Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2007 om 15:08 #17301224
Ik heb het ook nog niet eerder gehoord, maar het klinkt wel geloof waardig.
Je zou dus moeten kijken of de aansluiting op de krukas gelijk is, want een 1.7D is een Isuzu motor.
en volgens mij heb je gelijk dat daar een F13 achter hangt, er zullen vast wel meer mensen iets vanaf weten.
9 juli 2007 om 15:30 #17301225Even kijken of je vliegwiel bouten even groot zijn. de 2.0 had een andere M dan mijn corsa A vliegwiel. (weet niet of de B andere bouten heeft tegenover de A)
En je moet de diesel startmotor gebruiken/pas maken op het 2.0 onderblok want die heeft een andere vertanding.
De starterkrans op je vliegwiel moet op precies dezelfde plek zitten(dus de vliegwielen moeten even groot zijn). Als het maar een centimeter scheelt dan start hij niet meer.
9 juli 2007 om 16:00 #17301226en een stukje lichter maken dat diesel vliegwiel,maar het past zo!:thumbup
Ik weet wel dat het van een 1700 diesel moet zijn maar of dat nou een isuzu is weet ik niet
Moet jij toch weten freek je hebt van iemand verloren die heeft die setup in zijn auto:P9 juli 2007 om 17:57 #17301227Origineel gepost door geert666
en een stukje lichter maken dat diesel vliegwiel,maar het past zo!:thumbup
Ik weet wel dat het van een 1700 diesel moet zijn maar of dat nou een isuzu is weet ik niet
Moet jij toch weten freek je hebt van iemand verloren die heeft die setup in zijn auto:PHmm als ik het diesel vliegwiel nog af moet draaien kan ik beter een f16 bak eraan hangen met diesel homokineten. Van welke diesel komen die homokineten af dan kan ik eens gaan zoeken hier.
mvg Erwin
9 juli 2007 om 19:39 #17301228kadett 1600 diesel met f16 bak.
lastig te vinden, nieuw ook al minder te vinden
9 juli 2007 om 21:02 #17301229nieuw uit de UK zijn ze er nog wel :D
wie bedoel je nu geert666 ?
9 juli 2007 om 21:07 #17301230ik denk een maasje ;)
10 juli 2007 om 06:04 #17301231Origineel gepost door sw16v
ik denk een maasje ;):thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
10 juli 2007 om 07:51 #17301232die geert is goed man;)
10 juli 2007 om 13:24 #17301233Origineel gepost door freek corsa
nieuw uit de UK zijn ze er nog wel :Dklopt, kwam ik uiteraard pas achter toen ik hier al 1 nieuwe had gekocht…
en voor t geld wat ik er hier voor betaald heb.. heb je er 2 incl verzenden vanuit de uk:swear
10 juli 2007 om 20:40 #17301234Origineel gepost door geert666
Origineel gepost door sw16v
ik denk een maasje ;):thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
ooh ja klopt hij reed met een F13 :thumbup
19 juli 2007 om 16:42 #17301235is een motorsteun (passagierskant) van een c20xe hetzelfde als een c20ne???
19 juli 2007 om 20:25 #17301236theorethisch wel, maar in de praktijk zul je zien dat als een steun goed op een C20NE past dat hij dan op een C20XE niet lekker gaat passen.
Reden: een C20XE heeft een veel grotere kop en dus zitten de inlaat en uitlaat verder naar voren en achteren.
hopelijk is dit duidelijk genoeg.
20 juli 2007 om 06:16 #17301237ahaa dus voor het mooie moet ik ff een steun van een c20xe zoeken… Dus wie er toevallig nog 1tje heeft leggen , hoor iik het wel
Heb ik deze steun nodig?? Dit is de rubbere steun
Inbouwplaats rechts voor, voor voertuigen met airco, rubber/metaal
of
Inbouwplaats links voor, rubber/metaal
20 juli 2007 om 22:29 #17301238volgens mij begrijp ik je verkeerd, ik denk aan een A corsa met C20XE.
kijk anders even op corsa-novatuning.nl
of zoek even verder in dit ombouw topic.
20 juli 2007 om 22:50 #17301239Deze rubbers worden beide niet voor de rechterkant gebruikt , dus wat is je bedoeling precies??
Zoiets dus??
21 juli 2007 om 08:09 #17301240der staat op corsa-nova tuning dat ik de orginele kadett steunen moet gebruiken met een spacer ertussen..
kijk ik op de site van brezan, bij kadett c20xe krijg ik deze steunen te zien… maar ik moet duss de steun hebben die jij laat zien robbyrood.. waar kan je die halen??? De ijzeren heb ik leggen, moet enkelt de rubber nog hebben.
21 juli 2007 om 09:04 #17301241ja en die andere foto s zijn vd steun vd bak
zet je er meteen zo n plaatje tussen ben je helemaal klaar
http://www.corsafan.de/forum/attachment.php?attachmentid=12101&thumbnail=121 juli 2007 om 21:19 #17301242Voor het kantelen van het blok??
Heb ik geen last van maar ik sprint dan ook niet ….
En dat rubber wat ik aan geef??? Gewoon FEBI-Bilstein zo te bestellen gewoon leverbaar, iets van 27 euro, rubber rechts van een Kadett Gsi/Corsa A.
En Tim19 , die middelste steun om die op de bak te monteren: Corsa steun pakken en op staande rand van de steun ter hoogte van de middelste bout even wegslijpen, die bout is niet nodig, en als de stuen vlak aan ligt kun je de boel zo vast zetten!!.23 juli 2007 om 14:29 #17301243Origineel gepost door Tim19
der staat op corsa-nova tuning dat ik de orginele kadett steunen moet gebruiken met een spacer ertussen..kijk ik op de site van brezan, bij kadett c20xe krijg ik deze steunen te zien… maar ik moet duss de steun hebben die jij laat zien robbyrood.. waar kan je die halen??? De ijzeren heb ik leggen, moet enkelt de rubber nog hebben.
de motorsteun die ze op corsa-novatuning bedoelen is het gedeelte tussen de motor en het motorsteunrubber. Die moet je in combinatie met een corsa A motorsteunrubber gebruiken en een 40×40 blokje.
Dus niet het motorsteunrubber wat jij laat zien gebruiken
23 juli 2007 om 20:49 #17301244nu ff iets anders dan de motorsteunen :oking:
ik heb zelf nu een c20xe in de corsa zitten en ben bezig met een groep a systeem 63.5 mm met 1 middendemper en 1 einddemper. aangezien hy in oktober gekeurd moet zijn moet er een katalysator onder (die moet ik nog ff zien te vinden ;))
nu is me vraag komt hy gewoon door de keuring heen dus kat + groep A systeem of moet ik nog wat aanpassen of hoe ervaren jullie dat?
Greetzz..
23 juli 2007 om 21:35 #17301245Als je uitlaatgas waarden bij de 4 gas test, wel met Kat, voldoen, moeten ze hem goed keuren.
Ik rij ook met een zelfbouw pijp , 63,5 mm met een Calibra turbo katalisator.Doet het goed , ook voor de Apk , gaat om je uitstoot bij 3000tpm.23 juli 2007 om 21:51 #17301246Ik rijd ook met een groep A i.c.m. een Volvo Kat, keuring zonder problemen doorstaan. Zelfde auto en zelfde blok.
24 juli 2007 om 07:58 #17301247ooh dan zal ik wel geen problemen verwachten :P
iig bedankt ! :thumbup
24 juli 2007 om 08:16 #17301248Ja succes he! Laat even weten of je er doorheen gekomen bent.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.