Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2008 om 20:28 #17301849
haal op de sloop een kabelboom van een kadett, astra of vectra.
werkt stukken makkelijker, liggen de draden zo voor het grijpen.
20 juni 2008 om 21:15 #17301850Dit moet ook te maken zijn.
Hoort er geen onstekings module aan die stekker te zitten?
21 juni 2008 om 07:46 #17301851de foto’s werken niet.
en een calibra boom is het makkelijkst :thumbup
21 juni 2008 om 09:59 #17301852dit is ook wel te maken, maar je moete er ook aan denken dat als er een keer een stroing is, je hem ook moet kunnen vinden.
En als je dan hulp nodig hebt…weet niemand er wat van.
Zo moete je het ook zien natuurlijk.
Dus beter andere boom, voorzorgsmaatregel laten we maar zeggen.
21 juni 2008 om 14:44 #17301853Van een xe zonder etc dus, is de kabelboom wat simpelder
21 juni 2008 om 16:06 #17301854uhm bart……. het gaat om een NE
wel bij de les blijven
23 juni 2008 om 12:00 #17301855Hallo forummers,
Op dit moment rijd ik alweer enige tijd in een A Corsa c20xe. Aangezien ik ook nog een Calibra Turbo voor de deur heb staan, die gesloopt gaat worden, zit ik er wel eens aan te denken om deze motor+bak in mijn Corsa over te hangen.
Wie wil mij vertellen wat ik moet aanpassen om een C20LET + F28 in mijn A Corsa te hangen? Nu rijd ik met een F20bak en heb een M-Tech ombouwset.
Wat ik denk dat nodig is:
*Ombouwset naar 2WD voor de F28bak
*Andere motor/baksteun?
*Radiateur? De C20LET radiateur heeft namelijk een extra aansluiting voor de turbolader. Maar of deze in de A Corsa past?
*Trekstangverlaging.
*Corsa B/Tigra A trekstangen?
*Uitlaat aanpassen.Ben gewoon wat informatie aan het winnen, weet namelijk nog niet of ik dit wil.
Alvast bedankt.
Groeten,
Patrick
23 juni 2008 om 14:24 #17301856Je kunt Folkert en SjoerdWillem of mij ook vragen stellen per msn of telefoon :P :thumbup
*Ombouwset naar 2WD voor de F28bak
[ deze heb je idd nodig ]*Andere motor/baksteun?
[ het is mogelijk de baksteun aan te passen zonder de carroserie aan te passen, motorsteunen zijn verder gelijk aan C20XE ]*Radiateur? De C20LET radiateur heeft namelijk een extra aansluiting voor de turbolader. Maar of deze in de A Corsa past?
[ Je hebt geen andere radiateur nodig, ik heb gezien dat jou corsa al een extra aansluiting heeft ]*Trekstangverlaging.
[ Deze heb je wel nodig icm de F28, neem dan ook de PU bussen ]*Corsa B/Tigra A trekstangen?
[ Dit is een keuze die je zelf kunt maken, beslis wel voor je de trekstang verlaging koopt, anders moet je 2 keer iets kopen ]*Uitlaat aanpassen.
[ hier ontkom je niet aan ]Er zullen ongetwijfeld meer dingen aangepast moeten worden, zoek maar eens een plek om je interkoeler te plaatsen en zoek daarna nog maar eens plaats om de slangen of buizen langs te leggen :P
23 juni 2008 om 15:06 #17301857Bedankt voor je reactie Freek. Ik weet dat ik ook wel bij jullie terecht kan, maarja gister belde ik jou ook al de hele dag hahah. Straks wordt je nog moe van mijn gezeur:P…:D
Maar ik vroeg mij af wat er allemaal ‘minimaal’ bij komt kijken. Maar weet het allemaal nog niet, want dan gaat het sowieso weer heel wat euro’s kosten en mijn vriendin zeurt!:angel
Oja en me paps wil het blok nog steeds wel in zijn kadett planten, maar dat zegt ie al een half jaar.:hmmz23 juni 2008 om 15:10 #17301858dat die het in mijn corsa plant,is dat niks?
24 juni 2008 om 13:39 #17301859das zou erg vriendelijk van m zijn geert :P
m’n 16v hangt erin, en ben nu beetje alles aan het aansluiten, maar de slang vanaf de plastic pijp achterop, naar het kvs vaatje, kan ik die van een bepaalde motor gebruiken of gewoon ff stuk universeel halen?
28 juni 2008 om 11:11 #17301860Ff snel vraagje….
Ik heb bij mn 8 klepper de distributiekap er af gehaald, ga zonder rijden.
Nu weet ik zo snel niet meer waar alles ligt.Hoe kan ik nu goed zien of de krukas wel mooi op tijd staat.
Boven is een makkie, het streepje op het nokkenastandwiel staat omhoog….
Maar onder……Cilinder 1 boven in zal je dan zeggen….maarja dan heb ik straks kans dat ie een tandje of 2 verkeerd staat.Heb dr een dubbele poelie op zitten, zit wel een streepje op, die staat dan schuin omhoog naar rechts..en de spie schuin naar linksonder…
28 juni 2008 om 21:19 #17301861als je de V-snaar oulie eraf hebt dan zit er op het onderste tandwiel ergens een inkeping, die moet gelijk staan met de inkeping aan de onderzeide in de carterpan.
En bovenste tandwiel zet ik altijd gelijk met de distrikap, maar die heb je niet meer, dus wordt het lastig.
Maar een C20NE loopt niet stuk als de riem verkeerd staat :P
28 juni 2008 om 22:05 #17301862Dat klopt ;) tis een c18nz…bijna het zelfde als een 2 liter :P behalve dat dit een monopoint was.
Dus op het krukastandwiel staat een inkeping…..dat wordt ff de poelie er af halen morgen.
Als het tandwiel gelijk staat met de kap staat ie naar boven ;) dat weet ik dan zo wel :p
bedankt
30 juni 2008 om 16:03 #17301863Het is gelukt hoor, op de rand van de oliepomp zit een kleine uitsparing:thumbup
1 juli 2008 om 16:49 #17301864origineel gepost door sjoerdie
uhm bart……. het gaat om een NEwel bij de les blijven
Okay
1 juli 2008 om 18:21 #17301865Kabelboom van een astra c20ne en nu werkt het nog niet. Geen ontsteking en geen geschakelde plus naar het relais.
8 juli 2008 om 09:21 #17301866Hoi sleutelaars :D
Ik heb even een vraagje, voor mijn corsa-B heb ik de mogelijkheid om er een 1.8 16V in te klappen… nu even mijn vraag…. bij mijn weten is dit een small-block (astra-G) maar in hoeverre zijn hier aanpassingen voor nodig?
Het gaat mij met name om of ik mn originele bak (van 1.4 16V) kan blijven gebruiken en of er eventueel aanpassingen aan koppeling en drukgroep nodig zijn….Wie zou mij hier wat meer info over kunnen geven?
Het liefst ook even via U2U of mail…Greetz Arnold
8 juli 2008 om 16:29 #17301867origineel gepost door sinister
Hoi sleutelaars :D
Ik heb even een vraagje, voor mijn corsa-B heb ik de mogelijkheid om er een 1.8 16V in te klappen… nu even mijn vraag…. bij mijn weten is dit een small-block (astra-G) maar in hoeverre zijn hier aanpassingen voor nodig?
Het gaat mij met name om of ik mn originele bak (van 1.4 16V) kan blijven gebruiken en of er eventueel aanpassingen aan koppeling en drukgroep nodig zijn….Wie zou mij hier wat meer info over kunnen geven?
Het liefst ook even via U2U of mail…Greetz Arnold
inmiddels ben ik eruit…. het betreft een Z18XE en dit is een small-block dus de motorsteun van corsa-B GSI is gewoon te gebruiken, ook de bak is gewoon te gebruiken met de koppeling en drukgoep van de Astra-G (astra-G heeft hydrolische koppeling en corsa-B niet… vandaar dat ik mn eigen F13 of F15 bak wil gebruiken icm een sport koppeling)
Ik houd jullie op de hoogte
Greetz Arnold
8 juli 2008 om 17:49 #17301868Originally posted by ErwinB
Kabelboom van een astra c20ne en nu werkt het nog niet. Geen ontsteking en geen geschakelde plus naar het relais.euhm houd je er wel rekening mee dat een astra een andere ecu heeft en toch echt anders is, qua kabelboom, lmm etc.. Heb je gewoon zo’n ouderwetse lmm.. dan moet je een calibra boom of een kadett boom hebben….
Succes
8 juli 2008 om 17:51 #17301869@sinister, er zijn idd een aantal 1.8 16v small block motoren..
En die zijn er idd vrij eenvoudig in te lepelensucces en please :kewlpics
8 juli 2008 om 17:55 #17301870Ja die :kewlpics hoop ik volgende week te kunnen posten…. als het goed is van de week of volgende week mn blok ophalen….
enige zal de bedrading zijn maar dat is vrij goed uit te zoeken… ik kan redelijk solderen :Pze noemen het een small-block maar dat is toch 125 pk :angel
22 juli 2008 om 14:03 #17301871Inmiddels is er een en ander veranderd…. het is een C20NE geworden :P
de 1.8 was nix.
Nu een goede NE gevonden waar nog een en ander aan gedaan wordt alvorens hij de corsa in gaat :angel
De 1.4 is er inmiddels uit en de motorruimte ben ik aan het opknappen….Greetz
22 juli 2008 om 18:10 #17301872Originally posted by sinister
Inmiddels is er een en ander veranderd…. het is een C20NE geworden :P
de 1.8 was nix.
Nu een goede NE gevonden waar nog een en ander aan gedaan wordt alvorens hij de corsa in gaat :angel
De 1.4 is er inmiddels uit en de motorruimte ben ik aan het opknappen….Greetz
is ook leuk speelgoed. en goed betaalbaar te tunen..
:vertagking:
Succes met de ombouw
30 juli 2008 om 22:28 #17301873Wie heeft er meer info over deze corsa b c20xe?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88031
Mijn broer is aan het twijfelen of dit geen miskoop word -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.