Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2006 om 22:17 #17300924
de vraag was voor een vriend van me zijn corsa b heeft nu een c20xe erin heb vandaag effe er naast gezeten naar de dealer toe voor keuring! en het gaat wel!
maar nu zit ik ook te twijfele om mijn corsa b om te bouwen naar 2.0 liter maar wat zijn nou de voor delen?
en is ie nou veel sneller?
8 november 2006 om 22:26 #17300925merkbaar sneller! meer koppel
en…. standaard spec gaat ie hard genoeg..
gewoon lekker neit tunen en standaard blijven rijden.. betrouwbaar, vlot genoeg en zunig :)
ik blijf ook nog wel een tijdje standaard rijden hierom.. scheelt geld en gedoe joh :)
11 november 2006 om 19:11 #17300926hey mensen
Nou er is weer een 2 litertje bij sinds afgelopen maandag avond.
Op mijn site zijn een aantal foto’tjes te bekijken mijn persoonlijke mening toch wel netjes gedaan nu alleen optisch en geluids technisch noglink : http://www.carpimp.nl/mike_corsa/
groetjes mike
11 november 2006 om 22:08 #17300927Okee Mike als jij blij bent zijn wij het ook!!!!!!
Sommige mensen vermaken zich met een motor op te lappen die 40 pk minder is in een 300 kg zwaardere auto, maar wat de hack , als we maar lol hebben.
Remmetjes ook aangepaaassssst!!????12 november 2006 om 02:12 #17300928Origineel gepost door mikevankuiken
hey mensenNou er is weer een 2 litertje bij sinds afgelopen maandag avond.
Op mijn site zijn een aantal foto’tjes te bekijken mijn persoonlijke mening toch wel netjes gedaan nu alleen optisch en geluids technisch noglink : http://www.carpimp.nl/mike_corsa/
groetjes mike
Proficiat! Geef eens een eerste rijimpressie ;)
12 november 2006 om 09:05 #17300929Mooi gedaan mike ;) ziet er goed uit:kewlpics
Veel plezier met die motor :D
Zie je binnen kort.Gr.kerni
12 november 2006 om 11:29 #17300930Rij inpressie echt geweldig die pk’s onder de kap nu nog even de laatste puntjes op de I en dan maar is verder denken wat we nog meer kunnen doen. Of weer is een vervolg project.
greetz mike.
14 november 2006 om 12:12 #17300931ziet er netjes uit. snap alleen niet waarom je eerst je kenteken afdekt en op de latere forto’s niet meer?
:afro:D:afro
14 november 2006 om 13:55 #17300932Hoi,
Bij het inbouwen van een c20xe in een Corsa B wil ik de assen (met bijbehorende homokineten) van een Calibra 16v gebruiken icm met een setje afgedraaide Kadett naven.
Ik lees op Corsa-novatuning.nl het volgende:
Bij gebruik van de dikke assen en naven heb je ook een spacer/ring van 3mm nodig tussen je homokineet en je wiellager.
Geldt dit ook voor de manier waarop ik het wil doen, en zo ja, waar kan ik zo’n ring vinden?
Groeten,
Saiko14 november 2006 om 14:01 #17300933m-tech
Losse RVS afstandsring voor MTech wielnaven
Onderdeel nr : 720106
Prijs : 5.00 €http://www.mathijssentechnics.nl/main_img/prod_images/prod_20050302115236.jpg
14 november 2006 om 14:17 #17300934Ook te gebruiken voor afgedraaide Kadett wielnaaf?
Thnx14 november 2006 om 14:25 #17300935voor deze naven(afgedraaide kadett naven)
dus ja!Wielnaaf 4 gaats ‘motorsport’
Deze naaf is benodigd bij montage van de motorsport aandrijfas. (MTech Aandrijfassen met grote vertanding zowel aan bak- als aan wielzijde van de as) Hiermee is men in staat de grote 2.0L -homokineet aan wielzijde te monteren. Past zowel links als rechts.
Onderdeel nr : 720087
Prijs : 129.00 €PS ik ga ff zoeken volgens mij is er ook een andere oplossing
14 november 2006 om 14:33 #17300936je kunt ook wiellagers pakken van een audi quattro en dan je lagerhuis 2mm uitdraaien,is ff makkelijker
14 november 2006 om 14:43 #17300937Ik ga wel voor dat spacerringetje en de normale wiellagers. :)
Thnx geert14 november 2006 om 14:55 #17300938QWB 510
Het lagernr voor het geval dat!
14 november 2006 om 16:48 #17300939Ok bedankt, Ik heb alle onderdeeltjes die ik hebben moet nu bij elkaar, op die spacertjes na.
Thnx voor de info chef.
14 november 2006 om 22:59 #17300940Saiko, effe kijken als je de homokineet in de asnaaf , dus het fusee stuk steekt zal de buitenkant van de homokineet tegen het fusee stuk aan komen , vandaar de vulringen,komt ie iets naar achteren. je kan ook homokineet bewerken………
Had je die steun voor rechts al???
Heb wel een schets met maten en wat foto’s waar ik mee rij!17 november 2006 om 21:47 #17300941Okee 2 ik heb 2 dingen:
Foto steun
http://img472.imageshack.us/img472/9670/img1437wm8.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/176/img1434kz8.jpg
Schets maten steun,
Homokineten bak 22 tanden Inwendig 34 uitwendig.
Verkrijgbaar van Metelli Cifam eventueel bij EMWE-Naarden of Motorparts Etten-Leur of Doyen uit Brussel, schijnt hier in Nederlan ook te zitten.
Of laatste oplossing Ouinton Hazell levert Friesen delen nummer QVJ 756.9 december 2006 om 14:12 #173009429 december 2006 om 21:50 #17300943Plaatje lijkt niet te werken.
– Ah, ik zie hem al in je andere topic. Nice!
14 december 2006 om 09:36 #17300944Heeft er iemand ook duidelijke fotos van waar hij het koelwaterexpansievat heeft geplaatst, bij de ombouw van een corsa A naar een 2.0 16v? Ik heb net een corsa A 1.6 gsi (met schade) waar een 2.0 16V is ingebouwd. Dit is niet erg netjes gedaan. Het koelwatervat hangt er bv gewoon los in. Ik wil dit veranderen, maar wil ff goede ideeen zien. Heeft er iemand fotos?
14 december 2006 om 16:53 #17300945gewoon op de orginele plaats van de corsa.
15 december 2006 om 19:37 #17300946je hebt geen seh(soms ne) of 16v resevoir nodig. je moet alleen even die bypass(spruistukverwarming is het volgens mij?) weghalen. dan kun je gewoon je oude corsa resevoir gebruiken.
19 december 2006 om 07:11 #17300947Ik heb twee draadjes over; een zwart/gele en een blauwe. Ze zaten bij dat vrij lange bosje draad wat aan de achterkant van het blok gemonteerd zit. Wie weet waar ze voor dienen?
19 december 2006 om 11:29 #17300948die blauwe is voor je watertemp op het dash, gaat naar het thermostaathuisje op een zendertje met steekstekkertje als het goed is.
en die andere is volgens mij een geschakelde plus(even meten als dat kan) of van de diagnose.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.