Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2007 om 18:43 #17301599
engeland is t oa. te krijgen
13 november 2007 om 18:46 #17301600ik hoopte dat hij een stuurhuis uit een ander type opel had gepakt. Dus ik wacht zijn reactie even af Joop, voordat ik de boot naar Engeland pak :P
En optie is om een stuurhuis met stuurbekrachtiging te pakken uit een B (mits het een beetje past), maar dan zonder pomp.14 november 2007 om 15:10 #17301601ik heb inderdaad een opel stuurhuis gebruikt;)
precies wat jij zegt heb ik ook gedaan, een b stuurhuis met stuurbekrachtiging.
alleen bekrachtiging niet gebruiken, deze afdoppen.
niet allemaal, maar daar kom je vanzelf achter, want dan kun je niet meer sturen:jerryen je moet de stuurarmen inkorten.
ik meen zo effe dat het 3 cm was, maar of je er 4 pakt maakt ook niet uit
dat is wel te corrigeren met de kogeldraad15 november 2007 om 20:18 #17301602oke thnx voor het antwoord :thumbup
19 november 2007 om 06:06 #17301603king:king:king:
19 november 2007 om 18:52 #17301604:D sjoerd 2 liter remmetjes al derop zitte op de b
23 november 2007 om 11:36 #17301605Enne lichaamsgewicht heeft wel met 2 liter ombouw te maken.
F=m*a. Dus als je vanjezelf al een hoge massa (m) hebt, moet je meer kracht (F) hebben om dezelfde versnelling (a) te verkrijgen. En als je dan een 1.2tje hebt, dan is een 2L ombouw onoverkombaar king:
:jerry:jerry
Met zo n race stuur huis kun je niet op de weg rijden dat is 2.5 draai van links naar rechts,en Zo n stuurbekrachtigings huis is 3 van links naar rechts
23 november 2007 om 21:42 #17301606verkeerde kwoot, geert?
:afro24 november 2007 om 08:00 #17301607nee
hier een link naar zo n kort stuurhuis
is maar 2-1/4 van links naaaar rechts24 november 2007 om 19:28 #17301608zie geen link :(
maar beetje spierballen kweken tijdens het sturen kan geen kwaad toch.25 november 2007 om 17:50 #17301609Morgen langs de metaalboer even wat spul halen voor de motorsteunen.
Nu heb ik alle tekeningen, behalve die voor de stuurbekrachtigings pomp, die was toch ook ergens op internet te vinden? Wie o wie?!
25 november 2007 om 17:54 #1730161027 november 2007 om 22:15 #17301611Thnx voor de link
Waarom zou het niet voor normaal op straat kunnen: vanwege te zwaar draaien? Niet dat ik van plan was om zo’n ding aan te schaffen hoor, ietsje te duur. Een tigra/corsa B stuurhuis met stuurbekrachtiging ben ik wel van plan te pakken, maar dat is voor mijn 10-jarenplan van mijn corsa sedan (er zijn inmiddels al 2 jaar verstreken, dus de deadline nadert :D).
2 december 2007 om 15:52 #17301612Wie heeft de tekening nog van de motorsteun voor een xe en ne in je a tje te hangen?
2 december 2007 om 16:27 #17301613zou jij toch onderhand moeten weten waar die te vinden zijn
Hint: marcel, max, website :hmmz
2 december 2007 om 16:46 #17301614Origineel gepost door NOVA-1.2?
Thnx voor de linkWaarom zou het niet voor normaal op straat kunnen: vanwege te zwaar draaien? Niet dat ik van plan was om zo’n ding aan te schaffen hoor, ietsje te duur. Een tigra/corsa B stuurhuis met stuurbekrachtiging ben ik wel van plan te pakken, maar dat is voor mijn 10-jarenplan van mijn corsa sedan (er zijn inmiddels al 2 jaar verstreken, dus de deadline nadert :D).
Heel erg zwaar draait dat,auto met stuurbekrachtiging, waarvan de stuur bekrachting is uitgevallen en dan nog iets zwaarder
2 december 2007 om 17:58 #17301615ik heb er in de tigra al een proefritje meegedaan en is eigenlijk goed te doen in een auto zonder comfort. Voor een dagelijkse auto is het niks nee, maar het is voor de corsa, dus dan mag dat.
12 december 2007 om 23:31 #17301616iemand ervaring met een 20se motor in een corsa b hangen?
13 december 2007 om 09:45 #1730161720se? waar komt dat blok vandaan dan?
20seh is wel bekend, of een 18se.
maar er zijn zat mensen die een 8klepper in hun B hebben hangen
13 december 2007 om 11:17 #17301618se is van een omega 122 pk.
13 december 2007 om 17:38 #17301619volgens mij gaat die inbouw hetzelfde als een normaale C20NE
13 december 2007 om 18:14 #17301620Heeft die niet nog een viscovin in plaats van een electrische?
Kan ook wel. Maar dat is alleen een klein beetje meer werk.
13 december 2007 om 18:57 #17301621idd visco zooi er afslopen. ander carter plaatsen van fwd motor. andere oliepijlstok+carterretour geval en natuurlijk andere steunen he ;)
valt allemaal reuze mee
14 december 2007 om 18:28 #17301622Originally posted by sw16v
idd visco zooi er afslopen. ander carter plaatsen van fwd motor. andere oliepijlstok+carterretour geval en natuurlijk andere steunen he ;)valt allemaal reuze mee
maar uiteindelijk een stuk meer dan een normale 8v ombouw.. Gewoon een fwd 8v halen :thumbup:thumbup
14 december 2007 om 21:29 #17301623klopt ik dacht dat het wel de basis van een C20NE onderblok had, maar ik ben totaal niet bekend met die type blokken.
beter is een C20NE halen of een SEH natuurlijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.