Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2008 om 15:54 #17301949
http://www.corsa-novatuning.com.
staat alles wat je moet weten. het is ff een lap tekst, en lees m ook een paar keer.
by zo’n verhaal ben je altyd geneigd snel te gaan lezen, en zie je dingen over het hoofd.28 september 2008 om 18:23 #17301950Hallo,
Ik rij nu in de autocross met een Ascona 2.0 8v (c20ne.) Nu ben ik van plan om deze in een corsa te hangen. Graag doe ik het in eenkeer goed dat ik het betrouwbaar bouw. Wat is jullie advies wat betreft het bakken en aandrijfas verhaal, F15 of F16, En Alleen andere homokineten kopen of assen lassen? Met de cross is toch weer anders als het weg gebruikt. Vooral wat het stuiteren betreft krijgen je assen en homokineten wel wat te verduren, Ik rij nu gewoon met een f16 bak met 2.0 poten van een calibra onder mijn ascona.
29 september 2008 om 08:38 #17301951Hufterproof? Bouw het dan zo.
Motorsteunrubber uitgieten.
Aandrijfassen uit 1 stuk, dik-dik (2.0 dus), desnoods speciaal gemaakt. geen gelaste zooi.
Wielnaven 2.0 aangepast op corsa lager.
Homokineten 2.0. Wielzijde een nemen met ABS-ring en die eraf halen, past het zonder spacer-ring.Bak?
Een F20 of een F18+.kijk ook goed op http://www.corsa-novatuning.nl
29 september 2008 om 15:52 #17301952Zo dat is dus nog even werk. Verder niemand ervaring met corsa in een 2.0 8v van dit forum (voor de autocross) ? Wil het liefst er zo min mogelijk aan uit geven. Gaat ook niet om het comfort als het maar stevig is. Lassen kan ik zelf en werk bij een autobedrijf dus onderdelen en gereedschap moet ook geen probleem geven
30 september 2008 om 05:55 #17301953origineel gepost door max
Hufterproof? Bouw het dan zo.Motorsteunrubber uitgieten.
Aandrijfassen uit 1 stuk, dik-dik (2.0 dus), desnoods speciaal gemaakt. geen gelaste zooi.
Wielnaven 2.0 aangepast op corsa lager.
Homokineten 2.0. Wielzijde een nemen met ABS-ring en die eraf halen, past het zonder spacer-ring.Bak?
Een F20 of een F18+.kijk ook goed op http://www.corsa-novatuning.nl
Dit is DE manier om het aan te pakken, het kan ook anders maar dan sta je na 2 bochten met pech langs de kant. :vertag
30 september 2008 om 07:00 #17301954hey een vraag over een stabbie voor boven.
in een corsa B met c20xe/c20let welke te gebruiken .
ik weet dat m-tech er 1 levert maar vind ik iets te duur vergeleken met andere 129 in plaats van 69 .mvg Jarno
30 september 2008 om 07:35 #17301955Originally posted by StefanAscona1987
Zo dat is dus nog even werk. Verder niemand ervaring met corsa in een 2.0 8v van dit forum (voor de autocross) ? Wil het liefst er zo min mogelijk aan uit geven. Gaat ook niet om het comfort als het maar stevig is. Lassen kan ik zelf en werk bij een autobedrijf dus onderdelen en gereedschap moet ook geen probleem gevenSorry, maar het is veel meer werk en frustrerender om elke keer je auto te moeten repareren, daarbij kost het uiteindelijk ook veel meer.
Dit is de betrouwbaarste combinatie die er te bouwen is. Op deze manier kun je race na race crossen zonder jezelf zorgen te moeten maken of de boel het wel houdt.
Alleen je ashoezen in de gaten houden dat er geen beschadigingen zijn en verder heb je er eigenlijk geen omkijken naar.Kleine regel: van de volgende 3 begrippen kies je er maximaal 2, alle 3 gaat niet.
Goedkoop,
Snel,
Betrouwbaar.Om als 1e de finish over te gaan moet je eerst zien te finishen, met een auto die steeds stuk gaat lukt dat dus niet.
Wat ik aan assen en ophanging voorgesteld heb hoeft niet overdreven veel te kosten.
Assen ben je het meeste aan kwijt, Gelaste assen kun je proberen maar onze ervaring is dat ze 100% zeker stuk gaan, is echt leuk :( om op een race te staan en dan niet te kunnen rijden.
De rest kun je zo op de sloop vinden.
de 2.0 naven kun je desnoods zelf afdraaien.
Ook de steunen kun je zelf maken, tekeningen zijn beschikbaar.
Uitgieten van de rubbers kost niet veel en staat duidelijk beschreven. Voor de cross naar mijn idee een must, je motorblok en bak krijgen anders veels te grote klappen te verduren en de rubbers scheuren kapot!
Schakelmechaniek is ook nog te verbeteren, komt binnenkort on-line.Alles bij elkaar aan materiaal-kosten moet dat voor rond de 300 a 350 goed te doen zijn.
Voor de assen, kijk hier eens:
http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/Engine_Conversion_Products_Conversion_Upgrades_C20XE_NE_Conversions_Individual_Items2.html
of:
http://www.chrisastleymotorsport.com/product_info.php?cPath=22&products_id=785&osCsid=jgrtl1d0clsstl9hk1n32gh3c7
M-tech is gewoon veels te duur.Lees de http://www.corsa-novatuning.nl site eerst nog maar eens goed door, en dan nog eens, daar staat zoveel beschreven dat je dat niet in 1 keer allemaal gelezen hebt.
Succes
10 oktober 2008 om 17:24 #17301956vraagje voor de corsa B c20xe rijders:
welke temperaturen bereik je met een gsi radiateur, en bij hoeveel graden gaat normaal de fan aan?
Bij mij gaat de fan pas aan als de temp meter OVER het rode streepje is.
en hij wordt met gewoon rijden 100graden, lijkt me ook wat veel.
Mijn A haalt dat zelf niet als ik stukje ga trappen.
En dan even een vraagje over de koelslangen, zitten ze goed zoals hieronder beschreven:
1. van de kop naar aansluiting 1 van de kachel.
2. van de 2e kachelpijp naar aansluiting 1 van dikke buis achter op het blok
3. van het reservoir naar aansluiting 2 van buis achter op het blok.zo moet het toch kloppen? zo heb ik het ook bij mijn A zitten en koelt goed en kachel werkt goed.
Ik ga zowieso even de thermostaat en de sensors vervangen om te kijken wat dat uithaalt.
10 oktober 2008 om 18:25 #17301957origineel gepost door sjoerdie
vraagje voor de corsa B c20xe rijders:1. van de kop naar aansluiting 1 van de kachel.
2. van de 2e kachelpijp naar aansluiting 1 van dikke buis achter op het blok
3. van het reservoir naar aansluiting 2 van buis achter op het blok.klopt,
thermostaat checken is een goed idee, zelf rij ik met een 1.2 16v airco rad (dat is de grootste voor de corsa, even groot als een 1,6 airco) en te temp blijft netjes bij de 90 graden.
11 oktober 2008 om 10:09 #17301958Slangen zitten goed.
Inderdaad thermostaat controleren en/of vervangen, en thermoschakelaar controleren
11 oktober 2008 om 10:44 #17301959thermoschakelaar werkt wel, maar gaat dus pas aan als de meter voorbij het rode blokje is…
dus ik denk dat er iets met de sensor is. want er komt ook geen waanzinnige hitte van het blok als ik de kap losdoe.
ik check het vanmiddag allemaal even
11 oktober 2008 om 11:00 #17301960dan kun je proberen de temperatuursencor voor je dash te vervangen, zoals je het nu vertelt lijkt het erop dat die verkeerde waardes door geeft, of je hebt ergens een verstopping in je koel systeem.
Denk dan aan een verstopte kachel radiateur.
Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord over een waterpomp die niet meer pompte ( schoepen eraf )
11 oktober 2008 om 15:08 #17301961ja temp.sensor van je dash kan heel goed zijn.
heb dat zelf ook al eens gehad;meter kwam in het rood of net er onder en zelfs met de kachel aan en rustig cruisen op de snelweg ging de temp.niet naar beneden.13 oktober 2008 om 19:28 #17301962zondag thermostaat en beide sensoren vervangen.
blijft nu mooi 90graden:thumbup:thumbup zolas het hoort.
Ook heb ik de stappenmotor flink wat remmenreiniger laten zien, en ook deze werkt weer prima.
15 oktober 2008 om 18:45 #17301963Had weer zin gevonden om aan de corsa te werken ;)
http://www.youtube.com/watch?v=tBiTOZkk9EA
nu de luchtmassameter nog :angel
6 november 2008 om 11:18 #17301964Hallo ook ik ben wel geintereseerd in het bouwen van een 2.0xe in een corsa voor de cross. ik heb een Kadett 16v al donor auto maar is het niet mogelijk om gewoon de hele voor trein over te zetten. dus de schokbrekers en subframes etc? of past dit niet in het gat onder de kap
mvg Len
6 november 2008 om 12:44 #17301965Hallo Lennard,
Deze vraag is al vaker gesteld hier in dit topic, als je een paar pagina’s terug het verhaal even leest dan weet je genoeg ;)
Het verhaal van max is het beste op te volgen.
Jou plan om alles over te zetten zou wel kunnen, maar is in mijn ogen meer werk.
suc6 met je hobby, ik persoonlijk vind het zonde van de goede materialen :agent
6 november 2008 om 20:44 #17301966Originally posted by lennard
Hallo ook ik ben wel geintereseerd in het bouwen van een 2.0xe in een corsa voor de cross. ik heb een Kadett 16v al donor auto maar is het niet mogelijk om gewoon de hele voor trein over te zetten. dus de schokbrekers en subframes etc? of past dit niet in het gat onder de kapmvg Len
sinds wanneer heeft een kadett een sub frame..
En zoals gezegd. lees dit topic eens door en kijk op http://www.corsa-novatuning.nlstaat precies wat je moet doen…
14 november 2008 om 22:24 #17301967Even over een a corsa voor de cross…
Geen ideale combi met een 2 liter,spoorbreedte is te smal voor snel bochtenwerk.
korte wielbasis in combinatie met het hoge gewicht van een 2 liter is ook erg appart om mee te rijden.
wil je het toch door zetten,verleng je draagarmen en zet in je fuseestukken naven voor dikke homo’s.
zo vergroot je je spoorbreedte en kun je met kadett assen rijden.
dat de wielen wat schuin staat kun je redelijk corrigeren met het aanpassen van de gaten in de veerpoot.
achter spoorverbreders en hij gaat veel beter de hoek om.
Kost ook minder(en spreek uit ervaring)En ffe over het onderwerp goede onderdelen verkrachten…
Denk dat 5% van dit forum evenveel aandacht geeft aan de techniek van zijn auto als dat van een knaf standaard klasse rijder:vertag
Motoren zijn nieuwwaardig en worden ook zo gehouden,de auto’s die hadden anders al enkele jaren op de sloop gelegen!!
noem het levensverlenging:jerry15 november 2008 om 16:19 #17301968Kan iemand mij vertellen welke Kvs. slang ik moet hebben voor tussen de radiateur en thermostaathouder voor mijn Corsa?
Is zon gekrulde slang volgens mij, iemand een bestelnummer voor me van Opel?19 november 2008 om 09:41 #17301969Koeling
Voor een optimale koeling is het verstandig om een radiateur te gebruiken
van één van onderstaande motortype’s (volgens kenteken):C16XE
X16XE
X14XE
Wanneer je volgens kenteken niet 1 van de bovenstaande motoren hebt dan kun je
je orginele radiateur het beste vervangen voor een radiateur van 1 van de bovenstaande types.Wanneer je je motor extreem gaat tunen, adviseren wij een radiateur aan te schaffen van een x16xe met airco.
Je kunt dan met een orginele krulslang van opel je radiateur aansluiten op je thermostaat.
Artikel nummer 1337388 Astra F c18nz <1997Staat zo op Corsa-novatuning.nl
21 november 2008 om 05:26 #17301970Originally posted by Fearless
Kan iemand mij vertellen welke Kvs. slang ik moet hebben voor tussen de radiateur en thermostaathouder voor mijn Corsa?
Is zon gekrulde slang volgens mij, iemand een bestelnummer voor me van Opel?zoals max zei..
en kan alleen met een airco radiateurking:21 november 2008 om 05:28 #17301971Originally posted by stoppelflieger
En ffe over het onderwerp goede onderdelen verkrachten…
Denk dat 5% van dit forum evenveel aandacht geeft aan de techniek van zijn auto als dat van een knaf standaard klasse rijder:vertag
Motoren zijn nieuwwaardig en worden ook zo gehouden,de auto’s die hadden anders al enkele jaren op de sloop gelegen!!
noem het levensverlenging:jerryIk ben bij dennis geweest en heb hier dus onderdelen van deze heren thuis liggen.. En zoals je nu ook al aangaf, het spul is van binnen idd als nieuw :thumbup:thumbup
Ik had ook wel vooroordelen, maar die zijn sinds een paar weken verdwenen.. Kheb nu de keerzijde gezien hoe daar ook mensen super serieus met de sport omgaan, en hoe de motoren onderhouden worden :thumbup
21 november 2008 om 11:18 #17301972Kijk dat zijn de berichten:wors
Dus de spullen bevallen?
spruitstuk al bij jumperke?
gr dennis22 november 2008 om 16:13 #17301973origineel gepost door max
KoelingVoor een optimale koeling is het verstandig om een radiateur te gebruiken
van één van onderstaande motortype’s (volgens kenteken):C16XE
X16XE
X14XE
Wanneer je volgens kenteken niet 1 van de bovenstaande motoren hebt dan kun je
je orginele radiateur het beste vervangen voor een radiateur van 1 van de bovenstaande types.Wanneer je je motor extreem gaat tunen, adviseren wij een radiateur aan te schaffen van een x16xe met airco.
Je kunt dan met een orginele krulslang van opel je radiateur aansluiten op je thermostaat.
Artikel nummer 1337388 Astra F c18nz <1997Staat zo op Corsa-novatuning.nl
Ik heb mn gsi radje kapot gemaakt, had gebeld voor een nieuwe. Kost maar 75 euro.
Kan wel is bellen voor een Airco rad….zal niet veel duurder wezen denk ik.
Komt dat radieuteurtje niet tegen de leidingen aan van de stuurbekrachtiging? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.