Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2008 om 19:37 #17301774
ik weet zo niet meer welke het waren,
Maar 1 heeft meer sproeigaten dan de ander, en verdeelt dus beter.
Degene met de meeste sproeigaten nemen(ik meen dat het blauw was)
28 februari 2008 om 21:13 #17301775beige werkt op 2.5bar en blauw op 3bar als ik me niet vergis.
was iets met opbrengst. zou het ff goed uitzoeken welke hoeveel levert en dan pas gaat veranderen.eerste zorg zou zijn motor er inbouwen en zorgen dat ie eerst goed gaat lopen ;)
29 februari 2008 om 12:49 #17301776lol blauw werkt met 2,5 en geel met 3.
29 februari 2008 om 20:47 #17301777blauwe zitten er nu in…:agent
weet je wat.. ik zal ze is wisselen als ik er ff mee gereden heb..
en het evt verschil hier melden..:vertagps blok hangt, morgen afbouwen.. en starten natuurlijk..:P
bijna alles is nieuw,dus zou netjes moeten lopen..hou er alleen geen rekening mee, wat voor een ander
lukt altijd alles en voor je zelf zit het altijd tegen..:jerry29 februari 2008 om 21:51 #17301778Keep us updated with:kewlpics
1 maart 2008 om 18:54 #17301779bbq hoe weet jij zo zeker dat jouw gegevens kloppen.
Helaas heb je het niet vaak bij het juiste eind gehad hier op het forum..
EN heb je tevaak mensen verkeerde info gegeven.Dus onderbouw even jouw post over de hoeveelheid benzine druk bij de juiste injector.
voordat nog meer mensen spullen kapot rijden door jouw adviezen.1 maart 2008 om 18:59 #17301780precies.
post is de hoeveelheid cc’s pm van de beige en blauwe injectoren bij de hoeveelheid benzine druk
2 maart 2008 om 08:55 #17301781als de auto gechipt is kun je niet zomaar die injectoren om gaan zetten
2 maart 2008 om 09:10 #17301782origineel gepost door bbg_gendt
Ik kom ook blauw tegen in 2.5 hoor. De Beige/gele zitten in de nieuwere blokken.origineel gepost door bbg_gendt
lol blauw werkt met 2,5 en geel met 3.Jongen, hoe achterlijk ben jij dan? :wtf
Hou gewoon je bek i.p.v. mensen misleiden :fy1Maar goed, ontopic.
Blauwe injectoren hebben hun ideale sproeibeeld bij 3 bar.
Gele/beige bij 2.5 bar.Rijd je hogere druk zijn de blauwe dus beter.
MAAR, de blauwe hebben iets meer opbrengst, 10 of 20cc.
Maar ja, dat zal opgegeven zijn bij hun ideale druk, dus 3 bar.
De beige zullen ook meer opbrengst hebben dan wanneer je ze op 2.5 bar laat draaien, dus geen ideale vergelijking.Ja, kweet even de precieze waardes niet uit me hoofd, 214 cc t.o.v. 2 nog wat, maar dus niet zomaar omwisselen.
Opzich als je je blok op de bank af laat stellen kan je mooi blauwe injectoren plaatsen, mooier sproeibeeld door meerdere gaatjes, en juist ook met wat hogere druk.
Zeker omdat de beige vaak oud zijn, en ook na ultrasoon reinigen vaak niet echt hun capaciteit behalen die ze zouden moeten. Opzich kan je als je meerdere injectoren hebt wel een mooi setje bij elkaar krijgen denk.Maar goed, het feit dat de beige maar 1 sproeigat heeft, is ook weer een voordeel!
Als bij de blauwe 1 gaatje verstopt raakt, loopt de ene cilinder te arm met alle gevolgen van dien.
Gaat het gaat verstopt zitten bij de beige, spuit hij meteen niet meer in, loopt je blok op 3 cilinders en dat heb je wel meteen door!Dus ja, zo is het altijd wat haha :P
2 maart 2008 om 09:51 #17301783origineel gepost door Honza
origineel gepost door bbg_gendt
Ik kom ook blauw tegen in 2.5 hoor. De Beige/gele zitten in de nieuwere blokken.origineel gepost door bbg_gendt
lol blauw werkt met 2,5 en geel met 3.Jongen, hoe achterlijk ben jij dan? :wtf
Hou gewoon je bek i.p.v. mensen misleiden :fy1chill ;)
2 maart 2008 om 10:20 #17301784Hehe. Ik chill wel, maar kwam toevallig in 5 minuten een paar uitspraken van hm tegen die helemaal nergens over gingen… En kwas net wakker, dus ja haha. Sorry he :P
2 maart 2008 om 10:21 #17301785origineel gepost door Honza
Hehe. Ik chill wel, maar kwam toevallig in 5 minuten een paar uitspraken van hm tegen die helemaal nergens over gingen… En kwas net wakker, dus ja haha. Sorry he :P:jerry
2 maart 2008 om 12:33 #17301786En bij de turbo’s stappen ze juist over van 4 gaten naar 1 gats verstuiver, ook vanwege te arm mengsel door verstopt raken van de gaatjes…….
Ik rij 3 bar bruin en hij doet het goed, lambda is bij de keuring al moeilijk naar de 1 te krijgen blijf op 0,8-0,9 hangen……..dus.
Maar ik rommel niet met mijn mengsel, je kan dat ook wel eens ruiken…..zeker koud!3 maart 2008 om 14:22 #17301787Het verstopt raken van de injectoren heeft voornamelijk te maken met de fijnheid van je brandstoffilter (het is niets anders dan een zeef) en je schoonheid tijdens het in elkaar bouwen van je auto.
Als voorbeeld:
Bij de injectoren voor de jaguar V8 zijn het gewoon 12 gats injectoren…… levert een supermooi sproeibeeld op. Moet dus wel een zeer fijn brandstof filter op.4 maart 2008 om 21:05 #17301788Waar haal ik het goedkoopste een complete set powerflex bussen voor de corsa?
m’n compadre heeft ze nagemaakt van een m-tech set, maar hoor van iedereen dat het piept en kraakt en die powerflexjes niet….Dus….wie roept?
6 maart 2008 om 20:52 #17301789…..niemand die het weet?
Nog een snelle vraag, waar haal ik een std formaat koppakking.
Ik wil de copressie straks hoger met de carbjes er achter, dus dat wordt afflakken en een nieuwe pakking.
Maar kan alleen maar overmaatse krijgen zodat je originele compressiewaarde ongeveer houd….6 maart 2008 om 21:34 #17301790een weekje later maar goed… motor loopt.. :thumbup
zat weer tegen natuurlijk.. centr boutje van distr kap brak af..
met verplaatsten van fse knakte de benzine leiding… precies waar er koper inzat.. snaar van stuurb kwijt.. enz.. je kent het wel..
maar morgen alles weer netjes maken..
alles ff nalopen… en proefritje maken..
ps auto is tot nu toe bijna niks gezakt..(wil ik ook niet hoor..)
hij moet er redelijk standaard uitzien..
iemand nog uitlijn advies..?7 maart 2008 om 12:57 #17301791Waar blijven de :kewlpics ??!!
7 maart 2008 om 17:32 #17301792jaja foto`s komen er aan.. staan al een paar op site ,zie onder
maar het zit tegen of tegen… wil ik em een tijdej laten draaien
ff warm worden… hoor ik blub blub blub…
:fy1:fy1:fy1
slang gescheurd tussen waterpomp,inlaat,plastic buis…:fy1
heb ik weer wat….:jerry:jerryiemand er nog 1 liggen… is een soort S met een xstra slang er aan
maar THATS ALL.. tot nu toe he..
ben blij dat ik em ff goed heb laten warm lopen..
1 test ritje slang plof.. zit ik niet op te wachten..:agent8 maart 2008 om 13:02 #17301793Dan staat er behoorlijk druk op je systeem dan, of was die slang gewoon slecht?
8 maart 2008 om 13:17 #17301794slang was slecht.. is iets gescheurd..
iemand nog een slang…??????
is die gene links onderin..sorry voor de post hier..:hmmz
9 maart 2008 om 10:29 #17301795Moet het zo’n gekleurde zijn? Anders ff afhankelijk van je budget sloop of bestellen bij automaterialenzaak?
9 maart 2008 om 17:05 #17301796opel leverd em niet meer.. sloop ben bij div geweest.. nopes..
is alleen op de c20xe geleverd..als ik em van de week nog niet heb, bestel ik z`n complete set..
maar alle slangen zijn goed, behalve dat k..ding..haastige spoed zelden goed…
heb meerdere auto`s dus kan ff stil staan..:angel:wors9 maart 2008 om 17:26 #17301797laat je de vrouw toch gewoon ff met de scooby rijden :P
9 maart 2008 om 17:43 #17301798origineel gepost door mattemaker
opel leverd em niet meer.. sloop ben bij div geweest.. nopes..
is alleen op de c20xe geleverd..als ik em van de week nog niet heb, bestel ik z`n complete set..
maar alle slangen zijn goed, behalve dat k..ding..haastige spoed zelden goed…
heb meerdere auto`s dus kan ff stil staan..:angel:worsKan je niet bij de dealer een doos met diverse (gelijkende) slangen lenen? Heb ik toendertijd ook gedaan om de juiste slang te vinden. Wie weet zit er eentje bij die goed is en ook gewoon past toch?
Succes in ieder geval.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.