ik al vaker mijn mening gegeven…

                      Heb ik over het hoofd gezien , denk ik..

                      Wat was je mening erover dan , sta er graag voor open namelijk. !

                      #17302083
                      Timmeh
                        Lid sinds:
                        8 October 2009

                        ik wil eigenlijk een nieuw project beginnen

                        corsa B 1.6 gsi swappen naar een c20xe

                        reden dat ik een corsa B gsi wil gebruiken is omdat ik wel de luxe binnen wil (lees elektrische ramen stuurbekrachtiging enz. )

                        nou heb ik al heel wat research gedaan over de swap maar het is beter om met jullie een lijstje op te stellen wat ik nou allemaal precies nodig heb voor de swap..
                        de bedoeling is het motorruim zo clean mogelijk wordt (wire tuck, trottle bodies enz.)

                        ik wil gewoon eens weten wat heb ik puur nodig om zo’n swap te doen. vanuitgaande dat ik een mtech kit wil gebruiken.

                        verder heb ik als donor een d kadett met dus de c20xe en een volledig E kadett GSi onderstel met remmen., digidash.

                        wie kan mij helpen om het lijstje te gaan maken zodat ik een begin aan dit project kan gaan beginnen.

                        ervaring met swappen in het algemeen heb ik wel.
                        o.a me andere project auto s13 200sx met 1.8 turbo geswapt naar een r33 skyline motor.

                        wie o wie is zo aardig mij t helpen met me winterproject? :P

                        #17302084
                        sjoerdie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 September 2005

                          Ik denk als je dit topic eens doorspit dat je alles weet wat je moet weten,…..en nog een heleboel meer.

                          Niet dat ik je niet wil helpen, maar beetje zoeken kan geen kwaad, alles staat in dit topic wel beschreven.

                          En deze site helpt je ook heeeel veel: http://corsa-novatuning.nl/

                          En over je M-tech setje… ze zijn vrij prijzig..(en dan heb je nog een losse steun nodig voor de stuurbekrachtigingspomp a 90euro)

                          kijk eens op de site van bijv. chris astley (engeland)

                          #17302085
                          david verburg
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            astley spul heb ik ook goeie kwaliteit stuenen lekker dik materiaal:P
                            sla alleen de homokineten maar over die daar vandaan komen
                            dat zijn goedkope repo,s die had ik binnen en week lek op de velsrand en bij het uit elkaar halen van de assen trok ik het hele binnen werk eruit
                            heb ze terug gebracht maar tot op heden nog geen reactie:jerry

                            #17302086
                            Powercorsa
                              Lid sinds:
                              26 October 2007

                              origineel gepost door dabok

                              origineel gepost door corsaboy
                              tja over die versteviging heb ik al vaker mijn mening gegeven…

                              Heb ik over het hoofd gezien , denk ik..

                              Wat was je mening erover dan , sta er graag voor open namelijk. !

                              Kijk maar eens op pagina 43.

                              #17302087
                              freek corsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 December 2004

                                Een C20NE heeft verschillende draadbomen en dus ook verschillende sensoren en verschillende ECU’s

                                Daarbij heb je nog verschillen in distributie en V-snaar of multi riem.

                                Als er vragen zijn, dan horen we het wel.

                                #17302088
                                CorsaTR
                                  Lid sinds:
                                  26 April 2009

                                  Ik heb een vraagje over de corsa A motorsteun rechtsvoor van corsanovatuning.
                                  Die laat ik op me werk maken van 4mm staal dat 90graden koud gebogen word.

                                  Maar bij de corsa B zie ik dat er haaks op het gebogen deel een verstevigingstuk op wordt gelast, is dit ook nodig bij de steun voor de A?

                                  Kon zo snel geen foto vinden van afgemaakte A motorsteun.

                                  #17302089
                                  corsaboy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    zou ik wel doen…
                                    Anders buigt ie wel door…

                                    #17302090
                                    CorsaTR
                                      Lid sinds:
                                      26 April 2009

                                      is dit dan een goede lengte en goede plaats om niet in de problemen te komen kwa bouten en ruimte?

                                      (is me eerste motorombouw, en weet niet precies hoe alles uitkomt)

                                      #17302091
                                      corsaboy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        pak dan een kadett steun als dit je eerste ombouw wordt…
                                        Met de kadett steun hoef je nix te hobbyen en blijft het iig heel…

                                        #17302092
                                        CorsaTR
                                          Lid sinds:
                                          26 April 2009

                                          dat steuntje maken is het probleem niet hoor, ze maken het op me werk voor me en dat stukje kan ik of zelf lassen of hun kunnen het voor me doen.

                                          Hier op de sloperij valt nooit wat te vinden als je wat nodig heb, dus daar kom ik niet graag:(.
                                          Zal er helaas wel heen moeten voor aandrijfassen:P

                                          #17302093
                                          corsaboy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Originally posted by CorsaTR
                                            dat steuntje maken is het probleem niet hoor, ze maken het op me werk voor me en dat stukje kan ik of zelf lassen of hun kunnen het voor me doen.

                                            Hier op de sloperij valt nooit wat te vinden als je wat nodig heb, dus daar kom ik niet graag:(.
                                            Zal er helaas wel heen moeten voor aandrijfassen:P

                                            steun is nog wel een keer te vinden..
                                            anders hier op het forum…

                                            En met welke assen wil je gaan rijden??
                                            Want jij wilt assen op de sloop vinden..

                                            Denk eerder dat je die steun hebt dan die assen hahahah

                                            #17302094
                                            CorsaTR
                                              Lid sinds:
                                              26 April 2009

                                              ja voor een f16 versnellingsbak, maar die ga ik wel via marktplaats, CorsaAforum of hier zoeken dan heb je meestal ook de juiste homokeneten erbij

                                              #17302095
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Originally posted by CorsaTR
                                                ja voor een f16 versnellingsbak, maar die ga ik wel via marktplaats, CorsaAforum of hier zoeken dan heb je meestal ook de juiste homokeneten erbij

                                                ff bij het begin..

                                                je wilt een 2.0 inbouwen.
                                                zelf de steun maken.

                                                ok kan ik nog in komen,
                                                maar welke assen wil je nu gaan gebruiken???

                                                en heb je de site http://www.corsa-novatuning.nl GOED doorgelezen..

                                                Want er is maar 1 type as van de a corsa zelf die past mits je de juiste homokineten hebt..
                                                Deze assen beginnen onderhand zeldzaam te worden…

                                                Wat een optie is is dikke assen bestellen uit the UK.
                                                Ik ga binnenkort ook nog wat bestellen dus als je dat als optie ziet mag je het ook aangeven..

                                                dan plaatst je andere naven en neem je dikke assen zodat het spul ook nog wat kan hebben..
                                                En kun je gewoon een setje kadett 2.0 homokineten pakken en klaar ben je..

                                                Geld trouwens voor iedereen..
                                                Zoek je nog dikke assen of naven voor nette prijzen..

                                                laat maar horen, per u2u of mail of msn of sms..
                                                Ik binnenkort weer bestellen en waarschijnlijk vaker bij deze gasten… Vanwege de goeie prijzen die we nu al krijgen :vertag

                                                #17302096
                                                CorsaTR
                                                  Lid sinds:
                                                  26 April 2009

                                                  ja waar kan ik de prijzen daarvan vinden?
                                                  En is de versteviging zoals ik hem getekend heb voldoende of moeten er 2 op zoals bij de corsa b steun die jij gepost hebt op pagina 65?

                                                  #17302097
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    die staan nergens vermeld.
                                                    ik bestel wel vaker meerdere spullen bij 1 leverancier, maar dat gaat alleen via mail of u2u.

                                                    Ga geen prijzen hier neer zetten…
                                                    Aangezien elke levering weer anders kan zijn…

                                                    Betreffende de steun, ik zou hem zelf maken zoals de steun van de corsa b…
                                                    dan kan die ook niet gaan werken….

                                                    #17302098
                                                    bd.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 July 2009

                                                      origineel gepost door corsaboy

                                                      Originally posted by CorsaTR

                                                      Want er is maar 1 type as van de a corsa zelf die past mits je de juiste homokineten hebt..
                                                      Deze assen beginnen onderhand zeldzaam te worden…

                                                      ik heb dit is zitten te bekijken, en ik wou dit is zelf uitgaan proberen maar aangezien mijn corsa weg gaat, kan dit niet meer..

                                                      als je een 2liter of een nexia homokineet neemt dan kan je de koperkleurige kap eraf tikken(daar waar de as hoes opzit). deze kap zit er gewoon opgeperst.

                                                      bij de homokineet van een 1.0 gaat dit niet, dus die moet je ff openslijpen maar dat maakt niet uit want daar heb je het binnenwerk van nodig.
                                                      het binnenwerk van de homokineet is van een 1.0/1.2/1.4 is aan de buitenzeide precies dezelfde maat als het binnenwerk van een 2.0 homo. dat binnenwerk van de 1.0 homo past dus zo terug in die kogellagers die in de 2.0 homokineet zitten. het enigste verschil is dat dat binnenwerk dus wel gewoon 28 tandig is en dat je dus eigenlijk gewoon met de orginele assen kan gaan rijden!
                                                      het enigste prob dat je nu eigenlijk nog hebt is dat je de 2 stukken homokineet terug met elkaar moet verbinden. maar aangezien deze 2 stukken allebei van staal zijn, kan je dit gewoon terug vast lassen..
                                                      ik heb dit samen met een maat van me uitgedacht en mee bezig geweet. het enigste wat ik nog moet doen is ff die 2 stukken aan elkaar lassen en testen. maar aangezien de corsa weggaat hoop ik dat iemand anders dit misschien is wil gaan proberen..?
                                                      het is wel een vies werkje maar als het zou werken is het natuurlijk wel de moeite waard, setje 2.0/nexia/diesel homo’s en je kan met een 2.0 rijden king:

                                                      voor degene die twijfelen aan de sterkte van de orginele assen, friso rijd met een f13 achter zijn 220 pk xe met orginele corsa assen en die blijven gewoon heel!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,701 tot 1,725 (van in totaal 2,053)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.