Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2007 om 12:28 #17301274
@saiko,als je met een turbo gaat rijden heb je een oliekoeler nodig gewoon bij een xe die krijg ik niet zo warm
Ik heb een op gehad en er weer afgehaald nergens voor nodig.Die tussenplaat kun je gewoon origineel gebruiken,als je toch een oliekoeler wilt hebben
@robbyrood
je hebt die as niet helemaal vlak gemaakt denk,op zo n b as zitten allemaal vd
stukje metaal in de vorm van een cirkel heb je die eraf gehaald of laten zitten.Platen zijn allemaal hetzelfde zit geen voor of achterkant aan
Op die lmm zit dat zwarte platic dopje daarachter zit een stelsschroef kun je dat onregelmatig stationair er misschien mee uithalen
1 augustus 2007 om 18:00 #17301275Ik ben een beetje overgeleverd aan de adviezen die ik krijg van anderen die er meer verstand van hebben dan ikzelf. De motor waar ik mee rijd is niet geheel standaard meer. Dat samen genomen met het feit dat het nooit verkeerd is om je olie te koelen, heeft mij doen besluiten om hem er toch op te zetten. Kosten zijn niet schrikbarend dus ik heb hem gewoon besteld.
Ik heb wel begrepen dat die tussenplaat een soort adapterje is, die benodigd is om de leidingen van de Mocal koeler aan te kunnen sluiten.
Thnx.
1 augustus 2007 om 19:25 #17301276deze heb ik nu liggen:
let wel op dat je een mocal thermostaat moet aanpassen!
het hoekje linksonder is weggehaald en het gat is dichtgelast (door FreddyCane) dan kun je de thermostaat iets verder draaien zodat je leidingen niet tegen je aandrijfassen aankomen :)In princiepe zou je het originele van Opel kunnen gebruiken.
MAAR! De thermostaat van Opel gaat rond de 100 graden pas open. En de koeler is relatief klein :)
Mocal thermostaat gaat bij 82 graden al open, beter dus.
Maar op de c20xe in een corsa zit er een uitsteeksel op de thermostaat in de weg waardoor de leidingen bijna tegen de aandrijfassen komen, Dat hoekje kan weg gehaald worden waardoor je de adapter iets verder kan draaien zodat dat goed zit goed. Bij de Opel thermostaat hoeft het niet, want dat zit anders. :)1 augustus 2007 om 22:54 #173012775chaap2k, thnx voor de foto’s en de uitleg man. Dat helpt mij zeker verder!
2 augustus 2007 om 08:41 #17301278Origineel gepost door sw16v
ja ok weet ik, maar heb jij ze ooit te koop zien staan? gekorte calibra as op corsa a maatvoering (NIET GELAST MAAR UIT 1GEHEEL!!)ik nog nergens :hmmz
duitse forum
2 augustus 2007 om 08:43 #17301279oke ga ik daar weer ff kijken.
2 augustus 2007 om 13:22 #17301280Heren,
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een kabelboom kan prepareren voor gebruik in mijn Corsa B C20XE. Het is de bedoeling dat alle overbodige kabels verwijderd worden en er na de aanpassingen een net geheel overblijft.
Ik zoek iemand die hier ruime ervaring mee heeft en dit op een nette manier kan doen.
Ik hoor het graag.
Groeten,Dittrich
2 augustus 2007 om 13:31 #17301281dat kun je zelf ook Saiko
Krimpkous kopen een goed tang, ,als ik dat kan dan kan iedereen dat!
2 augustus 2007 om 14:19 #17301282Kijk … dat is mooi :) Krimpkous en een tang heb ik.
Nu nog de kennis, welke kabels te verwijderen en welke met rust te laten.2 augustus 2007 om 22:32 #17301283Saiko: GEEN IDEE>>>???:P
Maar Uh , Geert , Je platen waren ECHT heulemaal vlak en de as was ook echt helemaal vlak , heb hem zelfs op de MTS methode met een vijl behandeld dus dat was tip top.
Rijdt echt nu als een speer, qua weg ligging, en banden, ach LB toch zijn er zat!
Hee en sw16v. Pak gewoon , zeker voor die Corsa een Kadett Gsi as beide , zijn goed te behandelen.
Je kan ook die dikkere zoeken van een Kadett
2 keer groefje en iets van uiteinden af, goed in mekaar en eronder!!;)2 augustus 2007 om 22:38 #17301284hoe bedoel je dat nou? van een calibra en kadett as 1 maken?
wil gewoon binnenkort een deelbare LANGE as, de korte as is geen probleem die blijft wel heel. de lange as zorgt voor het ‘torque steering effect’ , en daar wil ik door deze manier zo veel mogelijk vanaf komen
2 augustus 2007 om 22:52 #17301285Gekke Robby :)
Als er uberhaupt een verschil zit tussen kabelboompjes, welke 2l16v-boom kan men dan het beste nemen voor gebruik in een Corsa B?
Ik probeer even wijs te worden hierin, misschien dat ik zelf ermee kan worstelen.
3 augustus 2007 om 04:55 #17301286volgens mij calibra boom:cool:
3 augustus 2007 om 06:11 #17301287Thnx dude. Nog meer mensen input hierover?
Geert, gekke Robby, Corsaboy, Max, Brieken, Schaap, Honza, Servaas?
3 augustus 2007 om 06:35 #17301288Origineel gepost door saiko
Thnx dude. Nog meer mensen input hierover?Geert, gekke Robby, Corsaboy, Max, Brieken, Schaap, Honza, Servaas?
steek er wat extra tijd in en maak alle veranderingen in de stekker en niet extra lopen koppelen in de draadjes, zo blijft de auto boom netjes en is het heeel makkelijk omalles eventueel te vervangen of om storingen op te sporen….
greetz
3 augustus 2007 om 06:54 #17301289@saikoVolgens mij is daar geoon een schema van,van mtech zeker en max en marcel zullen dat toch ook wel hebben.
Dat lukt makkelijk,stelt echt niks voor,en garbage in garbage out,hoe neter je het maakt hoe minder last je er van krijgt in de toekomst!Sw16,je moet er geen wonderen van verwachten vd deelbare as,en bij een a merk je er minder van als bij een b corsa
3 augustus 2007 om 07:25 #17301290euhm ik vind het altijd nog wel meevallen met overtollige kabels..
ik houd nooit stekkers over en ik heb zoiets van als een kabelboom werkt er niet meer aankomen. ga je erin trekken heb je alleen maar kans op storingen.Wat zou het uitmaken als er 1 of 2 loze kabels erin zitten.
Ga je alles opentrekken heb je kans dat je de oude bedrading, want in sommige gevallen is deze 20 jaar oud bij bv een kadett boom, beschadigd.Ben je nog verder van huis. Gewoon een nette calibra of astra boom pakken die bij jou motor hoort en aan het eind binnen in de auto netjes de corsa b stekker solderen. en klaar ben je maar goed dat is mijn mening.
Ik heb toen een kadett boom aangepast voor in de corsa b. dit is op zich ook best goed te doen (wel 8v maar goed) en ik heb niets extra’s aan kabels erin zitten..
3 augustus 2007 om 13:25 #17301291Ach ja, als het uiteindelijk om een kabeltje of 2 gaat dan valt daar wel mee te leven.
Toch wil ik weten waar de diverse stekkers voor bedoeld zijn. Ook al is het om mijn wagentje een beetje beter te leren kennen. Mocht er iets zijn in de toekomst dan kan ik zelf een beetje troubleshooten voordat ik anderen aanspreek.
Daarom dus de volgende vragen:
– Waarin zit het grootste verschil tussen de kabelboompjes van een Calibra/Astra/Vectra/Kadett?
– Heeft iemand een overzicht ofafbeelding met een verklaring van de diverse stekkers een kabels op de kabelboom van een c20xe?
3 augustus 2007 om 13:32 #17301292je hebt zelf dat boek vd xe
daar staat alles in3 augustus 2007 om 13:56 #17301293Origineel gepost door corsaboy
euhm ik vind het altijd nog wel meevallen met overtollige kabels..
ik houd nooit stekkers over en ik heb zoiets van als een kabelboom werkt er niet meer aankomen. ga je erin trekken heb je alleen maar kans op storingen.Wat zou het uitmaken als er 1 of 2 loze kabels erin zitten.
Ga je alles opentrekken heb je kans dat je de oude bedrading, want in sommige gevallen is deze 20 jaar oud bij bv een kadett boom, beschadigd.Ben je nog verder van huis. Gewoon een nette calibra of astra boom pakken die bij jou motor hoort en aan het eind binnen in de auto netjes de corsa b stekker solderen. en klaar ben je maar goed dat is mijn mening.
Ik heb toen een kadett boom aangepast voor in de corsa b. dit is op zich ook best goed te doen (wel 8v maar goed) en ik heb niets extra’s aan kabels erin zitten..
boompje open trekken moet je toch… dus doe het dan goed… zeg alleen maar dat je de aanpassingen beter kan doen in de motorboom dan in de auto boom, maar maak er wel een nette verbinding van…
3 augustus 2007 om 14:07 #17301294Ik wilde daar al naar gaan kijken, maar ik kan dat document nu niet openen. kan hem niet uitpakken hier.
3 augustus 2007 om 14:18 #17301295boompje open trekken moet je toch… dus doe het dan goed… zeg alleen maar dat je de aanpassingen beter kan doen in de motorboom dan in de auto boom, maar maak er wel een nette verbinding van…
Ik begrijp wat je bedoelt, en het klinkt niet meer dan logisch. Als ik thuis ben eens kijken naar dat document. Hoop dat het een beetje leesbaar is voor een niet-electricien.
3 augustus 2007 om 22:45 #17301296Saiko, ik heb een Kadett boom en die is vrij duidelijk en handelbaar.
Draden rechts los gehaald van de Corsa B en terug richting zekering kast en daarvandaan weer door het schutbord naar de motor.
Onder de kap dat zwart zekeringkastje gehouden en daar de boel in gelegd en aangesloten.
Over is bij mij maar 1 draad, en dat is eigenlijk bedrading voor de uitlees stekker.
ML lamp doet het gewoon, uitlees dan niet, naja , dat zal wel, as er iets……4 augustus 2007 om 05:46 #17301297ja maar een kadett boom is minder netjes dan die van bijv een calibra.
bij kadett moet je zelf nog allemaal kabels naar binnen toe brengen bij de vectra, astra en calibra bomen ligt de meestal zooi al binnen in de auto..4 augustus 2007 om 08:45 #17301298idd. en kan je alles netter aansluiten:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.