Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2008 om 15:35 #17301899
:hmmz
Ik heb een Gsi koets he…daarbij moet ik dus dit gebruiken.De gsitjes hebben de baksteunrubber onder de carroserie hangen, terwijl de normale corsatjes deze op de balk hebben net zoals de motorsteun hangt.
Dus ga ik ervan uit dat de baksteun zelf zoiezo afwijkt ;)
Alleen de dombo bij de dealer zegt dat dit niet zo is…Terwijl ik toch zelf duidelijk verschil zie met deze koets en de originele modellen.
Die motorsteun kan ik later nog aanpassen (las er een 12mm blok aan met de gaten er in.)
Ga nu de baksteun vastzetten met een beunkoker…..zodat het blok iig in de rubbers hangt…dan kan de auto van de oprit af.
18 augustus 2008 om 16:42 #17301900Zow…ff een beunoplossing gemaakt.
Nu hangt het blok in alle rubbers.
Hier kan je goed zien dat het rubber voor de bak, onder de carroseriebalk hangt…Waar die baksteun af komt…had dat rubber op de balk…..als dat bij mij ook zo was kwam dat wel uit :P
Blok hangt aan de linkerkant nog ietsje te ver naar boven, op het oog….Dat zou ik kunnen oplossen door het rubber wat te laten zakken
Totaalfoto….mit der ubermachien auf der achtergrund!!!!:agent
Op de bak steun na lijkt het mij allemaal te kloppen verder.
18 augustus 2008 om 18:16 #17301901dit is absoluut de verkeerde baksteun dennie..
haha maar daar waren we al achter..Zal morgen wel ff loeren,
en ja je schakelmechanisme komt erg dicht op je stuuurhuis..
Soms past het wel soms moet je je schakelmechanisme aanpassen.. beetje bij buigen..Blok lijkt nu schuin te hangen idd.. maar ff juiste baksteun scoren en dan kijken want bij mij kwam die ook wel boven de slotplaat..
18 augustus 2008 om 18:33 #17301902:thumbup
Alles komt goed…en met dat mechanisme buigen bedoelen jullie het ronde gedeelte.?..want die staat het dichtste op het stuurhuisje.
18 augustus 2008 om 20:38 #17301903…………………dit klopt niet…
Ik had links nergens last van steun van een Kadett Gsi en achter de bak Corsa B gsi steun.
……blok moet ook meer voorover kantelen.@edit, denk dat je rechts opnieuw moet maken en die eerst los laten , links en achter vast en dan blok afstellen,steun rechts vast hechten en aflassen!!
18 augustus 2008 om 20:41 #17301904@robby, dat komt straks ook wel als de jusite baksteun eraan zit
19 augustus 2008 om 12:47 #17301905toch is die motorsteun de verkeerde….:angel
heeft niks te maken met een gsi koets of niet.
Als je namelijk de andere pakt, zit je niet met die opvulringen aka spacers te knommelen.
Ik zal wel een foto schieten van wat ik bedoel.
19 augustus 2008 om 12:51 #173019062x steun niet goed
19 augustus 2008 om 12:51 #17301907ja foto gevindt.
19 augustus 2008 om 13:59 #17301908Wat is er anders aan dat rubber?
Ik gebruik een a corsa rubber, met een zelfbouw houder voor aan de carroserie.19 augustus 2008 om 14:55 #17301909en dennie zijn blok moet 12mm naar links hé vanwege de f13/15 bak…
Dus er moeten wel spacers tussen het rubber en de steun als je de gaten in je motorsteun niet hebt aangepast..heb ik ook tijden gehad.. no worry’s werkt perfect
19 augustus 2008 om 15:13 #17301910Heb de steun lekker aan het blok gelaten….was me teveel werk om daar de gaten 12mm meer weg te zetten.
Dus ff snel deze busjes gemaakt ipv de steun nog een keer in te boren (wordt die steun ook niet steviger van :d) Later ga ik dit vervangen voor een dikke 12mm plaat waar ik de gaten doorboor. Die plaat las ik vast aan de steun.Verder lijkt mij alles goed, behalve dus die baksteun.
Heb een foto van marcel gehad van zijn baksteun…die is toch echt anders :P
Morgen dus ff wat slopen langs om te kijken naar een Tigra of een Corsa gsi20 augustus 2008 om 10:17 #17301911Vraagje(s)….
Zijn er mensen die hun naar 2ltr omgebouwde B Corsa hebben laten herkeuren?
Ik weet hoe het wettelijk gezien zit etc, maar wil graag weten hoe duur zo’n grapje is.Heb op kenteken een C16XE met een C20NE erin nu.. (is wel door een slechte beunhaas gedaan, geen spacers voor gebruikt dus heerlijke resonantie van mn stuurbekr. pomp :( )
En als je m niet laat herkeuren hoe zit dat dan met de APK? gewoon naar een universele garage gaan die toch niet ziet dat er een verkeerd blok in hangt?
20 augustus 2008 om 11:04 #17301912Apk kan je gewoon laten doen, ze controleren alleen of het chassisnummer wel klopt met dat wat er op je papiertjes staat.
Of er nu een 1.0 in licht of een dikke 2 liter…dat boeit niet voor de apk……Zolang je co-waarde maar goed is…is er niets om je zorgen over te maken.Qua verzekering weet ik het niet precies……
Ik ga zelf van een c16xe naar een c18nz (wat dus eigenlijk langzamer is!)20 augustus 2008 om 11:19 #17301913Ff snel tekeningetje gemaakt:P
Dit klopt toch? Gezien vanaf de bestuurderskant
20 augustus 2008 om 13:26 #17301914Even snel een vraagje zijn de aandrijfassen van een corsa a en b hetzelfde m.b.t. het ombouwen naar een 2 liter 16 v.
Hiermee bedoel ik dus (de 2 liter 16v assen van m-tech)
of je die onderling kan uitwisselen zonder problemen of zit daar lengte verschil in?20 augustus 2008 om 14:52 #17301915Er is wel lengte verschil, zover ik weet.
20 augustus 2008 om 16:23 #17301916ja zit lengte verschil in
20 augustus 2008 om 16:24 #17301917er is lengte verschil in de assen kun je niet zomaar omwisselen.
ZIt gewoon teveel verschil in.. Die van een A zijn pas te maken voor een B, maar ik zou er niet mee rijden..
Is een Beun oplossing op lange termijn…@ dennie, euhm ff blok op tijd zetten. Volgens mij klopt dit wel.
Maar bij een 2.0 zit het volgens mij weer anders. Als ding op tijd staat staat je rotor op 1….:D
20 augustus 2008 om 16:40 #17301918Jah klopt…die rotor wijst naar de 1e van de verdelerkap…maar vanaf daaruit is het dan rechtsom….1342 toch?
20 augustus 2008 om 16:44 #17301919nee, draait de andere kant op.. de nokkenas komt naar je toe..
maar wel 1,3,4,2 hahah21 augustus 2008 om 07:13 #17301920heeft er iemand toevallig een tekeningetje met de afmetingen van de spacers die vooraan de auto tussen de carosserie en de reactiestang moeten?
21 augustus 2008 om 07:23 #17301921Hoe bedoel je dat..
Bedoel je nu de spacer tussen je trekstang en stabistang?Dat is gewoon een koker zoals op http://www.corsa-novatuning.nl staat vermeld..
Is niets spannends aan.Zijn dus ook geen tekeningen van, aangezien dit bij elke metaal boer te verkrijgen is in de juiste afmetingen.
:angel21 augustus 2008 om 09:23 #17301922Ik heb dat hele corsa-novatuning ook bekeken. staat er alleen niet op.
Alleen een klein stukje over een spacer van 3,5cm dik met 2 gaten.
Met de bloksteun die ik heb komt mn stuurbekr pomp tegen de reactiestang dus die moet wat zakken. Maar ik zal hier wss zelf dus een stukkie alu of staal voor moeten regelen om die een paar cm te laten zakken (en geen koker, vind ik iets te slap tbh) want bij mij zit het met 3 bouten vast voorop de carosserie/bumperbalk. Daar wil ik dus ook een spacer tussen van 15mm – 20mm om de strbekr pomp vrij te maken. Ik tril me nu een ongeluk als ik mn gas intrap :)
Ik zal proberen dit weekend een pica te maken als ie op de brug staat. Das maybe wat duidelijker. En ik weet niet waar mn motorsteun vandaan komt. Heb hem met een 2ltr blokkie al gekocht :)
:):):):):)
21 augustus 2008 om 09:28 #17301923je wilt je trekstang laten zakken?
ik heb enkel ervaring met A’tjes naar 16v, maar volgens mij zit er by jou iets niet goed met de steun?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.