Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2007 om 09:48 #17301399
corsa b zonder sfi vervangen..
de orginele sfi bak past met geen mogelijkheid hoor..29 augustus 2007 om 10:47 #17301400bij een b wel jah heb je gelijk in
29 augustus 2007 om 10:51 #17301401ik zag nog geen distibutie set ( riem, waterpomp, geleiderol en spanrol ) bij je lijst staan
verder zag ik ook geen olie-filter en olie staan en bijvoorbeeld koelvloeistof of ATF versnellingsbak olie of 4 nieuwe bougie’s.
Ps er zijn meerdere versnellings bakken die erachter passen, zoals een F16, F18, F20 en misschien nog wel meer type’s
je kunt ook bijvoorbeeld een F15 bak monteren, dit staat ook beschreven op corsa-novatuning.nl ( denk er wel even bij na dat deze versnellingsbakken niet berekent zijn op de kracht die uit een C20XE kan komen )
29 augustus 2007 om 13:28 #17301402Laat duidelijk zijn voor onze junior member Corsa1.4I dat je de SFI-bak wel dient te vervangen als je de motor inbouwt in een Corsa B.
Maar je hoeft die bak niet te vervangen met de oplossing die mtech aanbiedt, de SFI-vervanger. Er zijn diverse andere oplossingen, als je de lucht die de motor nodig heeft maar naar het spruitstuk weet te leiden.
Daar zijn diverse oplossingen voor. Van goedkoop naar duur.:)
29 augustus 2007 om 15:42 #17301403even een ander vraagje… ik heb van de Corsa A een kabelboom en daar zitten van de dynamo 2 draadjes aan.. 1 daarvan moet op de dynamo (blauw wit) en waar moet de andere dan op (blauw) ? Dat is een stekkertje
29 augustus 2007 om 16:17 #17301404hey bedankt voor de reacties,
wat betreft de wagen laten ombouwen door iemand anders is een optie maar ik wil er zelf ook graag wat van leren en als dat door iemand gedaan word weet ik nog niks :P.Ik woon zelf bij rotterdam.
ook wil ik idd heel het motorblok gaan reviseren zodat ie er weer lang tegen aan kan:thumbup
En wat betreft corsa nova tuning zeker een goede site, be erdoor al veel te weten gekomen, ook heb ik het ombouw gedeelte van de C20xe in de corsa B al vaak door gelezen.
Het eerste wat ik nu ga kopen is de motor en de ombouwkit en de rest volgt vanzelf, in de tussentijd voordat hij omgebouwd gaat worden ga ik eerst de motor reviseren.
En als het dan zover is wat denk ik ergens begin volgend jaar is dan ga ik op zoek naar iemand die me kan helpen, ik heb al wat mensen op het forum gezien die een ombouw hebben gedaan maar tegelijkertijd ook ver weg wonen.
Maar goed dat is een latere zorg in iedergeval als iemand hier in de buurt van Rotterdam woont hoor ik het graag ook al duurt het nog even :angel
29 augustus 2007 om 16:23 #17301405Originally posted by Tim19
even een ander vraagje… ik heb van de Corsa A een kabelboom en daar zitten van de dynamo 2 draadjes aan.. 1 daarvan moet op de dynamo (blauw wit) en waar moet de andere dan op (blauw) ? Dat is een stekkertjetemp sensor voor je meter in je cockpit..
soms moet je deze verlengen. king:29 augustus 2007 om 16:29 #17301406Thxx. ja die moet ik idd eeen stuk verlengen
30 augustus 2007 om 14:23 #17301407Alleen op de corsa nova tuning site staat dat je de aandrijf assen van een corsa b 1.6 16 v moet nemen maar wat voor aandrijf assen zitten er dan bij die mtech set ?
30 augustus 2007 om 15:34 #173014082 liter assen. Dus dik-dik. Voor gebruik met 2 liter homokineten e.d.
30 augustus 2007 om 15:40 #17301409kan ik dan beter de 2 liter gebruiken ? of de 1.6 16v
30 augustus 2007 om 15:55 #17301410wat je zelf wilt..
ik ben voorstander van iig assen uit 1 stuk:vertag:vertag
30 augustus 2007 om 16:14 #17301411ja oke maar als ik die m-tech motor ombouw kit koop zittten ze erbij en ze kosten ook al aardig wat dus jah wat is de beste optie .
30 augustus 2007 om 19:37 #17301412je kan ook via engeland bestellen, ze ze goedkoper:thumbup
30 augustus 2007 om 19:48 #17301413Mtech kitje is vrij compleet, het kan goedkoper, maar dan moet je zelf ff zoeken waarschijnlijk uit het buitenland bestellen. Waar op zich niets mis mee is.
Wat is je totaalbudget voor dit project?
30 augustus 2007 om 21:08 #17301414naja ik ga alles rustig bij elkaar zoeken en ik wil het ook goed doen, dus heel de motor reviseren en laten stralen of coaten of spuiten :P.
Dus denk maar aan zo’n 2000 euro, ik heb namelijk ook die engelse website gezien van chris Astley motorsport, daar kost de set 423 euro (bodypart 1) als het goed is heb ik ook bodypart 1, ik heb een C14se zonder stuurbekrachtiging.
en met die 2 liter aandrijfassen welke homokineten heb ik dan nodig, wielzijde en bakzijde ?
En met dat setje van chrisastley ben ik dan klaar of moet ik meer bestellen van die website.
EDIT EDIT
Zijn die 2 liter assen dan gelast ? omdat je voorstander uit 1 stuk bent en is die corsa 1.6 16v dus beter/ steviger.
30 augustus 2007 om 21:09 #17301415ik ben ook voorstander van assen uit 1 stuk :P
30 augustus 2007 om 22:38 #17301416Heeft iemand trouwens al gereden met die aandrijfassen van griffin ?
31 augustus 2007 om 12:00 #17301417De assen van Chris zijn niet gelast.
Met de 2liter assen heb je bijzondere homokineten nodig, ook verkrijgbaar bij Chris.– Je zult ook de juiste wielnaven moeten hebben.
Ik heb voor mijn ombouw een lijstje gehad met onderdelen die ik nodig heb. Dat is wel een lijst die ik in de loop van tijd heb samengesteld, en dus een beetje slordig. Ik kan die lijst wel opschonen en dan hier plaatsen. Zodat men op die lijst kan schieten als er iets in mist.
Zie ook mijn u2u
31 augustus 2007 om 12:18 #17301418hij heeft toch een b dan kan hij toch gewoon kadett assen pakken?
31 augustus 2007 om 12:30 #17301419Zeker, korte as dan wel laten aanpassen. Maar dan zal ie ook de naven/homo’s moeten hebben.
Zou handig zijn als er een lijst/overzicht is met de diverse oplossingen die bekend zijn. De oplossingen van novatuning zijn op zich bekend, maar er zijn inmiddels toch wat andere opties bekend. Leuk voor newbies om te weten natuurlijk.
31 augustus 2007 om 13:14 #17301420ja ik kan wel de kadett assen pakken maar in het ombouw pakket van chris zitte nal die 2 liter assen, en saiko hoe bedoel je bijzondere homokineten voor die assen je kan toch gewoon de 2 liters homo’s gebruiken ?
31 augustus 2007 om 15:11 #17301421ik ry met gelaste assen (geen mtech) en dat gaat voor alsnog probleemloos.
ik ry dan met dik-dik assen, dus zowel aan wiel en bakzijde 2.0 homokineten met aangepaste wielnaven.31 augustus 2007 om 15:28 #17301422Er zijn drie componenten die op elkaar dienen aan te sluiten:
– As
– Homo
– NaafAan wiel- en bakzijde moet de homokineet passen. Je kunt niet zomaar met de combinatie, Kadettas/2lhomo/corsanaaf, gaan rijden. Het geheel moet op elkaar aansluiten. Mensen als Chris hebben het huiswerk voor je gedaan en hebben ook de juiste onderdelen (laten) maken zodat je direct klaar bent, zoals de Engelsen het noemen een …. “One Stop Shop”.
Zoals ik het hier heb beschreven is het een globale uitleg.
Als je precies wilt weten hoe of wat dan kun je een in-depth uitleg krijgen hierover.Peace dude :afro
31 augustus 2007 om 16:23 #17301423als ik met die 2 liter assen van chris gaat rijden heb ik dus de 2.0 liter bak en wielzijde homokineten nodig en de aangepaste wielnaven die ook in het pakket zitten.
En dan met die afstandsringen voor die wielnaven, en er moeten dan ook nog 2 lagers in de wielnaven worden geperst. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.