Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2009 om 22:19 #17302024
Ontsteking moet werken met de module, hall gever en de bobine zelf.
Dwz plus aansluiten op de bobine en zorgen dat de bedrading naar de hallgever ook klopt:plus ,min en signaal!14 april 2009 om 06:12 #17302025origineel gepost door mayhem
ff checkuh..ik heb de koelslangen gebruikt die op me donor 16v zaten, dus ik weet niet wat corsa en wat 16v is..
vanaf de zijkant van de kop naar t kachelhuis, dat is een ingekorte slang van de 16v?
die is gepoft vanmiddag:mad:
Het is geen corsa A slang, dus dan zal het wel een slang van een 16V moeten zijn.
14 april 2009 om 17:57 #17302026origineel gepost door robbyrood
Ontsteking moet werken met de module, hall gever en de bobine zelf.
Dwz plus aansluiten op de bobine en zorgen dat de bedrading naar de hallgever ook klopt:plus ,min en signaal!op de halgever heb ik een plusje…vanaf contact (heb ik gechecked) een massa….en een signaaldraad.
Heb nu een goeie bobine geprobeerd (van een lopende auto af gekomen) Niks….trek ik de stekker los van de hallgever, en prik ik met mn lampje de massa aan in die stekker…..geeft ie een flauw vonkje op de bougie..
Ik vraag me af of mn hallgever wel goed is/werkt.
Begin aardig te twijvelen aan het spul wat ik toen van graffitshadow had overgenomen, aangezien hij het nooit fijn aan het lopen heeft gehad. Maar hij had wel een vonk zei die :hmmz14 april 2009 om 18:24 #17302027Ik heb wel een setje van een 18E thuis liggen, daar zit ook een golf2 (bosch) module aan dacht ik.
Die kan ik wel eens langs komen brengen op de motor. ( dan kan het wel ff duren )
14 april 2009 om 18:27 #17302028Foto van?
Ik wil ook wel geld sturen, dat je het opstuurd oid..:PIk spreek je ff aan op msn
14 april 2009 om 18:46 #17302029Idd MSN is makkelijker.
20 april 2009 om 20:20 #17302030Ik heb even een vraagje.
Ik heb hier 2 complete fusee’s liggen van een Corsa B gsi uit 1998. Nu zijn de wielagers van mijn Atje uit 1990 beetje op. Kan ik de fussee van mijn B op de A zetten? naven van de a en de B zijn gelijk. nu zit ik even met de stuur en fusee kogels. zijn de diameters hiervan gelijk?
gr
mathijs
24 april 2009 om 22:32 #17302031Lijkt me wel dat dat moet passen..!
24 april 2009 om 22:32 #17302032ik wou vandaag mn c20ne in mn Atje tr 1.2 origineel leggen met een f15 bak maar iets klopt niet.
ik heb de 2 baksteunen vast zitten de achterste met een 12 mm spacer ertussen dit zijn de originele steunen uit de corsa zelf.
maar het blok ligt nu met het thermostaathuis op de (rechtse) motorsteun, dus het deel op de carrosserie.
het blok ligt nu ook scheef in de auto. rechterkant ligt een cm of 4 te hoog.weet iemand wat hier van de oorzaak kan zijn? wil mn karretje eigenlijk snel afmaken:wub
alvast bedankt Ted-Jan
25 april 2009 om 06:28 #17302033watvoor motorsteun gebruik je aan rechterkant? orgineel kadett met spacer van 4cm of gelast?
25 april 2009 om 07:12 #17302034nou dat is het probleem daar ligt het thermostaathuis nog boven op de carroserie.
ik wou er zelf 1 maken25 april 2009 om 07:13 #17302035haal die spacer er is tussen vandaan bij je achterste motorsteun. volgens mij is dat niet nodig met f15bak
25 april 2009 om 10:57 #17302036ja ik had die spacer eerst ook niet omdat ik ook dacht dat die niet nodig was maar dan ligt het thermostaathuis er helemaal bovenop.:fy1
en dan kan ik de dynamo er nooit meer op krijgen:thumbdown25 april 2009 om 15:46 #17302037origineel gepost door robbyrood
Lijkt me wel dat dat moet passen..!vandaag aan de gang gegaan, en het past:thumbup
26 april 2009 om 08:06 #1730203826 april 2009 om 10:14 #17302039nou ik heb t al op gelost heb de steun afgeslepen en 4 cm lager gezet nu heb ik ook de spacer niet meer nodig van 40×40 tussen het rubber.
maar ik heb er denk ik wel een foto van maar moet ik ff kijken
26 april 2009 om 11:35 #17302040volgens mij heb je een 2.0 8v met een verkeerde motorsteun…
Heb je de steun van een kadett gebruikt??????
Dingen van een steun afslijpen ben ik geen voorstander van..26 april 2009 om 20:01 #17302041ik heb de 2 bak steunen vast zitten dit zijn allebei de originele steunen van de corsa zelf dus de 1.2
daar hangt de f15 dus in met de spacers ertussen voor wat ruimte voor de dynamo.
maar dan ligt de motor met het thermostaathuis dus op de n-vormige steun waar dus het rubber zit in gebout.
en aan het rubber zou dan de kadett steun komen en dan het blok dus. dus het ligt niet aan mn rechter motorsteun want die zit nog niet eens in de buurt om vast te maken:pow en trouwens ik had nog geen foto’s die maak ik vrijdag dan wel even want dan kom ik in de schuur waar die staat.
28 april 2009 om 19:16 #17302042heeft iemadn een foto of handleiding van de verstevegingsset voor een corsa b
heb de set liggen maar wil graag weten hoe en waar deze gelast moet wordengr Jarno
14 mei 2009 om 18:47 #17302043doe eerst de bouten door het plaatje en ga dan lassen.. geloof me..:vertag;)
let op dat je het gaatje rcht boven het boutgat doet14 mei 2009 om 19:30 #17302044hey bedankt was er na wat puzzelen ook uit gekomen en nu zie ik dat het nog goed is ook:)
Gr Jarno
18 mei 2009 om 20:28 #17302045ja kan ook kant-en-klaar kopen :D
de mijne :vertag
20 mei 2009 om 11:16 #17302046best grappig dat de foto’s van mn verbouwing inmiddels overal op internet rondzwerven hehe :) (rode corsa)
origineel gepost door mattemaker
doe eerst de bouten door het plaatje en ga dan lassen.. geloof me..:vertag;)
let op dat je het gaatje rcht boven het boutgat doet20 mei 2009 om 11:37 #17302047:hmmz ik heb die set ook nog ergens liggen….
denk dat ik deze winter toch maar weer eens een beetje ga verbouwen haha
21 mei 2009 om 08:44 #17302048Is dit met electrode gelast ofzo??;):kewlpicsking:
Moet me alleen van het hart dat het zo’n eenzijdige versteviging is…..
Zit er aan de onderkant van de balk niets??? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.