Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2007 om 15:56 #17301174
:hmmz zijn hoop meningen over de stevigheid van assen, ik heb zowiezo het liefst de assen uit 1 stuk en niet gelast…. graag wel met grote homokinteten en niet met de standaard gsi delen (duurzaamheid vink erg belangrijk)
heb Frank Janssen al een mailtje gestuurd dus hoop daar binnenkort ook antwoord van te hebben.
iedereen alvast bedankt voor de reacties en adviezen….
ik laat wel even weten hoe het gegaan is en wat ik heb gevonden (als het zo ver is)greetz
24 juni 2007 om 16:09 #17301175Origineel gepost door Tiger
Origineel gepost door geert666
Die staal omvlochten leidingen(die zou ik kopen) kosten hier 7 euro pmDus die 50 euro zal wel kloppen
Die russel is duurder
En waar zit die winkel, waar ze die leigingen hebben?
HEBU
24 juni 2007 om 16:10 #17301176Origineel gepost door sinister
:hmmz zijn hoop meningen over de stevigheid van assen, ik heb zowiezo het liefst de assen uit 1 stuk en niet gelast…. graag wel met grote homokinteten en niet met de standaard gsi delen (duurzaamheid vink erg belangrijk)heb Frank Janssen al een mailtje gestuurd dus hoop daar binnenkort ook antwoord van te hebben.
iedereen alvast bedankt voor de reacties en adviezen….
ik laat wel even weten hoe het gegaan is en wat ik heb gevonden (als het zo ver is)greetz
die van frank jansen zullen voor de b zijn denk ik
24 juni 2007 om 16:18 #17301177heb wel in mn mailtje gezet dat ze speciafiek voor de corsa-A dienen te zijn.
ik heb nu een aantal mogelijkheden die ik eens wil gaan uitdenken en overwegen…. :thumbup
greetz
24 juni 2007 om 17:28 #17301178Je kunt Frank het beste bellen, dan ben je sneller waar je wilt zijn.
24 juni 2007 om 22:16 #17301179Corsa moet je Kadett E assen hebben ivm de lengte, Corsa B zal wel lukken met Calibra spullen.
De korte as is het struikel blok, dat ding heeft niet veel ruimte…..:(
Maar een kennis met een draaibank kan je ook goed op weg helpen.25 juni 2007 om 09:47 #17301180wie heeft tel nr van oldstyle? hij had asjes voor me
25 juni 2007 om 23:02 #17301181Ik ben aan het kijken voor wat banden onder mijn Corsa met het Kadett blok. Er zitten nu de volgende banden onder: Toyo Proxes T1-S 195/45R15 78V.
Het getal 78 is een aanduiding voor de belastingsindex van de band, als ik het goed begrepen heb.Twee vragen hierover:
– Is er een minimale belastingsindex waar ik mij aan moet houden door de zwaardere motor bijv.?
– De auto heeft drie vrijwel nieuwe banden met minimale slijtage, een band is lek, een kennis van mij heeft een nieuwe identieke Toyo-band liggen. Kan ik die gebruiken samen met de andere banden waar al mee gereden is, of raadt je dit af?26 juni 2007 om 04:31 #17301182is gewoon goed te gebruiken, weet niet hoe oude de andere banden al zijn maar minimale slijtage vat ik op als “ze zijn zgan” :thumbup
26 juni 2007 om 05:05 #17301183ik rijd met 2 verschillende setjes v&a nooit geen gezeik mee gehad
26 juni 2007 om 08:24 #17301184Ok, dank je wel. En nog commentaar over de belastingsindex?
26 juni 2007 om 08:27 #17301185Originally posted by saiko
Ik ben aan het kijken voor wat banden onder mijn Corsa met het Kadett blok. Er zitten nu de volgende banden onder: Toyo Proxes T1-S 195/45R15 78V.
Het getal 78 is een aanduiding voor de belastingsindex van de band, als ik het goed begrepen heb.Twee vragen hierover:
– Is er een minimale belastingsindex waar ik mij aan moet houden door de zwaardere motor bijv.?
– De auto heeft drie vrijwel nieuwe banden met minimale slijtage, een band is lek, een kennis van mij heeft een nieuwe identieke Toyo-band liggen. Kan ik die gebruiken samen met de andere banden waar al mee gereden is, of raadt je dit af?ik heb toevallig van de week een nieuw setje toyo’s besteld :)
T1-R (S = oude type met iets minder goede eigenschappen)
195/45/15 (78V) waren iets van 60 per band bij delticom :)Word gewoon netjes thuis bezorgd
26 juni 2007 om 08:52 #17301186Wil je daarmee suggeren dat ik het beste nieuwe bandjes kan bestellen? :)
– thnx voor die link trouwens.
29 juni 2007 om 10:37 #17301187Als die banden allemaal hetzelfde zijn,dan leg je die nieuwe achterop
29 juni 2007 om 11:02 #17301188Yep, zijn allemaal hetzelfde. Gaan we doen.
30 juni 2007 om 10:17 #17301189kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de ombouwsets van m-tech van de c20ne en c20xe?
MjT
30 juni 2007 om 10:32 #17301190volgens mij zijn ze hetzelfde
30 juni 2007 om 15:09 #17301191Origineel gepost door geert666
volgens mij zijn ze hetzelfdeongeveer wel…. enige verschil is dat er bij de XE ombouw set eventueel een SFI vervanger bij zit, en voorheen was er de mogelijkheid om voor een XE de assen dik->dik te monteren (big-block homokineten aan zowel wiel als bakzeide)
tegenwoordig is dit het zelfde :(
verder idd gelijk30 juni 2007 om 20:41 #17301192Origineel gepost door geert666
Als die banden allemaal hetzelfde zijn,dan leg je die nieuwe achteropen warom de nieuwe banden achter leggen?
heb altijd nieuwe bandjes voor:P
1 juli 2007 om 11:39 #17301193Als je goed leest dan staat er dat hij er maar 1 nieuwe heeft
“” De auto heeft drie vrijwel nieuwe banden met minimale slijtage, een band is lek, een kennis van mij heeft een nieuwe identieke Toyo-band liggen. Kan ik die gebruiken samen met de andere banden waar al mee gereden is, of raadt je dit af?””
Als jij die andere nieuwe koopt legt saiko er wel twee nieuwe voor op!
1 juli 2007 om 13:15 #17301194Ik houd mij aanbevolen :)
5 juli 2007 om 09:26 #17301195Ik heb dus zojuist een mailtje gehad als reactie op mijn vraag of hij iets kon betekenen voor mij ivm assen voor mijn corsa, omdat ik assen wil met grote homokineten aan beide zeiden…..
(er werd mij hier op t forum verteld dat hij dat echt wel zou doen) nou niet dus….TENZIJ hij de hele ombouw mag verrichten… :fy1 dus hier hoef je niet te zijn als je enkel de assen zoekt…. F.Janssen:thumbdown slechte reclame
5 juli 2007 om 10:38 #17301196Hmm … dat klinkt mij niet bekend in de oren. Ik heb je geadviseerd contact met hem te zoeken omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met die man, en daar blijf ik bij.
Hij zal wel zijn redenen hebben, slechte reclame ben ik het niet mee eens, Janssen is een vakkundig persoon.
FF doorzoeken sinister, je kunt robbyrood proberen. Hij weet hoe je de as moet aanpassen, maar ik weet niet of ie dat ook voor anderen doet. Houdt ons ff op de hoogte, wil je.
5 juli 2007 om 12:13 #17301197Ja maar saiko heeft een corsa b en sinister een corsa a
dat scheelt weer een paar centimeter
die van een b zijn zo klaar die vd a is meer werk
en misschien heeft hij het druk!5 juli 2007 om 12:20 #17301198hier haal ze gewoon bij chris
http://www.chrisastleymotorsport.co.uk/product_info.php?cPath=22&products_id=785&osCsid=3e4fed41be03aafec4002c13e1b48d79 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.