[Corsa A3] Stuur vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa A3] Stuur vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Subarrator

Hoe het komt weet ik niet…maar het stuur in mijn Corsa is niet helemaal recht meer. Ook rond de middenstand hoor ik wat tikken…alsof de schakelaar van de richtingaanwijzer niet helemaal meer recht meer is.

Nu wil ik het stuur vervangen door een ander Opel stuur. Ik zit te denken aan een Airbagloos Astra F stuur of die uit een Corsa B. Net wat mooier als het standaard stuurtje. Passen deze stuurwielen wel? Of kan ik beter kijken naar een Kadett-E stuur of een Corsa Joy of GSi stuur?

Of heeft iemand eventueel nog een ander leuk standaard Opelstuurtje wat past stuurje voor mij in de aanbieding?

Alvast bedankt!

soepkiepe
      Deelnemer

zoals ik hier ergens op het forum heb gelezen moet die van de astra f wel passen, denk die van de corsa b ook wel

kaneelschep
        Deelnemer

Nu hem er nog afkrijgen :)
          Ik heb hem er uiteindelijk maar opgelaten :D Nadat ik de toeterring gesloopt had…

Subarrator

In Uden had ik een net Corsa B stuurtje gevonden. Er stond ook een Corsa A3 Joy…maar het leuke sportstuur daarvan had te lang in de buitenlucht gezeten en was half vergaan. Maar ik zit er wel aan te denken om daar nog de zonnenkleppen net lampje, de gekleurde schakelaars en het witte instrumentenpanneel uit te halen. Ik heb er wel het instructieboekje en het klokje er al uit gehaald.

Het oude stuur van mijn Corsa A3 erafkrijgen was een hel. Uiteindelijk is het me wel gelukt met veel stampen en trekken. Opvallend vond ik wel dat het nieuwe stuur zonder problemen gewoon paste…ook de moer en de ring waren hetzelfde.

Alleen…nu bij het draaien van het stuur blijft hij een beetje haken. Je moet dan wat meer kracht zetten, Ik weet niet precies hoe dat kan. Wel zag ik op de achterkant van mijn oude stuur een boel vet zitten wat op het CorsaB stuur juist heel weinig zat. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Vandeweek eens even kijken of ik nog wat kogellagervet ergens heb liggen voor op de claxonring…misschien dat het daar aan kan liggen. Ook kan ik het stur dan iets rechter zetten…hij zit net een tandje schuin.

wim-v6
            Deelnemer

Probleem:

je hebt geen sleepring voor de Claxon.

als eens overwogen een Corsa-B na 1997 stuurtje te monteren???

die is 3 spaaks.. en wat minder lomp dan de eerdere airbag sturen

Subarrator

@wim-v6 wrote:

Probleem:

je hebt geen sleepring voor de Claxon.

als eens overwogen een Corsa-B na 1997 stuurtje te monteren???

die is 3 spaaks.. en wat minder lomp dan de eerdere airbag sturen

De sleepring van de Corsa B is exact hetzelfde als die van de Corsa A3. De claxon werkt prima.

wim-v6
                Deelnemer

Corsa-B met Aibag heeft geen sleepring, deze heeft een Stuurlint.

willem

Subarrator

Om de verwarring te voorkomen….ik heb het standaard Corsa B stuur:

wim-v6
                    Deelnemer

Excuus, zwak moment haha..

Willem

opel-motorsport
                      Deelnemer

om het originele stuur eraf te krijgen is ook niet zo moeilijk e :)
                        moer losdraaie maar op het einde nog op de bout laten zitten :)
                        en dan met het stuur onder trekken en boven duwen dan onder duwe en boven trekken :)en links en recht net het zelfde en dan hoef je opt laatste normaal niets meer te doen meestal springt het vanzelf los en als het niet lukt nog een keertje lichtjes trekken en komt hij wel los :) alleen zorgen dat de moer er altijd op blijft zitten anders kan het wel een pijn doen in het aangezicht :) :) :)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.