Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2008 om 17:30 #17301874
zie ook mijn reply.
ik heb er over getwijveld, beetje werk is altijd geen probleem, maar tis wel vreemd binnen zeer korte tijd weer tekoop!ik zou zeggen neem eens contact op met de verkoper, voor meer specificaties!
zet ze hier neer meerdere mensen kunnen dan beter oordelen!!! dit is een opel forem niet voor niets voor!;)2 augustus 2008 om 08:24 #17301875Ik heb ook even een vraagje…
heb namelijk ook een c20xe 2.8 M in de corsa b met om en na bij +- 170Pk, nu wil binnenkort met velgen 8 + 9 J velgen in de verkoop zetten en misschien (is nog niet zeker) wil ik voor Porsche C2`s gaan.
nu is me vraag ik wil waarschijnlijk 6 + 7 J nemen aangezien we nogal veel gezeik hebben met oom agent over uitstekende wielen. maar is 6J voor niet te smal voor me vermogen die ik op me banden krijg… daarbedoel ik tractie etc.. Of is het gewoon gaanbaar
als jullie er een antwoord op hebben graag anders zoek ik nog ff door met de velgen king:
2 augustus 2008 om 21:05 #17301876hoe breed wil je op de 6J’s leggen? 195/45 past hier mooi op maar zal denk ik niet zo stabiel zijn als 205 op een 8j.
theoretisch kan het kwa vermogen prima want je hebt meer kg/mm2 dus dat is meer grip per mm2 :swearen met 6j kun je lekker ver inveren voor het betere rally en scheurwerk :thumbup
zelf heb ik ook nog een paar vraagjes,
1. rijd er hier iemand met LPG (g3) op zijn C20XE of X20XEV (heb heb std LPG op de X12XE en wat kan ik nog gebruiken?)
2. Ik heb std ook airco, past het blok C20XE of X20XEV met aircocompressor in de corsa B?
3. std ook elektrsche stuurbekrachtiging, kan die gewoon blijven zitten?
Thnx!
3 augustus 2008 om 15:37 #17301877ik denk zelf dat 195-45-16 net niet lekker getrokken staat op een 6 J dacht eerder aan 185 maar of ze die maat ook in 16 inch hebben is nog maar de vraag….
helaas heb ik geen antwoord op je 3 vragen aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad :)
3 augustus 2008 om 17:45 #17301878Originally posted by ErwinP
1. rijd er hier iemand met LPG (g3) op zijn C20XE of X20XEV (heb heb std LPG op de X12XE en wat kan ik nog gebruiken?)
2. Ik heb std ook airco, past het blok C20XE of X20XEV met aircocompressor in de corsa B?
3. std ook elektrsche stuurbekrachtiging, kan die gewoon blijven zitten?
Thnx!
1 gas is om op te koken, :vertag denk niet dat je hie rmensen vind die lpg of een G3 installatie hebben ingebouwd op hun c20xe in een corsa vanwege de motorswap en herkeuring rdw gedoe..
2 nee airco past niet meer.
3 ik weet niet hoeveel die stuurhuizen afwijken van een normaal stuurhuis. maar volgens mij paste dat wel
succes :afro
4 augustus 2008 om 10:41 #17301879origineel gepost door corsaboy
Originally posted by ErwinP
1. rijd er hier iemand met LPG (g3) op zijn C20XE of X20XEV (heb heb std LPG op de X12XE en wat kan ik nog gebruiken?)
2. Ik heb std ook airco, past het blok C20XE of X20XEV met aircocompressor in de corsa B?
3. std ook elektrsche stuurbekrachtiging, kan die gewoon blijven zitten?
Thnx!
1 gas is om op te koken, :vertag denk niet dat je hie rmensen vind die lpg of een G3 installatie hebben ingebouwd op hun c20xe in een corsa vanwege de motorswap en herkeuring rdw gedoe..
2 nee airco past niet meer.
3 ik weet niet hoeveel die stuurhuizen afwijken van een normaal stuurhuis. maar volgens mij paste dat wel
succes :afro
herkeuren moet altijd (eigenlijk) maar ik rij al LPG g3 op kenteken dus gas keuren hoeft niet.
ik werd bij een lpg-inbouwer al geadviseerd om in plaats van G3 gewoon met zon Mixer op het inlaatspruiktstuk te gaan rijden, voordeel is wel dat als je dit goed doet er meer vermogen uit te halen is dan een ongechipte benzine.
4 augustus 2008 om 17:14 #17301880origineel gepost door Corsa_Lunatic
ik denk zelf dat 195-45-16 net niet lekker getrokken staat op een 6 J dacht eerder aan 185 maar of ze die maat ook in 16 inch hebben is nog maar de vraag….helaas heb ik geen antwoord op je 3 vragen aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad :)
Bij mij om de hoek staat vaak een Golf III met c2’s met 165/40/16… Is wel erg smal naar mijn zin, maar staat wel mooi getrokken, ziet er strak uit!!
4 augustus 2008 om 20:44 #17301881Das lelijk joh! ik heb het een keer gezien 165 op een brede velg…
wel getrokken idd maar als je dan op het profiel kijkt…….ziet er niet uit!5 augustus 2008 om 07:31 #17301882Vanavond rijdt er weer een extra Corsa A met C20NE op de weg :D
5 augustus 2008 om 07:58 #17301883:wors
5 augustus 2008 om 14:31 #17301884origineel gepost door Jambon
origineel gepost door Corsa_Lunatic
ik denk zelf dat 195-45-16 net niet lekker getrokken staat op een 6 J dacht eerder aan 185 maar of ze die maat ook in 16 inch hebben is nog maar de vraag….helaas heb ik geen antwoord op je 3 vragen aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad :)
Bij mij om de hoek staat vaak een Golf III met c2’s met 165/40/16… Is wel erg smal naar mijn zin, maar staat wel mooi getrokken, ziet er strak uit!!
ja 165 word echt te smal… ik ga vanavond even 6J + 8J c2 `s even passen kijken hoe ver het uitsteekt etc… dan kan ik gaan oordelen of het 7J wordt toch wa anders…
alleen tja… twyfel nog over me loopvlak van die 6 j velg voor aangezien die best smal is….:vertag:hmmz
5 augustus 2008 om 15:48 #17301885origineel gepost door freek corsa
Vanavond rijdt er weer een extra Corsa A met C20NE op de weg :DEn hij rijdt, alleen de versnellingen moeten nog ff beter afgesteld worden. king:
en nu gaan we eerst ff blokje om, even de motor laten voelen hoe hij de komende jaren behandeld gaat worden :P
11 augustus 2008 om 12:39 #17301886Koelprobleem? vraagje
Ik heb sinds een tijdje een c20ne in me corsa A.
Nu valt het me op dat als me motor loopt er constant water uit het retour-slangentje van de radiateur blijft lopen.
En als ik gas geef er zelfs meer uit dat slangentje komt spuiten.
Plaatje (rode pijltje dat slangentje)
Hoort dit ? want bij me 1.6 blokkie had ik hier geen last van?Of zit misschien de radiateur verstopt?
(De radiateur van me 1.6 zit er nog op)
Voorderest koelt hij wel redelijk goed, en de tempratuur sensor werkt ook.12 augustus 2008 om 08:26 #17301887Dat hij er daar wat uitspuit is normaal.
12 augustus 2008 om 15:57 #17301888stationair doet de mijne dat niet, als ik gas geef een beetje.
12 augustus 2008 om 21:10 #17301889die staat voor de 2e keer n korte tijd te koop. Ik ben er weesten kijken bij verkoper 1, en heb hem laten staan. was nog best wat aan te doen, en de eigenaar destijds was een vw man b had de corsa voor het ” rijden”
12 augustus 2008 om 21:19 #17301890Ik heb een corsa gsi 2.0 8v uit een astra gsi, maar wil toch wat meer snelheid.
Nu heb ik een opel calibra 16V erbij gekocht met abs en boordcomputer.
nu wil ik de blokken omruilen en de calibra weer doorverkopen met een 8V erin.
Calibra is nog in zeer nette staat en vind het zonde om dan te slopen.Zijn er nog dingen waar ik rekening moet houden met omzetten?
15 augustus 2008 om 20:21 #17301891:hmmz
De motoren verwisselen?
Je haalt je veel werk aan, en ik denk dat niemand een calibra van je wilt kopen die als 16v op kenten staat met een 8v…..
16 augustus 2008 om 13:24 #17301892dr zyn mensen die een auto nodig hebben voor hun werk, en niet de beschikking hebben over een auto van de zaak . . . dus!!
logisch dat men over gas gaat denken, persoonlyk ben ik ook zeer nieuwsgierig naar gas op een c20xe, in het c20xe gedeelte is hier al een topic over volgens my. .
eerst de auto op gas laten keuren met origineel blok en dan een 2 liter erin, is iets waar ik over loop te denken voor mn D kadett. .17 augustus 2008 om 17:39 #17301893Aandrijfassen van een tigra zijn die het zelfde als een corsa?
Zit er nog verschil in de assen bij een 1.4 en een 1.6 16v?17 augustus 2008 om 18:37 #17301894Zover ik weet kun je alleen de assen van een Corsa B GSI gebruiken voor het overzetten van homokineten.
Die assen passen dan ook in een Tigra.
18 augustus 2008 om 10:46 #17301895Ze passen zoiezo in de versnellingsbak.
Denk dat het wel passen gaat, zullen we vanaaf zien. Zo niet dan heb ik een set 1.4 tigra assen te koop met abs ring om de homo’s :P
18 augustus 2008 om 13:14 #17301896Motor hangt er half in op het moment…helaas weer niet zoals ik gepland heb.
Ik heb ruimte over tussen de baksteun en het ophangrubber van de bak.
Daarbij komt ook nog is dat het rubber lager zit als de baksteun.
Links bij het A corsa rubber heb ik dus 2 12mm spacers (ivm f13)
Onderop heb ik de baksteun gewoon in het rubber…..en wat schets mijn verbazing…..Het schakelmechanisme heeel dicht op het stuurhuis (nou kan dat komen omdat de motor nog neit goed hangt maar toch…)
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik heb van de sloop een baksteun van een Corsa afgetrokken (weet niet wat voor motor dat was)De onderste steun had ik nog van het Corsa A projectje….
Verder vind ik het blok nog vrij hoog hangen….Wat ik dus ook bij de a Corsa had…Dat had ik verholpen door de koker ipv 40/40…. 60/40 te maken
Wie helpt :P:D
18 augustus 2008 om 14:30 #17301897Ik denk zelf dat de baksteun verkeerd is.
Heb even op de sloop gekeken. Ik heb deze van een auto gehaald met een normaal motortje.
Dat was geen Gsi-tje, daarbij zitten de rubbers voor de versnellingsbak op een ander punt.18 augustus 2008 om 15:05 #17301898de versnellinghendel moet je ombuigen denk ik.
Ik heb een een B stuurhuis in mijn A zitten en heb het iets moeten verbuigen.
En je hebt de verkeerde motorsteun te pakken. (bij thermostaat)
er zijn 2 versies: 1 die wat jij hebt,
en de ander steekt een stukkie uit ongeveer 11cm meen ik dat het was.
en die moet je hebben. hoef je die ringen niet te gebruiken.en zo komt er ook wat minder kracht op die bouten te staan als het direct op elkaar aansluit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.