Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2005 om 16:29 #17300624
zal straks wel ff kijken wat voor nr er op staan:D
maar je mag wel ff smeken:angel:D:jerry
20 juli 2005 om 16:40 #1730062522 85 24 41 dat is volgens mij een opel bestel nr toch?
ander n wat er op stond was : 7153100588036 Lobro 23/85
20 juli 2005 om 16:42 #17300626Jij bent zo rijk, jij koopt wel ff nieuwe toch? :P
Dan kan Vapor's CorsA ook weer rijden, na bijna een jaar stil gestaan te hebben :)21 juli 2005 om 15:53 #17300627ikke rijk??
hmm zelf nooit zo veel van gemerkt eigenlijk :hmmz
origeneel opel nummer begint dan normala nie met 99ofzo
zal is ff bij dealer bellen en die nummers doorgeven
21 juli 2005 om 19:47 #17300628bij Opel zit je ongeveer op €215,- p.s.
21 juli 2005 om 19:51 #17300629Je zus… zo duur? :S
21 juli 2005 om 20:55 #17300630Oorspronkelijk gepost door B235R
bij Opel zit je ongeveer op €215,- p.s.en jij wil nog steeds met nieuwe gaan rijden?
wat zijn ze met korting dan :vertag
21 juli 2005 om 20:59 #17300631ik neem wel GKN :P
dan ben ik voor 140 euro wel klaar :D
maar ik ga nog wel ff langs de dealer hij had er nog wat liggen van die dingen liggen -> dead stock. mocht ik wel ff in snuffelen :thumbup
22 juli 2005 om 17:31 #17300632nieuw haal ik ze voor 110 euro stuk.. groothandel prijzen he :thumbup
24 juli 2005 om 21:20 #17300633140 is ook voor een setje :D ff geschooierd om meer korting :angel
25 juli 2005 om 06:54 #17300634Origineel gepost door B235R
140 is ook voor een setje :D ff geschooierd om meer korting :angelGeldt die korting alleen voor jou?
Wat kost 1 homokineet als ik die bij jou wil bestellen?
(Die van de Ascona-Kadett 1.6/1.6 Diesel he!)25 juli 2005 om 19:55 #17300635ja alleen voor mij, heb zo’n aardige baas….
normaal zouden ze op 100,- p.s. komen.
26 juli 2005 om 12:46 #17300636ff wat electrische vragen waar dient dit stekkertje voor hij komt uit de boom bij stekker van de pc en heeft 2 aansluitingen
26 juli 2005 om 12:49 #17300637dit is de zwarte platte stekker van een 2,0 16v kabelboom
we hebben:
dikke rode kabel= constant plus
iets dunnere zwart/gele kabel=geschakelde plus
groen kabel = puur voor toerenteller van cockpit
bruin/blauwe kabel = puur voor motorstoringslampje cockpit
wit kabel = tripcomputer (deze vervalt dus)
blauw/rood = wagensnelheidssensor dus en geen brandstofpomp (deze vervalt dus ook)Heb toevallig laats een kopie van de mathijssen ombouw handleiding gekregen en daar staat blauw/rood brandstof pomp maar das dus een leugen het is zowiezo dan dus rood/blauw
de zwarte ronde stekker met daar aan stuk behorende kabelboom heb ik maar weggedaan want dit alles zit toch ook op normaale corsa boom toch?
26 juli 2005 om 12:51 #17300638heb je hier wat aan?
26 juli 2005 om 12:53 #17300639en je ziet een kapotte blauwe draad waar is deze van ?? die zit nergens op aangesloten?
en normaal als je je auto uitleest heb je zeg maar een doode stekker waar je de kap afhaalt en A en B doorlust en dan gaat lampje knipperen Deze stekker is ook niet aanwezig bij mij
het is een c20xe motor
26 juli 2005 om 12:59 #17300640volgens hem is dus die kleine stekker bij de pc-stekkers het motroniclampje dit moet ik dus doorlussen om lampje te laten blinken op me dash?
26 juli 2005 om 13:19 #17300641gevonden toch maar ff kabelboom open gesneden en daar is het andere uit einde, heb ff bij me 1.6gsi gekeken en zie dat daar voor de stekker de draad blauw is en daar na rood/blauw dus dan zal dit toch wel de brandstofpomp zijn deze is ook wat dikker. Heb de motor zelf uit een kadett 8v gebouwt deze was dus al omgefritst na 16v en de pomp draaide altijd als de auto op contact stond. Dus de vorige mensen waar dit stukje blauw ook al kwijt
26 juli 2005 om 15:13 #17300642compleet blauw is dat niet het draadje van het waterwaarschuwingslampje? bij een 8v zit ie op je thermostaathuis bij 16v weet het zo precies nie.
waar dat kleine stekkertje voor is weet ik niet maar uitlezen gaat bij de 16v nog steeds zoals bij de 8v via die zwarte brede stekker ziet er ongeveer hetzelfde uit als de brede stekker waar al die klaurtjes voor pomp etc opzitten.
27 juli 2005 om 08:12 #17300643nee de blauwe voor water is een dunnere end ie zit niet bij deze kabelboom maar bij de rondestekker.
ja maar ik heb dus niet die platte stekker en een kameraad van mij ook niet?
8 augustus 2005 om 22:05 #17300644mense, ik heb mijn pa bijna zover om een 2 liter in te bouwen in me atje, maar ik zit nog met een paar vraagies.
ten eerste de uitlaat, ik zie nergens iemand iets zeggen over de uitlaat, kan je die gewoon aansluiten op je standaard uitlaatsysteem of moet die ook worden aangepast.
ten 2de, mijn vader zei dat er alleen maar moeite zou zijn met de aandrijfassen, toen heb ik hem verteld dat je ook met de f13 bak uit corsa gsi of kadett kan blijven rijden, ik heb hem maar niet gezegd dat je de drukgroep dan ook moet aanpassen, komt ie dan wel achter, maar nu kwam me pa zelf met het idee om de standaard corsa assen aan de bakzijde te voorzien van kadett homokineten voor een f16 bak.
Nu heb ik gezocht op hbase maar daar staat al vanaf de 1.6 geen 22 getand homokineet. Dus ik weet niet meer welke homokineet ik aan de bakzijde kan monteren om toch nog de standaard corsa naven te kunnen houden.
Het heeft nog geen haast, maar ik ben al druk bezig met de voorbereidingen.
9 augustus 2005 om 05:21 #17300645orginele corsa a assen kunnen geen f16 homokineet erop krijgen.
Lees eens goed opd e site van max en mij. vooral rustig en de tijd ervoor nemen. dan weet je uiteindelijk precies wat je nodig bent en hoe je het moet doen…. alleen hebben wij er niet opstaan van het f13/f15 bak verhaal omdat wij dit wel hebben uitgevoerd maar de mooiste oplossing toch gewoon een f16/f20 bak vinden :vertag9 augustus 2005 om 18:00 #17300646het vinden van een f16 bak is niet zo’n probleem alleen het gedoe met de assen, dat gaat toch best wel hoog in de papieren lopen, terwijl ik vind dat als je met de standaard 150 pk blijft rijden de corsa a assen het toch heel goed moet kunnen bijbenen.
trouwens, moet je ook de drukgroep gaan aanpassen als je een f15 bak gebruikt???
9 augustus 2005 om 19:37 #17300647Origineel gepost door mtem1985
dat gaat toch best wel hoog in de papieren lopenTsja….dat weet je van te voren natuurlijk als je er aan gaat beginnen.
10 augustus 2005 om 15:11 #17300648hehe, het mag natuurlijk best wel wat kosten, alleen goedkoper is uiteraard nog beter :D.
165 euro voor alleen een aandrijfasper stuk, en dan moet ik nog goede homokineten vinden.
maar anders wordt het gewoon van veel verschillende auto’s de met f16 bak de homokineten van de bakzijde eraf halen en dan passen op de standaard corsa as
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.