Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2008 om 17:13 #17301974
nee past gewoon..
27 november 2008 om 09:07 #17301975ik had een 1,2 16v airco, daar is alles van over te zetten naar de c20xe, alleen heb ik de airco niet meer geinstalleerd want dat was me te veel werk (pomp pasmaken e.d.)
de rad is net zo groot als van de 16xe airco, en de krulslang van de 12xe past op de 20xe.
als je nog een airco rad zoekt heb m dus over, heeft 6 maanden op de auto gezeten maar de pomp was stuk dus noooit gebruikt.
30 november 2008 om 18:02 #17301976me maatje wil een NE in zijn tieg, aangezien t een x16xe is met stuurverkrachtiging zal dat een B variant zijn?
30 november 2008 om 23:39 #17301977jep!
3 december 2008 om 21:34 #17301978origineel gepost door ErwinP
ik had een 1,2 16v airco, daar is alles van over te zetten naar de c20xe, alleen heb ik de airco niet meer geinstalleerd want dat was me te veel werk (pomp pasmaken e.d.)de rad is net zo groot als van de 16xe airco, en de krulslang van de 12xe past op de 20xe.
als je nog een airco rad zoekt heb m dus over, heeft 6 maanden op de auto gezeten maar de pomp was stuk dus noooit gebruikt.
u2u ;)
8 februari 2009 om 09:59 #17301979:thumbup super topic :thumbup
Maaarrrrrrrrrrrrrr, mag ik iets brutaals zeggen!
Is het misschien een idee om dit topic eens op te schonen van onrelevante posts, zodat het goed en duidelijk overzichtelijk blijft.Ik overweeg dus ook om misschien een SEH in de corsa te bouwen, maar 65 pagina’s.
Daar kun je wel een volle dag voor gaan zitten.m@zzel
PS: nu doe ik het zelf ook, dus gooi deze post er dasn ook maar af.
8 februari 2009 om 12:11 #17301980Voor een goede ombouwbeschrijving kun je het beste op corsa-novatuning kijken, daar staat alles stap voor stap beschreven!
Dit topic is meer voor als je problemen tegenkomt waar je zo 1 2 3 niet uitkomt geleuf ik…
8 februari 2009 om 19:15 #17301981heb ik ook gedaan.
Dat vind ik ook een supersite.
Al veel info vanaf gehaald.
Is vast al eens gezegd, maar vindt dat nog wel eeens gezegd mag worden.laterzzz
8 februari 2009 om 19:30 #17301982Ik vind dat van het ende customs een punt heeft over novatuning :D
13 februari 2009 om 19:32 #17301983Ff een vraagje over de stuurbekrachtiging.
Heb nu dus een 8klepper waarvoor ik een steun gelast heb voor een stuurpomp met v-snaar poelie.
Van de zomer gaat die er uit en komt er een 16klepper voor terug.
Kan ik dan dat spul weer gebruiken?
Krukastandwielen waren niet gelijk van elkaar toch?
Dus poelie op de krukas is niet over te zetten lijkt mij.15 februari 2009 om 11:43 #17301984je kunt alleen de poelie niet weer gebruiken.
de rest van de delen wel.
maar is toch een standaard poelie, de gaten zitten alleen anders maar poelies zijn verder gelijk aan elkaar :agent20 februari 2009 om 11:32 #17301985k heb een vraagje
zit te denken om aankomende zomer mijn oude c20xe uit de dett in de b te bouwen
alleen heb zitten kijken op cnt alleen ik heb een variant 1 93 er
wat ies hier de oplonssing voor de motorsteun aan de distrie kant
kan t nie vinden op de site of kijk ik er overheen ?
20 februari 2009 om 17:22 #17301986heb t gevonden bij mtech op de site
iemand toevallig tekeningen van steunen voor een corsa B versie 1??
20 februari 2009 om 20:00 #17301987ge hoeft alleen de motorsteun te pakken die op onze site staat.
dus ff alle tekeningen downloaden van de corsa B.Deze steun moet je gaan bouwen:
pdf van de steunen staat gewoon op onze site
20 februari 2009 om 20:05 #17301988Super tekeningen marcel…vooral nadat jij ze voor me uitgeprint had (Y)
Heb ze goed kunnen maken met die tekeningen erbij (Y)(Y)
20 februari 2009 om 20:07 #17301989:) no prob.
daarvoor zijn we er natuurlijk king:21 februari 2009 om 00:47 #17301990thanks
24 februari 2009 om 17:59 #17301991Welk type rubber heb ik nodig voor mn corsa a c20xe?
Wil de rubbers van mn motorsteun dis-riem zijde vernieuwen en baksteun voor. Is dat de rubber van n c20xe of die bij de steunen horen. (kadet en corsa rubbers)????24 februari 2009 om 19:41 #17301992gewoon orgineel corsa a
27 februari 2009 om 22:48 #17301993ascona C 2 liter schijnt sterker te zijn en past ook heb ik begrepen?
28 februari 2009 om 10:37 #17301994Betreft Corsa B carr variant 2, daar worden geen Corsa A of Kadett rubbers gebruikt, ja als je ze zelf maakt…
Maar Mtech of kopie van Mtech zijn gemaakt voor andere rubbers.
Zijn niet uitwisselbaar :)13 maart 2009 om 15:14 #17301995origineel gepost door sinister
Ik heb dus zojuist een mailtje gehad als reactie op mijn vraag of hij iets kon betekenen voor mij ivm assen voor mijn corsa, omdat ik assen wil met grote homokineten aan beide zeiden…..(er werd mij hier op t forum verteld dat hij dat echt wel zou doen) nou niet dus….TENZIJ hij de hele ombouw mag verrichten… :fy1 dus hier hoef je niet te zijn als je enkel de assen zoekt…. F.Janssen:thumbdown slechte reclame
Is wel een oud bericht…maar wil toch ff een misverstand uit de wereld helpen, omdat men mij weleens vraagt om assen te leveren….
Het is namelijk zo dat ik GEEN assen los lever….
De reden hiervoor is dat ik niemand onder de duiven wil schieten en verwijs daarom ook altijd naar Patrick Mathijssen…
Daar kan iedereen de losse assen en ombouwdelen bestellen…
Dit wordt ook in iedere mail of telefoongesprek aangegeven…NOOIT anders….immers ieder mailtje of telefoontje wordt door mij persoonlijk beantwoord…Het is dus zeker niet zo dat ik alleen hele ombouwen wil binnenslepen…immers ik weet het nu al niet af te krijgen…(wordt tijd voor een assistente…of nee toch niet…dan heb ik nog minder tijd…. :P )
Nee zonder gekheid…
Ik wil iedereen helpen, maar niet ten koste van iemand anders…
Leven en laten leven heet dat…Groetjes Frank Janssen
25 maart 2009 om 11:22 #17301996bij deze mijn ombouw
de motor is een z20let met f23 bak
25 maart 2009 om 11:33 #17301997Komt me bekend voor, ziet er goed uit :thumbup
25 maart 2009 om 14:56 #17301998mooi mooi!
oude van xander?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.