Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2007 om 14:05 #17301299
Calibra of vectra-boom werkt het makkelijkste op een Corsa B.
7 augustus 2007 om 16:18 #17301300Thnx voor de toevoegingen.
Ik heb trouwens het haynes document van de c20xe zitten bestuderen. Maar kan toch niet komen tot een duidelijk beeld van de boom. Wat ik zoek is misschien niet gebruikelijk. Maar ik wil zeg maar de complete boom voor mij hebben, met een verklaring voor de stekkers die erop zitten. Zodat ik ook echt weet waar de stekker op het blok hoort. Spoonfeeding noemen ze dat :)
Los daarvan een vraag voor de heren Marcel en Max:
Op novatuning zie ik een korte beschrijving over de bedrading onder “Ombouw Corsa B naar 2.0 16v” onder het kopje electra. Kun je hier een korte toelichting bij geven, over wat men precies dient te doen? Welke stekker wordt met welke kabels gesoldeerd?
7 augustus 2007 om 16:22 #17301301kleur bij kleur
Die kabelboom gewoon op het blok aansluiten nou en dan blijven er een paar kabels over,die sluit je op kleur aan.
Is ongeveer het makkelijkste vd hele ombouw
7 augustus 2007 om 16:29 #17301302De kabels die overblijven nadat je de nodige kabels op het blok hebt aangesloten, dat zijn dus de kabels die je dient te koppelen met kabels die standaard in de Corsa zitten. Zijn dit kabels die achter het dashboard lopen, en uitkomen aan de rechterzijde binnen in de Corsa?
7 augustus 2007 om 16:40 #17301303volgens mij wel daar heb ik die bij die tigra ook allemaal vandaan gehaald.
Wijst echt zichzelf,stelt helemaal niks voor
7 augustus 2007 om 16:44 #17301304Hm, ok ik zal ff die kabels onder het dashboard vandaan schuiven en kijken wat ik daar zie.
Je weet … wat dat betreft ben ik een noob. Maar ik ga kijken en schiet gelijk wat plaatjes, want waarschijnlijk kom ik mij weer melden met vragen. Misschien werkt het beter als ik afbeeldingen heb ter illustratie.
Thnx alvast bro.
7 augustus 2007 om 17:54 #17301305ik vond de kabels eerst ook het moeilijkste van de ombouw. tegenwoordig soldeer ik gewoon de stekker al op de kabelboom als deze nog los ligt. das 1 veel makkelijker en 2 veel overzichtijlijker.
7 augustus 2007 om 19:08 #17301306het stelt niets voor een kabelboompje ombouwen, je moet het alleen wel eens eerder hebben gedaan :jerry
7 augustus 2007 om 19:37 #17301307:jerry
8 augustus 2007 om 08:36 #17301308boeit mij nooit zoveel waar ik moet solderen.
beetje inzicht in electronica en kunnen solderen is wel een pré zeg ik altijd.Uit mijn bekabeling kan een ander zo onderhand niets meer wijs worden, maar dat heeft een andere reden :jerry
8 augustus 2007 om 16:06 #17301309Gewoon de ECU aan de pasagierszijde loshalen. ECU moet er dan uit samen met de kabelboom van de oude motor, de stekkers van de motorkabelboom die naar de corsa kabelboom gaan binnen in de auto losklikken.
Van je 2.0 motor de kabelboom in de auto doen samen met de ECU. Nu heb je stekkers van de 2.0 en de stekkers van de Corsa kabelboom die aan elkaar moeten. Deze zijn niet gelijk qua vorm. Verbind nu alleen de draden zoals vermeld in het schema en je motor loopt er prima mee. Kleur op kleur dus.
Niet de kabelboom van de corsa die onder het gehele dashbord loshalen of eruit slopen. Niet te moeilijk bij nadenken.
je hebt in de corsa 2 kabelbomen. 1 is puur voor de motor en de andere is voor de rest. Deze 2 zitten alleen maar met een paar stekkertjes aan elkaar.
Dus corsa-Motorkabelboom eruit en 2.0 motorkabelboom erin.8 augustus 2007 om 16:46 #17301310ik doe altijd stekkers van oude motor eraf halen en die op de 2.0 boom solderen. kan je later makkelijker motor wisselen:agent
8 augustus 2007 om 22:17 #17301311Niet de kabelboom van de corsa die onder het gehele dashbord loshalen of eruit slopen. Niet te moeilijk bij nadenken.
je hebt in de corsa 2 kabelbomen. 1 is puur voor de motor en de andere is voor de rest. Deze 2 zitten alleen maar met een paar stekkertjes aan elkaar.
Dus corsa-Motorkabelboom eruit en 2.0 motorkabelboom erin.Die andere kabelboom, die niet puur voor de motor is. Loopt die ook door de motorruimte of zit ‘ie geheel in de auto?
:D
8 augustus 2007 om 22:35 #17301312die komt elders je motorruim in, die klik je weer op de kabelboom van je verlichting/fans/mistlampen enz :)
8 augustus 2007 om 22:43 #17301313Dan moet dat de kabel zijn die ter hoogte van de bestuurdersstoel van binnen naar de motorruimte gaat. Net boven de montagepunten van de pedalen zeg maar (?)
10 augustus 2007 om 08:14 #17301314juist daar waar de zekering kast zit.
Vanuit daar gaat het de motorruimte in , naar je dash en naar achter.10 augustus 2007 om 10:59 #17301315thnx bro
10 augustus 2007 om 11:07 #17301316nu het hier toch over gaat..
ik heb een a3 c14nz corsa staan, en heb laatst een corsa a2 gsi met c20xe erby gekocht als donorcorsa. (ik wou perse een draaiend blok kopen.. heb al eerder een blok in de schuur gehad wat kuus in elkaar bleek te liggen).
de donor is een e16se geweest, dus met de computer in het motorruim. in het motorruim is dan ook de stekker aangepast.
makkelijkste zal nu zijn om de boom van de a2 over te gooien? of verschilt deze weer van de a3 boom?
10 augustus 2007 om 11:39 #17301317in de gsi boom zit volgens mij maar 1draadje meer,
en dat is die van de oliedrukmeter.
Zeg het me maar als ik het fout heb….
ik weet in ieder geval dat het fijner is om en wagen om te bouwen die de computer binnen heeft hangen, dan zit het gat er al:D
10 augustus 2007 om 13:57 #17301318Ik zou gewoon je boom van de A2 van je 1.4 laten zitten werkt net zo goed.
11 augustus 2007 om 01:00 #17301319Ben ik weer.
Ik probeer een beeld te krijgen van het brandstoftraject van de tank tot de benzinerail en weer terug. Op zich heel simpel, ik weet het, maar ‘bare with me’.
Ter illustratie heb ik een Jip-en-Janneke-schema gemaakt voor mijzelf. Let niet op de incorrectheid van de gebruikte symbolen, het gaat meer om het idee.
– Is het zo juist?
– Wat wordt er op de plaats van het vraagteken ingevuld?11 augustus 2007 om 01:42 #17301320? is denk de remberachtiging.
11 augustus 2007 om 06:42 #17301321die slang komt op je gasklep huis aan de kant waar vacuum ontstaat als je gas geeft.
deze slang zorgt ervoor dat je brandstof druk stijgt op het moment van gas geven.
Ps waar heb je de brandstof pomp getekent?
11 augustus 2007 om 08:46 #17301322Origineel gepost door freek corsa
Ps waar heb je de brandstof pomp getekent?in de tank ;)
11 augustus 2007 om 11:26 #17301323Juist, de brandstofpomp bevindt zich in de benzinetank.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.