Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2007 om 13:09 #17301624
tja als je de onderdelen hebt liggen is het halfuurtje werk, heb je meer vermogen als standaard c20ne…. en je hebt meteen al hoge (seh) compressie zuigers er in
17 december 2007 om 11:56 #17301625wat voor accu zetten jjullie erin als je een c20xe in een A heb gebouwd??
17 december 2007 om 13:28 #17301626Lekker klein en licht.
zolang je niet allemaal overbodige rommel zoals versterkers etc erin hebt tenminste.40Ah is meer dan genoeg.
17 december 2007 om 13:29 #17301627Origineel gepost door Tim19
wat voor accu zetten jjullie erin als je een c20xe in een A heb gebouwd??zo groot mogelijk
17 december 2007 om 14:30 #17301628klein en ligt…
hmm, stel je moet een paar keer starten, trek je een 40Ah zo leeg.
liever niet, idd gewoon een grote:thumbup
17 december 2007 om 14:42 #17301629Het is niet alsof een 40ah accu naar 3x rondgooien leeg is.
Het is maar een 1.1kw startmotor daar kun je gewoon mee starten.
Het is geen diesel die als je maar lang genoeg start wel aanslaat.Maarjah als je van te voren al weet dat je motor niet goed is of dat je nooit is een nieuwe verdelerkap/bougies etc aanschaft dan ga je een grote accu nodig hebben.
Maar dan ook het liefst een 2e auto erbij kopen die wel gewoon start zodat je met startkabels kunt overstarten.
17 december 2007 om 14:45 #17301630je kunt ook de accu eruit laten en m aan duwen is ie nog lichter!
Of op een berg gaan wonen.
Grotere accu heb je gewoon een beetje extra!
Zo n droge cel accu ja die wel,lekker licht!!17 december 2007 om 16:40 #17301631100ah accu erin. nog 1 extra achterin dan kun je zelfs als je vergeten bent te tanken nog lekker op de startmotor verder gaan zonder dat je hoeft te douwen.
Waarschijnlijk rijdt hij er dagelijks mee dus een racer hoeft het niet te worden.
Maar meer gewicht dan nodig is hoeft ook niet.c20xe in een corsa a is snel omdat hij niet veel weegt.
Dus hoe meer gewicht hoe langzamer.
Die paar kilo meer of minder zal het echt niet aan liggen.
Maar als je er op die manier tegenaan kijkt dan heb je zo genoeg gewicht erbij dat het wel gaat uit maken.17 december 2007 om 17:36 #17301632Ik had 33 Ah heb nu 44 Ah, is net een iets lekkerder gevoel voor de winter :D
in de sprinter staat straks een motorfiets accu.
17 december 2007 om 18:14 #17301633@vapor,
je moet wel een hele grote pik hebben, dat ik er nu al op ga staan.:oen ik heb het er niet over dat een blok slecht of goed is.
heb vaak genoeg meegemaakt, dat als het goed koud is, een motor niet direct aanslaat.
En een los kabeltje/stekker is snel gebeurd, en als je een paar keer door moet starten dan is zo een licht accutje gewoon niet lekker om te hebben.
maar doet er verder ook niet toe, ik hebe er een dikke inzitten, en die 500gram extra voor wat meer zekerheid….GRAAG
verder: NO HARD FEELINGSking:
17 december 2007 om 18:48 #17301634mijn pik hou ik ver van forums vandaan. want mensen zijn het zo vaak niet met mij eens.
vind het ook helemaal niet erg als mensen het niet met me eens zijn.er word altijd gedaan alsof een 40ah accu na 5 seconden starten leeg is.
Start zo vaak met een slechte diesels met (te) kleine accus.
Zolang de accu goed is kun je lang zat starten.
als hij daar niet op start dan is de kans dat hij wel start met een grotere klein.mijn grotere accu die ik er eerst in gehad heb woog ruim 2x zo veel als de kleine.
paar keer doorstarten… als jij 5x 30sec wil starten dan gaat dat moeilijk worden met een 40ah. maar dat gaat het ook worden met een iets grotere accu.
als je 2x 10sec bedoelt dan gaat het ook lukken met een kleine accu.
Als je langer dan doet moet starten dan is er iets mis en komt er toch al gereedschap bij kijken.Maar het is maar net wat je wilt.
Voor mij is het “beetje fijner” gevoel wat je erbij krijgt dat gigantische extra gewicht niet waard.
maar voor andere mensen is een veilig gevoel stukken belangrijker dan een “paar gram”17 december 2007 om 22:50 #17301635klopt, de 1 wil van A naar B en de andere wil van de streep zo snel mogelijk over de finish :P
ik heb het allebei, ik ga dagelijks met m’n A corsa C20NE naar het werk en ik wil dan geen kans op problemen hebben.
maar mijn andere A corsa moet juist zo snel mogelijk, en als die niet start met motorfiets accu dan start ik hem wel met start kabels :P
zo heeft ieder zijn eigen ding :d dus geen ruzie hierover AUB :angel
18 december 2007 om 20:01 #17301636origineel gepost door sjoerdie
maar doet er verder ook niet toe, ik hebe er een dikke inzitten, en die 500gram extra voor wat meer zekerheid….GRAAGAls ik een keer goed na de WC ga, dan heb ik die 500 gram er ook weer zo af :P
19 december 2007 om 19:33 #1730163772 ah is wel oke hoor, std accu voor zon motor. Je kan nog wel verder gaan.
Van een bus ofzo connexion? :cry
19 december 2007 om 22:30 #17301638ik heb een 68 ah accu in m’n corsa zitten. werkt prima hoor, en om nou te zeggen dat hij veel zwaarder is als die andere valt ook wel mee. maar als ik hem voor sprint auto zou gebruiken moet de instalatie en alle optie’s er ook uit.king: het is voor mij een daily met lekker muziek enzo
20 december 2007 om 12:34 #17301639Als je allerlei dingen in de auto hebt zoals versterker centrale vergrendeling electrische ramen spiegels etc etc.
Dan is zo’n klein accutje niet echt fijn.
Maar als nou het enigste stroom wat je verbuikt de lichten en een aanjager zijn dan heb je zo goed als geen accu nodig.Accus heb je in verschillende gewichten.
Een 40ah accu kun je al hebben van ongeveer 15kg.
Terwijl bijv een 72ah accu al snel 30kg weegt.Gewichtsbesparing van 15kg door niks te doen en je houdt nog is geld over ook.
Voor een gewichtsbesparing van 15kg zou ik nog wel geld uitgeven.20 december 2007 om 21:07 #17301640Wellicht een domme vraag… :jerry
Ik heb dus de 17td… maar met 15d remmen… en af en toe op de snelweg zit ik wel te zweten, en sta ik versteld van de remkracht of eigenlijk het ontbreken ervan.
Nu lees ik her en der kadett/astra gsi remschijven en blokken d’r op… Past dit zonder problemen op de corsa veerpoten?
(misschien dat dit item de revue al gepasseerd is, maar ik kan het niet vinden…)
20 december 2007 om 21:12 #17301641klauw en schijven passen zonder aanpassingen er zo op!
plug and play:wors20 december 2007 om 21:17 #17301642jup, hooguit ff de stofkap verbuigen/eraf halen
20 december 2007 om 21:19 #17301643ALS je de schroefjes los krijgt kan je die van een kadett of astra gsi er ook zo opzetten…….. helaas zitten die dingen 999 vd 1000keer vast geroest dusja:P
20 december 2007 om 21:20 #17301644geweldig!
thnx!
20 december 2007 om 21:21 #17301645echt eey:P heb aan 1 kant een verbogen en aan de andere kant is ie er wel af:P
21 december 2007 om 06:59 #17301646@ jambon,
jij hebt geen 1.5diesel remmen.
maar corsa gsi remmen, (dat weet ik omdat de remmen bij mij gekocht zijn)
en je bekrachtiger is denk ik gewoon niet sterk genoeg.
gsi remmen zijn tog zo slecht nog niet namelijk.
21 december 2007 om 08:34 #17301647ik heb ook 1.6 GSI remmen van een 1989-er Corsa GSI, maar de 2 liter remmen zijn toch echt wel veeeeeeeel beter :P
21 december 2007 om 09:26 #173016482liter is zeker beter…
maar de gsi remmen zijn niet echt slecht te noemen.
maar waar hete probleem ligt bij de meesten, is de bekrachtiger.
ze zetten er joekeles van remmen op, en dan zit de bekrachtiger van de 1.0 of 1.4 ofzo er nog op.
dat gaat dus ook niet lekker werken vind ik.
om lekker te kunnen remmen heb je ook voldoendebekrachtiging nodig,
zodat je zelf je pedaal niet krom hoeft te drukken met een flinke rempartij.
dit is mijn bekrachtiger:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.