Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [Corsa A3] ruitenwissermechanisme inbouw probleempje.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2011 om 15:47 #17240758
Afgelopen donderdag bleef de linkerwisser midden op de ruit bleef stil staan. Oorzaak was een losgeraakte kogelkoppeling van het mechanisme. Ik heb daarom van de sloop een ander mechanisme gehaald. Precies dezelfde uit een Corsa van hetzelfde bouwjaar.
Demonteren en monteren is een fluitje van een cent. Met een sleuteltje 13 haal je de wisserarmen eraf en het moertje waarmee het mechanisme aan de ruitenwissermotor vast zit. Met een sleutel 24 draai je daarna de kunststof moeren los die bovenop de paravanplaat zitten. Je kunt dan zo het mechanisme los halen. Inbouwen gaat uiteraard op de zelfde manier…zorg er dan wel voor dat de nokjes goed in de paravanplaat vallen en dat de asjes schuin naar voren staan.
Maar!!!!!!! Nu heb ik dus het volgende probleem. De wissers blijven in de verticale stand staan als je de ruitenwissers uit zet. Hoe kan dat? Wat heb ik verkeerd gemonteerd? Wie kan me helpen?
27 augustus 2011 om 15:54 #17911307De armen een keer loshalen als ze verticaal staan. en dan horizontaal zetten..
27 augustus 2011 om 15:59 #17911308@Peter_89 wrote:
De armen een keer loshalen als ze verticaal staan. en dan horizontaal zetten..
Dat heb ik als eerste gedaan…..maar het gevolg was dat de wissers dan over de motorkap gaan en ik nu een dikke kras op de paravanplaat heb zitten.
27 augustus 2011 om 16:28 #17911309@Subarrator wrote:
@Peter_89 wrote:
De armen een keer loshalen als ze verticaal staan. en dan horizontaal zetten..
Dat heb ik als eerste gedaan…..maar het gevolg was dat de wissers dan over de motorkap gaan en ik nu een dikke kras op de paravanplaat heb zitten.
haha sorry hier moest ik even om lachen OT: haal je paravan weg zet je ruiten wissers eens omhoog (om eventuele schade te voor komen:P) en kijk dan eens hoe het allemaal beweegt , misschien is hij niet hetzelfde als je oude
27 augustus 2011 om 19:50 #17911310knappe gozer die bij een corsa A zn paravaan weg kan halen, aangezien dat n stuk staal is die 1 met het chassis is
maar ot:
ik heb dit zelf ook 1 keer gehad, doordat mn moer op de motor zelf los was gegaan… toen kon ik ze gewoon plat leggen,moer aandraaien en t werkte meer
maar ik weet wel wat er bij jou fout zit
waar je t mechaniek met die sleutel 13 loshaalt van de motor, daar zit een plaatje aan, die heb je verkeerd om zitten als je m daar los haalt zie je meteen wat ik bedoel
27 augustus 2011 om 20:46 #17911311Ook dat onderdeel had ik al eens losgehaald en even gedraaid…zonder resultaat. Maar ik verdenk het ook nog steeds….dus morgen toch nog even goed kijken,
27 augustus 2011 om 20:50 #17911312Armpje van de motor los halen, motortje een keer laten draaien, zorgen dat je op de positie waar hij staat bij monteren van het armpje. :)
28 augustus 2011 om 17:22 #17911313Ik heb het opgelost. Ik heb steeds het mechanisme losgehaald van de motor en dan de ruitenwissermotor laten draaien. Daarna steeds de wissers weer in de goede stand gedrukt (losgekoppeld van de motor). Uiteindelijk na 4x loshalen…wissers op hun plek zetten vastzetten is het me toch gelukt. Daarna was het nog een kwestie van de wisserarmen weer loshalen en op de goede plek op de ruit zetten en weer vastzetten.
Bij de Punto van mijn vriendin was er ook het probleem dat de wisser aan de linkerkant een heel stuk (zeg maar zo’n 10 cm) niet raakte. Daardoor had je in een regenbui steeds een dode hoek. De wisser lag in ruststand ook tegen de paravanplaat. Ik heb de linkerwisser losgedraaid…een paar cm naar boven gelegd en toen weer vastgezet. Nu pakt hij tot de A-stijl de voorruit. Deze methode kun je dus ook gebruiken bij andere auto’s als je last heb van een stuk wat niet gewist wordt. Let wel…de ruststand van de wisser ligt dan wat hoger.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie’s!
30 augustus 2011 om 05:49 #17911314je had je heel veel werk kunnen besparen door alleen de stangen te verwisselen ipv het hele mechanisme ;)
Ik had het zelfde probleem bij mijn A corsa en ik heb bij de dealer 2 nieuwe stangen besteld voor ik meende nog geen 6 euro het stuk . oude stangen loswippen van de kogelgewrichten , nieuwe stangen met een tang weer vast klikken en zondag hebben ze hun vuurdoop gehad en ze zijn er nog niet mee gestopt .
30 augustus 2011 om 14:50 #17911315Aangezien ik het mechanisme van de sloop heb gehaald kon ik niet anders dan het er helemaal uit halen. De man raadde me het zelfs sterk af om alleen de stangen los te halen omdat het dan een van de regen in de drup verhaal zou worden.
Maar goed…ik heb me ook weer een paar extra euro’s bespaard. Dat is ook het uitgangspunt van het rijden met deze Corsa….alles zo goedkoop mogelijk doen.
30 augustus 2011 om 19:32 #17911316ik doe ook alles low budget , maar veiligheid bezuinig ik niet op ;)
op de sloop is geen historie bekend , dus ja in hoeverre zijn de plastic busjes uitgesleten in je nieuwe mechanisme en hoe lang is het wachten op hetzelfde probleem ;) .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.