Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2007 om 19:59 #17301099
trilt natuurlijk niet door…..
6 juni 2007 om 20:29 #17301100komt goed met die rotte corsas altijd. dan ligt binnen no time je motor op de grond.
6 juni 2007 om 22:06 #17301101Origineel gepost door Vapor
komt goed met die rotte corsas altijd. dan ligt binnen no time je motor op de grond.mee eens, een corsa moet wel rubbers hebben, anders leeft hij niet lang :o
7 juni 2007 om 14:12 #17301102Origineel gepost door bbg_gendt
wat rubbers, gewoon stalen verbinden, hangt ie lekker strak derin:worsAls je toch wat strakkers wil zonder dat je blok binnen 500km op de grond ligt, is dit mss iets voor je: Klikkie doen
8 juni 2007 om 08:29 #17301103jah hardener goedje:)
8 juni 2007 om 22:54 #17301104Ik heb van de krukas poelie geen last , wel heeeel af en toe van de as van de dynamo.
Als je het er maar zelf in hangt9 juni 2007 om 22:24 #17301105op jouw poelie zie je nu een mooi blank randje. die heb je ook op de onderkant van je balk, daar raken ze elkaar (maar net. het is mm werk)
Tenminste dat hoort ie te doen als je hem niet afdraait. of je hebt een slecht rubber ofzo dan hangt ie ook wat lager.9 juni 2007 om 22:59 #17301106Die van mij raakt niets ! Daar in ieder geval niet, zit ongeveer 4 cm tussen!!
Dat randje is van voor die tijd. Misschien door de vorige gebruikers van het blok, dat weet Gonzo power dan wel.
Nee, alleen bovenin bij de dynamo , heeeel af en toe.10 juni 2007 om 04:49 #17301107Origineel gepost door robbyrood
Als je het er maar zelf in hangtIk geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Een rubber is een rubber en een boutgat is een boutgat.10 juni 2007 om 10:40 #17301108Origineel gepost door robbyrood
Die van mij raakt niets ! Daar in ieder geval niet, zit ongeveer 4 cm tussen!!
Dat randje is van voor die tijd. Misschien door de vorige gebruikers van het blok, dat weet Gonzo power dan wel.
Nee, alleen bovenin bij de dynamo , heeeel af en toe.Achjah misschien heb je wel verschillende type (kleinere)poelies of motorsteunen ofzo dan.
Daar raakte hij hem bij mij wel (aan de bovenkant dan, niet aan de zijkant daar heb je ruimte genoeg.) Kun je op deze foto jammer genoeg net niet zien, zit precies in het donkere gedeelte.10 juni 2007 om 10:50 #17301109Er zijj verscvhillende motorsteunen met de ene moet je de poelie afdraaien en er zijn er daar kun je gewoon de multiriem laten zitten.
!10 juni 2007 om 15:16 #17301110Jongens, ik ben al een tijd wat onderdelen aan het verzamelen voor het bouwen van een C20LET. Tegelijkertijd wat zaken op papier aan het zetten met het inbouwen in het vooruitzicht. Ik heb de volgende vraag over de versnellingsbak die op de motor moet komen, een F28:
– Ik heb twee soorten gezien van een F28, mechanisch en electronisch. Wat is het verschil hiertussen en waar moet je rekening mee houden / welke moet je hebben als je de bak in een Corsa A wilt hangen?
Alvast bedankt voor de informatie.
Groeten,Dittrich
10 juni 2007 om 15:38 #17301111welke km teller gebruik je
als je een electronische teller(zonder kabel) in je auto zet, kun je die electronische gebruiken, en als je een teller met kabel hebt, pak je de mechanische of je zet er een electronische teller inj
electronisch f28 zijn goedkoper
signaal vd teller pak je vd abs sensor(ook als je geen abs hebt)mechanische f28 is duurder maar makkelijker.
10 juni 2007 om 15:56 #17301112Thnx bro.
– Zijn er verder nog verschillen tussen de twee soorten?
– Ik heb nog geen geschikte A gevonden, maar ik begrijp dat je dus een tellerbak van een auto moet gebruiken waar een F28 inzit? En die tellerbak kan met of zonder kabel zijn.Ik kan mij verder voorstellen dat mensen liever een mechanische F28 hebben, klopt dat over het algemeen?
10 juni 2007 om 16:10 #17301113je kunt elke electronische teller gebruiken,moet je zo n kastje voor kopen dan kun je dat abs signaal aanpassen.(50euro)
Ze willen allemaal mechanisch omdat bijna niemand weet dat je ook een electronische kunt gebruiken,of ze laten een electronisch ombouwen
10 juni 2007 om 16:24 #17301114Duidelijk.
– Kun je een aantal tellers noemen die electronisch zijn, die je goed kunt gebruiken in een A, en die bijv. tot 280 km/u aangeven?
– Heb je meer informatie over het kastje waar je het over hebt?
11 juni 2007 om 21:02 #17301115Calibra Turbo laatste types.
F28 op zich zijn het zelfde alleen net wat Geert zegt : de F28 mechanisch zijn gewild!!
Voor Electric S: Iedereen die zijn motor met EIGEN steunen erin hangt kan bepalen waar dat blok komt.
En ik kan je zeggen: heb de eerste 16v-s in Duitsland in Corsa B-s zien zitten, zo scheef als een Ho… enzovoort.
Dus je trapt hem er niet zomaar in .
Wat dat betreft is het werken met gekochte spullen niet altijd super….11 juni 2007 om 21:46 #17301116;)
12 juni 2007 om 11:33 #17301117Zijn er mensen die een ombouwset voor een F28 naar 2WD hebben/ kunnen (laten) maken?
Zo ja, wat zijn de kosten hiervoor?
Alvast bedankt.12 juni 2007 om 12:23 #17301118Die blokken heb ik ook al helemaal scheef erin zien liggen,volgens mij gebruiken ze dan verschillende motorsteun lleveranciers door elkaa!r
1 de tellers van een calibra tubo zijn prima
je kunt ook gewoon een digidash erin bouwen
2 dat kastje heet een impuls wanderer moet je even aan let-vectra vragen(of rechtstreeks bij hem in de winkel::gema motorsport)
maar volgens mij kan de eerste de beste electronica student dat ook maken!!
3 ombouwset stelt niks voor,volgens mij kun je daar gewoon ,het plaatje ,wat op een f20 ,zit voor gebruiken,draad tappen en klaar
setje kost 75 euro bij mijn favoriete nova spullen leverancier
http://cgi.ebay.co.uk/F28-2wd-conversion-kit-c20let_W0QQitemZ220100600120QQihZ012QQcategoryZ10404QQtcZphotoQQcmdZViewItem12 juni 2007 om 20:08 #17301119Thnx Geert,
Ik heb hem gezien ja, bij Chris. Ik heb toch maar ff de vraag gesteld, misschien kon jij bijv. zoiets laten vervaardigen zoals je al vaker deed met andere leuke spulletjes.
Thnx in ieder geval … ik heb weer wat meer info.
;)
12 juni 2007 om 21:30 #17301120Maar waarom zou dat plaatje van die F20 niet zo pasen dan???
Waar moet draad inkomen…??
Vraag het omdat ik zelf ook weer naar 6 nijg…….;):)13 juni 2007 om 12:07 #17301121Op die 6 bak zit de verdeel bak geschroeft
als je die eraflaat en je duwt het zo in elkaar loopt de olie eruitnou moet daar dat plaatje met keering op,en die gaten zitten er niet(allemaal)of er zit geen draad in
Nou gat bopren draad tappen plaatje erop,en ik dacht eigenlijk dat dat plaatje met keering van een f20 er zo op kan
14 juni 2007 om 19:46 #17301122Origineel gepost door geert666
nou moet daar dat plaatje met keering op,en die gaten zitten er niet(allemaal)of er zit geen draad in
Nou gat bopren draad tappen plaatje erop,en ik dacht eigenlijk dat dat plaatje met keering van een f20 er zo op kan
Precies Geert , en dat zoek ik eigenlijk, het antwoord op die vraag: Past dat plaatje met keerring gewoon zo niet…..???:hmmz
15 juni 2007 om 08:34 #17301123ja volgens mij wel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.