Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2005 om 20:31 #17300424
Ik heb gisteren een paar uurtjes het met max over gahad ( gezellig trouwens :D)
En het ik moet hem gelijk geven maar om een hoop paniek te voor komen de assen breken pas onder echt heftige omstandig heden!!!
Dus dat wil zeggen wat max zegt veel sprinten met sper dat is een beetje het grootste probleem!!!
Als je gewoon relatief normaal doet is er niets aan de hand, neem bv MB als ik me niet vergis rijd hij al jaren met een die assen en volgens mij heeft hij nog geen problemen gehad zelfs nu dat hij met let rijd of gereden heeft .
Dus :thumbup
Er zijn genoeg mogelijk heden voor de assen zelf maken laten maken kopen enz enz ……
Hoofd zaak ze blijven heel.
ps. max dat was gister wel een latertje he ? :D:D:D:D
Gr.kerni9 januari 2005 om 14:53 #17300425heeft er iemand een foto van zo'n gebroken as??
En als op safe wil spelen dan ga je toch in zijn twee van start dat gaat met een 1.6 gsi al met gemak dus met een xe of een let kan dat geen probleem zijn!9 januari 2005 om 14:56 #17300426die firma die die assen inkort zal drent wel zijn die ken ik die leveren goed werk en als ik me niet erg vergis komen die van mathijsen ook daar vandaan
9 januari 2005 om 14:59 #17300427Oorspronkelijk gepost door KERNI
Ik heb gisteren een paar uurtjes het met max over gahad ( gezellig trouwens :D)
En het ik moet hem gelijk geven maar om een hoop paniek te voor komen de assen breken pas onder echt heftige omstandig heden!!!
Dus dat wil zeggen wat max zegt veel sprinten met sper dat is een beetje het grootste probleem!!!
Als je gewoon relatief normaal doet is er niets aan de hand, neem bv MB als ik me niet vergis rijd hij al jaren met een die assen en volgens mij heeft hij nog geen problemen gehad zelfs nu dat hij met let rijd of gereden heeft .
Dus :thumbup
Er zijn genoeg mogelijk heden voor de assen zelf maken laten maken kopen enz enz ……
Hoofd zaak ze blijven heel.
ps. max dat was gister wel een latertje he ? :D:D:D:D
Gr.kernilatertje?? viel tog wel mee:o(ik was die knul die ook erbij was;)) ja was zeker gezellie hoor!!en we hebben leuke spullies gezien:vertag tja was alleen een beetje laat thuis geloof ik…:sleeping
9 januari 2005 om 16:58 #17300428heb nog een wiechers veerpootbrug voor corsa a gsi te koop dus bij intresse efe u2u sture
9 januari 2005 om 17:27 #17300429Zeker die brede:D
of die kleine smalle :D:D:D
gr.kerni9 januari 2005 om 19:45 #17300430Oorspronkelijk gepost door KERNI
Zeker die brede:D
of die kleine smalle :D:D:D
gr.kerniuhmz tja vergeleken met max ben ik wel klein ja haha..tja en die andere was een vw lover he..dus blijft er maar 1tje over:D
9 januari 2005 om 20:57 #17300431Originally posted by geert666
die firma die die assen inkort zal drent wel zijn die ken ik die leveren goed werk en als ik me niet erg vergis komen die van mathijsen ook daar vandaanDaar komen de assen van mathijssen NIET vandaan.
Met in zijn 2 starten word ik 2e en niet 1e, we willen toch winnen? Althans ik wel.
Cheers :afro:P:afro
9 januari 2005 om 21:08 #17300432Ja het was zeker gezellig, thanks for the drinks, was slechts 04:00 toen ik thuis in me bedje lag, enne het komt zeker goed met jou A.:thumbup. Radio dingetje zit al bij die VW dude in zijn auto en is er erg blij mee.
Resumee over de assen, bij een gelaste as blijft altijd een kans dat ze breken maar dit is bij behoorlijk extreem gebruik (piekbelastingen, slicks, enz). Bij normaal straatgebruik blijft het wel heel.
Ik heb eerder al aangegeven dat er ook andere assen op de markt zijn, die van Regal Motorsport uit de UK bijvoorbeeld. Die van Regal zijn helemaal uit 1 stuk staal en de vertanding is er opnieuw ingefreesd en gehard. De pasvorm is helaas wel een beetje op zijn engels dus het past niet makkelijk met monteren. Bij mij zijn die assen tot nu toe wel heel gebleven:angel.Cheers :afro:P:afro
9 januari 2005 om 21:37 #17300433VW dude. Walter soms?
:cool:
10 januari 2005 om 09:02 #17300434:thumbup tja wie anders.:P
cheers :afro:P:afro
10 januari 2005 om 18:45 #17300435Ja kon niet missen natuurlijk hahaha!
Laterz.:cool:
11 januari 2005 om 18:29 #17300436oke nu ff iets duitsland und daar met de corsa a met 16v met gelaste assen….
er rijden in duitsland wel meerdere corsa's om met 16v en dan ook wel met gelaste assen dus
wij hier in nl rijden op vlakke wegen recht toe recht aan
duitsland vooral zuid duitsland begint lekker te bergen:D
hoe hebben hun dat daar om bij een stijle helling op bij voorbeeld knappen daar hun de assen ook om de oren ofzo???? als ze dan om hoog rijde???
15 januari 2005 om 18:53 #17300437Volgende vragen:
– Stekkers van de C20XE kabelboom.
Die van koelvloeistoftemp. sensor, en BDP sensor, zitten deze op de kabelboom kortbij de motor, of meer tussen de motor en octaanstekkers in?
Want ik hou namelijk 2 stekkers over, die erop passen.
Maar wil ff zeker weten, voordat het niet verkeerd zit aangesloten. :P
– Deze koelslang, die je ziet zitten, is deze normaal gesproken lang genoeg om tot het thermostaathuis te komen van de XE motor?
De vorige eigenaar heeft hem volgens mij afgesneden, voor die 1.8.
Maar ik kan hem op het moment nergens nakijken.
Dus kan me vertellen of die slang (origineel) lang genoeg is.– Slang van de rembekrachtiger.
De originele van onze Corsa komt niet direct op de zijkant van het spruitstuk van de XE motor.
Moet je daarvoor een nieuwe/andere nemen, of mag je zo'n ding beetje warm maken, en in vorm maken?– Gaskabel van de Corsa.
Is die normaal gesproken te kort?
Of heb je die van de Kadett Gsi b.v. nodig?16 januari 2005 om 09:58 #17300438Hey kerni,
Ik heb dus wel een gebroken aandrijfas gehad.
En wel op vrijdag de 13e, s'middags nog APK goedgekeurd.
En s'avonds was het feest.
Ik reed normaal weg en zat pas in zijn 2.
Met normaal bedoel ik echt normaal.
Dan heb ik het ook nog niet over de homokineten die ik bij bosjes moet vervangen etc etc etc.Maar verder heb ik nog steeds een berg lol met mij wagentje.
Gisteren eindelijk de schijven achter afgemaakt :fy1 wat een pl3uris werk zeg.Oorspronkelijk gepost door KERNI
Als je gewoon relatief normaal doet is er niets aan de hand, neem bv MB als ik me niet vergis rijd hij al jaren met een die assen en volgens mij heeft hij nog geen problemen gehad zelfs nu dat hij met let rijd of gereden heeft .16 januari 2005 om 20:45 #17300439Ik heb ook wel eens een paar keer mijn assen gebroken met mijn corsa 20 16v
die waren van mathijssen.WAT EEN #@$&^%*&*&$&^%$%DINGEN ZIJN DAT ZEG !!!!!!!!!!!!!!!
met “gewoon” gebruik:D
17 januari 2005 om 11:39 #17300440Originally posted by Road-Runner
Ik heb ook wel eens een paar keer mijn assen gebroken met mijn corsa 20 16vdie waren van mathijssen.WAT EEN #@$&^%*&*&$&^%$%DINGEN ZIJN DAT ZEG !!!!!!!!!!!!!!!
met “gewoon” gebruik:D
ja tuurlijk met gewoon gebruik ??? :P:P:P:D:angel LOL !!
20 januari 2005 om 15:09 #17300441assen zijn gelast inmiddels neem ik aan…
want zaterdag is de grote dag???:D:Dps. wat voor benzine tank heb jij gsi? of orginele met n verloopbuisje in de leiding?
20 januari 2005 om 17:00 #17300442Nee, de assen zijn nog niet klaar.
Maar dan kan de motor er wel om in. :PAssen steek je er zo in, gaat vrij makkelijk. :thumbup
We moeten nog een GSi tank hebben, incl. pomp.
20 januari 2005 om 17:23 #17300443nova1.2? opt forum had geloof ik nog 1 te koop…
waarom niet een verloopbuisje als ik vragen mag? is dat minder? of…
20 januari 2005 om 18:47 #17300444gaat gewoon goed hoor.
is allen iets minder netjes als een gsi tank.maar vind beide manieren :thumbup
en het verloopbusje is meteen een stuk sneller dan een complete tank wisselen want dat is af en toe een kliek werkje. :angel
20 januari 2005 om 19:04 #17300445ja ik ga het iig wel met t verloop buisje doen.. omdat ik met een 5 deurs zit en dan met die vulslang:( en gsi tanken betaal je een vermogen voor:mad:
21 januari 2005 om 16:53 #17300446Ah, nou ff stagnatie met de motorswap.
Eerst ff andere dingen afwerken.
Motorruimte is namelijk al compleet kaal.24 januari 2005 om 11:55 #17300447:)hoor ik mijn naam
26 januari 2005 om 16:07 #17300448erwin, welke gaskabel heb jij nou uiteindelijk gebruikt?
mijn crossa a 2.0 16v project gaat toch weer door. kleppen bleken toch goed te zijn en het onderblok is hersteld:P
van de week onderblok gefixt en de kop gevlakt, kleppen opnieuw ingeslepen, nieuwe klepsteelhoedjes, hydro klepstoters schoongemaakt(er stonden er 4 vast allemaal kunnen redden)
koppakking en bouten etc zijn besteld, tis dat ik dit weekeind weg moet naar doetinchem anders was ik een keel eind gekomen:P
mooi vauxhall kapje he jeroen :P:P
trouwens ik heb sterk het vermoeden dat hier andere zittingen in gegaan zijn, zou iemand me hier iets over kunnen zeggen? als je goed kijkt zie je dat hij iets bewerkt is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.