Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2007 om 15:28 #17301024
Ik kan het wel voor je gaan meten, maar ik denk dat hij wel weer zal knappen :(
6 maart 2007 om 17:03 #17301025Ik kan het altijd proberen. Probere kost in dit geval niets!
6 maart 2007 om 20:56 #17301026klopt, behalve als hij breekt bij hogere snelheid, dan slaat hij alles kapot :vertag
15 maart 2007 om 16:24 #17301027Originally posted by kadettgsi85
Kan iemand mij ook vertellen hoelang de lange as zonder homokineten hoort te zijn. Bij inbouw van een c20xe in een corsa?Check http://www.corsa-novatuning.nl voor de maten. Staan daar allemaal beschreven.
:afro:D:afro
21 maart 2007 om 11:20 #17301028Heren,
Welke veerpootbrug kan ik gebruiken bij een Corsa B C20XE, dus aan de voorzijde/boven?
Alvast bedankt.
21 maart 2007 om 13:50 #17301029Extra vraag:
De blauwe benzineleidingen die standaard in de corsa B zitten die sluiten niet aan op het inlaadspruitstuk van de C20XE, ze zijn te lang.
Hoe kun je dit probleem het beste/veiligste oplossen? Ik wil liever de orginele schroefaansluitingen behouden.
Thnx alvast
21 maart 2007 om 22:42 #17301030Saiko, uitmeten , de rubberen afknippen van de blauwe en er met de ene kant met schroef aansluiting en de andere kant met een slange klem op de kunstof leiding.Zo heb ik het opgelost.
In de kunstof leiding kun je inserts zetten!!21 maart 2007 om 22:48 #17301031Thnx
Wat zijn die inserts waar je het over hebt?22 maart 2007 om 17:33 #17301032stalen buisjes die erg verdomd strak in de leiding zitten gedrukt…
Oftewel een mof, maar dan aan de binnezijde
22 maart 2007 om 22:47 #17301033Klinkt als iets wat goed zou moeten werken. Tips over waar ik die inserts zou kunnen vinden? Ben namelijk niet bepaald thuis op dit gebied.
:)
22 maart 2007 om 22:55 #17301034Ze hoeven niet van staal te wezen, zijn er ook van messing.
Worden gebruikt bij lucht systemen voor vrachtwagens enzo , daar gebruiken ze knelkoppelingen en dan moet je iets in de slang doen om beschadigen of niet klemmen te voorkomen.
Effe na vragen in de buurt, is vast wel een zaak bij je in de buurt!!
Is een soort thule , zo heet dat ook wel!22 maart 2007 om 23:04 #17301035Ik ga op onderzoek uit. Thnx nogmaals
2 april 2007 om 18:41 #17301036Deze vraag zal vast al vaak gesteld zijn…:
Wat heb ik allemaal nodig om calibra(c20xe) klauwen op m’n corsa b te maken??
deze heeft ook abs…
dus moet ik klauwen met abs zoeken??alvast bedankt voor jullie hulp..
groeten maikel2 april 2007 om 20:20 #17301037nee abs heeft niks met je remklauwen te maken, de sensor zit volgens mij bij de homokineet bij een corsa. dus je houd je gewoon je bestaande abs systeem. en de remmen kan je zo over zetten
2 april 2007 om 21:01 #17301038correct :agent
3 april 2007 om 04:25 #17301039Origineel gepost door youri_corsa_gsi
nee abs heeft niks met je remklauwen te maken, de sensor zit volgens mij bij de homokineet bij een corsa. dus je houd je gewoon je bestaande abs systeem. en de remmen kan je zo over zettenbedankt voor het snelle antwoorden…:thumbup
14 april 2007 om 18:23 #17301040Wie rijd er allemaal met ingekorte/gelaste kadett gsi assen??
ik heb een tijd geleden zo’n setje van iemand gekocht, maar ik vraag me af of het wel sterk genoeg is voor een aangepaste c20xe. Mijn cilinderkop is bewerkt en heb andere nokkenassen met sterkere klepveren en nog wat kleine dingetjes. Dus hoop dat er zo’n 180 pk ofzo uit komt. Maar vraag me af of de assen dat aan kunnen14 april 2007 om 22:21 #17301041Ik niet , rij normaal met Corsa Gsi assen.
180 pk uit je Xe… rij naar speedcentre of kronenburg of Jd engineering en laat hem draaien weet je of jeje werkelijk zorgen moet maken…15 april 2007 om 06:11 #17301042Origineel gepost door youri_corsa_gsi
Wie rijd er allemaal met ingekorte/gelaste kadett gsi assen??
ik heb een tijd geleden zo’n setje van iemand gekocht, maar ik vraag me af of het wel sterk genoeg is voor een aangepaste c20xe. Mijn cilinderkop is bewerkt en heb andere nokkenassen met sterkere klepveren en nog wat kleine dingetjes. Dus hoop dat er zo’n 180 pk ofzo uit komt. Maar vraag me af of de assen dat aan kunnenjim, je weet wel die groene van RoestRyderZz, ryd er ook mee, gewoon uitkijken, dus geen volgas op klinkers enzo. dan geef je m opdonders. net als putdeksels.. kost zefs een M3 zijn assen als t te hard gaat.
15 april 2007 om 09:01 #17301043Blok loopt nog niet, maar ik heb 2 weken de tijd om het blok in te bouwen en wil van te voren alles goed hebben.
Maar als er meer mensen mee rijden waarbij het gewoon goed gaat, dan neem ik de gok maar denk ik
22 april 2007 om 14:06 #1730104423 april 2007 om 20:09 #17301045bedankt voor de tip, ik ga het ook proberen
29 april 2007 om 11:25 #17301046Gister ff sprintje getrokken tegen freek corsa, was wel ff leuk:cool:
30 april 2007 om 07:37 #17301047klopt het was wel leuk, jammer dat ik te ethousiast aan gas geven was :thumbup
we moeten het nog maar eens over doen :P
30 april 2007 om 10:55 #17301048Ja, komt wel. Het zijn beide rappe broeders en zolang wij die Porsche 911 Carrera’s 4 achter ons laten, ben ik blij:thumbup
Ik kwam die jongen gisteren tegen hier in het centrum, toen reed hij steeds achter mij aan tot aan de ringweg. Ik wou gewoon naar huis, maar hij zette hem op de linkerbaan dus zette ik hem rechts. Raampje open en gevraagd of ie wou sprinten, maar de eerste meters was ik al 2 auto lengtes voor en toen kon hij niet meer bijkomen:cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.