Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2004 om 13:04 #17300399
Beter zelf doen, dan weet je ook wat je in huis haalt. ;)
Enne, check je U2U!
Staat bovenin aangegeven.26 december 2004 om 12:22 #17300400jullie hadden het over een veerpootbrug, voor 2l blokken in een corsa, heb een vraag, heb een corsa A 2.0 8v, welke veerpootbrug kan ik dan gebruiken, ik wou die van een corsa gsi nemen omdat dat blok aardig op een c20ne lijkt, maar of het past weet ik niet, ik kan van KW, ofzo? een kit kopen met 3 stangen voor rond de 70 euro, maar weet dus niet van welk type corsa ze passen..
28 december 2004 om 04:45 #17300401@floris
Zijn die assen van mathijssen gelast? :o
Dan laat mij maar eens zien waar die gelast zijn!
Want die assen zijn uit een geheel :P
Die assen van mtech gaan nooit kapot.:thumbup
Ik heb hier al vaker topics gehad , over assen van m tech die breken maar nog nooooooit heeft iemand hier een foto van geplaatst:P
Gr.kerni28 december 2004 om 07:06 #17300402Kerni, zoals Max al zei in een ander topic zijn zijn assen wel gebroken.
28 december 2004 om 17:40 #17300403ze breken 200% zeker
echt serieus an dan heb ik het over de varianten met aan de bakzijde een kadetthomo en aan de wielzijde een corsa homo, heb de assen zelf gezien en zat er zelfs in 1maal toen het gebeurde, ze breken allemaal op hetzelfde punt net langs!! de verdikking in de as de dikke knobbel dus die knoobel is gelast aan uiteinde zeg maar dit is afgedraaid dus lijkt het 1 geheel de hele as is na gedraaid en ze breken dus waar de verdikking ophoud omdat hier gelast is de las is sterk maar het materiaal erlangs wordt alleen warm en krijgt andere eigenschappen wordt brosser meen ik en dus scheuren ze langs die las dit week ik bijna 100 % zeker, maar dat mathijssen assen breken druf ik me hele hebben en houden op te zetten dus de smalle mathijssen assen met een f16 met 2 liter 8v er achter
28 december 2004 om 17:45 #17300404en nog effe hoe het ging, eerst brak de as van 1kameraad van mij, hij belt naar mathijsen vertel zijn verhaal hun ja ja kan voorkomen blabla eerst as zien blabla is hij er heen gegaan was ongeveer 1 jaar later van aankoop ombouwset en hem hebben ze gratis dus een nieuwe as gegeven en hij had geen rekening ervan was dus netje sopzich, maar 2 maanden later brak de as van een andere kameraad hij belt er eerst heen en vraagt og het wel eens voorkomt zegge keihard nee komt nooit voor , uit eindelijk is hij er ook heen gegaan met zijn as, maar hij had ook geen rekening of niks en set was iets ouder dan 1 jaar en hij moest de helft van de prijs zelf betalen van zijn as
zo das eruit
28 december 2004 om 20:10 #17300405Originally posted by KERNI
@floris
Zijn die assen van mathijssen gelast? :o
Dan laat mij maar eens zien waar die gelast zijn!
Want die assen zijn uit een geheel :P
Die assen van mtech gaan nooit kapot.:thumbup
Ik heb hier al vaker topics gehad , over assen van m tech die breken maar nog nooooooit heeft iemand hier een foto van geplaatst:P
Gr.kerniIk kom graag een keertje bij je langs om het te laten zien hoe de assen opgebouwd zijn, U2U me maar. Desnoods nodig je Patrick ook uit en dan kan hij mijn gebroken en daarom opengeslepen C20XE as meenemen. Ik heb hem daar destijds achtergelaten, ik kreeg een andere as ervoor terug en daarmee was de zaak voor mij opgelost.
Hetgeen wat bij de Mtech assen niet goed is in mij ogen en daar heb ik het met Mtech over gehad, is dat er bij de overgang van dun naar dik scherp is. Als hier een ronding/radius zit dan heb je veel minder last van kerfwerking en daarmee de kans dat de assen breken/afscheuren.
Op zich maakt het mij allemaal niet veel meer uit, ik heb nu assen van Regal Motorsport uit UK en die zijn van een speciale staalsoort en echt uit 1 stuk gefreesd en die doen tot nu toe erg goed hun werk.
Gelaste assen werken op zich prima maar ze kunnen gewoon een keer breken.
Cheers :afro:P:afro
28 december 2004 om 20:52 #17300406Oke overtuigd :D
Gr.kerni28 december 2004 om 20:54 #17300407Originally posted by KERNI
Oke overtuigd :D
Gr.kerniNu al? Damm, had wel even je turbo willen bekijken onder het genot van een bakkie leut en daarbij een beetje discusieren over die assen.:D:D:D
Cheers :afro:P:afro
29 december 2004 om 07:58 #17300408Het is commercieel niet handig om erbij te zeggen dat ze zouden kunnen breken. Het verkoopt beter als ze onbreekbaar zijn. :P
29 december 2004 om 10:48 #17300409Als je een keer een bakkie leut wilt komen drinken mag je van mij best langs komen, dan kunnen we die assen eens even bekijken!!! :D
Gr.kerni29 december 2004 om 11:11 #17300410Jemig wat doen jullie toch allemaal met die assen?
Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad.
Ligt het aan jullie rijstijl? ;)Ik hoorde vorige keer van Road-Runner dat hij bij hem ook constant de assen braken.
Ik weet niet welke assen ik had maar ze bleven het toch aardig doen. ;)
31 december 2004 om 11:32 #17300411Kan iemand me uitleggen hoeveel mm de lengte moet worden van die wielnaaf?
Heb nu een Kadett dikke naaf liggen, maar moet hem nog afdraaien naar de Corsa maat.Heb alleen geen Corsa naaf liggen, dus een klein probleem.
Waar moet ie dus op afgedraaid worden, dat gedeelte waar het lager op zit neem ik aan?
En hoeveel mm moet er af?Alvast bedankt.
1 januari 2005 om 13:55 #17300412Oorspronkelijk gepost door Ed-do
Kan iemand me uitleggen hoeveel mm de lengte moet worden van die wielnaaf?
Heb nu een Kadett dikke naaf liggen, maar moet hem nog afdraaien naar de Corsa maat.Heb alleen geen Corsa naaf liggen, dus een klein probleem.
Waar moet ie dus op afgedraaid worden, dat gedeelte waar het lager op zit neem ik aan?
En hoeveel mm moet er af?Alvast bedankt.
hoi,
je moet eerst een corsa naaf halen b.v bij sloop ofzo omdat je de maten van de corsa naaf over moet nemen naar de 2liter naaf LET EERST OP DAT JE DE 2L NAAF 3 MM INKORT VOORDAT JE DE ANDERE MATEN OVER NEEMT…daar gaan veel mensen de fout in…
lees anders deze site ff door daar staat het ook aangegeven–>www.corsa-novatuning.nl<–
binnenkort komen er op de site betere fotos over de nafen!:angelsuc6 :thumbup
2 januari 2005 om 11:00 #17300413Oorspronkelijk gepost door Jerk
Jemig wat doen jullie toch allemaal met die assen?
Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad.
Ligt het aan jullie rijstijl? ;)Ik hoorde vorige keer van Road-Runner dat hij bij hem ook constant de assen braken.
Ik weet niet welke assen ik had maar ze bleven het toch aardig doen. ;)
Het probleem bij mij was het vermogen+koppel + wegligging van de auto.
Even een uitleg:
Mijn auto was (toen ik hem had) zo strak geveerd.Als ik er mee ging rijden en over een klinkerweg reed.
Stuiderde hij nog al.
en als ik dan ging knallen op een klinkerweg gaat nogal tekeer.dus de wielen gingen te vaak van het wegdek af en dan met het vermogen wat ik had draaiden de assen op een gegeven moment door(wokkel style) ze tordeerde gewoon.
Dus door dat geklapper van de wielen braken mijn assen steeds.
dus als je een auto stug maakt ,rij dan rustig over een klinker weg.En dan komt er ook nogeens bij dat het kut assen zijn van Mathijssen.:thumbdown
Hij zei dat ze uit een stuk waren gemaakt maar iedereen weet inmiddels dat het niet het geval is.Maar ik hoop dat het een beetje duidelijkovergekomen is.
2 januari 2005 om 22:40 #17300414Met alle assen is er wel wat te vertellen…:D
De assen op mijn corsa C20XE (bakzijde kadett en wielzijde corsa) waren van Krehl-motorsport uit Duitsland
Ik reed met ongeveer 170Pk…en misschien 3mm veerweg (na 9cm verlaging met KW)..:D:P:D
Ik heb toen na +/- 6maanden een as gebroken… en in de ander zaten toen haarscheuren…
Op garantie toen 2 nieuwe gehad en ruim 2 jaar zonder problemen mee gereden!:thumbup:thumbup
En dan nog even het verhaal over veerpootbruggen….
Op mijn corsa zat een veerpootbrug van Wiechers van een corsa-GSI en past zonder problemen hoor!:D:thumbup:D
(wel met SFI-vervanger)Dus een GT veerpootbrug is een optie maar ZEKER NIET noodzakelijk.
Corsa-ganster hier van het forum, zijn corsa 16v is gelukkig ook bijna klaar!;) en daar gaat ook een GSI-brug op:cool:
gr,marco:afro
3 januari 2005 om 16:48 #17300415Die van m'n broer heeft dus straks een SFI vervanger erop.
En we hebben nog een OMP veerpootbrug liggen, die voor een GSi bestemd is.Dus compleet recht, zonder hoeken.
Had jij die ook Marco?3 januari 2005 om 19:41 #17300416Die van corsa gangster is compleet recht..
de mijne, van wiechers, zaten 2 knikken in.. (zal even zoeken of er nog ergens een foto van mn motorblok online staat, dan post ik hem even)
gr,marco:afro
3 januari 2005 om 19:57 #17300417Okee, zou mooi zijn! :thumbup
5 januari 2005 om 18:01 #17300418jongens een as zelf lassen valt niet mee en je moet prof. tewerk gaan anders gaat het niet goed komen
5 januari 2005 om 18:05 #17300419Heb nu een adres in Apeldoorn, die zich alleen puur storten op assen, inkorten, verlengen e.d.
Kreeg het van mijn collega, die doet veel met Cobra's.Voor een chassis van een Cobra wordt wel eens een Jaguar chassis gebruikt.
Maar deze is smaller als de originele.
Dus de assen moeten dan ingekort worden.
Hij heeft ze naar dat bedrijf in Apeldoorn gebracht, en perfect gemaakt.Cobra's met V8 motoren, die meer dan 300pk aan de wielen leveren.
Dus ga maar na dat het sterk moet zijn.5 januari 2005 om 22:19 #17300420uhm… allemaal heel leuk , maar als je een beetej vermogen hebt breken die asse als je ze zo gaat lassen…, en balannseren??? niet nodig?? niet van plan om harder dan 100 te gaan rijden????
5 januari 2005 om 22:48 #17300421Oorspronkelijk gepost door Vauxhall
uhm… allemaal heel leuk , maar als je een beetej vermogen hebt breken die asse als je ze zo gaat lassen…, en balannseren??? niet nodig?? niet van plan om harder dan 100 te gaan rijden????balanceren van de assen is niet nodig in principe..lijkt me dat je in de mof die over de assen komt.daar een scheef gat in boort of draait..de twee as delen komen kaars rechts tegenoverelkaar testaan en dus onbelans lijkt me hoog onwaarschijnlijk..en als der al iets onbelans in zou zitten.kan vangt de homokneet(of hoe je het ook schrijft)die trilling wel op…
gr eljan
6 januari 2005 om 19:45 #17300422dus ………….
al zou ik toch mn project door gaan zetten c20let in een corsa b kan ik een abbonoment nemen op aandrijfassen ? bij mathijssen dan ?? wie heeft een idee? hierop
groetjes tom
6 januari 2005 om 21:42 #17300423Als je ff bij het C20LET gedeelte kijkt, is er een topic over wie een sper heeft.
Staat ook het een en ander uitgelegd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.