Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2005 om 18:49 #17300649
ik zeg ook niet dat de standaard assen het niet houden!!!!
zeg alleen dat de standaard f13 bak het niet kan houden :thumbdown en er zijn 1000 wegen die leiden naar rome13 augustus 2005 om 12:51 #17300650Killer rijdt toch ook met een F13 bak rond in zijn TR?
13 augustus 2005 om 12:54 #17300651het ontploft ook niet gelijk.. maar er is verhoogde kans met lomp gedrag(want dat ga je doen anders gooi je niet een 2.0 erin) de bak kapot loopt en dat doen ze ook.
kraken in versnellingen, gieren etc etc tot ie er uiteindelijk mee uitscheid.
het kan wel maar WAARSCHIJNLIJK loopt de bak redelijk vlot kapot. ze zijn niet gemaakt op hogere vermogens.
niet die “f13 is 130nm of 130pk” onzin. maar hoe meer je eraan trekt hoe eerder het kapot gaat.geef je alleen op het rechte eind af en toe gas dan gaat die f13 nog redelijk lang mee. maar schakel je omhandig. veel in de bochten trekken of rem je hard af op de motor dan heb je een f13 binnen een maand kapot. waar een f20 dan nog een jaar mee mee zou gaan.
13 augustus 2005 om 12:59 #17300652Origineel gepost door Vapor
het ontploft ook niet gelijk.. maar er is verhoogde kans met lomp gedrag(want dat ga je doen anders gooi je niet een 2.0 erin) de bak kapot loopt en dat doen ze ook.Hmmm dus als je een 2 liter inbouwt ga je gelijk lomp doen met je wagen??
13 augustus 2005 om 14:51 #17300653Nou, ik snap wel wat hij bedoelt namelijk….. :hmmz
Lomp = dus niet finaal over vluchtheuvels heen beuken en drempels met 230 nemen, maar lomp bedoelt hij mee hard eraan trekken….14 augustus 2005 om 19:35 #17300654dat wordt dus nog fftjes verder doorsparen voor de assen :P, nix aan te doen dan he.
14 augustus 2005 om 19:49 #17300655waar is dat kleine stekkertje voor dan
en waar zit bij de c2.0ne van 1993 de stekker om hem door te lezen of is dat die
15 augustus 2005 om 11:36 #17300656is er nu al een duidelijk onderdeel nummer voor die homoos die je nodig hebt in een corsa b/tigra ben ook bezig met een c20xe heb al assen van een gsi maar welke homoos ik nou nodig heb word me niet echt duidelijk …iemand die een lampje op deze zaak kan schijnen???????thnxxx
15 augustus 2005 om 13:52 #17300657Origineel gepost door 2.0 corsa a power
waar is dat kleine stekkertje voor dan
en waar zit bij de c2.0ne van 1993 de stekker om hem door te lezen of is dat die
Wat wou ik ook net gaan vragen.
Dat stekkertje zit bij de kabelboom van Vapor z’n 20XE ook…16 augustus 2005 om 15:26 #17300658das om je motorstoringlampie en je stekker naast je zekeringkast aan te sluiten (om je comp uit te lezen)…
gewoon aansluiten op je orginele bedrading (corsa B) bij de corsa a wordt dat vaak iets lastiger afhankelijk van het bouwjaar….. :vertag16 augustus 2005 om 15:29 #17300659Origineel gepost door corsaboy
das om je motorstoringlampie en je stekker naast je zekeringkast aan te sluiten (om je comp uit te lezen)…
gewoon aansluiten op je orginele bedrading (corsa B) bij de corsa a wordt dat vaak iets lastiger afhankelijk van het bouwjaar….. :vertag1992/1993 ?
Ex C16SEI16 augustus 2005 om 15:43 #17300660c16sei is geen enkel probleem. kleur op kleur draden moeten er liggen :thumbup
16 augustus 2005 om 19:41 #17300661nog even verder over de aandrijfassen, de homokineet van een kadett diesel op de bakzijde zijn er in 2 soorten, 1tje met f13 bak en 1tje met f16 bak, het nummer van de f16 homokineten zijn bij hbase 302228.
nu is het voor mij op zich alleen een kwestie van tijd voordat ik deze homokineten heb (kennis op een autosloop).
Nu was ik ook even aan het kijken bij de aandrijfassen van een corsa en volgens hbase heb ik dezelfde aandrijfas als een gsi, dus met de e kadett 1.6d vanaf 84 t/m 88 homokineten zou ik zonder problemen een f16 of f20 bak kunnen plaatsen?
16 augustus 2005 om 20:18 #17300662als het goed is wel :)
maar als je een 1.6d steekas hebt is nog geen garantie dat je de goede homokineet hebt. onder die autos is vaak een gewone steekas gegaan met verkeerde homokineet omdat dat ook gewoon past en goedkoper is.
dus er zijn er niet zo heel veel meer over.16 augustus 2005 om 20:28 #17300663Origineel gepost door corsaboy
c16sei is geen enkel probleem. kleur op kleur draden moeten er liggen :thumbupik heb nog niet goed gekeken. dus srry als ik stomme vragen stel.
maar ik heb op de 16v boom 7draden die op de corsa moeten gaan komen. alleen er komen maar 6 draden uit de corsa.Rood/Constant plus(accu)
Zwart/Geschakelde plus
Groen/Toerenteller
Bruin geel/motorstoring
Blauw rood/brandstofpomp
Blauw/waarschuwingslampje waterzo was het volgens mij.
alleen het waterlampje gaat rechtstreeks en niet via de motorboom dus ik hou 2 draadjes over op de 16v boom?
er komt uit de 16v boom een bruin witte draad. waar moet die op?en ik hou dan nog die andere over. bij mijn 8v was dat een Rood Blauwe is dat bij de 16v ook? en waar gaat die op komen?
26 augustus 2005 om 14:55 #17300664ik houd over op mijn corsa
Bruin Wit
en uit de motorboom
Blauw Rood
Wit
Bruin BlauwEdit:
Na wat kijken hoort de Bruin Wit op Bruin Blauw (motorstoring)Wit is van tripcomputer
Blauw Rood is van wagensnelheids sensor13 september 2005 om 16:48 #17300665bruin/wit moet je nu nog weten en die zit niet in de motorkabelboom?
waar komt het draadje dan vandaan?
13 september 2005 om 20:15 #17300666Bruin/Wit (van de corsa) op Bruin/Blauw(motorstoringdraadje naar de comp) van de 16v. horen volgens mij op elkaar.
maar het motorstoringslampje op het dash doet het niet.
nu had dat kleine stekkertje er iets mee te maken.(diagnose draadjes naar de comp) Bruin/Wit Bruin/Geel.
als je hem op contact zet moet het motorstoringslampje toch aangaan en uitgaan na een tijdje of als ie aanslaat?
op het moment doet ie helemaal niks. dus de vraag is wat moet ik van dat kleine stekkertje waarop aansluiten? en hoe moet ik dat ding nu uitlezen?
aangezien die grote stekker bij de 8v’s enzo er niet meer is.
17 september 2005 om 14:40 #17300667hmm dat van die motorstoring lampje durf ik zo niet te zeggen, maar hij moet uitgaan na het starten ja en anders blijft hij de hele tijd branden, maar het lampje in je dash is wel goed?
17 september 2005 om 14:44 #17300668op het schema dat ik heb is bruin /blauw dat uit de motorkabelboom komt van de 16v het draadje dat direct naar het motorstoringslampje gaat, lampje krijgt een geschakelde plus via contact slot en wordt via ecu aan massa gelegd, je kunt dit dus f controleren of op je das bij ingesschakeld contact 12v op lampje staat en of inderdaad het draadje dat je gebruikt uit de corsa-kabelboom wel het draadje is dat naar storingslampje toe loopt
21 september 2005 om 18:08 #17300669Origineel gepost door Elektric S
Origineel gepost door 2.0 corsa a power
waar is dat kleine stekkertje voor dan
en waar zit bij de c2.0ne van 1993 de stekker om hem door te lezen of is dat die
Wat wou ik ook net gaan vragen.
Dat stekkertje zit bij de kabelboom van Vapor z’n 20XE ook…dat stekkerte is geloof ik als je automaat hebt dan komt daar de automaten bak comp weer op om te kunnen babbelen met je motor comp
26 september 2005 om 16:42 #17300670Originally posted by Vapor
het ontploft ook niet gelijk.. maar er is verhoogde kans met lomp gedrag(want dat ga je doen anders gooi je niet een 2.0 erin) de bak kapot loopt en dat doen ze ook.kraken in versnellingen, gieren etc etc tot ie er uiteindelijk mee uitscheid.
het kan wel maar WAARSCHIJNLIJK loopt de bak redelijk vlot kapot. ze zijn niet gemaakt op hogere vermogens.
niet die “f13 is 130nm of 130pk” onzin. maar hoe meer je eraan trekt hoe eerder het kapot gaat.geef je alleen op het rechte eind af en toe gas dan gaat die f13 nog redelijk lang mee. maar schakel je omhandig. veel in de bochten trekken of rem je hard af op de motor dan heb je een f13 binnen een maand kapot. waar een f20 dan nog een jaar mee mee zou gaan.
is dit verhaal uit je eigen ervaring of gok je maar dat dat zo gaat??
rij nu een jaar met c20ne/f15 combi en dat gaat gewoon goed! ben afgelopen weekend zelfs mee op de nurbergring geweest geen enkel probleem daarvoor door de eifelroute gereden zeer veel klimmen en behoorlijk afremmen op in je versnellingen en behoorlijk veel en snel schakelen!! geen enkel probleem! mgoed je zult wel over je eigen rij kunsten praten26 september 2005 om 16:49 #17300671heeft weinig met ervaring te maken… dat is gewoon zo.
nou geef maar hier die c20ne/f15 ik heb het in een uur kapot zonder bij 160 in zijn 1 te zetten of iets dergelijks.
wat ik bedoelde is dat die vesnellingsbakken het gewoon kunnen, maar hoe lomper je rijdt hoe sneller het kapot gaat. hoe meer vermogen erop hoe makkelijker je het kapot rijdt.
je rijdt met lomp gedrag de versnellingsbakken die standaard op de motors horen nog wel kapot.
het ligt meer aan jou rijkunsten dan aan die van mij als je een versnellingsbak niet kapot gereden krijgt…. maarjah een versnellingsbak kapot kunnen rijden is niks om trots op te zijn. dus allemaal niet zo letterlijk nemen.
26 september 2005 om 16:54 #17300672Hard trekken, hard afremmen op de motor, continu veel toeren… kunnen normalen dooie (niet – race-bred motoren) niet hebben!
Been there, done thatScore in een jaar tijd:
4 motoren kapot gereden
3 versnellingsbakken kapot geredenIk doe niks geks
Alleen elke keer trekken, maar niet kijken hoelang ik op de begrenzer kan rijden voordat de motor ploft ofzo
Gewoon vaak/lang trekken en toppen op de snelweg…Goedkope zooi allemaal
M’n Supra blok/bak zit een STUK beter in elkaar!!
Maarja… race-bred engine he :thumbup26 september 2005 om 17:01 #17300673Goed zal denk ik niet begrijpen wat jullie met je auto doen hahahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.