Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2007 om 22:32 #17301374
Origineel gepost door mayhem
Origineel gepost door freek corsa
Nog even iets anders.als je bijvoorbeeld een C14NZ corsa wil ombouwen naar een C16SE of een C20NE of een C20XE dan kun je een pomp van een 1.6, 1.8 of een 2.0 ECOTEC pakken, die pompen leveren genoeg benzine om omgebouwd te worden in een orginele corsa tank.
Als er meer uitleg nodig is vraag er dan maar om.
Ik heb het net zelf gemaakt en het werkt perfect.
astra 16v pomp past ook
klopt, ( die uitvinding kwam ook bij mij weg :P ) maar die zijn nu alweer schaars en kon ik niet meer vinden hier in het noorden.
vandaar deze uitvinding :D
14 augustus 2007 om 22:38 #17301375ok hahahaha.
ik had m toen te horen gekregen van A.Bascona.
zo blijven we up-2-date met de meeste sloop opels:thumbup
15 augustus 2007 om 05:30 #17301376:P :thumbup
15 augustus 2007 om 15:46 #17301377Moet je dan ook de leidingen vervangen??? Door dikkere ??
15 augustus 2007 om 17:30 #17301378hoeft niet, kan wel.
Ik heb mijn leidingen van 1.2s vervangen door leidingen van een astra gsi.
Ook omdat de leidingen nogal verouderd waren, en die van de astra van betere kwaliteit zijn.
en uiteraard ook dikker.
Maar het is niet nodig.
27 augustus 2007 om 20:50 #17301379vandaag nog ff aan het hobby-en geweest.
luchtfilterbak aangepast/gehele verbouwing gegeven zodat hij op c20ne past.ik reed tijdje terug met me tech1 apparaat er aan. buitentemp was zo rond de 20gr en me inlaat tempsensor gaf aan van 45!!!! graden. reed toen met openlucht filter maar wel met een slang vanaf de grille naar de filter toe. schrok er wel een beetje van dus filterbak bij freek gehaald en aan het verbouwen geslagen zodat alles netjes past en netjes in rubbers hangt.
resultaat met vies filter. buitentemp 18, inlaat temp 21gr
en dat allemaal met een 4-1 spaghettie die lekker warm staat te staan bij het filterkant van de auto27 augustus 2007 om 22:20 #17301380Mooi plaatje sw.
Hoe meet men trouwens de inlaattemp?28 augustus 2007 om 06:21 #17301381heb ik uitlees apparatuur voor :wub
28 augustus 2007 om 06:27 #17301382Net blokkie!
Maar waar heb je de waterbak van de ruitesproeier zitten?
28 augustus 2007 om 08:55 #17301383Origineel gepost door sw16v
heb ik uitlees apparatuur voor :wubEn wat voor apparatuur is dat? (merk, type)
28 augustus 2007 om 09:33 #17301384tech 1 is origineel opel
je kunt ook met je laptop en een tussen stekker,moet je alleen een programma bij hebben
28 augustus 2007 om 12:04 #17301385Daar heb ik eerder van gehoord. Staat mij ook iets bij van een OBD2 stekker/aansluiting.
– Het programma wat je op een laptop kunt draaien, welk programma is dat Geert?
– Kun je ook die temperatuur in real-time bijhouden?
28 augustus 2007 om 13:04 #17301386digimoto
28 augustus 2007 om 13:38 #17301387Yep ik zag het. PCMSCAN schijnt ook een goed alternatief te zijn. Op zich wel mooi om te hebben als je je niet wilt beperken tot de paperclip methode voor het vaststellen van foutmeldingen.
thnx
28 augustus 2007 om 13:40 #17301388kun je allemaal downloaden
28 augustus 2007 om 15:09 #17301389tja moet je wel een jonge auto hebben..
Van de astra blijf ik wel af haha :D28 augustus 2007 om 16:16 #17301390Wil je daarmee zeggen dat ik met mijn Corsa’tje geen OBD2 aansluiting heb?
28 augustus 2007 om 16:17 #17301391je kunt oude ook aansluiten moet je alleen de goede draden ff zoeken,maar inderdaad geen obd2
Oh ja en als je met je laptop aan het uitlezen gaat:
DAN MAG JE JE LAPTOP NIET OP DE ACCU AANSLUITEN<OF DE SIGARETTEN AANSTEKER OID
28 augustus 2007 om 16:29 #17301392Hm, ok bedankt voor de info. ff verder bladeren hierover, moet toch iets mogelijk zijn. Klopt het dat Corsa’s vanaf 1997 een OBD2 aansluiting hebben en die daarvoor niet?
Mocht ik het een keer gaan testen dan laat ik mijn leppie gewoon op zijn eigen accutje draaien.
28 augustus 2007 om 16:34 #17301393Origineel gepost door saiko
Origineel gepost door sw16v
heb ik uitlees apparatuur voor :wubEn wat voor apparatuur is dat? (merk, type)
ik heb tijdje terug van de baas een sykes pickavant gekocht, op het werk hebben we nieuwe uitgebreide universele uitlees computer gekregen dus bleef dit over?….
apparaatje werk super en erg simpelheb diverse losse modules en kabels er bij gekregen voor vrijwel elke opel voor 1994.
mn ruitenwisservloeistof reservoir (Steun) heb ik er weg gehaald destijds toen ik me motorruimte helemaal heb doorgelast en gespoten. vond het reservoir lelijk :D
heb hem nu achter het schutbord liggen…, moet nog is netjes vast zetten28 augustus 2007 om 18:06 #17301394Originally posted by geert666
je kunt oude ook aansluiten moet je alleen de goede draden ff zoeken,maar inderdaad geen obd2Oh ja en als je met je laptop aan het uitlezen gaat:
DAN MAG JE JE LAPTOP NIET OP DE ACCU AANSLUITEN<OF DE SIGARETTEN AANSTEKER OID
geert heb je daar meer info over??
zo ja graag :vertag28 augustus 2007 om 22:43 #17301395Ey,
Ik ga dus volgend jaar een 2.0 liter in me corsa b plaatsen.
Zou iemand hier die dit al eerder gedaan heeft een rij met onderdelen kunnen neerzetten wat ik nodig heb.Ik weet dat de website corsa nova tuning er is maar ik wil het van iemand horen die het pas gedaan heb zodat als ik er aan begin dat ik niet weer dingen mis ofzo.
d8 zo het belangrijkste en duurste wat er aangescaht moet worden =
Mathijssen ombouw kit van 700 euro
Motor C20xe zo kompleet mogelijk zal we lrond de 600 a 700 liggen, ligt natuurlijk aan de staat enz.maar oke hier even het ritje wat ik zo al gevonden heb wat nodig is, als er iets mist of iets niet klopt hoor ik het graag:
Motor c20xe met bak F20 of F16
kabelboom c20xe
mathijssen ombouwkit (daar zit dan het volgende bij)– Set motor- en versnellingsbaksteunen.
– Set motorsport aandrijfassen.
– Set speciale wielnaven.
– Stabilisatorstangbevestigingsset.
– Open sportluchtfilter “Green”.
– Spec. air-intake ter vervanging van SFI-kast.
– Airintake montage strip
– Aangepaste schakelstang voor schakelmechanischme
– Ombouwbeschrijving met foto’s.C16xe/x16xe brandstofpomo
Dan heb ik wss nog andere homokineten nodig welke geen idee king: :jerry
Ook heb ik rond die tijd nog iets belangrijks nodig en dat is een persoon die mij wil helpen met de ombouw, eventueel natuurlijk tegen een vergoeding, maar daar hebben we het dan wel over.
Ikzelf (zoals jullie wss al dachten) heb er niet genoeg verstand voor om het allemaal zelf te doen.
En dan waarom een 2 liter, ach jah ik val echt zowat in slaap bij het verkeerslicht als ik weg moet rijden en het trekt gewoon voor geen meter, ik wil gewoon wat meer pit :P
Alvast bedankt :D
28 augustus 2007 om 23:00 #17301396Je hebt een beginnetje met die lijst.
Ik moet wel zeggen dat als je novatuning even rustig doorneemt, ff rust geeft, en nog eens doorleest, en daarna nog een aantal keren doorleest, het je duidelijker wordt. Vanaf die site kun je vrijwel alles halen wat je nodig hebt aan onderdelen. Ze hebben het ombouwtraject samengevoegd inclusief plaatjes in een pdf document. Druk dat af en neem het met je mee in de trein bus etc. :)Zoals je al aangeeft is het goed als je begeleiding zoekt hierbij. Als je vermeldt waar je woont kan iemand die bij je in de buurt woont misschien kijken of je geholpen kan worden.
Je kunt ook de volledige ombouw uitbesteden, kost meer, minder werk voor jezelf. Er zijn diverse mensen die je goed kunnen helpen, wanneer je het uitbesteed of als je het semi-zelf besluit te doen. Waarschijnlijk zul je, of heb je al, een u2u ontvangen met een aanbod om de ombouw voor je te doen.
:)
ps. had ik al gezegd dat novatuning een aanrader is?
29 augustus 2007 om 08:31 #17301397Originally posted by Corsa1.4I
Ey,Ik ga dus volgend jaar een 2.0 liter in me corsa b plaatsen.
Zou iemand hier die dit al eerder gedaan heeft een rij met onderdelen kunnen neerzetten wat ik nodig heb.Ik weet dat de website corsa nova tuning er is maar ik wil het van iemand horen die het pas gedaan heb zodat als ik er aan begin dat ik niet weer dingen mis ofzo.
d8 zo het belangrijkste en duurste wat er aangescaht moet worden =
Mathijssen ombouw kit van 700 euro
Motor C20xe zo kompleet mogelijk zal we lrond de 600 a 700 liggen, ligt natuurlijk aan de staat enz.maar oke hier even het ritje wat ik zo al gevonden heb wat nodig is, als er iets mist of iets niet klopt hoor ik het graag:
Motor c20xe met bak F20 of F16
kabelboom c20xe
mathijssen ombouwkit (daar zit dan het volgende bij)– Set motor- en versnellingsbaksteunen.
– Set motorsport aandrijfassen.
– Set speciale wielnaven.
– Stabilisatorstangbevestigingsset.
– Open sportluchtfilter “Green”.
– Spec. air-intake ter vervanging van SFI-kast.
– Airintake montage strip
– Aangepaste schakelstang voor schakelmechanischme
– Ombouwbeschrijving met foto’s.C16xe/x16xe brandstofpomo
Dan heb ik wss nog andere homokineten nodig welke geen idee king: :jerry
Ook heb ik rond die tijd nog iets belangrijks nodig en dat is een persoon die mij wil helpen met de ombouw, eventueel natuurlijk tegen een vergoeding, maar daar hebben we het dan wel over.
Ikzelf (zoals jullie wss al dachten) heb er niet genoeg verstand voor om het allemaal zelf te doen.
En dan waarom een 2 liter, ach jah ik val echt zowat in slaap bij het verkeerslicht als ik weg moet rijden en het trekt gewoon voor geen meter, ik wil gewoon wat meer pit :P
Alvast bedankt :D
Wij van corsa-novatuning.nl doen ook heel regelmatig nog een ombouw hoor. Alleen bij onszelf..
Zoals saiko al zei. met 1 keer lezen ben je er niet. Als je het pdf uitprint moet je gaan lezen en begrijpen wat er staat. Sommige stukken zul je vaker doornemen.. Met even vluchtig erover heen lezen mis je hele belangrijke punten.
Wanneer je nu al twijfeld of je het zelf kunt dan zou ik toch er nog eens goed overnadenken. Heb je totaal geen kennis van motorvoertuigen, dan zou ik er nog harder over gaan nadenken.. Je hebt maar 1 leven… Het zijn maar een paar boutjes hier en een paar daar maar bij 120kmp/h kan zoiets heel raar gaan doen.
Hier op het forum zijn heel veel mensen die helpen met ombouw dingen. Alleen als ik soms werk van bepaalde personen zie dan ga ik spontaan huilen..
Dus kijk niet alleen naar de goedkoopste maar ook wie het al geruime tijd doet en weet wat ie doet..
Succes met de ombouw
29 augustus 2007 om 09:20 #17301398Wat M-tech erbij levert is niet allemaal nodig.
Met dik-dun assen heb je geen andere wielnaven nodig scheelt je al weer.
Green filter en troep eromheen is niet nodig. SFI vv ook niet. Of je moet dat wel willen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.