Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2006 om 08:44 #17300749
Origineel gepost door world cup c16xe
vraagje aan alle corsa b eigenaren die reeds een c20xe hebben ingebouwdhebben jullie met een m-tech kit gedaan of zelf de delen gemaakt ?
ik ga binnenkort ook met een ombouw beginnen en wil niet de prijs betalen die m-tech voor die kitjes vraagt dus vroeg ik me af of er mensen zijn die misschien tekeningen van de de motersteunen hebben of mij hieraan kunnen helpen
kan ik bepaalde dingen op me werk laten lassen en afdraaien
zou iig een hoop doekoe scheleniig hartelijk bedankt
greetz leonard
nogmaals ga eens lezen op:
http://www.corsa-novatuning.nl
Corsa-B > Ombouw 2.0 16V
23 januari 2006 om 16:42 #17300750thanx schaap
ik had hem al gezien en is eenheel erg handige guideline
maar kan tot nu toe geen tekeningen van de steunen vinden, edmaar ik bedoel met de vorige vraag
of er niemand bezig was met een ombouw
zodat we miss wat info konden wissele :Pniet bij mij inbouwe
dat wil ik zelf doen king:greetz leonard
23 januari 2006 om 17:17 #17300751e-mail heet zoiets!!!!!
23 januari 2006 om 17:27 #17300752Origineel gepost door corsaboy
e-mail heet zoiets!!!!!je hebbe gelijk :P
zag door de bomen het bos niet meer
greetz leonard
24 januari 2006 om 11:36 #17300753tudududuh.. het laatste missende homokineetje is nu via de post opweg vanuit Grunn’n :thumbup
24 januari 2006 om 15:26 #17300754meeeeeuh
ik wil foto’s :wub
enne suc7 :)
24 januari 2006 om 17:01 #17300755Toch een handig en mooi topic om te lezen, er komt zeker wel veel werk by kijken.
Iemand had voor mij ook een blok te koop een 2.0 16V uit een Vectra A 4×4 voor me corsa tje B dat zal denk wel gaan passen, maar zal er wel eerst ff goed over nadenken en tijd er voor nemen neem ik aan zal dit topic wel ff blijven volgen ;)
en by the way : goeie site die corsanovatuning :thumbup
Greetzz..
http://www.opeltuningteam.nl24 januari 2006 om 17:30 #17300756dan moet je wel ff een andere bak scoren want volgens mij heb je met 4×4 een andere bak op t blok zitten
of je corsa meteen 4×4 maken en voor de apk ff de tussenas ertussen uit halen steeds :angel
24 januari 2006 om 17:37 #17300757afdekplaatje op de bak voor het geen dat naar achter gaat. en dan kan je die 4×4 bak ook gebruiken.
24 januari 2006 om 17:43 #17300758ah oke :)
p.s.:
MAAAAAAAUUUWWW!!! :jerry
24 januari 2006 om 21:03 #17300759een 4×4 op een corsa :o:P hahahaha das volgens mij geen werk ook haha nee de bak krijg ik er niet bij tis alleen het blok.
http://www.opeltuningteam.nl30 januari 2006 om 17:56 #17300760Origineel gepost door Corsa_Lunatic
een 4×4 op een corsa :o:P hahahaha das volgens mij geen werk ook haha nee de bak krijg ik er niet bij tis alleen het blok.
http://www.opeltuningteam.nlhangt ervanaf of je achterin ook een blokkie legd
2 februari 2006 om 16:33 #17300761ff snel een nood vraag
op de corsa/nova site staat dus dat je met die diesel homokineten zo een 2.0 erin kunt maken maar nu staat er dus:
Bij een standaart 16v kun je de homokineten van:
dan alle types
en dan staat eronder:
Alleen als er een f16 aan aan het blok is gemonteerd
en dan zie ik het niet meer zitten dan zie je 2 verschillende types homokineten op het plaatje?
maakt het dan wat uit een F16 of F20 zijn toch precies hetzelfde op de overbrengingen na????
aub snel reactie wil morgen nog 1 homokineet bij bestellen
alvast bedankt
2 februari 2006 om 22:51 #17300762f20 bak ook
site moet nog geupdate worden
ik rij ook met een f20 bak3 februari 2006 om 13:12 #17300763en nut toch de vraag ik wil hem ombouwen komende week maarkan 2dehands geen homokineet krijgen dus denk koop hem nieuw 122 euro ex en krijg 30% korting Maar nu komt het ze zijn nergens meer leverbaar!! heb 3 autozaken geprobeert en toen opel gebeld kost 350 euro inclusief!!
Wie kan mij er nog 1tje regelen?????
3 februari 2006 om 15:15 #17300764Ik denk dat het beter is om die M-Tech steekassen te kopen…
Die 1.6D homo’s zijn er niet al te veel en als je ze dalijk kapot rijd dan kun je ze nieuw gaan kopen… en je weet de prijzen van die krengen…3 februari 2006 om 16:14 #17300765jah dat klopt. sommige zaken willen al niet eens de corsa gsi homokineten leveren :o
die mtech steekassen zijn duur. vooral als je daarna nog is kadett homokineten moet gaan kopen.
maar zoals elektri zegt. als je zo’n ascona homokineet kapot rijdt. ga maar zoeken naar nog 1. nou rijd je de bakkant niet zo gauw kapot. maar ga je nog iets verder opvoeren. dan is zo’n homokineet met kleine diameter toch een beetje aan de zwakke kant.
een kadett homokineet kost 25euro 2ehands.
een corsa gsi homokineet 65/85euro nieuw.
en een ascona homokineet 200 euro.
rijdt je da ding 2x kapot dan dan heb je je mtech assen er al uit.3 februari 2006 om 16:16 #17300766Origineel gepost door floris
en nut toch de vraag ik wil hem ombouwen komende week maarkan 2dehands geen homokineet krijgen dus denk koop hem nieuw 122 euro ex en krijg 30% korting Maar nu komt het ze zijn nergens meer leverbaar!! heb 3 autozaken geprobeert en toen opel gebeld kost 350 euro inclusief!!Wie kan mij er nog 1tje regelen?????
als jij voor mij de lange mtech steekas regelt dan heb ik voor jou nog zo’n ascona homokineet. :P
3 februari 2006 om 16:18 #17300767Zorg jij eerst maar voor een 5e versnelling…
3 februari 2006 om 17:04 #17300768sorry kan ik niet regelen zon lange as. Maar heb jij nog een 1 mtec as dan??? kan ik ander aan 1 kant mtec andere kant diesel homo??
maar niemand kan mij adres je regelen waar er nog een te koop is?
3 februari 2006 om 18:20 #17300769wat ik eerder beschreef op corsa/nova tuning was mijn fout nu begrijp ik het pas (dom van me)
er staan alle types waar die homokineet op zit en dan staat er onder alleen als er een F16 bak gemonteerd is. Ik dacht dat is het kopje van een nieuwe stuk tekst. Maar dat gaat over die types autos dat daar een F16 aan moet zitten.
(als iemand me nu nog volgt ander vergeet het allemaal maar )
3 februari 2006 om 21:29 #17300770hahah ikke jou snap….
let op voordat je je die bakkant homokineet kapot rijdt dan mag je wel eerst komen met 450 PK+.
ze zijn door een goede kennis / mede corsa rijder / extreme sprinter getest met een kleine 350 pk en onder die omstandigheden hielden ze het prima uit.4 februari 2006 om 07:14 #17300771zoveel vermogen nog? ok, vergleken met wielzijde belast je de bakkant maar minimaal. maar heb wel vaker een bakkant homokineet moeten vervangen omdat mensen die kapot hebben gereden.
heb zelf ook al een keer zo’n kreng kapot gereden met en van een standaard kadett gsi 8v. die homokineten lijken me toch sterker dan die van een ascona.
geen 450pk voor nodig :P4 februari 2006 om 19:03 #17300772now ik heb hem op onderdelenzoeker gezatten en na 4 sloper terug gebeld te hebben zaterdag en allemaal de mm door gegeven van wat het moet zijn enzo Moest er 1 goede tussen zitten en die stuurt ie me op moet hem dinsdag of woensdag krijgen 27mm bak zijde en 24mm de as . Ik ben erg benieuwd of het de juiste is ! Heb er geen vertrouwen in
6 februari 2006 om 14:25 #17300773stuur in het vervolg de man voor controle naar de site van Corsa-novatuning.nl dan kan hij zien welke bakzijde homokineet je precies bedoeld. Gezien de asdiameter krijg je nu waarschijnlijk de verkeerde. Aan de vorm alleen al kun je de juiste herkennen.
Cheers :afro:D:afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.