Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2006 om 11:43 #17300824
nu ben ik weer men een vraagje?
Vandaag was de bedoeling dat mijn corsa c20xe ging lopen, de motor heeft een half jaartje stil gelegen in mijn garage. Nu had ik vorige week alles klaar maar wou hij niet starten, toen kwam ik er achter dat de brandstofpomp vast zat, als je er spanning opzet tik ie gewoon 1 keer en dat was is, heb er met een hamer opgeslagen paar dagen laten weeken in kruipolie niets hielp. Ram vast na half jaartje liggen. Nu heb ik vandaag een andere gehaald en er onder gemonteerd maar nu wil hij nog niet starten. Bougies vonken. Er is benzine druk in de rails (gecheckt door middel van dat ventiel) Maar hij spuit volgens mij niet in. Hij doet dus echt helemaal niks ook niet beetje pruttelen. Ik heb hem proberen uit te lezen d.m.v knippercodes maar hij doet steeds wat ander lijkt wel dit heb ik eruit opgevangen:
13 oxgen sensor
39 oxgen sensor
37 engine self-diagnosis
66 carbon monoxide potentiemeterWat houdt het allemaal in? Die oxgensenor zit die in de LMM als ik die lostrek geeft ie 73 airflow sensor
8 april 2006 om 20:40 #17300825k was voor de lol ff aant googlen en kom een buitenlanders corsa-novatuning site tegen haha en kwam dit fototje ook nog tegen, zo moet ie dus worden ;)
9 april 2006 om 17:45 #17300826hej vandaag me corsa aan het lopen gemaakt.(dat hij niet starten was als nog een benzinepomp probleemje)
Hij loopt als een kanon maar heb 1 groot probleem.
Ik heb de dikke slang van de carter ontluchting die naar het inlaat spruitstuk loopt losliggen met zon filtertje erop. Maar nu als ik ff flink gereden hebt (duchtig gestampt dus) spuit er de olie uit onder het rijden!!! De carter ventilatie werkt volgens mij gewoon goed. Als hij stationair loopt blijft de vuldop net een beetje op zijn plaats als ie er los oplicht en uit die slang blaast lichtjes wat damp.Wat zit er nu niet goed??
9 april 2006 om 19:33 #17300827euhm die binnenplaat vant kleppendeksel… die los gehad? of is die los? zit er nog van dat kit spul tussen?
10 april 2006 om 20:18 #17300828Origineel gepost door sw16v
16 april 2006 om 09:52 #17300829ik ben nu bezig met een 2 liter seh blok in me atje aan het inbouwen maar nu vraag ik me af wat er links in de kop moet waar je een kapje opmoet zetten waarin je thermostaat zit.In het blok zit een ronde opening maar weet niet precies wat daar nou moet
16 april 2006 om 14:42 #17300830dat is waarschijnlijk een pijpje met slangetje voor spruitstukverwarming als je een c20ne of iets dergelijks tot je beschikking hebt hebben ze daar een boutje zitten die er gewoon in draaien. hoef je ook gelijk niks met die waterslangen/resevoir te vervelen.
16 april 2006 om 17:17 #17300831is al voor elkaar :D had toch het gene wat ik moest hebben maar hield het er toen verkeerd op :P
13 mei 2006 om 23:36 #17300832Met veel dank aan folkert en sjoerd-willem :D :thumbup
14 mei 2006 om 04:18 #17300833OK dan! :afro
En nou ff snel een filmpje maken van de KM-teller om te kijken hoe hard hij trekt king:
Van 0-200 ;)14 mei 2006 om 07:12 #17300834Ik ga maandag eerst de rest van de bedrading aansluiten en wat kleine dingetjes veranderen/aanpassen.
daarna wil ik het blok rustig laten warm worden en alles wat erbij hoord, het blok heeft namelijk 1,5 misschien wel 2 jaar stil gestaan.
14 mei 2006 om 09:28 #173008351.5 jaar stil gestaan dan zul je wel schrikken bij het starten. Mijn blok heeft klein jaartje stil gestaan en starten en tikken en rammelen dat je dacht van hmm ik kan blok er weer uit halen. Maar heb hem gewoon gestart en stationair laten draaien en fijn half uur 3 kwartier laten lopen en toen was alles weer perfect maar is wel ff schrikken in het begin
14 mei 2006 om 09:42 #17300836ik heb geen getik gehoord, we hebben hem eerst een minuut gestart zonder bobine kabel.
en de uitlaat zat er niet of nauwelijks op dus ik heb niks anders dan veel lawaai gehoord :P
14 mei 2006 om 10:03 #17300837idd eerst ff starten zonder vonk, ff olie rondpompen, en toen starten met bobine kabel erop (:sleeping) en toen alleen maar tering herrie vanwege de uitlaat die ontbrak :P
14 mei 2006 om 11:30 #17300838mwoah benzine leidingen goed doen scheelt ook meteen he :D
maar t geeft niet olie was iig goed rond gepompt! en toen in 1x starten:wors14 mei 2006 om 12:41 #17300839Geluidskwaliteitje :vertag
14 mei 2006 om 18:22 #17300840:(ja fotocamera… naam zegt het eigelijk wel:P
14 mei 2006 om 20:18 #17300841jullie roepen nu allemaal wel JA op dat filmpje maar voor zover wij weten kan er net zo goed iemand op die camera aan het blazen zijn :P
14 mei 2006 om 20:19 #17300842:jerry
14 mei 2006 om 20:22 #17300843hahahahahaa, ik maak wel een nieuw filmpje van de auto als hij rijdend is gemaakt king:
14 mei 2006 om 20:28 #17300844dit is lachen
14 mei 2006 om 20:40 #173008453 Cilinders?
20 mei 2006 om 16:48 #17300846heeft iemand een foto van zijn kabelboom hoe hij de aansluitingen hebt met een 2 liter seh blok en dan in een 1,4 en dan duidt ik vooral op hoe je het hebt aangesloten met bobine en stekker onder het dashboard
21 mei 2006 om 15:04 #17300847Wie van hier kan 2 bussen draaien voor om de assen heen als je zelf de assen gaat maken :) stuur me maar een u2u als je dat kan
21 mei 2006 om 17:45 #17300848Originally posted by Elektric S
3 Cilinders?hoezo 3 cilinders.. eerder een 324 graden nokkenas die aan het inslijpen is hahahahah :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.