Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2007 om 10:22 #17301549
je carosserie verstevigen?
is niet nodig, tenzij je het zelf wil.maar de meesten doen dit niet.
pas bij wat extremere ombouwen word dit gedaan
1 november 2007 om 22:12 #17301550@ robbyrood: met originele XE steun, snap ik niet. Tekening is duidelijk, maar leg even iot hoe hier de originele XE steun gebruikt kan worden :thumbup
@bbgendt:
Communicatie is vaak het grootste probleem van de oplossing.
…wat dacht je van koppigheid
1 november 2007 om 23:38 #17301551De normale Xe steun zoals die op de motor zit als ie origineel in een Kadett gemonteerd zit.
Kan best dat die bij de Astra het zelfde is , dat weet ik niet….
deze vaag achter de uitlaatpijp2 november 2007 om 12:40 #17301552dit is toch zoals hij op corsanovatuning staat beschreven; met corsa A motorsteunrubber, c20ne motorsteun en een zelf gepaakt steun voor op de carosserie.
Of is deze anders?
BTW: spaghetti ?:P
2 november 2007 om 13:54 #17301553ik snap t ff niet meer jack.. had ik jou nou die steunen geruild of had ik ze nou verkocht?
stabi spacers naar corsa16V, dat weet ik, jij de baksteun, maar toch ook de motorsteun?
2 november 2007 om 13:59 #17301554ik heb die steunen van jou, klopt. Maar dat is voor de sedan. Ik heb het nu over de tigra, waar ik toen over zei dat ik er niets aan ging veranderen :P Daar ligt nu een c20ne blokje in met de motorsteunen volgens corsanovatuning.
Maar ik had bij “fase” gezien dat het ook op een andere manier kan met de originele XE steun, dus ik hoopte dat robbyrood dit uit kon leggen, maar volgens mij heeft hij niet hetzelfde als “fase”(dennie)
[edit]@ robbyrood: ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb. Jij bedoelt de originele c20xe steun, maar ik dacht dat je het over de originele x14xe/x16xe steun had… toch?king:
2 november 2007 om 14:11 #17301555haha, ok dan:P
snapte er al geen k*t van, ik had echt iets van; die gozer heeft toch ombouwsteunen van mij overgenomen?!
2 november 2007 om 14:16 #17301556“gozer”…? wou je nog langskomen voor die kooi :vertag “meneer” staat beter king: (of koning)
:jerry
2 november 2007 om 14:44 #17301557wel edel geleerde heer jack,
u verzoek kan mij me aan mijn derriere oxideren
(gozer, t ken me me reet roesten wat jij wilt)
:jerry
2 november 2007 om 14:57 #17301558als je het over de reet van je corsa hebt, die roest al aardig
:jerry…die roest onder je reet weg
:jerryPlaatje bij het praatje [origineel van mayhem]:
:jerry
maar genoeg offtopic denk ik :sleeping
2 november 2007 om 17:13 #17301559fuck airride ofnie joopp:D:angel:jerry
2 november 2007 om 17:27 #17301560das geen roest… das de laag onder de tectyl die eraf geschraapt is… zag van de week op de brug trouwens dat ik ook 2 van die rubber doppen eraf geschaaft heb:P
laag en 2.0 ombouw is gewoon lastig, je zit met de verlaagde stabistang, die word je laagste punt.
carter protect plate moet ik nog hebben, zelf maar iets fixen van 2mm plaat, weet niets verkrijgbaar voor corsa A 16v, misschien in engeland, maar geld betalen voor iets wat gaat schrapen..
2 november 2007 om 17:42 #17301561knal harde vering? trek die stang er is voor de gein onder vandaan en ga is rijden en voelen hoe het voelt.
ik rij nu al een dik halfjaar zonder en ken meer die zonder rijden en gaat prima. beter zelfs!!
2 november 2007 om 17:48 #17301562ik heb altijd met gereden, ik weet wel mensen zonder, maar ik heb t idee dat die alle kanten opdweilen by sprint (in 1 en 2).
ik heb m er nu onderuit, maar rijden word lastig met enkel een lange aandryfas..
2 november 2007 om 17:49 #17301563ik rij ook zonder, gaat goed zolang je niet extreem bochten gaat sturen
2 november 2007 om 18:00 #17301564t zal allicht beter sturen als de corsa van me ma…. daar lag ik vorige week 2,5 meter lager mee onderaan een dijk:angel
insturen zoals met me A gaat niet met een stock corsa b 1.4.. dan breekt je achterkant uit.. en die 60 pk kreeg ik m niet recht mee, hield m wel dat ik in de dwarse stand bleef, maar daar hield t mee op.
nix geen schade overigens.. reed een jeep achter me, die trok me omhoog, en op wat modder na was er nix met de auto.
2 november 2007 om 23:21 #17301565he welkom bij de club, ben ook van de dijk afgevlogen:thumbup
3 november 2007 om 01:05 #17301566ik ben ook ooit eens van de weg geraakt, daar heb ik veel van geleerd :vertag
Gewoon normaal rijden :D is de beste methode om op de weg te blijven.
3 november 2007 om 05:26 #17301567Origineel gepost door freek corsa
Gewoon normaal rijden :D is de beste methode om op de weg te blijven.
hmmmm……2liter in de corsa.:agent
”normaal” rijden? dat doe je met de auto van je mams:P
3 november 2007 om 07:10 #17301568haha, wie was er met de auto van mams van de dijk geraakt ? :jerry
niemand is heilig, zelfs de paus niet.
3 november 2007 om 20:35 #173015694 november 2007 om 00:22 #17301570Fearless zo kan het ook maar dan heb je geen stbk pomp erop en een oliekoeler…….:thumbup
4 november 2007 om 11:33 #17301571zit er wel demping in, ik zie geen rubber ofzo in de ophanging?
4 november 2007 om 11:39 #17301572Origineel gepost door sw16v
knal harde vering? trek die stang er is voor de gein onder vandaan en ga is rijden en voelen hoe het voelt.ik rij nu al een dik halfjaar zonder en ken meer die zonder rijden en gaat prima. beter zelfs!!
Ja gaat prima als de auto maar laag genoeg is ,stugge vering en demping opzit ,en er achter een stabilsator op zit
4 november 2007 om 12:31 #17301573achter heb ik ook geen stabilisator, maar goed ik heb ook geen bumper balken.
De rest van mijn aanpassingen vertel ik niet :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.