Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2008 om 17:20 #17301699
moet je ff sw16 vragen die weet alles van f16 bakken
7 januari 2008 om 17:29 #17301700geert!! :fy1 :(
we zijn trouwens ook weer een corsa c20xe rijker!
7 januari 2008 om 17:33 #17301701je moet er zo n renault radiateur inzetten dan kan dat expansie vaatje ook weg
Doe maar voorzichtig met die c20xe met dit weer,ziet er goed uit!8 januari 2008 om 00:45 #17301702origineel gepost door geert666
Doe maar voorzichtig met die c20xe met dit weer,ziet er goed uit!Op dit weer wachten we juist :D
9 januari 2008 om 19:25 #17301703Welk spaghetti/spruitstuk presteert het beste en past het beste in een corsa b met c20ne
9 januari 2008 om 21:38 #17301704astra gsi
9 januari 2008 om 21:57 #17301705Hallo mensen van het goede leven :P,
Ik kan dit weekend een mooie c20xe gaan aanschaffen, maar tegelijkertijd heeft dit me ook aan het denken gezet, ja leuk een motor denk je dan maar nu de ombouw, ikzelf heb dit dus nog nooit gedaan gezien en dit gaat me dus ook zeker niet in me eentje lukken, ik zie bij veel mensen die de ombouw gedaan hebben dat ze geholpen zijn door vrienden of kenissen enz.
Maar dit zijn dan toch mensen die al 1 x of vaker een ombouw gedaan hebben of een opleiding volgens als monteur, ikzelf heb in me vriendekring niemand die dit doet en allemaal hebben ze de balle verstand van motors enz.
Zoals ik al zei dit weekend kan ik dus een motor gaan kopen maar zijn er hier dus mensen die aan liefdadigheids werk doen :P:wub.
Ik ben geen leek ofzo maar een ombouw heb ik nog nooit gedaan en ik weet dus niet precies wat ik kan verwachten.Ik woon zelf vlak bij rotterdam (‘s-gravendeel) en heb een ruime garage tot me beschikking (net 2 weken verhuisd :) )
Ik ga zowieso eerst de motor reviseren en alles bij elkaar rapen dus de ombouw zal toch pas rond mei gedaan worden, maar mochten mensen hier zich al aangesproken voelen of denken ik help die arme jongen hoor ik het graag ;).Ik ben gewoon realistisch, ik wil het graag maar in me eentje lukt het me niet.
Alvast bedankt :)
Ron
ps
Wat een verhaal he :P
9 januari 2008 om 22:43 #17301706Je hebt er weinig verstand van zeg je? Hoe ga je dan de motor reviseren? ;)
9 januari 2008 om 23:27 #17301707nee dat heb ik niet gezegd, ik heb het over de inbouw, en er staat dat niemand uit me vriendenkring er iets vanaf weet van motors enz
9 januari 2008 om 23:46 #17301708Opmerking van BB zit wel in de goede richting…….
EFFE een motor reviseren,zelf!, nou dat is niet zo makkelijk, ook al ben je best wel handig…
Ik ben ook handig , maar als ik dat motortje aan ga pakken wat ik hier heb liggen ben ik de eerste paar weken niet klaar en hoeft ie vooorlopig nergens in , en ik KAN ook niet alles zelf wat voor een gedegen revisie nodig is….
Dus , inbouwen, denk ik , is juist het makkelijkere voor je……
Denk er maar over na, maar wat je zegt, een beetje hulp is altijd welkom, dat klopt!;)10 januari 2008 om 06:09 #17301709@ NoToRiOuS19
Welk type corsa wil je de motor in gaan bouwen ?
Heb je de site http://www.corsa-novatuning.nl al door gelezen ?
Wat weet je zelf van een motor reviseren ?
En bedoel jij ook hetzelfde met reviseren als wij bedoelen ? ( dus niet even een verfje en een nieuw pakkingkje er tussen. )
Er zijn vast wel mensen die je willen helpen, maar ik helaas niet. ( ik woon erg ver van je vandaan )
10 januari 2008 om 16:12 #17301710Nou ik laat reviseren voortaan wel aan revisiebedrijf over.
10 januari 2008 om 20:16 #17301711Het gaat om een corsa b en de inbouw was gepland rond mei, en ja ik heb de corsanovatuning website al aantal keren door gelezen, en met reviseren bedoel ik:
Nieuwe pakkingen
versterkte drijfstang lagers monteren
krukasglijschaallagers
keerringen
ARP drijfstangbouten
distriebutieriem
en eventueel als het nodig is een hoonbeurten wat betreft het EFFE de motor reviseren, ik heb tot mei :)
kan zijn dat ik wat kleine dingetjes vergeten ben maar dit versta ik dan onder mijn revisie :P
10 januari 2008 om 23:25 #17301712Zuigerveren, kop demontage , cleaning, vlakken en inslijpen vd kleppen eventueel, klepgeleiders en nieuwe stoters etc etc.
revisie zoals bij VEGE: FULL overhaul incl.alles inspecteren………12 januari 2008 om 17:43 #17301713Heren,
Eergisteren sloeg de auto uit bij mij in de straat uit, hij begon eerst te haperen waarna ie helemaal afsloeg. Opnieuw starten ging niet meer. Na een beetje troubleshooten ontdekt dat er niet gevonkt werd. Verder troubleshooten vertelde mij dat het niet aan de bougiekabels lag, niet aan de bobine.
Toen zag ik dat er, van de kabeltjes die niet aangesloten zijn op de computer, een losgeraakt was en bloot lag, vermoedelijk had die contact gemaakt en zo voor ‘sluiting’ gezorgd.Ik probeerde een andere computer, auto startte direct. Die andere computer is niet gechipt. Het volgende:
– De gechipte computer is kennelijk niet meer bruikbaar, kan ik hem nu weggooien of is er nog hoop?
– Kan ik de ‘chip’ uit de gechipte computer halen en in de standaard computer plaatsen? Of is dat ook een verloren zaak?Het gaat om een Corsa B met een 20XE.
Thnx alvast.
12 januari 2008 om 17:52 #17301714chip is te proberen. ik had ook een gesneuvelde computer met chip (water erin), en die chip is overgeplaatst in een andere computer en daar loopt ie nog steeds mee.
12 januari 2008 om 17:57 #17301715origineel gepost door NoToRiOuS19
Hallo mensen van het goede leven :P,Ik kan dit weekend een mooie c20xe gaan aanschaffen, maar tegelijkertijd heeft dit me ook aan het denken gezet, ja leuk een motor denk je dan maar nu de ombouw, ikzelf heb dit dus nog nooit gedaan gezien en dit gaat me dus ook zeker niet in me eentje lukken, ik zie bij veel mensen die de ombouw gedaan hebben dat ze geholpen zijn door vrienden of kenissen enz.
Maar dit zijn dan toch mensen die al 1 x of vaker een ombouw gedaan hebben of een opleiding volgens als monteur, ikzelf heb in me vriendekring niemand die dit doet en allemaal hebben ze de balle verstand van motors enz.
Zoals ik al zei dit weekend kan ik dus een motor gaan kopen maar zijn er hier dus mensen die aan liefdadigheids werk doen :P:wub.
Ik ben geen leek ofzo maar een ombouw heb ik nog nooit gedaan en ik weet dus niet precies wat ik kan verwachten.Ik woon zelf vlak bij rotterdam (‘s-gravendeel) en heb een ruime garage tot me beschikking (net 2 weken verhuisd :) )
Ik ga zowieso eerst de motor reviseren en alles bij elkaar rapen dus de ombouw zal toch pas rond mei gedaan worden, maar mochten mensen hier zich al aangesproken voelen of denken ik help die arme jongen hoor ik het graag ;).Ik ben gewoon realistisch, ik wil het graag maar in me eentje lukt het me niet.
Alvast bedankt :)
Ron
ps
Wat een verhaal he :P
Hey Ron,
Leuk om te zien dat er weer iemand is die een ombouwtje wil gaan doen. Voor iemand die het traject doorlopen heeft kan ik je zeggen dat het zeker zelf te doen is. Natuurlijk is het goed als je iemand erbij hebt die het vaker gedaan heeft. Maar het grootste deel kun je ook heel goed zelf doen. Voor een ombouw is er wat mij betreft een diamanten-regel:
– een goede voorbereiding is het halve werk
Corsa-Novatuning is je gids, maak daar gebruik van. Je doet er goed aan om de ombouw in fasen te verdelen. Inventariseer de benodigdheden en zet alles overzichtelijk op een rij. Als je over iets twijfelt, vraag het dan bijv. hier op het forum. Je zult zeker een reactie krijgen waar je iets aan hebt.
Wat jij wilt is al vaak gedaan dus je staat er niet alleen voor. Begin lekker met een uitgebreide voorbereiding. Lees lekker het ombouwdocument van novatuning door. En wat ik altijd zeg … als je hem hebt gelezen, lees hem dan nog een keer, en daarna nog een paar keer.
Veel succes en vooral ….. veel plezier!
12 januari 2008 om 17:59 #17301716thnx mayhem, dan gaan we dat proberen. Het ‘aangepaste’ aan zon computer zit puur en alleen in de chip dus? Dus mocht ik die chip kunnen overplaatsen dan is het daarmee af?
12 januari 2008 om 18:34 #17301717trek je oude ecu is open en kijk of er geen solderingen zijn weg gesmolten of een baantje er uit ligt. chip zou je eventueel kunnen overzetten ja (kan geert oid je meer over vertellen). ligt er aan of er al een voetje in de andere ecu zit ;)
12 januari 2008 om 18:36 #17301718origineel gepost door Saiko
thnx mayhem, dan gaan we dat proberen. Het ‘aangepaste’ aan zon computer zit puur en alleen in de chip dus? Dus mocht ik die chip kunnen overplaatsen dan is het daarmee af?Niet elke chip uit elke Motronic kan je uitwisselen.
Welke met welke code je kan uitwisselen weet ik niet, je kan het proberen…
Beste is om een motronic met dezelfde 2 letter code te hebben, dan kan je hem iig over zetten :)
Ik heb evt een FP liggen of een nieuwe PT :)12 januari 2008 om 22:57 #17301719Uit mijn hoofd zijn ze beide van het type FP. Ik ga in ieder geval de defecte computer openen en kijken hoe het eruit ziet. Will post pics :)
13 januari 2008 om 02:30 #17301720fp , fx en gl, zijn uitwisselbaar, dat weet ik iig zeker, ik heb met alle 3 op mijn 16v gereden (kadett blok).
mijn chip is vanuit een fx in een gl gegaan en dat draaid ook perfect (ry ik nu mee)
13 januari 2008 om 10:41 #17301721Dat geeft goede hoop, straks ga ik ze er even bijpakken. :afro
14 januari 2008 om 18:28 #17301722Vraagje over de steun tbv de stuurbkr.pomp.
Achter de plaat met boutgaten zit een stukje metaal…7mm dik, 15 lang met hoeken er in geslepen.
Hoe hoog moet die eigenlijk worden?
Ik heb hem nu 2 cm:hmmz Klopt dat wel?
Waarvoor dient het eigenlijk?14 januari 2008 om 18:49 #17301723Ter versteviging…
Anders gaan ze altijd scheuren…
Na ja, doen ze nog wel hahaJe kan beter de hele plaat dikker maken, dan is die versteviging ook niet nodig.
Ik heb hem thuis los liggen, als je wilt kan ik hm wel ff opmeten eind van de week…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.