Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2007 om 11:28 #17301324
maar zo klopt het.
woont er geen kundige monteur bij je in de buurt die je kan helpen met probleempjes die je tegen gaat komen?11 augustus 2007 om 11:33 #17301325In principe wel. Maar ik wil hem niet telkens storen met dit soort vraagjes. Ik vraag namelijk veel en hij is een best druk bezette man. Ik val liever jullie lastig
:)
11 augustus 2007 om 11:36 #17301326Origineel gepost door saiko
In principe wel. Maar ik wil hem niet telkens storen met dit soort vraagjes. Ik vraag namelijk veel en hij is een best druk bezette man. Ik val liever jullie lastig:)
waar woon je ergens?
11 augustus 2007 om 11:42 #17301327Ik woon in Rotterdam. Waar trouwens de Danceparade zometeen gaat aftrappen :)
Nu ik duidelijkheid heb over het standaard brandstoftraject wil ik er een powerboost valve in introduceren. Ik heb daarvoor onderstaand schema gemaakt.
– is het zo juist?
– wat is het verschil tussen een powerboostvalve en een brandstofdrukregelaar?11 augustus 2007 om 11:56 #17301328hmmz das hier niet in de buurt
11 augustus 2007 om 11:59 #17301329Klopt, een kleine 120 km zit ertussen. Maar adviezen via het forum zijn ook van harte welkom natuurlijk
;)
11 augustus 2007 om 12:06 #17301330powerboost kleppen heb ik iig geen kaas van gegeten, ik gebruik ze nooit.
11 augustus 2007 om 12:08 #17301331powerboostvalve is de maximale druk bij acceleren,ff iets hoger
11 augustus 2007 om 12:11 #17301332Dirk: no problem.
Geert:
Ok, dat is dan ook het enige verschil tussen een pbv en een normale drukregelaar? Een pbv verhoogt de druk wat meer dan een drukregelaar?En zoals ik hem hierboven ingedeeld heb, zou ‘ie zo correct aangesloten zijn?
11 augustus 2007 om 12:20 #17301333Ja alleen dat vacuumslangetje op de standaard drukregelaar moet je laten zitten,anders heeft ie constant die druk,met vacuum eraan merk je er niks van, hoogste druk regelt alles!
11 augustus 2007 om 12:40 #17301334Is het niet zo dat de standaard drukregelaar komt te vervallen?
Op de plaats waar de standaard drukregelaar zat zit nu een ‘verloopje’ die de benzine naar de powerboostvalve moet leiden. In het schemaatje noem ik het een ‘verloophuisje’. Althans daar lijkt het op. Ik heb er een fotootje van:11 augustus 2007 om 12:53 #17301335Ja zo klopt het ,(ik had ff iets te vlug naar die tekening gekeken),dan kun je je originele retour afsluiten
11 augustus 2007 om 12:54 #17301336Ok netjes man, en hoe sluit ik die retour af op een nette en veilige manier?
11 augustus 2007 om 12:55 #17301337een metalen dopje zoeken wat precies past en die erop schroeven ;)
11 augustus 2007 om 13:04 #17301338Daar moeten we dan even naar gaan kijken. Thnx dudes, het is mij nu duidelijk.
11 augustus 2007 om 13:10 #17301339beste ff bij een pneumatiek of hydroliek shop kijken die hebben dat spul vaak zo liggen.
11 augustus 2007 om 13:13 #17301340Aha ok. Ik ga op zoek, moet wel lukken denk ik. Thnx
12 augustus 2007 om 19:56 #17301341@Saiko,
Powerboostalve??
Had je daar ook een foto van???
Nieuwsgierig!!!!!!!:D;)12 augustus 2007 om 20:43 #17301342Volgens mij wel ja, zal ff kijken Rob.
– Ik heb even wat foto’s ervan genomen. Hij lag nog op mijn bureau.
Foto nr. 1: De powerboostvalve met drukmetertje, bovenop het vacuumnippeltje die naar het gasklephuis gaat. Rechts van het nippeltje de stelschroef met moertje erop.
Foto nr. 2: Close-up van de vacuumnippel en ontblote stelschroef
Foto nr. 3: Close-up met in het midden de routernippel, waar de brandstofslang op komt die terug gaat naar de brandstoftank. Rechts zie je een slang die naar het ‘verloophuisje’ loopt, die je bovenaan deze pagina ziet op de foto.
12 augustus 2007 om 21:02 #1730134312 augustus 2007 om 22:08 #17301344Origineel gepost door Dirk
een metalen dopje zoeken wat precies past en die erop schroeven ;)Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)
En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.
;)
12 augustus 2007 om 23:41 #17301345Origineel gepost door freek corsa
die slang komt op je gasklep huis aan de kant waar vacuum ontstaat als je gas geeft.deze slang zorgt ervoor dat je brandstof druk stijgt op het moment van gas geven.
Ps waar heb je de brandstof pomp getekent?
Ik heb een foto gemaakt van een gasklephuis van een 20Xe. Ik zie drie aansluitingen. Ik heb het idee dat twee van die aansluitingen naar de kleppendeksel gaan en de derde wordt gebruikt voor de vacuumslang van de brandstofregelaar.
nummer 1 en 3: naar kleppendeksel
nummer 2: naar brandstofdrukregelaarKlopt dat?
13 augustus 2007 om 18:16 #17301346Niemand die dit kan invullen voor mij?
13 augustus 2007 om 20:22 #17301347Ik dacht 3 naar t kleppendeksel.
1 naar de benzinedrukregelaar…
2 naar t actieve koolfilterschekalaartje..
Maar is alleen zo ff uit me hoofd…
1 en 2 kunnen ook omgedraait zitten…Leuke schematjes trouwens :thumbup
Origineel gepost door 5chaap2k
die komt elders je motorruim in, die klik je weer op de kabelboom van je verlichting/fans/mistlampen enz :)Nee, dit is weer een andere boom.
De lampen, tempsensor etc is een boom die bij de rembekrachtiger naar binnen gaat.
T kleine boompje tbv het blok, gaat iets meer naar het midden naar binnen.
Origineel gepost door saiko
Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.
:P
13 augustus 2007 om 21:10 #173013482 = goed.
je kan hem trouwens draaiend afstellen , je merkt vanzelf wanneer ie te veel krijgt, gaat ie stationair wat moeilijk doen!!.Saiko(Dittrich),
dacht het al te kennen……;):P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.