Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2009 om 16:10 #17301999
Nee die ouwe van xander rijd hier in het dorp, maar die is niet zo netjes meer hoor. Deze is/word helemaal zelf gebouwd
25 maart 2009 om 19:33 #17302000De oude van xander is dat met die dikke verbrede wielen eronder?
26 maart 2009 om 15:44 #17302001de corsa met de z20let bouw ik zelf
ben al vanaf 2005 er mee bezig,eerst allemaal nieuw plaatwerk er aan gelast.
er is bijn niets meer orgineel aan de corsa:)
26 maart 2009 om 22:55 #17302002Wordt dit mooie oranje wonder gedragen op oerdegelijke Chinese perfectie , genaamd Dragon tools!!!haha!!!
Geintje,Z20lEt zie je niet vaak in een Corsa A !!
Leuke ombouw!:thumbup:thumbup27 maart 2009 om 07:28 #17302003origineel gepost door robbyrood
Wordt dit mooie oranje wonder gedragen op oerdegelijke Chinese perfectie , genaamd Dragon tools!!!haha!!!
Geintje,Z20lEt zie je niet vaak in een Corsa A !!
Leuke ombouw!:thumbup:thumbupben nog geen corsa a tegen gekomen met een z20let,maar een moet de eerste zijn:D
ik weet wel dat er een kadett e
rijd met een z20let7 april 2009 om 05:36 #17302004Klein vraagje, aangezien ik ecopech nu ondertussen wel zat ben. Waar moet ik ongeveer aan denken wil ik 2 L ombouw gaan doen. Blok, bak, onderstel, remmen & verteviging (en arbeid voor het blok + bak)?
Wordt waarschijnlijk minimaal 2500,- of zie ik dat verkeerd?
7 april 2009 om 05:42 #17302005Het kan goedkoper, maar als je het netjes wil doen kan het ook duurder.
Het hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent.
7 april 2009 om 06:00 #17302006Het onderstel, remmen & versteviging is iets wat ik zelf kan doen. Maar het blok erin lepelen en de oude eruit trappen gaat mij in ieder geval niet lukken. Ik heb zowiezo geen brug, dus als de auto omhoog moet dan moet dat al in een garage gebeuren.
7 april 2009 om 06:04 #17302007Het moet niet perse op een brug gebeuren, het word er wel een stuk makkelijker van.
Misschien is er hier wel iemand op het forum die je erbij wil helpen.
7 april 2009 om 06:07 #17302008origineel gepost door PRObin
Het onderstel, remmen & versteviging is iets wat ik zelf kan doen. Maar het blok erin lepelen en de oude eruit trappen gaat mij in ieder geval niet lukken. Ik heb zowiezo geen brug, dus als de auto omhoog moet dan moet dat al in een garage gebeuren.ik weet dat in de omgeving waar jij woon er genoeg personen rond rijden met een 2liter in hun corsa.
zou gewoon even contact met een paar mensen opnemen.het is niet zou dat als je er een 2liter in bouwt,je dan geen problemen meer heb,ook met een ombouw kan je genoeg problemen krijgen.
gr arjo
7 april 2009 om 06:12 #17302009Ja dat begrijp ik ook. Zowiezo kan ik nu al nergens bij en dat zal met een 2 Liter alleen maar erger worden :P. Als ik ook op de site van MTech kijk denk ik dat die 2500,- al erg weinig is. Maarja, iedereen wil harder gaan he. En dan heb ik nog het voordeel dat ik dan van de ecopech af ben.
Maar er is gewoon in de prijsklasse van een Corsa B niks anders te krijgen wat net zo leuk rijdt. Ja een Golf 3, maar ik draag nooit petjes dus daar kan ik niet in rijden.
7 april 2009 om 11:30 #17302010je bent niet verplicht alles bij m-tech te kopen hoor.
Ik heb mijn motorsteunen zelf gelast, mijn aandrijfassen zelf samen gesteld, enz..
7 april 2009 om 14:29 #17302011origineel gepost door PRObin
Het onderstel, remmen & versteviging is iets wat ik zelf kan doen. Maar het blok erin lepelen en de oude eruit trappen gaat mij in ieder geval niet lukken. Ik heb zowiezo geen brug, dus als de auto omhoog moet dan moet dat al in een garage gebeuren.Hoeft niet perce op de brug hoor, wij hebben het nog nooit op de brug gedaan. Mocht je eraan willen beginnen en je hebt hulp nodig dan moet je maar een seintje geven. Ik woon toch redelijk in de buurt dus kan altijd ff komen helpen. Als ik niet hoef te werken natuurlijk :P.
10 april 2009 om 22:33 #17302012Ik begin eerst met het onderstel + remmen. Als het moment er is zal ik je een berichtje sturen, in ieder geval bedankt :thumbup
12 april 2009 om 15:54 #17302013Draadjes Draadjes en nog eens draadjes!
Ben bezig om de kabelboom van de auto aan te sluiten.
Ik heb van achter naar voren een dikke plus kabel (accu achterin)
Deze zit op de startmotor.
Welke draad is dan vanaf het contact naar de startmotor?
En Welke is normaal bedoelt voor de plus van de accu?Ik heb een dikke zwarte met oog, en 2 zwarte samen in een oog.
Als ik die dikke zwarte op de plus hou heb ik overal stroom op staan, lijkt mij dat die op de accuplus moet…Maar dan kan ik nog geen kabel vinden die onder stroom komt bij het starten, op het contactslot zelf is het een zwarte draad die onder stroom komt dan….maar verder???
12 april 2009 om 16:44 #17302014Uit mijn hoofd is het zwart/rood maar is alweer een tijdje geleden dat ermee bezig ben geweest
12 april 2009 om 16:48 #17302015zwart/rood uit de standaard auto boom is de signaal draad voor de startmotor.
12 april 2009 om 17:27 #17302016Pak een boek, bijvoorbeeld vraagbaak Kadett E, staan alle schema’s in OOk die van de C20Xe
12 april 2009 om 18:10 #17302017Het was idd zwart rood…dit gedeelte van de boom kon ik op de corsanova tuning site vinden.
Zat verstopt in een 3 polige stekker…samen met het draadje voor de oliedrukschakelaar en de dynamo.
Motortje kan nu rond draaien op de startmotor:agentMoet nu alleen de overige stekkers nog weten wat wat is…
Motor gaat zonder computer draaien dus hoef alleen nog de temperatuursensor draad plaatsen.
Moeten een hoop stekkers/draden uit omdat ik die niet gebruik op deze motor.
12 april 2009 om 19:52 #17302018origineel gepost door fjanssen
origineel gepost door sinister
Ik heb dus zojuist een mailtje gehad als reactie op mijn vraag of hij iets kon betekenen voor mij ivm assen voor mijn corsa, omdat ik assen wil met grote homokineten aan beide zeiden…..(er werd mij hier op t forum verteld dat hij dat echt wel zou doen) nou niet dus….TENZIJ hij de hele ombouw mag verrichten… :fy1 dus hier hoef je niet te zijn als je enkel de assen zoekt…. F.Janssen:thumbdown slechte reclame
Is wel een oud bericht…maar wil toch ff een misverstand uit de wereld helpen, omdat men mij weleens vraagt om assen te leveren….
Het is namelijk zo dat ik GEEN assen los lever….
De reden hiervoor is dat ik niemand onder de duiven wil schieten en verwijs daarom ook altijd naar Patrick Mathijssen…
Daar kan iedereen de losse assen en ombouwdelen bestellen…
Dit wordt ook in iedere mail of telefoongesprek aangegeven…NOOIT anders….immers ieder mailtje of telefoontje wordt door mij persoonlijk beantwoord…Het is dus zeker niet zo dat ik alleen hele ombouwen wil binnenslepen…immers ik weet het nu al niet af te krijgen…(wordt tijd voor een assistente…of nee toch niet…dan heb ik nog minder tijd…. :P )
Nee zonder gekheid…
Ik wil iedereen helpen, maar niet ten koste van iemand anders…
Leven en laten leven heet dat…Groetjes Frank Janssen
Ik ben niet zo heel veel op het forum laatste tijd dus zag dit bericht ook weer wat later…
Snap heel goed je standpunt.
Het een en ander is denk ik verkeerd over gekomen doordat ik de info viavia verkregen heb.
Mocht ik je in persoon beledigd hebben in wat voor manier dan ook hiervoor mijn excuses!!(ik was in die tijd ook wat prikkelbaar omdat er een en ander had tegen gezeten :P)
Greetz Arnold
13 april 2009 om 16:00 #17302019Ben bezig met de corsa om de boel aan het vonken te krijgen.
Heb een bobine…een onstekingsunit (golf gti) en een aangepaste gsi (8v) ontsteking, daar in zitten onderdelen van een golf gti…
Heb de volgende aansluitingen.
Op de bobine…-1 een groene draad (die loopt naar het onstekingshuis en het onstekingsunitkastje)
15+ een zwarte(vanaf onstekingsunit) en een contactdraad…
en een dikke massa van af de onstekingsunitHeb een bougiekabel met een bougie in de bobine gehad en de auto met de startmotor rond laten draaien…
Geen vonk.
Bobine kapot dus?
13 april 2009 om 16:23 #17302020moet een bobine trouwens massa maken? dat heb ik nu niet iig….
13 april 2009 om 17:42 #17302021hoe heb je je bobine vast zitten dan? hangt die los ofzo??
Verder zou de +15 op de bobine een gewoon geschakelde + moeten zijn.
Heb je deze rechtstreeks getrokken?
de +1 is voor je toerenteller..13 april 2009 om 19:39 #17302022ff checkuh..
ik heb de koelslangen gebruikt die op me donor 16v zaten, dus ik weet niet wat corsa en wat 16v is..
vanaf de zijkant van de kop naar t kachelhuis, dat is een ingekorte slang van de 16v?
die is gepoft vanmiddag:mad:
13 april 2009 om 20:20 #17302023origineel gepost door corsaboy
hoe heb je je bobine vast zitten dan? hangt die los ofzo??Verder zou de +15 op de bobine een gewoon geschakelde + moeten zijn.
Heb je deze rechtstreeks getrokken?
de +1 is voor je toerenteller..Hij hangt in een beugel van een oude bromfietsdemper :P daar zit een stuk rubber tussen (om de bobine heen) om de grootte wat op te vullen….
Het huis van de bobine maakt zo dus geen massa…
maar weet niet of dat uit moet maken.De 15 gaat via het contact ja…daar zit ook mijn brandstofpompje nu op.
dat van die 1 is een goeie…dan moet ik daarvoor ook nog een draadje trekken. :thumbupIk zal morgenaaf even een andere bobine proberen iig.
Of ik bestel een nieuwe Rode Bosch…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.