Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2006 om 18:00 #17300849
Het leek anders toch meer op 3cil
21 mei 2006 om 18:55 #17300850Originally posted by Elektric S
Het leek anders toch meer op 3cilik strate zelf mijn auto… ding liep echt op 4 cilinders???????
kweet niet hoe je het wilt onderbouwen maar goed…..
Een 8v met zo’n extreme nokkenas loopt stationair heel raar maar dit is voor de volle 100% 4 cilinders :vertag21 mei 2006 om 19:46 #17300851Ik geloof je wel, maar het geluid deed me denken aan de ex-astra van m’n buurjongen
Klikken maarJe heb er wel QuickTime voor nodig ppz, dus niet mouwen dat je ‘m niet kan openen met Media Player :vertag
25 mei 2006 om 11:13 #17300852Wie kan er hier 2 bussen voor me draaien voor de ombouw van de 2 assen
26 mei 2006 om 08:55 #17300853als je precies de maten weet van de bussen ken ik denk wel iemand die het tegen een zacht prijsje wilt maken
19 juni 2006 om 07:01 #17300854ik kan zeker 2 asbussen voor je draaien. als ik de maten weet komt dat zeker goed en de goeie maten niet ongeveer die maat das niks…
en welk materiaal je moet hebben. ja staal snap ik maar kan ook gereedschapstaal zijn moet wel na het lassen spanningsarm gegloeid worden..
en weet niet waar je vandaan komt maar eind deze maand is automaxx summer edition. en als je daarheen komt kan ik ze meenemen..
groeten ruud
22 juni 2006 om 16:52 #17300855veerpootbrug corsa a met c20ne welke kan ik daar voor nemen? 1 van een gsi? of….
22 juni 2006 om 17:03 #17300856Ik meen dat je daarvoor die van een 1.3S GT ofzo nodig had
Mss iemand die dit kan bevestigen?22 juni 2006 om 18:01 #17300857dat was meen ik voor de 16v (ergens gelezen in het begin)
zit nog steeds te dubben over eigenbouw maja24 juni 2006 om 13:29 #17300858hey mensen
grappig om te lezen van al die ombouw verhalen maar heeft iemand al is eerdere ervaring met het inbouwen van een 2.5 liter v6 in een corsa
Ben het zelf namelijk van plan om het te gaan laten doengreetz mike
24 juni 2006 om 15:15 #17300859Originally posted by mikevankuiken
hey mensengrappig om te lezen van al die ombouw verhalen maar heeft iemand al is eerdere ervaring met het inbouwen van een 2.5 liter v6 in een corsa
Ben het zelf namelijk van plan om het te gaan laten doengreetz mike
zijn er wel een aantal van maar goed idee is leuk de uitvoering niet. zie ook niet het nu van zo’n zwaar blok in maar goed.
1- je moet je auto laten goedkeuren door de RDW aangezien je van 4 -naar 6 cilinders gaat.
2- steunen tja welke corsa heb je.
3- kost veel geld uiteindelijk
4- kun je ook een c20let erin gooien / of een gekietelde c20xe24 juni 2006 om 17:50 #17300860voor een c20ne in een corsa kan je gewoon een veerpootbrug pakken can een 1.6 gsi heb ik ook
mzzl heineken
25 juni 2006 om 15:01 #17300861hey mensen
ik weet het zal een hoop werk worden maar heb de tijd er voor het voordeel zelf vind ik van een v6 dat het koppel veel hoger ligt dan wat voor 2 liter en gelukkig hoef is het zelf er niet in te leggen laat ik mooi doen, zal er natuurlijk wel bij assisteren
greetz mike
26 juni 2006 om 06:38 #17300862Ik heb het ook wel eens overwogen.
Uiteindelijk heb je van een zware 6 cilinder ook nadelen.
En als je kiest voor een motorombouw dan ga ik er vanuit dat je een sportieve rijder bent en niet alleen rechtuit hard wilt kunnen.Een hoger koppel is leuk, maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen meer vermogen of meer koppel dan kies ik voor meer vermogen en een lichter blok.
Wil je beiden neem dan een 20LET.
Dat is dé reden dat steeds meer Manta’s, C Kadettjes enz… met een 20XE of 20LET gaan rijden i.p.v. met de zware 3.0 12V of 3.0 24V.26 juni 2006 om 17:22 #17300863hey
Zit wel enige waarheid in maar een 20xe heb ik liggen maar het opvoeren gaat me maar meer en meer benzine kosten. Met de v6 is dat iets minder en heb je al zo’n vermogen. Een 20let heb ik in eerste instantie ook overwogen maar deze is zeer prijzig om in te bouwen en ik kan nu een v6 laten inbouwen voor 2000 met alles er op en eraan. Dus vandaar ook zo’n beslissing.
En natuurlijk dan als enige in Nederland in zoverre ik weet.greetz mike
26 juni 2006 om 18:07 #17300864je bent niet de enige hoor maar goed. Denk jij er met die 2000 euro er te zijn.
Je MOET KEUREN BIJ DE RDW. kost je minimaal 1000 euro.
maar goed tis jouw keuze.succes met de ombouw en we want to see some cool pics
26 juni 2006 om 18:20 #17300865hey
kijk op me site voor de pics http://www.carpimp.nl/mike_corsa/
en verder ben ik op de hoogte van de kosten van het keuren en de bijkomende kosten maar alles wordt aangepast voor dat geld als hij ook wordt afgekeurt.
maar het zal vast zo’n 4 maanden gaan durengreetz mike
26 juni 2006 om 18:21 #17300866oja weet iemand site’s van mensen die hun project op internet hebben staan ken ze zelf nog niet vinde
greetz mike
26 juni 2006 om 22:46 #17300867gewoon alle forums wat langs gaan! en bij projecten enzo kijken staat meer als genoeg om van te smullen:thumbup
27 juni 2006 om 06:55 #17300868Zeker heel apart een V6 in een Corsa.
:worsmaar even ter vergelijk. Ik rij nu een volledig door FCG Engineering getunede 16V. En toch is mijn verbruik bij normaal rijden maar 1 op 9.
Niet dat het zo belangrijk is want als ik verbruik het belangrijkste zou vinden dan zou ik niet gaan tunen.Ik denk dat je nog wel op je keuze terug komt omdat een V6 veel omslachtiger en duurder zal uitpakken, terwijl het voordeel niet opweegt tegen de nadelen.
27 juni 2006 om 11:56 #17300869klinkt een beetje als een reclame van al die luchtfilters en brandstoftoevoegingen “10% meer vermogen en 15% zuiniger”
het is 1 van de 2. wil je de 170pk van die v6 benutten dan gaat je verbruik omhoog. en aangezien je een halve ltr slagvolume meer hebt is het verbruik hoogst waarschijnlijk ook hoger.die 14pk en 24nm die de v6 meer heeft dan de xe(katloze versie) is vrij minimaal en zo op te lossen. ga je met beide aan het planken dan word het verbruik voor beide 1 op weinig.
het is maar net wat je wil.
met v6 zal de corsa een beetje log en vooral krachtig van onderuit aanvoelen. de XE is wat meer toerengericht en zal de auto veel snelheidsgevoel geven.daar bedoel ik mee. dat de v6 wat meer koppel onderin heeft en lager in de toeren beter trekt. en daarmee automatisch minder piek heeft tegenover een XE die hetzelfde vermogen eruit haalt.
en hoe meer piek, geschreeuw en herrie de auto maakt des te harder gaat ie.27 juni 2006 om 12:03 #17300870ik vraag me echt af of je hier wel type goedkeuring voor krijgt..
Ben beetje bang van niet maar goed….
Als er 1 schaap over de dam is dan :thumbup27 juni 2006 om 12:25 #17300871dat word een gerel bij het rdw. en een verzekeringspremie van 200euro per maand. maar stevige vering. alles doorlassen opc remmen etc etc. moet toch wel te doen zijn?
27 juni 2006 om 14:57 #17300872Kratje bier toeschuiven ;)
Heb je eigelijk ook meer kans van slagen als je een rolkooi in je auto heb, of kuipstoelen of 4-punts gordels of iets dergelijks?
Of gaat het puur en alleen om de technische kant en de emissie?27 juni 2006 om 15:30 #17300873thanks
voor alle reactie,s het enige waar ik eigelijk nog over denk is of hij door de keuring gaat komen en mijn monteur die hem helemaal erin gaat bouwen zegt van welen heeft ook al een eerdere ervaring met een astra.
Dus ben errug benieuwt hoe het gaat verlopengreetz mike
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.