Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2009 om 11:59 #17302049
origineel gepost door robbyrood
Is dit met electrode gelast ofzo??;):kewlpicsking:
Moet me alleen van het hart dat het zo’n eenzijdige versteviging is…..
Zit er aan de onderkant van de balk niets???is niet nodig, het loopt aan de achterkant van de balk door naar beneden…soort hoekprofiel …
9 juni 2009 om 17:57 #17302050hhmm dus dat is jouw corsa.. snapte al niet van wie die fotos nou waren.. jouwe waren duidelijker .. mijne nog in zwart..
origineel gepost door 5chaap2k
best grappig dat de foto’s van mn verbouwing inmiddels overal op internet rondzwerven hehe :) (rode corsa)origineel gepost door mattemaker
doe eerst de bouten door het plaatje en ga dan lassen.. geloof me..:vertag;)
let op dat je het gaatje rcht boven het boutgat doet17 juni 2009 om 10:21 #17302051even een update van de corsa a met de z20let
de interkoeler met de slangen zij klaar,ook de koelwater slangen.
luchtfilter komt in de accubak
ga nu met de benzine leidingen beginnen.daarna is de kabelboom aan de beurt
17 juni 2009 om 12:25 #17302052:wors :thumbup
17 juni 2009 om 20:48 #17302053:fy1 bedankt voor de foto’s NOT!!! nu moet ik al het kwijl van het toetsenboard halen
:D:wors Blok zit er heel netjes in zo!
22 juni 2009 om 10:01 #17302054is wel netjes zie je weinig z20let!!
24 juni 2009 om 16:14 #17302055ff vraagje
ik wil de luchtfilter in de accubak hebben (corsa B)
is dat alleen een kwestie van de accu achterin en het gat groter maken
of gaat dat niet passen ivm de lmm ??
der zit een c20xe met een oude type SFI vervanger
ik wil het ff wete voor dat ik ga haken en slijpe :ange
grt
24 juni 2009 om 16:29 #17302056origineel gepost door geert666
is wel netjes zie je weinig z20let!!en zeker niet met de orginele z20let bak erachter.:thumbup
gaat lekker arjo :wors
24 juni 2009 om 18:11 #17302057Originally posted by yo!rick
ff vraagjeik wil de luchtfilter in de accubak hebben (corsa B)
is dat alleen een kwestie van de accu achterin en het gat groter maken
of gaat dat niet passen ivm de lmm ??
der zit een c20xe met een oude type SFI vervanger
ik wil het ff wete voor dat ik ga haken en slijpe :ange
grt
alles is mogelijk als je handig bent..
Ik ga zelfs nog veel verder :vertag24 juni 2009 om 21:42 #17302058oke dan ;)
maare ik geen zin om het halve vuurschot weg te slijpen snap je :D
maare hoe bedoel je dat dat je veel verder gaat ??
25 juni 2009 om 04:37 #17302059kijk maar eens in mijn eigen verbouwingstopic :D
Ik heb helemaal geen schutbord meer naar boven, en geen accu bak en ook geen ruitensproeierresevoir plaats..
;)25 juni 2009 om 04:44 #17302060nergens voor nodig en staat 1-x strakker!
heb ook dat bovenste deel niet meer :D:D
30 juni 2009 om 15:13 #17302061mischien een domme vraag.
Maar de steun welke op het corsa-nova tuning staat, hoeveel graden moet die omgezet worden? 90 graden?
Wat is ds plaatdikte?
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/pdf/motorsteun%20corsa%20A.pdfalvast bedankt,
Jack
1 juli 2009 om 10:01 #17302062Corsa A = 90 graden.
Corsa B is 2x 45 graden.
Steun is van 3mm of dikker staalplaat.
1 juli 2009 om 10:21 #17302063Bedankt :D
Iemand een tekening van de 12mm spacerplaat tussen versnellingsbak en achterste motorsteun van de corsa A?1 juli 2009 om 10:38 #17302064Neem die van de B, staat in de downloads
Ze zijn namelijk gelijk aan elkaar, vergeet niet langere bouten te monteren.
1 juli 2009 om 18:43 #17302065Het laswerk laat ik door een vriend van me doen die bij een schadeherstelbedrijf werkt.
Hij maakt me ook de platen….lekker makkelijk he :P
Ik zet meteen langere bouten met een hogere classificering 10.9 ipv standaard 8.8 ;)
Meteen de verstevigingsset erin en de coplete motorruimte (waar nu alleen puntlassen zitten) geheel aflassen… moet zeker goed komen :thumbup
nogmaals bedankt
10 juli 2009 om 12:54 #17302066even een vraag…
is het mogelijk om een c20ne in een corsa te hangen met behoud van de airco?
die airco is me toch redelijk heilig met het warme weer!10 juli 2009 om 21:19 #17302067Ik heb geen verstand van B corsa’s, maar het lijkt me wel te doen.
12 juli 2009 om 15:27 #17302068lukt wel moet je alleen afscheid nemen van de stbk!@
12 juli 2009 om 20:12 #17302069Goedeavond mannen (en vrouwen?),
Aangezien mijn auto nu geen apk heeft omdat de 1.6 ecopech de geest aan het geven is wil ik dus een C20XE er in gooien :). Ik heb een Corsa B GSI met stuurbekrachtiging (zonder abs en airco). Ik heb al een blok icm F20 bak op het oog, maar waar moet ik nog meer aan denken?
Uiteraard worden de remmen en het onderstel aangepast en wil ik een verstevigingbalkie boven het blok. Maar hoe zit het met verstevigingen in de A-style of verstevigingen achterin??
Mijn dank is groot (alvast)
13 juli 2009 om 16:31 #17302070origineel gepost door PRObin
Goedeavond mannen (en vrouwen?),Aangezien mijn auto nu geen apk heeft omdat de 1.6 ecopech de geest aan het geven is wil ik dus een C20XE er in gooien :). Ik heb een Corsa B GSI met stuurbekrachtiging (zonder abs en airco). Ik heb al een blok icm F20 bak op het oog, maar waar moet ik nog meer aan denken?
Uiteraard worden de remmen en het onderstel aangepast en wil ik een verstevigingbalkie boven het blok. Maar hoe zit het met verstevigingen in de A-style of verstevigingen achterin??
Mijn dank is groot (alvast)
check ff
http://www.corsa-novatuning.nl/daar staat alles king:
16 juli 2009 om 01:59 #17302071Thanks
9 augustus 2009 om 09:18 #17302072origineel gepost door Lampjuh
even een vraag…
is het mogelijk om een c20ne in een corsa te hangen met behoud van de airco?
die airco is me toch redelijk heilig met het warme weer!als je een 1.2 16v hebt dan heb je elek stuurbekrachtiging, die kun je mooi houden, aircopomp is pas te maken, er is ruimte voor, alleen de 1.2 16v radiateur is wel vrij groot (680×285) en die kan ws niet ver genoeg naar voren om ruimte te maken. ik weet ook niet of het originele spruitstuk nog past
4 september 2009 om 19:21 #17302073Ff een vraag over aandrijfassen e.d.
Voor het inbouwen van een bigblockbak in de corsa, moet je de aandrijfassen aanpassen.
GSI kineet wielzijde + GSI aandrijfas in combinatie met de bakzijde kineten van een nexia gtx.
Alleen hoe zit dit als je zelf geen GSI hebt? Dan past je GSI kineet wielzijde toch niet in je naaf omdat hij meer spiebanen heeft? Dus dan zou ik ook nog eens mijn naven moeten aanpassen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.