Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2006 om 18:21 #17300874
verandering van cilinders en/of een toename van 30% vermogen(of 40% weet niet meer) mag niet goedgekeurt worden. en moet rdw herkeurt worden. dan krijg je V6 op je kenteken.
de rdw keuring is of je auto geschikt is voor de nieuwe specs.
1 juli 2006 om 19:16 #17300875voor de nieuwe apk eisen maakt aantal cilinder en deuren en kleur niet meer uit meen ik, zat er aan te komen in elk geval of het er al door is, maar apk goedkeurs betekend niet politie goedkeur of verzekering
3 juli 2006 om 17:32 #17300876zoals henk en ik al zeiden zondag toen jullie bij mijn corsa stonden terwijl die de ambulance weer opging…
Wil je style rijden ga voor de v6… wil je hard ga voor een c20let ;)5 juli 2006 om 18:57 #17300877hey
ja i know het gaat voor mij niet om het racen ik rij dagelijks ook redelijk wat kilometers dus dan vind ik de v6 wel relaxt en kan ik er ook iets speciaals van maken.
Misschien is een keer een sprint trekken maar meer zal het ook niet zijngreetz mike
5 juli 2006 om 20:31 #17300878Totdat je een keer het gaspedaal flink ingetrapt heb :vertag
Nee, maar op een V6 kan ook zat pret-spul hoor
Dus als je een keer wat meer wil…6 juli 2006 om 16:12 #17300879haha ja dat zal misschien ook wel maar voorlopig ga ik dit nog wel even goed genoeg vinden aan de buitenkant is na het motor project nog genoeg te doen
greetz
10 juli 2006 om 07:54 #17300880Originally posted by floris
voor de nieuwe apk eisen maakt aantal cilinder en deuren en kleur niet meer uit meen ik, zat er aan te komen in elk geval of het er al door is,Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
10 juli 2006 om 12:58 #17300881die kleur op het kenteken klopt wel vaker niet en daar hebben ze hem bij mij nog nooit op afgekeurt. maar dat is volgens mij net als van gas naar benzine. even een nieuw kenteken aanvragen met de vernieuwde info en na een paar weken heb je hem.
maar dat het aantal cilinders niet meer uitmaakt lijkt me sterk. van 150kilo 4cylinder naar 500kilo v8 lijkt me “gevaarlijker” dan van 100 naar 150pk.
16 juli 2006 om 09:01 #17300882mensen vraagje,
ik en een maat van me hebben nu een kadett gsi gekocht voor te racen op circuitdagen (onze ford fiesta xr2i heeft iets te veel geleden en mag naar het cross terrein)
nu is de gsi zo rot als kaf en ik heb toevallig een zeer harde koets van een kadett gsi waar ik de motor van in mijn astra gelegt heb.
maar nu zitten we te twijvelen ofdat we of de motor in de kadett knope of in een corsa willen leggen..
nu is onze vraag ofdat dit goed te doen is en ofdat je bijvoorbeeld de remschijven en fusee’s van de kadett kunt gebruiken of moet je heir weer andere voor kopen want deze wagen is nog ongesponsord dus moet uit eige porto.groeten,
Meindert Bunt
B-Tuning Holland16 juli 2006 om 09:38 #17300883Originally posted by b-tuning
mensen vraagje,
ik en een maat van me hebben nu een kadett gsi gekocht voor te racen op circuitdagen (onze ford fiesta xr2i heeft iets te veel geleden en mag naar het cross terrein)
nu is de gsi zo rot als kaf en ik heb toevallig een zeer harde koets van een kadett gsi waar ik de motor van in mijn astra gelegt heb.
maar nu zitten we te twijvelen ofdat we of de motor in de kadett knope of in een corsa willen leggen..
nu is onze vraag ofdat dit goed te doen is en ofdat je bijvoorbeeld de remschijven en fusee’s van de kadett kunt gebruiken of moet je heir weer andere voor kopen want deze wagen is nog ongesponsord dus moet uit eige porto.groeten,
Meindert Bunt
B-Tuning Hollandkijk eens rustig rond op de volgende site daar staat alles op:
http://www.corsa-novatuning.nl
:vertag
17 juli 2006 om 18:13 #17300884jowww bedankt:wors:wors
19 juli 2006 om 20:33 #17300885en weer 1 er bij king:
20 juli 2006 om 05:47 #17300886Wanneer doe je je forum-naam eer aan? king:
20 juli 2006 om 06:37 #17300887weer een 2.0 erbij :wors
20 juli 2006 om 12:11 #17300888Origineel gepost door Elektric S
Kratje bier toeschuiven ;)Heb je eigelijk ook meer kans van slagen als je een rolkooi in je auto heb, of kuipstoelen of 4-punts gordels of iets dergelijks?
Of gaat het puur en alleen om de technische kant en de emissie?als dat goed bevestigt is en ingebouwd maakt dat niet uit,
maar kom jij aan met advies banden, een stijgerpijp van voor tot achter dan is de kans dat je er door komt stukken kleiner,
heb je alles goed voor elkaar,keuren dan pas die hele dikke pijp dr onder etc20 juli 2006 om 14:30 #17300889Origineel gepost door Elektric S
Wanneer doe je je forum-naam eer aan? king:Dat word een meerjaren project :P
10 augustus 2006 om 18:11 #17300890kennisje van me heeft zn B corsa omgebouwd naar C20XE,nu heeft ie het over dat zn schakelstang veranderd moet worden,die van een kadett zou passen.
klopt dat weten jullie of die schakelstang aangepast moet worden ?
10 augustus 2006 om 18:22 #17300891schakelstang aanpassen. 15mm tussen lassen en klaar. is zo gebeurd. stelt weinig voor :D. Ipv het plastic stangetje kun je er 1 van een a corsa gebruiken en daar 15mm tussen lassen. Ook kun je een stuk draadstang nemen op de juiste lengte maken. En 2 kogelgewrichten aan beide uiteinden.
19 augustus 2006 om 11:09 #17300892Handig topic staat nutige informatie op:thumbup
10 september 2006 om 15:45 #17300893hallo ik heb een vraag,
wat voor aanpassingen zou ik moeten maken aan mijn corsa als ik een C20LET turbo blok erin wil hebben.12 september 2006 om 17:29 #17300894bijna alle aanpassingen die je ook voor een c20xe moet doen alleen dan moet ipv de stabi het hele deel een stuk omlaag :)
kijk even op de mtech site of pm folky eenz :)
15 september 2006 om 18:53 #17300895Originally posted by hotbarrel
hallo ik heb een vraag,
wat voor aanpassingen zou ik moeten maken aan mijn corsa als ik een C20LET turbo blok erin wil hebben.euhm grote plannen….
c20let.. maar gaan mensen ook aan remmerij denken… :vertag15 september 2006 om 21:38 #17300896van die corsa c20let van folky loopt een verbouwingstopic op opelpowerforum
die zal een dezer dagen wel is geupdated worden met aantal fotos waar je kan zien dat het er niet zomaar FF in hangt ;):vertaghttp://www.opelpowerforum.nl/viewthread.php?tid=1791
(wel ff aanmelden als je geen lid bent)15 september 2006 om 21:53 #17300897volgens mij is die corsa van die folky een xe blok, of die link klopt niet ofzo
ik moet gewoon een simpele oplossing blok versus auto remmerij enzo is bijzaak als dat blok maar zit…
16 september 2006 om 07:40 #17300898maar wat is een LET nou dan.
Onderblok, is gelijk aan 20seh, c20ne, c20xe etc
Kop is gelijk aan die van een c20xe.
Je hebt aan de uitlaat iets groters hangen, en de inlaat loopt iets anders.
Je zal de radiateur iets naar voren moeten plaatsen als je het netjes wilt doen, Ga je met een f28 of een f20 bak rijdenmet een f20 hangt die nog wel een keer namelijk :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.