Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2005 om 15:35 #17300599
helaas dat past niet.
Kijk even op de site van http://www.corsa-novatuning.nl bij 2.0 8V corsa B en je weet precies welke assen/bakzijdehomokineten je moet hebben.
22 tanden/groeven op de STEEKAS zelf dus. Dat is de bepalende factor. Dus homokineethoes eraf en tellen.
Bij de A moet je standaard assen van de 1991 t/m 1993 GSI gebruiken.
Bij de B de aandrijfassen van de GSI.
Die assen combineer je dus met een bakzijdehomokineet uit de lijst op de site en je kunt de F16 en de F20 bak monteren.Homokineten haal je van de as af door even wat vet weg te halen en dan zie je de seegerborgveer zitten. Die duw je open met de tang en dan trek je de homokineet van de as. Niet moeilijk dus.:thumbup
Cheers :afro:P:afro
27 juni 2005 om 15:57 #17300600Vapor heeft een Corsa A met een SEH en een F16 en niet een Corsa B met F16/F20 :)
Maar goed, hij heeft al Ascona 1.6SV (toch) homo's gehaald, maar die pasten niet, want het blijkt dat je bij Ascona 1.6 / 1.6 Diesel // Kadett E 1.6 S/1.6 Diesel ook weer foute types heb, en die passen net niet!Dus tja, maar als het diff-gedeelte van een F13 niet past in een F16-bak, dan houd het op.
Dan word het OF heel NL afzoeken/afrijden, of de asjes doorslijpen en aan elkaar lassen.
Kan wel geen ruk hebben dan, maarja, als de auto stil staat heb je er helemaal niks aan…. :thumbdown27 juni 2005 om 16:07 #17300601die homokeneten willen nie echt meewerken :( en da difje gaat volgens mij ook nie lukken nee :(.
corsaboy u2u'en voor zijn homokeneten wil 90% van de tijd ook nie lukken :( krijgn niks terug maarjah ik zal wel iets verkeerd doen.
maarjah ik blijf zoeken.
iemand hier toevallig die steekassen last of inkort? of weet waar ik da kan laten doen. want nu vind ik het wel zonde om gewoon steekassen te kopen en die setjes die ik heb allemaal weg te gooien….
27 juni 2005 om 16:18 #17300602Originally posted by Elektric S
Vapor heeft een Corsa A met een SEH en een F16 en niet een Corsa B met F16/F20 :)
Maar goed, hij heeft al Ascona 1.6SV (toch) homo's gehaald, maar die pasten niet, want het blijkt dat je bij Ascona 1.6 / 1.6 Diesel // Kadett E 1.6 S/1.6 Diesel ook weer foute types heb, en die passen net niet!Dus tja, maar als het diff-gedeelte van een F13 niet past in een F16-bak, dan houd het op.
Dan word het OF heel NL afzoeken/afrijden, of de asjes doorslijpen en aan elkaar lassen.
Kan wel geen ruk hebben dan, maarja, als de auto stil staat heb je er helemaal niks aan…. :thumbdownOf het een A of een B is maakt uiteindelijk NIETS uit, een as van een B is alleen 3 cm langer dan die van een A.
Het gaat om de corsa assen die je als basis hebt. Die moeten die 22 tanden hebben op de as zelf.
Als je dan gewoon de tanden telt en je laat dat ook op de sloop doen dan weet je zeker dat je de goede hebt. Die assen/homokineten kun je gewoon op laten sturen en als ze niet goed zijn sturen we ze terug. Wij doen dit al tijden zo en dat werkt prima. Tevens kun je de sloperij de foto nu laten zien op de site waarin je duidelijk het verschil kunt zien vanaf de buitenzijde in de homokineet. Alleen de juiste 22 tands homokineten hebben die buitenvorm.Cheers:afro:P:afro
27 juni 2005 om 16:18 #17300603Cardanas in Apeldoorn.
Die korten (aandrijf)assen in.Cardanas B.V.
Lage Brink 19
7317 BD Apeldoorn
055-521501427 juni 2005 om 16:36 #17300604hej ik heb de desbetreffende assen van een corsa a gsi van 89 , hier zaten ook de beschreven assen onder! en ik heb 1 zon homokineet die zat links onder een kadett 1.8 s met f16 bak
maar leveren jullie ze nu 2de hands?
27 juni 2005 om 19:11 #17300605ik krijg de u2u's wel maar heren vergeet 1 ding niet. ik ben zelf druk met de verhuizing en kan niet constant voor anderen klaar staan. Corsa-NovaTuning.nl is voor ons hobby en geen werk. Geduld is een schone zaak. :thumbup
zo gauw ik iets meer tijd heb zal ik ermee bezig gaan. :vertag27 juni 2005 om 21:28 #17300606ja hey wat is dat nou…. verwacht wel op zijn minst dat je je leven op zij zet als wij een u2utje sturen. :P
achjah zie het vanzelf wel het is nie alsof ik binnenkort wel ergens anders homokeneten tegen kom. het zijn altijd de verkeerde :(
27 juni 2005 om 21:30 #17300607Komt wel goed Tom, dan mag je tegen mijn Supra 24V sprinten! :P
30 juni 2005 om 07:10 #17300608Originally posted by corsaboy
ik krijg de u2u's wel maar heren vergeet 1 ding niet. ik ben zelf druk met de verhuizing en kan niet constant voor anderen klaar staan. Corsa-NovaTuning.nl is voor ons hobby en geen werk. Geduld is een schone zaak. :thumbup
zo gauw ik iets meer tijd heb zal ik ermee bezig gaan. :vertagDat moet toch niet gekker worden.. niet reageren op u2u omdat je druk bent met verhuizen! Schandalig :fy1
Veel succes met je verhuizing marcel..spreek je na de verhuizing wel ff! :P
30 juni 2005 om 13:38 #17300609tis nie zo erg dat het nog ff duurt kan ik mooi leren remmen :). het wil nog nie helemaal lukken met mijn goeikope zooi. kreeg al de tip van iemand niet op de beste manier remmen maar heel even heel hard. dat hielp maar mijn remmen branden van alle autos nog uit waarmee ik scheur :(
iemand hier tips hoe ik moet remmen en dan een beetje al die remfading voorkomen?
30 juni 2005 om 15:49 #17300610Als je goede remmen heb en fatsoelijke remvloeistof, dan heb je er niet zo snel last van hoor.
Zal met je Turbo/V6 remmen ook wel meevallen hoor, met remfading7 juli 2005 om 19:49 #17300611volgens mij heb ik n setje te pakke
en als d kadett diesel gelijk is aan e kadett diesel ken ik er nog wel x aantal regelen :D
7 juli 2005 om 20:08 #17300612okeee was weer is ff het nieuwe leesvoer aan het lezen op corsa- novatuning.nl
Het dient echter wel gemeld te worden dat deze assen hun beperkingen hebben
mwah henk reed toch ook met 2.0 8v tb's en nos+- 300pk ook zo?
7 juli 2005 om 21:15 #17300613via een andere versie van hbase meld dat zelfs onder de diesels nog het verkeerde setje kan zitten. ff meten misschien.
8 juli 2005 om 04:40 #17300614Originally posted by sw16v
okeee was weer is ff het nieuwe leesvoer aan het lezen op corsa- novatuning.nlHet dient echter wel gemeld te worden dat deze assen hun beperkingen hebben
mwah henk reed toch ook met 2.0 8v tb's en nos+- 300pk ook zo?
en denk nu eens logisch na.
hoeveel km werd er met deze wagen gereden. dit is steeds een moment. en maximale kwam alleen kijken bij een korte sprint op een rechte baan en op net asfalt. dus jah de assen hebben hun beperking. als je met je dagelijkse auto er 300 pk opzet gaat het wel mis denken wij.8 juli 2005 om 09:08 #17300615ja dat wist ik niet… dat ie m alleen voor sprints gebruikte ;)
mareh die D kadett homokineten zijn die nou het zelfde?
al denk ik het zelf wel… want je kan een 16v uit een e kadett zo in een d kadett lepelen dus dan zou alles wel is gelijk kunnen zijn king:19 juli 2005 om 17:06 #17300616maar uuuh
had nu al iemand de onderdeel nummers van die homokineten?? of wat ze nieuw kosten??
ik heb er dus 1 maar ik kan nergens een nummer erop vinden
19 juli 2005 om 17:54 #17300617haha ik heb er ook maar 1. ik wil de jouwe hebbe :) dus ik weet het goed gemaakt jij geeft mij de jouwe en ik geef jou het bestelnummer :)
19 juli 2005 om 17:55 #17300618DOEN Floris
Is een top-deal!! :afro19 juli 2005 om 18:49 #17300619bij mij staan er wel meer dan 1 nr op :P nr kopuh?:P
ps. ik heb al die D kadett assen na gekeken en heb der nog 2 goeie homokineten tussen uit kunne halen
1 voor me zelf en de andere heb vapor gekochtmaar jullie moeten ff in de cross gaan kijken die mensen hebben vaak ook wel die homo's liggen, want die kopen diesel assen bij bosjes op bij de sloop
en het kan is zijn dat ze verkeerden er tussen hebben
want E kadett heb wel de 25tands nodig en wij corsa drivers 22tands ;)20 juli 2005 om 15:46 #17300620hmm moet ik nu gaan smeken hier voor een opel-onderdeel nummer :angel
wat kost nieuw??
20 juli 2005 om 16:09 #17300621dit moet ie zijn ingaand 22 tanden en uitgaand 34 tanden
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=QIRNOKOVOPOP&s=62&k=
122 bruto ascona C dus
20 juli 2005 om 16:14 #17300622Oorspronkelijk gepost door floris
dit moet ie zijn ingaand 22 tanden en uitgaand 34 tandenhttp://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=QIRNOKOVOPOP&s=62&k=
122 bruto ascona C dus
Dan verkoop jij die ene homokineet die je heb liggen wel aan Vapor toch? :angel
20 juli 2005 om 16:14 #17300623kadet E 1.6s zit ie op
en op alle kadett E diesel kan ie opzitten zijn dus zowel met f13 als f16 uitgerust
GKN 302228
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.