Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2007 om 07:27 #17301499
oke dan is het inderdaad het proberen waard.
6 oktober 2007 om 09:06 #17301500Misschien dat het bij een Corsa A anders is. Maar de methode die Robby aankaart kan wel degelijk. Ik rijd nu heerlijk rond met een, op die manier, aangepaste as. (corsa b)
Diverse dappere zielen hebben al pak slaag gekregen :)
6 oktober 2007 om 09:15 #17301501Heb je die assen nog rob??
6 oktober 2007 om 18:11 #17301502Vectra (korte) as aangepast voor Corsa B 20xe
6 oktober 2007 om 18:48 #17301503Uhhh Geert…………………….ja……..je weet , voor het geval het originele spul het begeeft.
Maar Saiko , je had de groef nog iets verder kunnen doen, ik weet dan is ie niet diep maar hij houd hem echt wel op zijn plek.In feite gewoon de ene kant van de insteek beitel aan het eind van de vertanding.6 oktober 2007 om 19:05 #17301504:thumbup
11 oktober 2007 om 10:33 #17301505ik heb nog een setje DIESEL homokineten liggen, voor het gebruik op gsi assen.
kijk bij het verkoop gedeelte, motoren en toebehoren
11 oktober 2007 om 17:22 #17301506Ik heb ook wel homokineten, maar waar zijn alle assen gebleven ?
11 oktober 2007 om 17:36 #17301507geen idee:agent
eerst homokineten tekort, nu assen tekort:cool:
12 oktober 2007 om 06:50 #17301508ik heb nog wel een korte as van een vectra, mocht dat zijn wat je zoekt.
12 oktober 2007 om 14:28 #17301509ik zoek ze niet….
en heb zelf assen zat liggen……….alleen niet van corsa gsi;)
14 oktober 2007 om 16:02 #17301510Origineel gepost door robbyrood
Okee 2 ik heb 2 dingen:
Foto steun
http://img472.imageshack.us/img472/9670/img1437wm8.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/176/img1434kz8.jpg
Schets maten steun,
Homokineten bak 22 tanden Inwendig 34 uitwendig.
Verkrijgbaar van Metelli Cifam eventueel bij EMWE-Naarden of Motorparts Etten-Leur of Doyen uit Brussel, schijnt hier in Nederlan ook te zitten.
Of laatste oplossing Ouinton Hazell levert Friesen delen nummer QVJ 756.Foto’s doen niet meer heb je ze nog?
15 oktober 2007 om 06:51 #1730151121 oktober 2007 om 21:17 #17301512Zijn deze assen ook sterk genoeg voor een LET met ongeveer 280pk ??
21 oktober 2007 om 21:57 #17301513er word beweerd dat de orginele assen 300 pk kunnen hebben.
dus als je van plan bent wat ik denk dat je wil, dan hebben jullie straks een extreem snelle corsa :thumbup
22 oktober 2007 om 10:07 #17301514Wel eens een aandrijfas van een Vr6 gezien? Die is dubbel zo dik
22 oktober 2007 om 16:31 #17301515Originally posted by bbg_gendt
Wel eens een aandrijfas van een Vr6 gezien? Die is dubbel zo dikEn het blijft vw..
wij hebben ze al getest met ongeveer 280 pk.. C20let phase 2.. En met een kompressor motor met 175 pk lachgas.. Dus 300 PK + (tegen de 350 pk)
Dus tja ze kunnen best wat hebben…22 oktober 2007 om 17:08 #17301516jah tuurlijk kan het wat hebben, en jah het blijft vw maar ze zijn wel dik:D
23 oktober 2007 om 12:17 #17301517Originally posted by freek corsa
dus als je van plan bent wat ik denk dat je wil, dan hebben jullie straks een extreem snelle corsa :thumbupHet kriebelt enorm … :D
23 oktober 2007 om 15:07 #17301518begin dan eerst maar eens met een corsa A kopen en klaar maken voor zoveel pk’s
roest vrij maken
remmen van een C20XE, C20LET, C25XE auto erop monteren
carroserie doorlassen
enz, enz, enz.
23 oktober 2007 om 22:40 #17301519Heren,
– Zijn er mensen die het motorsteunsetje van Astley in gebruik hebben?
– Zijn er mensen die andere mooie oplossingen hebben voor het stevig ophangen van het blok, behalve de PU-truuk?
– Wanneer je het blok steviger ophangt, komt er dan aanzienlijk meer stress op het chassis, zodanig dat je aan extra versterking moet denken?
Thnx voor reacties,
Dittrich24 oktober 2007 om 11:59 #17301520Originally posted by Saiko
Heren,– Zijn er mensen die het motorsteunsetje van Astley in gebruik hebben?
– Zijn er mensen die andere mooie oplossingen hebben voor het stevig ophangen van het blok, behalve de PU-truuk?
– Wanneer je het blok steviger ophangt, komt er dan aanzienlijk meer stress op het chassis, zodanig dat je aan extra versterking moet denken?
Thnx voor reacties,
DittrichIk heb voor de Corsa A Let rechts voor de steun verlaagt ivm een blok stress steun gevult met PU, steun compleet doorgelast en verstevigings platen in gelast en me voorbalk versteving met een balk 50x50x3mm.
Alles wat je minder dempt aan de ophanging komt qwa stress terug op het fram maar goed de PU heb je in verschillende hardheden dus daar moet je het zoeken.
Als me auto af is komt er 340pk los op me wielen en dan zien we wel hoe en wat er gebeurt heheeh motor ruimte word creamwit dus scheuren zijn snel te zien.
24 oktober 2007 om 12:17 #17301521ok, thnx voor je reactie.
24 oktober 2007 om 19:04 #17301522Origineel gepost door freek corsa
Das een corsa b steun?
Dat moet ik dus ook gaan maken…alleen die tekening krijg ik niet op normaal formaat uitgeprint:thumbdown24 oktober 2007 om 19:47 #17301523ik snap niet wat iedereen loopt te klooien. Ik heb ze afgelopen week nog uitgeprint en ze kloppen gewoon weer.
Maar goed dennie kheb hier een setje liggen an die tekeningen..
Mag je wel hebben -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.