Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2005 om 17:03 #17300674
Gewoon, trekken aan die auto
Als hij het kan issie er voor gemaakt! :jerry26 september 2005 om 20:04 #17300675Origineel gepost door vectraman
Goed zal denk ik niet begrijpen wat jullie met je auto doen hahahahaidd de boel slopen is makelijk, het materiaal heel houden das de kunst.
26 september 2005 om 20:25 #17300676ho ja hey mijn autos gaan er niet aan die blijven tot nu toe nog allemaal heel…. behalve die lantra dan maar dat was niet mijn schuld :P.
ik bedoelde alleen dat het kan, ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. een f13 op een 20xe gaat lange tijd goed mits je er fatsoenlijk mee om gaat. en dan hoef je echt niet altijd rustig aan te doen.
29 september 2005 om 15:19 #17300677Hoi,
Ik heb vandaag (en gisteren) van diverse personen gehoord dat de korte aandrijfas van een Kadett GSI niet ingekort hoeft te worden i.c.m. met een c20xe in een Corsa B. De persoon die mij dit vertelde werkt zelf zo af en toe aan Opels en heeft onlangs nog een c20xe in een Corsa C gebouwd.
Omdat ik tot nu toe altijd heb gelezen dat de korte aandrijfas ingekort moet worden voor een correcte montage zette ik vraagtekens bij zijn verhaal. Maar hij was zeer zeker van zijn zaak. Kan iemand hierop reageren, met name dan de heren met ervaring in dit soort ombouwprojecten?
Groeten,
Saiko
29 september 2005 om 20:16 #17300678Kijk de spoorbreedte van beide auto’s na en je weet genoeg.
Cheers :afro:D:afro
29 september 2005 om 22:18 #17300679Hoi Max,
Kijk de spoorbreedte van beide auto’s na en je weet genoeg.
Hmm……..ik ga er dan vanuit dat het niet mogelijk is.
Ik heb nog geprobeerd de spoorbreedte van de twee autos te vinden maar tevergeefs. Heb slechts info over de Kadett gevonden en die zijn volgens mij voor 1406 mm en achter 1426 mm.Ik ga morgen maar eens langs bij die knuppel, eens even kijken wat ie nou exact bedoelt. :)
Saiko
30 september 2005 om 05:47 #17300680een corsa c en kadett zijn volgens mij ongeveer even breed scheelt maar weinig.
maar een corsa b is een stukje smaller dan een kadett dus dat gaat niet lukken.
30 september 2005 om 13:26 #17300681Origineel gepost door Jeroen
Je zou me moeten zien nadat ik dit gelezen heb.Je bent wel grappig zeg :jerry:jerry:jerry:jerry
Wat je maar grappig vind… :hmmz
Oja, nu weet ik wat je bedoelt… over dat race-bred of niet.
Dat is niet helemaal waar idd, want een Corsa A 1.6 GSI blokje is ook onverwoestbaar!
Of niet Tom??Altijd planken en raggen, toeren maken, trekken, alles
Blijft gewoon heel!
Sierra 2-liter blokken zijn maar slap!
Kunnen niks hebben!!Maar in wat voor auto rij jij?
En hoe rij je er mee?30 september 2005 om 15:15 #17300682Hij trapt elke dag z’n Leeuw op de staart. :thumbup:D
30 september 2005 om 15:20 #17300683Was dat de jongen met de RC?
Zo ja, die kan het hebben ja!Als zo’n auto kapot zou gaan met flink trappen, dan was het ook troep!
30 september 2005 om 17:29 #17300684Origineel gepost door Elektric S
Origineel gepost door Jeroen
Je zou me moeten zien nadat ik dit gelezen heb.Je bent wel grappig zeg :jerry:jerry:jerry:jerry
Wat je maar grappig vind… :hmmz
Oja, nu weet ik wat je bedoelt… over dat race-bred of niet.
Dat is niet helemaal waar idd, want een Corsa A 1.6 GSI blokje is ook onverwoestbaar!
Of niet Tom??Altijd planken en raggen, toeren maken, trekken, alles
Blijft gewoon heel!
Sierra 2-liter blokken zijn maar slap!
Kunnen niks hebben!!Maar in wat voor auto rij jij?
En hoe rij je er mee?nee het verschil is die corsa reed ik in, die sierras reed jij in:jerry:jerry
sierra 2ltr 8v heeft alles onderin de toeren, is log en lui. die blokken kunnen heel wat hebben. maar niet 20minuten 200rijden met 5000/5500 toeren.
1 oktober 2005 om 08:42 #17300685Weer even on-topic denk ik zo???T gaat hier over ombouwen:vertag
1 oktober 2005 om 09:02 #17300686srry ff ontopic.
hoe moet ik mijn motormanagement lampje nou precies aan de gang krijgen? want op het moment doet ie het nog steeds niet.
4 oktober 2005 om 16:50 #17300687wie weet wat je allemaal moet veranderen en aan moet passen aan de elektra van 1.6gsi naar 2l 16v?
4 oktober 2005 om 18:46 #17300688Hoi dokterhenk,
Ik weet niet aan welke soort Corsa je aan het werken bent, maar misschien heb je iets aan de volgende beschrijving:
Aan het eind van het document (punt 5) vind je beknopte informatie over de bedrading, en je vind er twee schema’s. Moet je ff kijken welke je nodig hebt. Hoop dat je iets hebt aan het document.
Ik ben er zelf ook nog niet uit wat er exact verandert/gesoldeert moet worden. Maar komt nog wel, eerst ff het blokkie poederen.
Saiko
6 oktober 2005 om 16:30 #17300689hej dat vraag ik nu ook nog af hoe kan je hem uitlezen??
ik heb hier een schema van de 16v motor wat betref motorkabelboom, en uit de computer komt een bruin/blauwe draad deze gaat naar het motorstoringslampje dan wordt ie zwart na het lampje dat komt er een 20 ampere zekering en dat ligt ie aan 15 geschakelde plus dus. Maar om normaal een zon auto uit te lezen verbind je A en B door van de diagnose stekker. Maar die heb ik dus ook niet meer.
dan wordt er ook nog een diagnose aansluiting afgebeeld Dit zijn 2 draden die komen uit de computer bruin/zwart en bruin/geel die komen in de “diagnose aansluiting” zal denk ik wel die stekker zijn en dan loopt er vanuit die aansluiting een draad naar 31 dat is massa en bij die draad die naar de massa loopt staat A en bij de bruin/geele draad uit de computer staat B en de bruin/zwarte staat G
hoop dat je hier iets aan heb of kunt achterhalen ik heb zelf namelijk de rest van de kadett-boom niet meer
11 oktober 2005 om 14:10 #17300690ik heb dus een corsa a 1.6 gsi en ik heb een motor 2.0 16v uit een calibra gevist van 91. welke kabelboom moet ik dan gebruike die vam die calibra of gewoon die van die corsa. van corsa past nie op de ontsteking in ieder geval. of moet ik wat aanpasse en zoja wat?
13 oktober 2005 om 11:57 #17300691Motorkabelboom van calibra met uitzondering van dynamo controle, startmotor, oliedruk, temperatuurmeter en accu. Die draden kun je dus uit de 2.0 boom snijden (tape openmaken en eruithalen en opnieuw intapen..
Dynamo, startmotor, oliedruk, temperatuurmeter bedrading van originele corsa nemen en op 2.0 motor aansluiten. Dan alleen de overgebleven draden calibra en corsa op elkaar aansluiten, brandstofpomp, toerenteller, geschakelde plus, diagnose 2x.
Vragen? Kijk eerst anders nog even op http://www.corsa-novatuning.nl voor een idee hoe de ombouw gedaan moet worden.
Cheers :afro:D:afro
15 oktober 2005 om 19:37 #17300692en de bobine gewoon van de calibra neme dus, en die vierkante stekker van orgineeel corsa die uit het schutbord bungelt,moet ik daar nog wat mee doen? (ik sta al een tijdje te klooie met me corsaatje maar schiet niet op) ik heb de complete kabelboom uit de calibra gerukt maar zonder resultaat(wel met dynamo startmotorboompje van corsa):cry:thumbdown
16 oktober 2005 om 20:15 #17300693van die 4 kante corsa stekker is de zwarte je geschakelde plus en je groene de toerenteller. De rest is van je corsamotor en heb je dus niet nodig.
Cheers :afro:D:afro
21 oktober 2005 om 03:44 #17300694Klopt max, is op dit forum al wel 100 keer voor bij gekomen….:vertag
Maar saiko heb je fotos van die corsa c met die xe??
Want in een c corsa bouw je zeker niet zo maar even een xe of let motor in!! wel eens gehoord van canbus data overdracht? nou een xe of let hier op aan sluiten valt zeker niet mee:D
Dus fotos aub……..
Gr.kerni28 oktober 2005 om 14:47 #17300695vandaag begonnen om het weer uitleesbaar te maken van de computer als je hem in een corsa maakt.
vanavond update hoe het moet en of het gelukt is dan
28 oktober 2005 om 15:10 #17300696weet iemand toevallig waar het relais van de brandstofpomp zit bij een corsa a gsi uit 92? en wat moest er nou psies worden doorverbonde? (kleur draadjes)
28 oktober 2005 om 16:19 #17300697uitlezen van de 16v computer moet dus als volgt:
pin 22 op je computer dit is een bruinblauwe draad deze verbindt je door naar het controlelampje en op de ander kant van dit lampje maak je een geschakeldeplus.(deze pin bevindt zich in de middelste rij van je stekker kijk goed op de randen pin nummer staat erbij)
Dan zoek je pin 13 dit is een bruingeele draad, deze leg je dan als je hem wilt uitlezen aan de massa en lampje gaat knipperen( deze zit op een buiteste rij kijk goed naar de draadjes van af 17 is niet genummerd dus moet je zelfff terug tellen naar 13)
3 november 2005 om 00:26 #17300698Hoi Kerni,
Geloof je me niet? :)
Ik heb (op dit moment) helaas geen foto’s van die Corsa C met een xe erin. Maar ik kan je wel vertellen dat ik een Corsa C heb gezien voor de deur van de jongen waar ik het over heb, met een xe onder de motorkap. De motor was toen net ingebouwd, en hij had net een begin gemaakt met het draadwerk. Het is een oude bekende van mij die meerdere xe’s heeft ingebouwd, en ik heb het idee dat ie doorgaans wel weet waar ie het over heeft wanneer ‘ie over opeltjes praat. (behalve dan laatst over die assen, dat ‘schijnt’ niet te kloppen).Maar goed, ik zal eens kijken of ik een shotje kan maken van de betreffende wagen. Hij is inmiddels al een tijd afgeleverd aan de eigenaar dus ik weet niet of ik hem zo snel te pakken kan krijgen. Eigenlijk heb ik weinig tijd voor dat soort dingen, en moet je me gewoon geloven ;)
Groeten,
Saiko -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.