Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2006 om 14:28 #17300774
klopt wat max zegt, die asdiameter zegt nix want die heb je in 22 en 24tands!!!
heb nl. zelf een aantal homokineten van 16d assen gehaald6 februari 2006 om 17:47 #17300775hmmm k*tzooi maar wat is het verschil nog kijk bak zijde diameter is echt wel een groot verschil toch F13 is gat veel kleiner en diameter van een een dikke kadett is as is toch veel dikker dan een een dunne as? Ja nou we komen er van de week achter of we moeten :cry of :D
6 februari 2006 om 17:54 #17300776kijk
zeide die in de bak gaat is idd even dik als f16/f20 homokineet
maar die zijde waar je as in komt is anders, omdat daar een “dunne” as van de gsi in moet, die binnenzijde heeft een grovere vertanding en is kleiner
als je zown ding in de handen heb weet je meteen genoeg…dit waren mijn foute en goeie
links goed
rechts foutmaar als je de vorm van die linkse heb wil nog niet garanderen dat je een goeie homokineet heb!!!!! (zijde waar je AS in gaat)
die zijn er dus weer in 22 en 24tands dus die moet je ALTIJD laten tellensucces
king:6 februari 2006 om 18:32 #17300777MAW… ombouwassen kopen… :vertag
Je moet gewoon geluk hebben op een sloop… 9/10 keer vis je achter het net…
En om ze nou nieuw te kopen is ook niet alles6 februari 2006 om 21:33 #17300778nou dat wil ik niet zeggen om meteen ombouw assen te kopen
ik heb in totaliteit iets van 10 16d homo’s los gehad, de 1e was meteen raak maar de rest…. jahoor de laatste
mjah misschien is dat iets van een handige ex buurman met veel onderdelen :angel dat je t een en ander is kan proberen:wors6 februari 2006 om 22:12 #17300779iemand weleens een corsa-b ombouw gedaan met de brede radiateur van een gsi met airco?
ik denk eraan om een radiateurslang bovenzijde van een astra-f gsi te kunnen gebruiken (varkens-krulstaart vorm) maar allicht zijn er hier andere ideeen? :)
plaatje bij t praatje:
7 februari 2006 om 17:53 #17300780vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilen
was een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!
eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.
* het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet
*of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg
wat denken jullie er van?
7 februari 2006 om 19:53 #17300781ik heb gewoon een astra-f gsi slang besteld..
is die van de airco versie beter dan?
dan bel ik ff om de bestelling om te zetten :)
beter plaatje:
8 februari 2006 om 11:47 #17300782Origineel gepost door 5chaap2k
Origineel gepost door floris
heeft er ondertussen al toevallig nog zoon ascona C homokineet te koop van een 1.6D aan de bakzijde??of nieuwe
ik zoek er nog 1 !!
ik ook nog 1
dus als iemand een setje weet? :P
Ik nog 2, maar misschien heb ik een andere oplossing voor dit probleem, ik heb max een mailtje gestuurd met een mogelijke oplossing erin.
Dus nu moet maar even afwachten of max dit wel weet.
Ps. corsaby ik heb je wat gevraagt via msn, maar je bent er nu even niet volgens mij. :(
8 februari 2006 om 11:50 #17300783Originally posted by floris
vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilenwas een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!
eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.
* het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet
*of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg
wat denken jullie er van?
Alleen met een sleutelvijltje (klein vijltje) de beschadigde tanden weer in de vorm vijlen verder laten zoals het is. Zorg er wel voor dat alles goed schoon is.
Cheers :afro:D:afro
8 februari 2006 om 16:50 #17300784ik had me er al op uitgeleeft met een klein vijltje en alles goed schoon geborstel maar hielp er niet aan, heb hem nu aan een kameraad mee gegeven die haalt de beschadigde tandjes er compleet tussen uit (hij heeft er wat meer hobby aan dan mij )
10 februari 2006 om 17:52 #17300785hey jongens, ik wil een corsa a sedan uit 92 met een 1.4i motortje verwissellen met een gsi blok 1.6 van een corsa uit 88 ( wel multi point injectie )
waar moet ik rekening mee houden ivm ik een sedan uitvoering heb?:)
ik neem toch verder wel aan dat de kabelboom die ik er bij koop gewoon over te plaatsen is?:hmmz
12 februari 2006 om 12:23 #17300786zal geen problemen opleveren denk ik nee, motorkabelboom kun je altijd zo omzetten, op wat kleine dingen na waarschijnlijk
12 februari 2006 om 22:23 #17300787ah, bedankt man :thumbup
13 februari 2006 om 06:46 #17300788als je op http://www.corsa-novatuning.nl gekeken had dan had je daar ook de ombouw naar 1.6 gsi zien staan voor de corsa a. dit is voor alle modellen toepasbaar.
13 februari 2006 om 18:22 #17300789ha, die had ik allang uitgeprint :wors
maar daar stond niks van die kabelboom bij, daarom vroeg ik het nog ff;)
MEESTERLIJKE site btw!king:
15 februari 2006 om 15:53 #17300790Kan ik de ECU en kabelboom van een calibra 2.0 16v gebruiken in de corsa B
?of wat moet ik er voor aanpassen?
15 februari 2006 om 16:05 #17300791de ecu en de kabelboom horen bij het blok.
Deze MOET je dus gebruiken bij een ombouw25 februari 2006 om 10:19 #17300792heeft er iemand precies fotos van waar ik mijn chassis balk moet inslaan voor de 16v inbouw in de corsa, heb geen zin om luk raak wat te gaan slaan en ook geen zin om 3 keer me motorblok er onder te gaan duwen en zo om te passen
25 februari 2006 om 11:18 #17300793:kewlpics
25 februari 2006 om 15:51 #17300794dat zijn fijne fotos gaat dus specefiek om het gele plekje en hoeveel mm moet ik denken 1cm inslaan ofzo diep?
25 februari 2006 om 16:02 #1730079526 februari 2006 om 22:20 #17300796die moet je minimaal 1 tot 1.5 cm inslaan. De opstaande rand boven moet gewoon weg.
Cheers :afro:P:afro
27 februari 2006 om 13:05 #17300797oke kan ik wat mee, zal hier is wat fotos 2ofzo neer zetten zaterdag is als goed is de ombouw dag
27 februari 2006 om 13:06 #17300798Origineel gepost door dokterhenk
weet iemand toevallig waar het relais van de brandstofpomp zit bij een corsa a gsi uit 92? en wat moest er nou psies worden doorverbonde? (kleur draadjes)relais brandstofpomp? die hang ik altijd aan een losse schakelaar… fantastisch voor mensen die proberen je auto te jatten :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.