Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2008 om 18:03 #17301749
wie wil mij ff de pdf van corsa-novatuning mailen van A corsa naar c20xe?
me harde schyf was overleden, dus ben m kwijt en om 1 of andere reden slaat internet explorer vast als ik m wil downen:(
djoubb@hotmail.com :thumbup
1 februari 2008 om 18:40 #17301750you’ve got mail
2 februari 2008 om 17:42 #17301751top, bedankt! :wors
4 februari 2008 om 17:42 #17301752Wat mag een kale 16v kosten?
Ik wil mischien later dit jaar een 16v opknappen en daar motorcarbjes achter.Dus zoek alleen het complete onderblok en de kop, met bak en uitlaatspruitstuk…
4 februari 2008 om 19:43 #17301753ik had toen 3 complete 16v’s voor 750 euries. ik zou een beetje op de sloop rondkijken. ik had er ook 3 maande garantie op. dit was geheel compleet met bak/assen kabelboom comp. moest aleen wel zelf uitbouwen.:angel
15 februari 2008 om 19:08 #1730175415 februari 2008 om 22:11 #17301755dat ziet er goed uit :thumbup
16 februari 2008 om 16:38 #17301756Vandaag het blokje van de corsa a er uit gehaald.
Moet ik bij de corsa b de corsa b baksteun gewoon gebruiken?
Want dan moet ik ff op de sloop kijken;)16 februari 2008 om 17:36 #17301757bij corsa b moet je de baksteunen van een B gebruiken ja. achter met spacer maar dat wist je denk al:P:thumbup
16 februari 2008 om 17:42 #17301758Jups zon 12mm dikke plaat met 2 gaten er in ;)
Moet ik btw nog maken :P:P, kan nu mooi nu de motor er los bij staat ;)
edankt voor je snelle antwoord ;) wist het niet zeker namlk21 februari 2008 om 20:22 #17301759en ja hoor het is zover.. ik ben begonnen met de c20xe
op tebouwen..
na 2 c20xe motoren te hebben gedemonteerd
1 uit een lopende schade astra
1 los blok..alles nieuw erin.. naja bijna alles dan..
en het duurde ff voor ik alles bij elkaar had..
zoals chip,lichter vliegwiel.. ks700 olieleiding erin,
sfi verv.. complete ombouw set mathijssen..
enz enz enz..
ben vandaag begonnen met de kop in inelkaar te zetten..
nieuwe rubbertjes en stoters..
heb een weekje vrij dus heb de tijd..
moet ik nog foto`s maken…?? denk dat er wel zat zijn toch..22 februari 2008 om 11:53 #17301760haha idd, we wachten wel af, je kwam nog keer langs als ie klaar was he, wil hem wel ff zien natuurlijk :kewlpics
22 februari 2008 om 17:41 #17301761De baksteun van elk type corsa b….is dat allemaal het zelfde?
22 februari 2008 om 21:22 #17301762origineel gepost door Fearless
De baksteun van elk type corsa b….is dat allemaal het zelfde?:)
Voorste is van alle benzine modellen gelijk volgens EPC
Achterste is van alle gelijk, dus ook de diesel…
Wellicht dat er een uitzondering is, maar in princiepe staat bij elk blok / bak dezelfde…
Beste is van een x12xe / x14xe of x16xe te vinden, dan past t 100% zeker
22 februari 2008 om 21:26 #17301763Bedankt honza:thumbup Morgen ff zoeken
26 februari 2008 om 20:01 #17301764ja hoor c20xe is bijna klaar.. arp boutjes nog
had 2 motoren.. allebei c20xe 1 van begin 92 ander eind 92..
ZIJN ZE GEWOON VERSCHILLEND..:wtf
ging de kabelboom passen.. stekker van gasklep..=anders..
heb er 1 van 3 pootjes en 1 met 6.. moest natuurlijk die andere hebben..
had die met 3 gemont… moest die met 6 hebben..
distr kap paste niet… en ja hoor .. heb je ook 2 types in…
had gelukkig alles nog liggen… maar je staat wel ff raar te kijken..
erg raar.. iemand een verklaring..?26 februari 2008 om 21:13 #17301765jan tot bouwjaar en vanaf bouwjaar.
zitten nog wel meer verschillen in.D-Riem is anders, waterpomp dus ook, bepaalde keeringen zijn anders. Kpbouten zijn anders. pff king:
En nog wel een paar andere dingen27 februari 2008 om 07:06 #17301766Van een motor met ETC zijn is de stekker voor de gasklep-potentiometer 6 pins. Maar je kan er natuurlijk ook een 3 pins opzetten, moet je wel de bijbehorende kabelboom hebben.
27 februari 2008 om 09:42 #17301767grofweg gezegd alle C20XE vanaf 1993 zijn nieuwe type.
alles voor 1992 is oude type, alles ertussen in moet je kijken welk type het is.27 februari 2008 om 21:51 #17301768hahaha heb ik weer…
nou morgen gaat ie erin.. heb morgen mijn carterpakking pas
moest weer ff los voor de ARP boutjes..
anders had ik em vandaag erin gehangen..
……. zit ik me net te bedenken of ik wel de goeie distr heb..:wtf.. corsaboy weer:hmmz
ach.. komt wel goed.. en anders maar niet..:Piemand nog last moment advies..:jerry
bijv de beige of blauwe injectoren..??27 februari 2008 om 22:21 #17301769beige is m2.5(rotor)
blauw m2.8 (dis ontsteking)oude en nieuw type schelen model tandjes, ronde en blokkige welke bij welke leeftijd hoort durf ik je nu ff niet te zeggen. kijk anders ff op http://www.hbase.nl
28 februari 2008 om 10:07 #17301770ronde tanden is oude type voor 92
hier tussen weet ik het niet.
hoekige tanden is nieuwe type na 9328 februari 2008 om 12:16 #17301771origineel gepost door sw16v
beige is m2.5(rotor)
blauw m2.8 (dis ontsteking)oude en nieuw type schelen model tandjes, ronde en blokkige welke bij welke leeftijd hoort durf ik je nu ff niet te zeggen. kijk anders ff op http://www.hbase.nl
Ik kom ook blauw tegen in 2.5 hoor. De Beige/gele zitten in de nieuwere blokken.
28 februari 2008 om 16:54 #17301772oke bbq jij zal t weten :thumbup:jerry
28 februari 2008 om 18:43 #17301773waren allebei m2.5..
maar heb blauwe en beige.. welke zijn nou beter..?
ze zijn duidelijk verschillend…
zit een fse pbv op..en natuurlijk had ik weer de verkeerde distr riem..
:thumbup:thumbup corsaboy voor de hint.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.