Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2008 om 18:50 #17301724
Waar scheuren ze dan? en hoelang doen ze er over :P
14 januari 2008 om 20:20 #17301725origineel gepost door Honza
Ter versteviging…
Anders gaan ze altijd scheuren…
Na ja, doen ze nog wel hahaJe kan beter de hele plaat dikker maken, dan is die versteviging ook niet nodig.
Ik heb hem thuis los liggen, als je wilt kan ik hm wel ff opmeten eind van de week…
is dat die gelaste? of al een dikke versie?:angel
14 januari 2008 om 23:02 #17301726Saiko, nakijken, heb ook nog wel een test Eprom!!
En sluit nou toch alles eens normaal aan man!!HHAHA:thumbup;)Dittrich voor instructies voor openen en verwisselen Eprom zie EDS site staat een goeie instructie op, ik moest ook effe klooien!
15 januari 2008 om 16:59 #17301727goeiendag allen
ik had een vraag tbv de assen
wil me een tr aangaan schaffen en er een c20xe in hangen
kan k ook corsa gsi assen pakken en dan bakzijde 2.0 homos op zettenzijnde naven(wielzijde) hetzelfde?
groeten dennis
15 januari 2008 om 17:08 #17301728je moet op wielzeide je orginele gsi (corsa a) laten zitten. op de bak zeide moet je diesel kineten plaatsen.
gr
15 januari 2008 om 17:22 #17301729maar die van een 2.0 f20/f16 passen daar nie op ?
15 januari 2008 om 17:24 #17301730Als je 2 liter kineten wil gebruiken zul je aangepaste assen moeten gebruiken.
15 januari 2008 om 17:32 #17301731a ha
opzoek naar diesel homo s
zijn de assen wel sterk genoeg voor de 150pk van een c20xe?15 januari 2008 om 17:36 #17301732Hehe ik rij op moment zelfs met die assen op me Phase 2 let.:o
Heb wel al dikke assen liggen, maar vond wel even makkelijk. En er rijden meerdere jongens mee, bij c20xe is zeker prima te doen.
15 januari 2008 om 21:53 #17301733ok dat is mooi had al ergens eens gehoord dat t gaat maar wilde t even zeker weten
goed je op msn gesproken te hebben ben weer t een en ander wijzer qwa corsa :P
hij komt er echt de tr :P:P
15 januari 2008 om 23:06 #17301734Op een gegeven moment spint ie toch en dan ben je torsie kracht weer kwijt, dusss!!
Zo doet die van mij het nu…….16 januari 2008 om 19:19 #17301735Zojuist even bezig geweest met dat pompsteuntje.
Honza, heb je al gekeken hoe diep dat achterliggende stukje is?De pomp:
Losse plaat met losse onderdelen, buisje komt nog.
Zo moet ie toch komente zitten?
Hoe zit het dan met dat blokje op de stelbout van de pomp? Het buisje is op de tekening inwendig 10 en in het blokje zit m8 schroefdraad…..????
Komt de steller te vervallen?16 januari 2008 om 23:09 #17301736?Wieziewopie?
17 januari 2008 om 16:35 #17301737origineel gepost door Fearless
Honza, heb je al gekeken hoe diep dat achterliggende stukje is?15mm :)
origineel gepost door Fearless
Zo moet ie toch komente zitten?Pomp moet andersom haha.
Je hebt hm nu op z’n kop en de poulie zit dus aan de verkeerde kant…origineel gepost door Fearless
Komt de steller te vervallen?Nee.
Zo komtie:
En Robby, hoe creatief was jij dan dat je de steun op z’n kop hebt gemaakt? Haha
Opzich niet eens zo gek, dan heb je ook geen gat bij de krukassensor nodig, maar ja, t stelmechaniek lijkt me wel kut uit komen :hmmz
17 januari 2008 om 17:14 #17301738Kijk daar heb ik wat aan :D
Nu nog weten welke riem ik moet bestellen (bij brezan) en ik ben helemaal klaar :D17 januari 2008 om 17:22 #17301739Hhmmm… ik wist t uit m’n hoofd hehe :hmmz
760 x 10 ofzo hahaMaar beter bestel je deze niet, kan er ook totaal naast zitten… :P
Zal eens kijken of ik tussen de snaren nog de juiste kan vinden :)
17 januari 2008 om 19:38 #17301740Honza!!!!!!!!!!
Ga je door voor de 100 Euro vraag, want je bent er bijna!!HAHAHAHA!!!
Ja ik most wat.Maar jij had org spul en ik DHZ!!20 januari 2008 om 17:30 #17301741Ik snap hem nu :P:P…Bedankt.
Ik heb alleen de strip er achter 2cm….Komt dat wel uit met het motorblok?
Anders slijp ik er wat vanaf. Ik heb alles al vast gelast, komt alleen nog een buisje via de post:jerry
Heb zelfs het blokje voor de spanner nog omgetapt naar m10:P
De dynamo gaat verhuizen naar voren en naar boven (zoals corsaboy het ongeveer heeft)
Het mooiste leek mij om 1 snaar te gebruiken en te stellen met de Sb-pomp. Dus denk dat ik de plaat straks verder ga aanpassen.20 januari 2008 om 18:04 #17301742huh wij hebben bij de tigra een compleet ander systeem gemaakt.
En wij hebben dus wel het stelmechanisme laten vervallen en er wat ander voor gevonden hahaha :thumbup:thumbup:thumbup20 januari 2008 om 18:16 #17301743origineel gepost door Fearless
Ik heb alleen de strip er achter 2cm….Komt dat wel uit met het motorblok?20mm is teveel, zittie tegen de oliepomp aan…
Je ziet t op de foto ook wel een beetje:Kweet nog geen snaarlengte, maar als je toch een andere neemt maakt t ook niet uit :)
20 januari 2008 om 19:11 #17301744Ah bedankt, ga dr een stuk af slijpen.
Weet nog niet hoe ik het precies ga doen met de dynamo…..Nu heb ik straks een dubbele poelie…dan wordt de achterste neit gebruikt….
Maar dat zien we dan allemaal wel. Heb nog op het werk een spanrol van een toyota liggen die ik wel kan gebruiken. Dan maar 2 snaartjes ;)20 januari 2008 om 23:05 #17301745Hee Honza ik had ruzie met een draag-arm/reactie stang, maar waar is ie bij jouw??????????
Daarom ben ik zo gaan klooien , en ik heb het voorbeeld van Mathijssen op mijn manier geiinterpeteerd, trouwens K-sensor is inderdaad makkelijk te vervangen!!21 januari 2008 om 13:38 #17301746Krukassensor enz mag er straks allemaal af bij mij…maar dat duurt nog ff.
24 januari 2008 om 21:14 #17301747origineel gepost door robbyrood
Hee Honza ik had ruzie met een draag-arm/reactie stang, maar waar is ie bij jouw??????????Foto is van de Mtech Tieg hoor. :P
Maar ook bij mij, geen problemen met de trekstang :hmmz
29 januari 2008 om 13:55 #17301748Honza, heb je nog zo’n FP computer voor een 20XE? Zo ja, kun je mij dan melden wat ik neertel om dat ding van je over te nemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.