Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2007 om 13:49 #17301449
Originally posted by Saiko
Kan mij verder niet voorstellen dat iedereen een droge stalplaats heeft voor zijn auto, dus het risico op roesten is bij velen toch aanwezig denk ik. Daarmee reageer ik op onderstaande uitspraak van Marcel:“Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.”
Die uitspraak doe ik ook alleen maar dat er kans op bestaat. zodat ze nooit kunnen zeggen dat ik gezegd heb dat het niet kan scheuren. Wij hebben toen die platen ook wel in een corsa b gelast.. en toen zag ik een beetje roest achter de orginele platen zitten. Maar dit was in mijn ogen nog lang geen gevaar en deze auto stond altijd buiten..
Maar zoals je zegt iedereen denkt er anders over..
WIl er ook geen discussie van maken. Ik ben alleen van mening dat het niets toevoegd aan een veilige ombouw voor de do it your self ‘ers onder ons. want als je daar zelf met je hobby lasapparaat gaat lassen vraag ik mij ook weer af wat er gebeurd met dat dunne plaatstaal.. :vertag:vertag3 september 2007 om 14:52 #17301450Ik begrijp je helemaal. Het is juist heel goed om ervaringen en meningen te wisselen, dat zijn discussie’s die we denk ik juist wel willen.
Vruchtbare discussie’s moet je nooit uit de weg gaan.Heb jij trouwens zelf het materiaal gemaakt die je gelast hebt of heb je ze kant en klaar gekocht?
3 september 2007 om 15:46 #17301451Originally posted by Saiko
Ik begrijp je helemaal. Het is juist heel goed om ervaringen en meningen te wisselen, dat zijn discussie’s die we denk ik juist wel willen.
Vruchtbare discussie’s moet je nooit uit de weg gaan.Heb jij trouwens zelf het materiaal gemaakt die je gelast hebt of heb je ze kant en klaar gekocht?
nee was een gekocht setje.
heb ze zelf ook niet aangeschaft. deze hebben wij op wens erin gezet.. vandaar dat ik absoluut niet gecharmeerd was van de set.. :D:Dgeef je wel gelijk dat bepaalde discussies ok zijn maar het moet wel zo blijven dat we elkaar niet scheef gaan aankijken.
:thumbup:thumbup:thumbup
3 september 2007 om 18:04 #17301452Ok duidelijk bro.
Geert: ben benieuwd hoe jij het opgelost hebt, mocht je die tekeningen vinden zou ik ze graag bekijken.
4 september 2007 om 10:30 #17301453hoe hebben jullie het gedaan met de uitlaat?? ik heb dus de spruitstuk van een c20xe… hebben jullie dan de flens van een kadett genomen???Dus na de spruitstukk een flens van een kadett nemen en dan lassen?
4 september 2007 om 10:42 #17301454@ tim 19 ja,stukje vd kadett en dan vd corsa
@saiko ik zal straks ff kijken die staan op een andere computer4 september 2007 om 16:29 #17301455thxx.. heeft er iemand toevallig nog zo’n flens leggen?? ik zoek er nog 1tje
4 september 2007 om 18:11 #17301456je kan ook een stuk flexibel ertusse doen:D
4 september 2007 om 20:22 #17301457ik hoorde dat dat een killer is voor je airflow, maar wat ik daarvan moet geloven weet ik ook niet.
by mij hebben ze t spruitstuk aan de complete uitlaatlijn vastgelast:thumbdown4 september 2007 om 20:27 #17301458ik las altijd de flens op het spruitstuk over..
laat mijn uitlaat lijn zo orgineel mogelijk want die delen rotten het meest en snelst.. dus daar zo min mogelijk aan doen :agent4 september 2007 om 21:11 #17301459origineel??
rotten??
HMM, 63,5mm is niet bepaald origineel.
En ook geen gewone flens koppeling meer!!!
Ken net!!!Is ook een beetje gehorig in een tunnel………..:):angel5 september 2007 om 06:06 #17301460zon flexibel stuk heb ik nog,45mm voor de liefhebbers 25 euries
6 september 2007 om 21:26 #17301461geert, 45mm???????????
dat ga ik niet redden…….. is ietsje meer..!!!;):D6 september 2007 om 21:37 #17301462immer mehr!!:jerry:jerry
8 september 2007 om 10:05 #173014638 september 2007 om 10:40 #17301464Ah kijk aan, straks ff naar kijken.
Ondertussen wil ik zo vrij zijn om jullie te wijzen op mijn zoektocht naar onderstaande schroeven uit de benzinerail:
9 september 2007 om 15:01 #17301465die dingen heb ik wel voor je liggen nog ergens…
9 september 2007 om 18:46 #17301466Zou je er aub naar willen kijken voor mij op korte termijn?
Alvast bedankt.12 september 2007 om 10:55 #17301467de c20xe van mij loopt stationar nog onregelmatig, denk dat ik dan de stappenmotor even schhoon moet maken.
Iemand een idee waar die zit???12 september 2007 om 13:13 #17301468achterkant van t blok.
13 september 2007 om 10:29 #17301469ok , en hoe ziet ie er ongeveer uit??
13 september 2007 om 12:01 #17301470onderaan je inlaatspruitstuk handt ie
13 september 2007 om 15:40 #17301471thxx
13 september 2007 om 19:45 #17301472@ Saiko, op sloop geen railtje meer liggen waar ze inzitten?
13 september 2007 om 20:57 #17301473Niet dat ik in de buurt heb kunnen vinden. Heb er nog niet echt moeite voor gedaan moet ik zeggen. Noodzaak is niet meer zo hoog, ik zal morgen pieterp ff bellen. Hij had nog wat van die schroefjes volgens mij.
We zijn nu de motorruimte aan het fatsoeneren, de auto trekt beeastachtig :D
Het is bijna tijd om een audi hier uit de buurt op de korrel te nemen :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.