Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2007 om 19:19 #17301074
5 e 0,89
eind reductie 3,55
bijna alle f20´s
alleen die van die Astra´s he.
by the way , was vandaag bij een sloop en daar lagen 5 f20´s gewoon op een hoopje….ook van 2.0 16v calibra´s.22 mei 2007 om 09:09 #17301075Hallo,
Ik ben zelf aan het info opzoeken over het ombouwen nu heb ik de bekende site van corsanova tuning al goed doorgelezen.
Maar ik heb toch even een vraag over de uitlaat.
Nu staat er dat je standaard ook kunt nemen en iets aanpassen, maar gaat dit over de standaard uitlaat van de corsa of van bijv een kadett?
En wat voor uitlaatlijn hebben jullie genomen?
Wie kan mij daar wat meer info over verschaffen?Groeten tim
22 mei 2007 om 10:07 #17301076F20 zijn allemaal goed
alleen de eind overbrengingen zijn
3,42
3.55
3.72
en ook nog 3.57
maar 3.42 en 3.55 merk je niks van allen volgas(7000tpm) 6km verschil!
en 3.42 zit op de astra en op de kadett f20 s
hier voor de info
http://www.opel-infos.de/22 mei 2007 om 13:15 #17301077@ tim
Ik denk dat je het beste een uitlaat van een kadett of astra kunt nemen,
deze zijn stuk dikker
en dan nabouwen van een corsa.
denk dat een standaard uitlaatje van bijv. een 1.2 erg klein is…
23 mei 2007 om 06:28 #17301078Ik rij en sprint al een jaar met een orginele corsa midden demper en eindemper.
ik merk wel dat ik boven in het toeren gebied iets minder kracht heb als een andere corsa c20xe met een dikkere uitlaat, maar daar krijg ik wel een hoog koppel bij laage toeren voor terug :D.
Ik zal binnenkort ook een uitlaat weiziging gaan doorvoeren :angel
23 mei 2007 om 11:26 #17301079Standaard corsa uitlaat inderdaad. Kost je iets aan vermogen maar verder werkt het prima.
Beter is inderdaad een iets grotere uitlaat.23 mei 2007 om 11:55 #17301080had de informatie net toevallig voor iemand bij de OTT verzameld maar waarom niet ook hier posten..
misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)
Corsa-B ombouw naar C20XE met behoud originele electrische dashboard
dus ook geen gaatje boren voor de toerentellerkabel
Mijn corsa x16xe had op de bak een mechanish wormwiel maar in de auto electrische tellers 0 > 220 km/h (en dus geen toerenteller kabel)Ik had deze pulsgever dus al op mn originele blok maar een aantal andere CTC-ers hebben zelf deze oplossing naderhand toegepast :)
dit is de pulsgever:
deze draai je op de F20 bak aan deze zijde:
en het stekkertje van je dashboard (kabelboompje waar ook startmotor enzo op zit) gaat er aan deze kant in:
Indien je een andere stekker hebt nu, moet je je huidige ombouwen.
GM nummer van de pulsgever en kleurenschema van de plug:
Zo behoud je ook meteen de originele KMstand van je auto :)
23 mei 2007 om 12:21 #17301081Originally posted by freek corsa
Ik zal binnenkort ook een uitlaat weiziging gaan doorvoeren :angelAls ik hem dan goed in zijn 3 krijg, weer ff testen oke ??:D
23 mei 2007 om 14:22 #17301082En die camera mee:vertag
23 mei 2007 om 15:27 #17301083inderdaad de camera mee en van stil stand tot 200 km/h filmen en stopwatchen.
en tegen elkaar sprinten :D
23 mei 2007 om 19:19 #17301084ik doe dan ook wel mee..
als van 0 tot 100 in 10min ook geldt………king:king:
vuile baggerzooi, 1.4:puke:puke:puke
24 mei 2007 om 14:47 #17301085Originally posted by 5chaap2k
misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)Thanks,
Komt in de grote “nog te doen lijst” te staan :D24 mei 2007 om 18:51 #17301086haha sjoerdps: ik weet hoe je je voelt, maar ik ben bijna van mijn 1.4 tje af gelukkig:D
25 mei 2007 om 22:03 #17301087Originally posted by freek corsa
inderdaad de camera mee en van stil stand tot 200 km/h filmen en stopwatchen.en tegen elkaar sprinten :D
Morgen eerst maar even mijn brandstofpomp vervangen denk ik, hij begint steeds meer te zoemen. En eerder als ik gas gaf in een bocht, hield hij in. Nu houdt hij ook al in op een rechte weg:thumbdown
Gelijk ook even de verdelerkap/rotor/bougies vervangen, is al een half jaar geleden namelijk:D
Een vriend van mij heeft een corsa 1.4nz, maar vind dat best fijne stads auto’tjes. Lekker koppel, op laag toerental:agent
26 mei 2007 om 12:56 #17301088Originally posted by max
Originally posted by 5chaap2k
misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)Thanks,
Komt in de grote “nog te doen lijst” te staan :Dmisschien nog ff uitzoeken welke kleur kabel wat doet maar dat kan honza wel uitleggen :jerry
30 mei 2007 om 09:52 #17301089Bij mij duurt het nog wel even voordat ik alles af heb..
Maar als ik het af heb…….:o:o:o:o
Origineel gepost door bbg_gendt
haha sjoerdps: ik weet hoe je je voelt, maar ik ben bijna van mijn 1.4 tje af gelukkig:D30 mei 2007 om 20:48 #17301090Origineel gepost door sjoerdps
ik doe dan ook wel mee..als van 0 tot 100 in 10min ook geldt………king:king:
vuile baggerzooi, 1.4:puke:puke:puke
in 10 min, wow :o
4 juni 2007 om 17:06 #17301091ik heb de ombouwset voor corsa A van mtech en ik heb laatst homokineten 16v gekocht, maar der zitten bij de homokineten ook abs ringen op.
Kan ik die gebruiklen of moet ik een paar kopen waar geen ring op zit?4 juni 2007 om 19:07 #17301092Kan je gewoon gebruiken.
Wie kan mij vertellen hoever ik mijn krukaspoelie moet afdraaien voor in een A Corsa’tje, of heeft er iemand een foto??
4 juni 2007 om 19:12 #17301093Waarom draaien ze de krukaspoelie af?
Mijn 1800tje heb iker zo ingehangen zonder de poelie af te draaien, het blok is verder gelijk aan een 2 liter 8 klepper…..
Laatst de dynamo vervangen en de snaar kon er zonder probleem af.4 juni 2007 om 19:22 #17301094bij mijn c20xe zaten er 2 groeven naast elkaar, 1voor de dynamo snaar en 1 voor en stuurbekrachteging pomp. Ik geloof dat deze tegen de carosserie aan loopt. Heb deze ook al af laten draaien maar ik weet niet of het ver genoeg is
5 juni 2007 om 14:52 #17301095tjah;)
5 juni 2007 om 15:03 #17301096Origineel gepost door bbg_gendt
tjah;)jij hebt veel te zeggen, zal ik dan maar eens een foto’tje gaan zoeken van een afgedraaide poulie.
hij staat overigens ook al afgebeeld op corsa-novatuning.nl
5 juni 2007 om 15:59 #17301097Bij een 8v heb je iets meer ruimte. ik had bij mijn SEH redelijk wat ruimte. bij de XE liep het af en toe aan.
Het blok beweegt verrassend veel in de rubbers. Een klein beetje ruimte bij je poelie is niet genoeg. die motor moet kunnen bewegen. dus gewoon even afdraaien.
6 juni 2007 om 19:38 #17301098wat rubbers, gewoon stalen verbinden, hangt ie lekker strak derin:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.