Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2007 om 11:02 #17301049
lengte vd assen zonder homokineten
Kadett lang: 70,0 cm
mtech lang: 69,2 cmkadett kort: 35,0 cm
mtech kort: 34,5 cmen nu vd inkeeping tot in keeping
Kadett lang: 64,4cm
kadett kortt : 30,1cmmtech lang : 63,6cm
mtech kortt : 29,0cmje moet er wel rekening meehouden dat er nog een ring tussenkomt die is ook weer 5mm dacht ik
30 april 2007 om 11:13 #17301050is dit voor de corsa a geert??? of corsa b?
30 april 2007 om 11:41 #17301051corsa b
deze zijn van jullie voor de a
van 330mm en de lengte 680mm. (maten volgens Melvin, nog niet door Corsa-NovaTuning.nl bevestigd ).30 april 2007 om 12:18 #17301052Thnx voor de data Geert. Wanneer je het hebt over inkeeping, bedoel je dan de groef waar de borgpin in komt?
Hier trouwens een foto van een korte vectra as die is aangepast voor op een Corsa B, met gebruik van de spacerring, en icm met een afgedraaide Kadett naaf op maat van een Corsa naaf:
30 april 2007 om 12:22 #17301053ja die groef bedoel ik
30 april 2007 om 12:23 #17301054Origineel gepost door Orang-pinda
Ja, komt wel. Het zijn beide rappe broeders en zolang wij die Porsche 911 Carrera’s 4 achter ons laten, ben ik blij:thumbupIk kwam die jongen gisteren tegen hier in het centrum, toen reed hij steeds achter mij aan tot aan de ringweg. Ik wou gewoon naar huis, maar hij zette hem op de linkerbaan dus zette ik hem rechts. Raampje open en gevraagd of ie wou sprinten, maar de eerste meters was ik al 2 auto lengtes voor en toen kon hij niet meer bijkomen:cool:
Wat voor Carrera 4 was het precies dan?
Als je sneller was als een Carrera 4, dan heb je wel een hele snelle Kadett… :wtfWaar blijven de filmpjes van jou vs. Freek? :jerry
30 april 2007 om 13:45 #17301055Originally posted by Elektric S
Wat voor Carrera 4 was het precies dan?
Als je sneller was als een Carrera 4, dan heb je wel een hele snelle Kadett… :wtfWaar blijven de filmpjes van jou vs. Freek? :jerry
911 3.6 CARRERA 4 COUPE, kenteken: tb-dv-**
Heb trouwens geen kadett meer, en het was met men a corsa 2.0 16v.
Heb geen filmpjes tegen Freek, maar Freek pakt die Porsche ook wel met sprinten:D30 april 2007 om 13:47 #17301056hele snelle corsa dan!!
30 april 2007 om 14:21 #17301057Of een overmoedige Porsche bezitter die in de verkeerde versnelling zat :)
30 april 2007 om 15:24 #17301058Of een combinatie van beide, want ik trok met mijn Supra Turbo de gestripte Corsa A3 20XE van Vapor eruit.
Ik had een keer gesprint met een 964 Carrera 2 Coupe en we waren ongeveer even snel.
We hadden iets andere schakelmomenten, dus af en toe trokken we ff naar elkaar toe/van elkaar vandaan.Wat is er allemaal aan jullie Corsa’s gedaan?
C20XE… gestript… wat nog meer?
Chip + nokkenstokken ofzo?30 april 2007 om 20:45 #17301059Die carrera weegt 1450kg(autoweek) en heeft 250pk. Als ik 250pk/1450kg doe en ik doe die uitkomst keer 800kg, dan kom ik op 137pk uit. En dan heb je een gelijke pk/gewichtsverdeling met die Porsche.
Dus waarom is het dan zo vreemd, om met een stoplichtsprint die Porsche achter je te laten?
En Vapor had eerder al een topic geopend, dat hij zijn 16klepper qua prestaties vond tegenvallen, vooral in hogere toeren….
Maar ik wou geen discussie beginnen eigenlijk:D
Dus ontopic maar weer !
30 april 2007 om 22:27 #17301060Te laat die discussie is er nu al :P
Mijn probleem is opgelost. Als de pomp geen spanning krijgt en het relais en kabeltjes zijn goed, dan is de computer kapot.
Had zelfs nog mijn probleem met overremmen achter opgelost.Mijn corsa haalde de 100 in ongeveer 6sec. Andere doen het iets sneller of iets langzamer. Dat haalt ie vanwege zijn lage gewicht.
Een carrera 4 haalt de 100 in 5,5 dat doet hij met heel veel grip door zijn 4wd.
Je verwacht niet echt van een corsa dat hij hard trekt, dus als hij niet eerst toeren maakt voor hij wegtrekt dan valt ie hartstikke dood en is het nog maar 7 naar de 100.
Dan lig je gelijk 2 of 3 wagenlengtes voor. Als je dan ophoudt dan ben je sneller.
Maar naar mijn ervaring houden sprintjes nooit op bij de 100 en als je langer door gaat kun je die porsche niet meer voorblijven, boven de 100 heb je steeds minder voordeel van je lage gewicht en ga je merken dat je “maar” 150pk hebt.Met de corsa van 100-200 duurde zo’n 23seconden en dat is dus niet meer snel. die carrera 4 doet dat in 17seconden. oftewel bij de 160 haalt ie je weer in en gaat hij hard aan het uitlopen.
De corsa heeft een goede pk/gewichtverhouding maar kan hem niet gebruiken.
Je kunt met de corsa bij wegtrekken maar half gas geven en dan heb je 50pk op 800kg terwijl een carrera4 met zijn 4wd al zijn vermogen kan gebruiken.
Zodra je met de corsa hoge toeren rijdt in zijn 2 en hij zijn vermogen kan gaan gebruiken dan rijdt je op een snelheid waar laag gewicht al een stuk minder uitmaakt als wegtrekken vanaf stilstand.Een carrera 4 bij een stoplicht eruit trekken heb je leuk gedaan.
Maar voor blijven? dat klinkt als “ik had nog gas over” en “hij ging nog harder” :jerry30 april 2007 om 23:00 #17301061Een carrera 4 doet 0/100 volgens de fabriek in 5.9seconden en ik had het ook over stoplicht sprintjes, hoe hoger de snelheid hoe minder belangrijk het gewicht wordt. En die Porsche vangt ook minder wind, maar dan nog… het blijft leuk speelgoed zo’n corsa:D
Verder heb je wel gelijk ja, dus gaan we nu weer ontopic oke?:D
1 mei 2007 om 14:31 #17301062Check hier maar eens: klik
Voortaan gewoon filmen tegen die Porsche.
Ook als je tegen Freek gaat sprinten ofzo.
Alles wat je doet met die Corsa… filmen! :vertagVooruit, ontopic maar weer.
Of niet? :)1 mei 2007 om 20:34 #17301063Origineel gepost door freek corsa
Click here to see Videoff testen of het filmpje werkt :D
filmpje :P
PS, 23 seconden van 100 naar 200 ?
ik doe 0 naar 200 in iets in de richting van 20 seconden :jerry
2 mei 2007 om 14:19 #17301064Die kende ik al.
Laat maar een filmpje gezien van je snelheidsmeter/GPS dat je 0-200 in 20sec doet met een zo goed als standaard C20XE in een gestripte Corsa3 mei 2007 om 10:26 #17301065geert, op wat voor assen doel je precies,
voor 2.0 homo’s aan bakzijde, en gsi aan wielzijde?en dan de maten, ook van inkeping tot inkeping?
Origineel gepost door geert666
corsa bdeze zijn van jullie voor de a
van 330mm en de lengte 680mm. (maten volgens Melvin, nog niet door Corsa-NovaTuning.nl bevestigd ).4 mei 2007 om 16:28 #17301066nee allebei de kanten dik
en van inkeping tot inkeping4 mei 2007 om 20:25 #17301067Ik ben op zoek naar een manier om een versnellingsbak te reviseren zoals je dat ook met een motorblok zou doen. Het gaat dan om een F20 en een F28 versnellingsbak.
– Kan dit worden gedaan?
– Waar kun je dit laten doen, goed en betrouwbaar adres?
– Wat zouden ongeveer de kosten zijn die hiermee gemoeid zijn?Tenslotte, zijn bovengenoemde versnellingsbakken ook nieuw te koop?
Thnx, en een goed weekend.:)
4 mei 2007 om 20:30 #17301068ja f28 bij de dealer.
ik geloof iets van ee paar duizend euro…zijn geen losse onderdelen van te leveren. nergens…
alleen een complete bak bij de dealer aan te schaffen.van de f20 is alles eigenlijk wel los te koop. maar wat wil je eraan reviseren…
sper diff met nieuwe lagers, pakkingen, keeringen en rubbers is voldoende…
4 mei 2007 om 20:36 #17301069poeh, paar duizend euro voor een F28 …. is best fors :)
Verder, ja reviseren is misschien niet het juiste woord. Zoals je weet reikt mijn kennis op dit gebied niet ver. Ik bedacht mij vorig weekend dat het misschien goed is om ook mijn schakelbak na te laten kijken. Puur om te voorkomen dat er straks iets misgaat wat voorkomen had kunnen worden. Ik dacht zelf aan een soort revisie voor een schakelbak, maar wist niet of dit mogelijk was.
Kennelijk kun je dus volstaan met lagers, pakkingen, keeringen en rubbers.
Thnx nogmaals voor je reactie.4 mei 2007 om 20:51 #17301070A F20 is gewoon te reviseren in Nederland , in Heythuisen Limburg zit er iemand.
B F28 worden heel sporadisch in Duitsland op Ebay aangeboden, NIEUW,
+/- 3000 euro of VOLLEDIG gereviseerd bij Hurlliman vandaan voor 1750 , zoiets en die levert OOK losse onderdelen!!!!!4 mei 2007 om 21:03 #17301071Thnx robby.
Ik denk dat ik gevonden heb wat jij bedoelt:
http://www.versnellingsbak-revisie.com/De F20 bak van een Opel Astra komt ook voor op die site :)
Maandag informeren bij ze.You the man!
4 mei 2007 om 21:30 #17301072Ik heb net, net vanavond een F20 bak opgehaald uit Velsen.
Die wil ook helemaal opfrissen, maar omdat ik ze een beetje ken wil ik dat zelf doen. Is niet onmogelijk.
Het liefst had ik een bak van een Astra Gsi uit 1994-95 gehad die op een C20XE zat , dat is 3,49 eindreductie, zakken de toeren nog iets.
Maarja nu een Vectra 2000 F20 is ook goed , dan maar 3,55.4 mei 2007 om 21:57 #17301073Kun je mij dan ook meer vertellen over een F20 van een Kadett c20xe uit ’89?
(als je toch met cijfers aan het smijten bent):)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.