Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2007 om 16:47 #17301424
naven pers je ook weer in de lagers;)
maar als je zelf je fusee demonteerd, en met je fusee, naaf en lager naar een garage gaat, persen ze de boel zo voor je in elkaar or.
als ik geen zin om t zelf te doen loop ik ook ff naar de buren van ons sleutelhok. zal je hooguit 20 euro kostten ofzo31 augustus 2007 om 17:21 #17301425Origineel gepost door Corsa1.4I
als ik met die 2 liter assen van chris gaat rijden heb ik dus de 2.0 liter bak en wielzijde homokineten nodig en de aangepaste wielnaven die ook in het pakket zitten.
En dan met die afstandsringen voor die wielnaven, en er moeten dan ook nog 2 lagers in de wielnaven worden geperst.Juistem
31 augustus 2007 om 17:44 #17301426Dus m-tech is handiger;)
31 augustus 2007 om 18:01 #17301427Origineel gepost door mayhem
ik ry met gelaste assen (geen mtech) en dat gaat voor alsnog probleemloos.
ik ry dan met dik-dik assen, dus zowel aan wiel en bakzijde 2.0 homokineten met aangepaste wielnaven.jou korte as is niet gelast hoor
31 augustus 2007 om 21:48 #17301428Origineel gepost door bbg_gendt
Dus m-tech is handiger;)Omdat ??
de Mtech set is toch precies hetzelfde, ook de 2 liter aandrijfassen met wielnaven enz ?
Alleen duurder.Mtech is 699 euro
Chris is 425 euro1 september 2007 om 02:58 #17301429Origineel gepost door youri_corsa_gsi
Origineel gepost door mayhem
ik ry met gelaste assen (geen mtech) en dat gaat voor alsnog probleemloos.
ik ry dan met dik-dik assen, dus zowel aan wiel en bakzijde 2.0 homokineten met aangepaste wielnaven.jou korte as is niet gelast hoor
korte as is indd een twyfelaartje, wat ik altijd heb begrepen van de vorige eigenaar is dat de assen geen mpech waren, maar via een bedryf in de omgeving rotterdam waren verlast.
1 september 2007 om 08:07 #17301430Origineel gepost door Corsa1.4I
Origineel gepost door bbg_gendt
Dus m-tech is handiger;)Omdat ??
de Mtech set is toch precies hetzelfde, ook de 2 liter aandrijfassen met wielnaven enz ?
Alleen duurder.Mtech is 699 euro
Chris is 425 eurozou zelf voor chris gaan. ten eerste hij is goedkoper, ten 2e dat zijn geen gelaste assen!
1 september 2007 om 10:02 #17301431Corsa1.4I: Ik zou ook voor Chris gaan, of een andere goede Engelse dealer. Chris is waarschijnlijk goedkoper dan Mtech, en naar eigen zeggen heeft hij nog nooit een gebroken as gehad, en ik ben nog geen meldingen tegengekomen.
Waar Mtech trouwens wel gebroken assen terugkrijgt, en ik niet 1 maar meerdere meldingen ben tegengekomen van gebroken assen. Er wordt altijd wat geheimzinnig over gedaan, alsof het niet geoordloofd is om erover te praten, omdat je de naam van het bedrijf zou schaden. (wat ik trouwens totale onzin vind). Tijd geleden claimde Mtech zelfs levenslange garantie op de assen, wat ze nu trouwens ingetrokken hebben, voor zover ik kan zien. Allemaal opvallende dingetjes waar ik een vraagteken bij zet. Verder staat Mtech niet bekend als de meest voordelige handelaar. Ik geloof best dat het een bedrijf is met kennis van zaken, maar in de bedrijfsvoering zitten wat haken en ogen. Is in ieder geval mijn mening. Ik merk daarbij op dat ik vaker spullen heb besteld bij Mtech, en ik nooit problemen heb gehad. Bestelling verliep goed en de bezorging was ook ok. Dat waren gewoon eenvoudige onderdelen. Voor mijn assen, naven etc. heb ik bewust niet gekozen voor Mtech.
Terug naar Chris … waar je de ‘zekerheid’ hebt dat de assen uit een deel vervaardigd zijn. Er zijn ook nog andere handelaren in Engeland die prima onderdelen verkopen. Zoek maar eens op Google of blader door bijv. Migweb.
Samen genomen zou mijn voorkeur uitgaan naar Chris:
– goedkoper
– meer vertrouwen in zijn product
– hem bellen is minder (internationaal), maar hij is prima bereikbaar per mail of op diverse foraBestellingen bij Chris verlopen zeer vlot en hij is helder in zijn communicatie. Het is een specialist die zich echt tussen zijn klanten bevind. Hij haalt input uit gesprekken met zijn directe klanten. Chris mengt zich in onderwerpen (op internet) van mensen die bezig zijn met ombouw of met problemen zitten. Hij verkoopt en verdedigt zijn producten openlijk, waar men hem ook kan bekritiseren als er iets niet in orde is. Zo hoort het ook vind ik, nou heeft niet iedereen tijd om in te gaan op vragen op internet, maar Chris maakt daar kennelijk tijd voor. Dat siert hem wel vind ik.
Ik heb een aantal specifieke vragen aan zijn adres gericht, en meerdere malen. Altijd snel een volledig antwoord ontvangen en hij gaf mij ook tips over zaken die hem geen geld opleverden, dingen die ik nog niet bedacht had.
Bovenstaande punten zijn voor mij heldere motivators. Kortom … hulde aan Chris en de manier waarop hij tot nu toe zijn bedrijf runt.
1 september 2007 om 12:49 #17301432klopt, ik kom m ook tegen op engelse fora, en je kan m altijd alles vragen:thumbup
1 september 2007 om 17:27 #17301433oke dan is dat duidelijk en bestel ik alles wat ik nodig heb bij chris, nu zag ik dat er geen aangepaste schakestang bij chris te koop was en volgens mij ook niet de homokineten die ik nodig heb, de schakelstang is wel bij m-tech te koop dus die bestel ik daar wel.
ow en trouwens ik heb me eerste aankoop gedaan, een heuze motor takel :P
1 september 2007 om 18:09 #17301434Het mag duidelijk zijn dat de uiteindelijke keuze aan jou is
Omdat je toch lekker de tijd neemt, zou ik eerst eens kijken of er mensen zijn die motorsteunen hebben liggen, of andere onderdelen die je nodig hebt voor je swap. Er is een ‘gezocht’ forum waar je de onderdelen die je nodig hebt kunt plaatsen.;)
ps. op novatuning staat welliswaar niets over het verstevigen van je chassis op bepaalde punten. Maar dat onderdeel van de ombouw is zeer belangrijk, en mag je niet overslaan! De platen daarvoor ook verkrijgbaar bij bijv. Chris.
http://www.opeltuningteam.nl/forum/viewtopic.php?t=2618&postdays=0&postorder=asc&start=750
1 september 2007 om 20:03 #17301435Origineel gepost door Corsa1.4I
Origineel gepost door bbg_gendt
Dus m-tech is handiger;)Omdat ??
de Mtech set is toch precies hetzelfde, ook de 2 liter aandrijfassen met wielnaven enz ?
Alleen duurder.Mtech is 699 euro
Chris is 425 eurosorry, ik dacht dat m-tech de kineten erbij leverde;)
1 september 2007 om 20:29 #17301436Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door Corsa1.4I
Origineel gepost door bbg_gendt
Dus m-tech is handiger;)Omdat ??
de Mtech set is toch precies hetzelfde, ook de 2 liter aandrijfassen met wielnaven enz ?
Alleen duurder.Mtech is 699 euro
Chris is 425 eurosorry, ik dacht dat m-tech de kineten erbij leverde;)
np :)
1 september 2007 om 20:31 #17301437saiko bedankt voor de link die foto’s zijn handig”:P
1 september 2007 om 20:53 #17301438Origineel gepost door Corsa1.4I
Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door Corsa1.4I
Origineel gepost door bbg_gendt
Dus m-tech is handiger;)Omdat ??
de Mtech set is toch precies hetzelfde, ook de 2 liter aandrijfassen met wielnaven enz ?
Alleen duurder.wat een sjappies dan, doe het dan compleet:hmmz
Mtech is 699 euro
Chris is 425 eurosorry, ik dacht dat m-tech de kineten erbij leverde;)
np :)
1 september 2007 om 23:05 #17301439Is gewoon ter referentie. De eigenaar van die blauwe Corsa heeft hetzelfde gedaan als dat jij nu wilt doen. En wel op een nette manier mag ik zeggen.
2 september 2007 om 22:10 #17301440Heb daar geen extra platen……..
Heee, hebben jullie ook zo’n last dat je uitlaatrubbers om de haverklap doorsmelten????:hmmz
Nu als de 2e keer in een half jaar vernieuwd!!!
Heb er nu maar wat extra zilvertape omheen gedaan voor de hitte/stralingswarmte…:angel3 september 2007 om 09:15 #17301441Originally posted by Saiko
ps. op novatuning staat welliswaar niets over het verstevigen van je chassis op bepaalde punten. Maar dat onderdeel van de ombouw is zeer belangrijk, en mag je niet overslaan! De platen daarvoor ook verkrijgbaar bij bijv. Chris.http://www.opeltuningteam.nl/forum/viewtopic.php?t=2618&postdays=0&postorder=asc&start=750
ben ik niet helemaal met je eens..
ik heb ze er niet inzitten, en zo zijn er velen met mij..Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.
Die verstevegingsplaten zijn zelf klepper dik. een x aantal mm. dit ga je vast lassen op je chassis.. het plaatwerk erom heen is maar 1-1,5mm dik.. dus het zal wel iets helpen maar dat het niet meer kan scheuren, dat vraag ik mij af.. ja op dat punt niet meer maar dan gaat ie ergens anders wel..
ik heb wel meer uit mijn front weg geslepen en kan nou niet zeggen dat die hoeken bij mij er slecht uitzien..
dus tja het word door een aantal mensen geadviseerd.
3 september 2007 om 09:26 #17301442Origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Saiko
ps. op novatuning staat welliswaar niets over het verstevigen van je chassis op bepaalde punten. Maar dat onderdeel van de ombouw is zeer belangrijk, en mag je niet overslaan! De platen daarvoor ook verkrijgbaar bij bijv. Chris.http://www.opeltuningteam.nl/forum/viewtopic.php?t=2618&postdays=0&postorder=asc&start=750
ben ik niet helemaal met je eens..
ik heb ze er niet inzitten, en zo zijn er velen met mij..Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.
Die verstevegingsplaten zijn zelf klepper dik. een x aantal mm. dit ga je vast lassen op je chassis.. het plaatwerk erom heen is maar 1-1,5mm dik.. dus het zal wel iets helpen maar dat het niet meer kan scheuren, dat vraag ik mij af.. ja op dat punt niet meer maar dan gaat ie ergens anders wel..
ik heb wel meer uit mijn front weg geslepen en kan nou niet zeggen dat die hoeken bij mij er slecht uitzien..
dus tja het word door een aantal mensen geadviseerd.
Helemaal mee eens eindelijk iemand die dat ook ziet,dik aan dun lassen is niks!
Ik had ze eerst bij mtech gehaald en toen ook weer teruggebracht.
3 september 2007 om 10:55 #17301443Daar verschillen wij van mening. Als je je auto voorbereid op een zwaardere motor dan kies je een aantal maatregelen uit die ervoor moeten zorgen dat je zo veilig mogelijk kunt rondrijden. Het verstevigen van je chassis op bepaalde stresspunten is een van die maatregelen in mijn boekje. Bij jullie niet, en kennelijk kun je ook prima zonder.
Misschien hoeft het niet, maar het is maar wat jij nodig acht. Je kunt natuurlijk niet voorspellen wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat het een stap is die je niet moet overslaan. Bovendien … als je enginebay toch kaal is, kun je net zo goed een plan maken om op een goede manier die stresspunten te verstevigen. Zoveel moeite is dat laswerk ook weer niet, en het is alleen maar toegevoegde waarde, kan geen kwaad dus.
Voor de kosten hoef je het ook niet te laten. En als je de mogelijkheid hebt kun je het beste zelf platen maken, voor twee zijden van je chassis. Mocht je in de toekomst nog funky gaan doen met een LET, dan heb je al wat voorbereidend werk.Dat verstevigen kun je trouwens op meerdere manieren en op meerdere plaatsen doen.
Kan mij verder niet voorstellen dat iedereen een droge stalplaats heeft voor zijn auto, dus het risico op roesten is bij velen toch aanwezig denk ik. Daarmee reageer ik op onderstaande uitspraak van Marcel:
“Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.”
Het komt er op neer dat iedereen zijn eigen afwegingen maakt bij een ombouw. Mijn advies blijft dus staan wat het verstevigen betreft.
3 september 2007 om 11:47 #17301444ja maar dat verstevigen is wel goed,alleen die set deugt niet!!
Ik heb bij die tigra mijn eigen set gemaakt ik zal wel eens kijken voor die tekeningen
3 september 2007 om 12:01 #17301445Die opmerking maakte de man die voor mij lastte ook. Hij vond het niet afdoende en legde ook uit waarom. Ik ben geen expert, maar zijn uitleg klonk wel logisch. En dus groen licht gegeven voor het laswerk.
Maar vertel eens … Tigra? :)
3 september 2007 om 12:58 #17301446ja dat weet je toch nog wel dat ding met die c20let erin
http://videos.streetfire.net/video/dfb6b20a-dcda-4d2b-9fe1-2edc52d18759.htm
3 september 2007 om 13:02 #17301447Nice nice! Leuke beelden.
Heb jij die compleet gebouwd?3 september 2007 om 13:14 #17301448ja,maar voor iemand anders in 2005
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.