Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2005 om 16:11 #17300499
nou zal ik maar weer wat ontopic posten dan:P
hier wat fototjes nog..
gaat er steeds meer op lijken jawel..ooit..
draadjes zijn lief, jeroen ook soms. :P
ohja nog ff een foto van mij in actie anders denken jullie dat jeroen alles doet :P
en ja, ik rol graag over de vloer..:angel
edit edit edit edit..
17 februari 2005 om 16:16 #17300500Samen met het speelgoed. :D
Goed bezig Marcel, en Jeroen natuurlijk ook he.:thumbup
17 februari 2005 om 16:31 #17300501update van de assen:
vandaag naar de sloop gegaan ascona 1.6D de as opgemeten aan de vertanding niet goed was te dik, stond nog een ascona 1.6s maar daar zat een f13 bak achter dus ook niet goed, maar ik hoorde kadett 1.6i gt ook wel is een f16 achter kon zitten lieten er now net stuk of 10 kadett 1.6 staat allemaal die bakken schoon ligge te krabben en er dan achter te komuh dat allemaal f13 is toen meteen ff paar astra F gekekeken ook f13 maar er stond nog een kadett sedan 1.8s met f16 dus ashoes log gemaakt gemeten en ja hoor beet f16 smalle as , kei veel gezeik gedaan om as er onder uit te krijgen maar lukte niet, alles vast enzo, dus sloper met hftruck late kome na veel overtuigings kracht van mij die assen door midde geslepe en ik vrolijk naar huis, kom ik thuis aan de homokineet er afgehaald van die as waar ik hoes van los had gepeutert de korte a en yup past perfect op me corsa gsi as, maar toen de lange as ej dat paste niet die was wel weer dik, zooi dus nu heb ik 1 paste homokineet van een 1.8s korte as, dus nu maar is wat rond gaan kijke bij 2.0 en 1.8 kadetts bij de korte as, mischien zijn ze allemaal wel zo
17 februari 2005 om 16:35 #17300502Ik zal eens ff kijken hoe het met de homokineten van m'n broer z'n Corsa zaten.
Aangezien er een kleine homokineet op zat….. F16 bak van 1e type Kadett 1.8 GSi. :hmmz17 februari 2005 om 20:44 #17300503Las een paar pagina's terug iets over het inkorten van de gaskabel he, ene was creatief met kroonsteentjes en de andere had t over brommer nippels (van gaskabel ofzo), dat functioneert toch niet!?!:thumbdown
Haal gewoon ff je gaspedaal eruit, zet m in de bankschroef en buig je pedaaltje (na logisch nadenken) een beejte om, komt je binnenkabel ook strakker te staan!! Oja, heb zelf die van de Kadett gebruikt….
En nog even over die veerpootbruggen, past die van een GSI nou wel of niet na inbouw van een 2.0 16v met SFI vervanger??? Zo ja–>mooie gepolijste bestellen!!:D17 februari 2005 om 21:08 #17300504Waarom zou het met een brommer gaskabelnippel niet werken?:hmmz
Maarre jou oplossing werkt inderdaad ook.
Er zijn meerdere wegen naar die naar Rome leiden.
Cheers:P:afro
19 februari 2005 om 13:18 #17300505Werkt zeker, twijfel ik niet aan, maar je loopt denk ik wel de kans dat t los schiet?! Maar heb er geen ervaring mee, misschien werkt het wel hartstikke goed natuurlijk!!:D
Oorspronkelijk gepost door max
Waarom zou het met een brommer gaskabelnippel niet werken?:hmmzMaarre jou oplossing werkt inderdaad ook.
Er zijn meerdere wegen naar die naar Rome leiden.
Cheers:P:afro
19 februari 2005 om 13:38 #17300506tja er rijde een paar miljoen brommers rond op de zelfde manier…..:D
maar kroonsteentje zou ik niet aan beginne omdat als je die IETS TE VAST draaid dan aan de achterkant door brekendat heb je zelfs met een gewone huis tuin en keuken apparaten al
dus dan altijd liever brommernippel
21 februari 2005 om 00:02 #17300507Wat goed helpt met een brommer nippel is om hem na het monteren nog even na te solderen, net als bij een stroomdraadje. Gaat ie nooit meer los en is op de juiste lengte.
Cheers :afro:P:afro
22 februari 2005 om 17:39 #17300508Oorspronkelijk gepost door kelvinba
heeft er iemand ervaring met het aanpassen van een tank met inwedige brandstofpomp voor de 2.0 ombouw…?
ik kan namelijk helemaal nergens aan een gsi tank komen…je heb u2u en mail trug;)
23 februari 2005 om 06:05 #17300509wat voor tank heb je nu.
een a1 en a2 tank zijn super simpel om te bouwen…. door gewoon verloop buisjes te gebruiken…een a3 tank moet je de pomp eruit halen en dan de tank ertussen weg halen en een buis tussen zetten zodat de uitwendige pomp het over kan nemen :angel:angel
23 februari 2005 om 13:19 #17300510ff -offtopic vraagje he
ik kan nu aan een achter as komen van een calibra c20xe
en hett lijkt mij wel wat om schijven achter bij de corsa
maakt het dan wat uit of er abs op zit?(wat ik niet zeker weet)
en op wat voor dingen moet ik meer letten?en nog een vraagje
heb gister nog ff een steekas (dikke) op reserve gehaald maar daar zit een abs ring op
kan die er zo af en dan heb ik een “gewone”as of moet ik perce zonder abs ring?anders moet ie maar door verkocht worden:P
23 februari 2005 om 15:20 #17300511Oorspronkelijk gepost door sw16v
ff -offtopic vraagje heik kan nu aan een achter as komen van een calibra c20xe
en hett lijkt mij wel wat om schijven achter bij de corsa
maakt het dan wat uit of er abs op zit?(wat ik niet zeker weet)
en op wat voor dingen moet ik meer letten?en nog een vraagje
heb gister nog ff een steekas (dikke) op reserve gehaald maar daar zit een abs ring op
kan die er zo af en dan heb ik een “gewone”as of moet ik perce zonder abs ring?anders moet ie maar door verkocht worden:P
vraag 1 maak niks uit kan gewoon gebruikt5 woorden.
Vraag 2 kan ook gewoon gebruikt woorden.
23 februari 2005 om 15:30 #17300512fijn:D:thumbup
23 februari 2005 om 17:01 #17300513ff een stome vraag maar a1 en a2 en a3?
wat is welke ik ken eigenlijk maar 2 a modellen de facelift en de niet, of is het dat de niet facelift oude model ook in 2 uitvoeringen
23 februari 2005 om 18:00 #17300514@floris je hebt nu door dat er een eindeloze discussie weer los barst?:P
je heb dus 2 types
a1 en a2
maar de a1 heb je weer in 2 vormgevingenbij de ene zit te grille vast aan de bumper
bij de andere zit de grille losen dan heb je nog de a2 wat de meesten dan a3 noemen
zo is het mij meerdere malen genoemd en en zijn zat mensen die dit me onstrijde maja
amen:D24 februari 2005 om 09:13 #17300515ik heb ook nog iets gevonden op de site van jacco http://www.corsapower.nl
De opel corsa A is er in 2 varianten:
De opel corsa A1 en de opel corsa A2. Tussentijds heeft de opel corsa A1 nog een update gehad waardoor sommige mensen ook wel eens spreken over de opel corsa A1, A2 en de A3. De verschillen te herkennen aan de richtingaanwijzers aan de voorzijde van de auto, de kofferklep, de bumpers, de grille en het dashboard.
mareh nu maar weer ontopic??:thumbup
24 februari 2005 om 09:55 #17300516oke ik weet meer dan genoeg nu en leg me er bij neer :D
p.s ben nog steeds opzoeknaar 1homokineet??
heeft iemand een kadett E 1.8 en wil ff kijke of er aan de korte as een kleinere homkineet zit, hoesje los wippen en opmeten??
floris
25 februari 2005 om 15:14 #17300517nu stel ik maar ff een vraagie:
ik ben bezig met ombouw en vraag me eigen af hoe dat jullie de kabelboom aanpassen?
ik gebruik voor de oliedruk/dynamo/startmotor de originele kabels van de corsa die blijven hangen…
en dan heb je die originele vierkante stekker van de corsa en dar soldeer ikde stekker van een kadett aan voor comp +12v/toerenteller/temperatuurzender + 1tje extra leggen naar thermostaathuis.
en dan heb je nog dunne rood blauwe en dikke rood blauwe voor benzinepomp.
nu houdt ik alleen in de originele kabelboom van de corsa 1 bruin/witte over waar is die van???
het is een c20xe uit kadett en die komt in een 1.6se gsi corsa…
25 februari 2005 om 15:57 #17300518diagnose !!!
greetz,
25 februari 2005 om 16:16 #17300519dank u:D
26 februari 2005 om 10:43 #17300520luchtfilter bij corsa a 2.0 8v
wat voor luchtfilter moet ik gebruiken bij mijn omgebouwde corsa a naar 2.0 8v.
dit omdat die luchtwegers van een 8 klepper groter zijn dan 16 klepper. en dus ook voorbij de veerpoot van de corsa komen…
wie helpt me???27 februari 2005 om 11:59 #17300521gewoon een open filter van k&n of een green filter dat spul van mathijssen of mischien een orgineel bak van een corsa a gsi mar dat weet ik niet zeker
28 februari 2005 om 15:31 #17300522nou de corsa waar ik aan mee geholpen heb loopt!!!
hij heeft hem gisteren afgebouwd..
ga vanavond ff rijden..
tís een 16v uit een kadett zonder kat en er zit een f13bak aan van corsa gsi..
laat wel ff weten hoe het rijdt:D
28 februari 2005 om 18:55 #17300523F13?
Het zal vast wel passen, maar hoe lang zal zo'n bak dit uithouden?:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.