Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2008 om 21:14 #17301824
Ik heb een Tip voor mensen die op zoek zijn naar dieselhomokineten:
Kijk eens onder een daewoo nexia!:o ik was vanmiddag op de sloop, daar stonden 3 daewoo nexia’s 1.5 (1x 8v 2x 16v) met alledrie een F16 achtige bak, bij eentje stond het er zelfs op. Bij eentje lag de rechter aandrijfas los erin met aan de bakzijde een bigblock homokineet met daarin een 22 tandige aandrijfas :thumbup hetzelfde dus als ook wel de dieselhomokineten worden genoemd :D ik heb de andere homokineet ook even bekeken, die is hetzelfde.
Voor sommigen is dit misschien al lang bekend, ik denk ik meld het even. De homokineten zijn dus in een corsa A/B(/Tigra) te gebruiken met sowieso een F16, F18, F20 bak en GSI aandrijfassen.
8 april 2008 om 21:45 #17301825kijk dat is nou eens nuttige informatie :D
Maar ik wist het al wel half :P
9 april 2008 om 05:29 #17301826waar denk je dat mijn 3 sets vandaan komen…..:afro
9 april 2008 om 07:50 #17301827:jerry
9 april 2008 om 08:49 #17301828Ja ik wist dit ook wel via het forum, alleen daar stond het meer als ‘van horen zeggen’, dus ik dacht laat ik dan maar ff posten dat het ook echt zo is :D
9 april 2008 om 16:54 #17301829origineel gepost door freek corsa
kijk dat is nou eens nuttige informatie :DMaar ik wist het al wel half :P
freek :fy1 dat wist jij allang hahaha
was leuk in het begin, de ‘zuidelingen’ konden nooit 16d kineetjes vinden en wij ze maar mooi verkopen allemaal hier haha
maargoed hun zijn ook te lui om naar de sloop toe om zelf dingen te ontdekken ;)
11 april 2008 om 16:15 #17301830Hallo mensen eff een vraagje hier omdat het tigra gedeelte het niet heeft…..Ik ben een 2 liter aan het ombouwen in de tigra alles gaat volgens plan alleen met de bekabeling kom ik niet echt uit…
Ik heb op de site van http://www.corsa-novatuning.nl/ al een hoop info afgehaald…Alleen nu zit ik met twee draadjes…Een Zwart gele die komt van de stekker van de ECU en splits dan en gaat dan naar de bobine en naar de stekker waar je de kabels moet worden omgesoldeerd…Alleen komt die kleur niet voor in mijn tigra connector…Ik heb die forum zitten doorspitten en iemand zei dat is een geschakelde + maar wist dat niet zeker….Dus is dat zo of niet
En een blauwe kabel die van de het relair af komt..(in het duits Relais fur Kraftstoff-Einspritzanlage) die gaat ook naar de stekker waar de kabels moet worden omgesoldeerd en dan zit daar ook een wit zwart aan die gaat naar de Lambda-sone..Maar ik heb het schema eff gelezen van een C20xe en die blauw kabel gaat volgens schema naar de Lambda-sone en dan naar Kraftstoffpumpa alleen waar zit die in de tigra..En waar kan ik de kabels daar van vinden…Ik hoop het een beetje goed te hebben uit gelegt..
Gr Rob
11 april 2008 om 18:09 #17301831als dat een blauw rode kabel is (dunne) dan moet die naar de bezinepomp. als dat een volledige blauwe is…. dan is die voor je tempmeter op dachbord
11 april 2008 om 18:42 #17301832Nee het is een dikke blauwe kabel…
11 april 2008 om 19:58 #17301833origineel gepost door sw16v
was leuk in het begin, de ‘zuidelingen’ konden nooit 16d kineetjes vinden en wij ze maar mooi verkopen allemaal hier hahamaargoed hun zijn ook te lui om naar de sloop toe om zelf dingen te ontdekken ;)
Jongen, is hier al lang bekend :P
Maar goed, over de rest, idd, liever lui dan moe :jerry
12 april 2008 om 05:05 #17301834origineel gepost door ALFA^ALFA
Nee het is een dikke blauwe kabel…Ze willen voor en achter de stekker nog wel is een ander kleurtje gebruiken, dat kan het soms nogal verwarrend maken.
Dikke blauwe veranderd waarschijnlijk na de stekker in dik rood of rood blauw.
Even kijken wat je al aangesloten hebt. Dan houdt je van zelf iets over.
En als laatste kun je ook nog het kabeltje terug traceren tot de computer en kijken op welke pin hij zit. Vervolgens op autodata oid kijken waar hij van is.12 april 2008 om 08:33 #17301835Oke thanks alleen wat is Vervolgens op autodata oid
Gr Rob12 april 2008 om 10:02 #17301836Zoiets.
Niet dat je dit gebruikt. Dit is compleet random van google gerukt.
28 april 2008 om 14:47 #17301837origineel gepost door sw16v
was leuk in het begin, de ‘zuidelingen’ konden nooit 16d kineetjes vinden en wij ze maar mooi verkopen allemaal hier hahamaargoed hun zijn ook te lui om naar de sloop toe om zelf dingen te ontdekken ;)
:hmmz ik koop nog eens een keer iets van jou
;)
20 mei 2008 om 19:46 #17301838Heb al een heel stuk zetten lezen in dit topic maar ken het niet vinden :swear
stond mij iets van bij dat er maten en een schetsje was van de motorsteun aan de distributie kant voor oa corsa B ???Wie kan me hier verder mee helpen??
20 mei 2008 om 19:50 #17301839lees eens op de site van max en mij:
en kijk ook eens onder het kopje downloads
http://www.corsa-novatuning.nl
als je het daar niet kunt vinden, en dan nog niet weet wat je moet doen.
Dan moet je de site en alles nog een keer doorlezen.Keer op keer, dat is mijn tip :thumbup:thumbup
23 mei 2008 om 10:29 #17301840Heeft iemand nog complete waterslangen/kachelslangen van een c20ne met buis liggen vanaf de waterpomp? Heb nu een omega blok maar dat gaat niet passen. En een complete kabelboom met kunstof lmm.
30 mei 2008 om 20:53 #17301841Heb een vraagje over de koelslangen, aan de zijkant van de 2l 8v heb je het thermostaathuis, daarachter komen 2 dunnere slangen…
Achterlangs heb je de buis waar ook weer 2 kleinere op zitten.2 van deze gaan naar de kachelradiateur….1 van de buis en 1 vanaf de thermostaathuis?
En de rest?
Ik snap er niets meer van :P en heb geen autos meer staat waar ik ff bij spieken kan ;)30 mei 2008 om 21:26 #17301842de onderste van de 2 van de thermostaat gaat naar de buis achterop het blok.
de bovenste gaat naar de kachel radiateur
en de andere van de kachel radiateur gaat naar de buis achterop het blok.2 juni 2008 om 18:22 #17301843Dank je!
Ik ga op de inlaat een buis laten lassen waar koelvloeistof daar heen moet. Origineel gaat er 1 slang vanaf de buis naar de injector, die zou dan aan dat buisje kunnen. Maar het uiteinde van de buis zou ik die afdichten…of door weer naar de buis?3 juni 2008 om 09:11 #17301844welk type motor heb je het nu over ?
Het koelsysteem van een 18NZ is anders dan een 20NE.
Ik denk dat je 2 door elkaar haald.
Leg het me anders nog eens uit, maar dan net iets anders :P3 juni 2008 om 16:32 #1730184518nz….dacht dat ze allebij het zelfde waren, maar 18nz heeft dus een monopointje waar een leiding van de kvs op komt….maar die komt er nniet meer uit zeg maar….dus die zit gewoon in aanraking met kvs maar het stroomt er niet door.
Op de houder die tegen de kop komt van de thermostaat, zitten 2 tuitjes achter op het blok.
Heb een grote buis achterop waar 2 of 3 tuitjes op zitten…1 van die tuitjes ging naar de monopoint.19 juni 2008 om 18:09 #17301846Hoi, ik heb eindelijk eens wat tijd gevonden om mijn corsa wat verder af te bouwen. Nu zit ik nog met een vraagje ivm mijn kabelboom (omega 20se)
Bij het aansluiten van mijn kabelboom kom ik niet goed uit met mijn kabels/kleuren
zo houd ik bijvoorbeeld, een zwart/blauwe , zwart witte, zwart bruine en een rood/witte kabel over die niet overeenkomen en met de schemas uit autodata kom ik er ook niet uit. Heb op het moment geen vonk en de brandstofpomp word ook niet bekrachtigd bij het aanzetten van het contact.
En de stekker op de foto is met groen en zwart/gele kabel deze is van de bobine? maar waar moet ik die op aansluiten.
Iemand al eens vaker met deze kabelboom gewerkt?
19 juni 2008 om 19:08 #17301847Originally posted by ErwinB
Hoi, ik heb eindelijk eens wat tijd gevonden om mijn corsa wat verder af te bouwen. Nu zit ik nog met een vraagje ivm mijn kabelboom (omega 20se)Bij het aansluiten van mijn kabelboom kom ik niet goed uit met mijn kabels/kleuren
zo houd ik bijvoorbeeld, een zwart/blauwe , zwart witte, zwart bruine en een rood/witte kabel over die niet overeenkomen en met de schemas uit autodata kom ik er ook niet uit. Heb op het moment geen vonk en de brandstofpomp word ook niet bekrachtigd bij het aanzetten van het contact.
En de stekker op de foto is met groen en zwart/gele kabel deze is van de bobine? maar waar moet ik die op aansluiten.
Iemand al eens vaker met deze kabelboom gewerkt?
Mag ik je een tip geven.
Begin alsjeblieft overnieuw met die bekabeling.
Dit levert storingen op, ziet er niet uit en is ook nog een brandgevoorlijk doordat die knijpstekkers niet ok zijn en men kans heeft op kortsluiting.Bedrading dien je te solderen, en dan een stukje krimpkous erom heen. De bobine kabels zijn eigenlijk best simpel. die komen uit de kabelboom, je moet alleen zorgen dat je bij de stekker bij je ecu de volgende draden aansluit:
rood = constante +
zwart = geschakelde +
rood/blauw (iets dikkere) die loopt naar je pomp..Zorg voor een goede massa..
De motor kan al lopen op deze 3 draden, vraag maar aan ronaldo. ZO starte ik voor een tijdje terug een corsa bij hem in de loods….
De groene draad is voor je toerenteller.
Maar lees eens op de site van max en mij..
Staan de juiste draden wel bij.. De rest is bijzaak.. Kan altijd later wel..EN let wel op, je pomp draait maar een halve seconde als je hem op contact zet.. Relais wordt pas echt bekrachtigd wanneer je start..
19 juni 2008 om 19:16 #17301848De amp stekkers zijn tijdelijk omdat ik er niet zo 123 uit kwam met de kleuren, krimpkous en soldeerbout liggen al klaar.
Rood/blauw is al kleur op kleur aangesloten.
Maar op de omega kabelboom zit geen rode (contstant) en geen zwarte (geschakelde) kabel. Dus ik weet niet waar ik mijn rode en zwarte kabel vanaf het contact slot op aan moet sluiten.
Met de schemas van autodata kom ik er ook nog niet zo 123 uit. En de kleuren die hetzelfde zijn heb ik al aangesloten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.