Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A1 – C20NE project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2015 om 10:23 #17274232
Goedenmorgen,
Aangezien ik al een tijdje bezig ben met een Corsa A1 projectje, leek het me aardig om het hier ook eens te delen.Deze Corsa heb ik zo’n twee maanden geleden opgehaald en het is de hardste Corsa die ik ooit heb gehad king:
10 Oktober
Accubak was behandeld maar is blijkbaar wel verrot, maar verder (nog) nergens roestplekken tegengekomen :-D
Komende tijd maar eens helemaal nalopen, wat schade wegwerken en accubak opnieuw maken. Verder waarschijnlijk verlagen, dikke wielen en misschien ‘n ombouw naar 2 liter o.i.d.
18 Oktober
Van de week maar meteen aan de slag gegaan met de auto en begonnen bij de accubak.
Accubak in z’n oude staat:
Verder nog vrij hard:
Beugeltjes voor de accu moeten ook origineel blijven :-D :
Aankomende week is het de bedoeling om de nieuwe accubak in te lassen en af te werken.
3 November
Na veel passen en meten is het gelukt om de nieuwe accubak passend te krijgen en er in te lassen. Ga nu alles in de epoxy zetten, plamuren, kitten en dan kan de kleur er overheen.
20 November
Ondertussen is de accubak zo goed als af. Alleen nog netjes schuren, in kleur spuiten en afwerken met nadenkit:
Verder heb ik de bodem aan de bestuurderskant ook roestvrij gemaakt:
En de motor er uit gehaald:
Nu de motor er uit is kan ik de motorruimte goed schoon maken en de accubak dichtmaken met nadenkit. Verder zitten er hier en daar nog wat kleine roest plekjes die ik weg ga halen.
Zat ook nog wat roest bij de linker koplamp:
Gisteren ook wat roestige plekjes bij het deurrubber/dorpel ontdekt waar ik aan begonnen ben.
23 november 2015 om 10:50 #18302019AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi werk :thumb
23 november 2015 om 10:54 #18302020AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gaaf kleurtje en cool als je hem voor de rest een sleeper maakt!. Ik ga het volgen dit project.
23 november 2015 om 11:11 #18302021Super mooi kleurtje inderdaad! Heb zelf wel een zwak voor een origineel uitziende Corsa A met een C20NE erin. :wub Ik ga het project ook volgen. Zodra het project klaar is, zal ik m’n ogen eens openhouden als ik aan het rond kachelen ben :thumb
28 november 2015 om 17:07 #18302022Dank voor de reactie’s :thumb
Update van deze week.
Ook de dorpel had nog wat plekjes, bleek ook roest onder te zitten. Dus slijptol er in en vervangen voor vers metaal. Bodem en onderkant dorpel aan de bijrijderskant is knetterhard, zit zelfs nog originele lak op 8) Toch wat kleine plekjes die ik voor de zekerheid maar even ga behandelen.
Ook het dashboard er uit gehaald om daar alles te inspecteren en te behandelen.
9 december 2015 om 19:35 #18302023Hij word netjes aangepakt! Top! Ga zo door!
9 december 2015 om 20:34 #18302024Goed bezig en nog niet makkelijk ook die ronding vervangen in de deursponning!
Corsa ziet er inderdaad nog vrij goed uit en…kan niet zeggen dat ik de doorlopende aflegplank onder het dashboard ooit eerder heb gezien. Zeldzame optie?10 december 2015 om 17:07 #18302025lekker bezig zo :thumb en idd @midnightblack zo’n plank onder het dashboard heb ik ook nog nooit eerder gezien
10 december 2015 om 23:10 #18302026Die plank is niets speciaals, deze zitten zover ik weet in alle a1 corsa’s
Heb er genoeg liggen :D11 december 2015 om 15:28 #18302027Heb nog zo’n plank te koop liggen voor de liefhebber
11 december 2015 om 19:28 #18302028Zelfs onze LFW had hem erin.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 december 2015 om 09:17 #18302029Die plank is het eerste wat er bij mij uit ging.
Iedere keer met m’n been tegen die plank :swearMaar dat zal wel aan mij liggen :jerry
12 december 2015 om 15:53 #18302030Je moet ook niet liggen in de auto freek :D
14 december 2015 om 09:34 #18302031Afgelopen tijd wat minder kunnen doen aan de Corsa maar nog wel weer ‘n verrot stukje kunnen wegwerken.
Deze hoek leek mee te vallen maar toen ik begon met slijpen bleek er toch wel verrot metaal tussen te zitten. Was eerst van plan er niet aan te beginnen aangezien er nauwelijks/geen ruimte was voor de slijptol maar achteraf maar goed dat ik ‘t gedaan heb.Gaat om het hoekje boven de pedalen:
Toch wel wat rottigheid:
Maar het zit weer dicht:
Heb het gisteren verder afgewerkt en ga het van de week in de epoxy zetten en naden dichtkitten, dan heb ik hopelijk het meeste laswerk gehad.
21 december 2015 om 12:14 #18302032Vanmorgen de vakantie maar goed begonnen en bij een kameraad met de warmwater hogedruk rondgeweest.
21 december 2015 om 12:52 #18302033AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wow! Blijft mooi die groene kleur!
21 december 2015 om 17:30 #18302034Mooi project! Het blijven leuke autootjes die Corsa’s A, helemaal met een 2.0 erin.
21 juni 2016 om 10:38 #18302035Ondertussen weer wat verder:
3 april
Na een goeie 3 maanden de Corsa weer uit de hoek gehaald en verder gegaan. Blijkbaar is de wielrand rechtsachter al eens bijgewerkt en dat kwam nu weer door, daarom maar besloten om deze opnieuw aan te pakken.Was mooi afgedekt door plamuur maar daaronder:
Fresh metal:
Nu verder met plamuren etc. Zag verder ook dat er nog een slecht plek in de dorpel zit dus die ook maar aanpakken van de week.
1 mei
Twee weken geleden de motorruimte vers gemaakt:Heb nu ook ‘n C20NE opgehaald dus ga langzaam beginnen met die er in bouwen.
18 mei
Ondertussen de bestuurderskant verder afgerond. Over het spuitwerk ben ik nog niet helemaal tevreden maar hopelijk is er met licht schuren/polijsten nog verbetering mogelijk. Iemand ervaring mee?Verder de bodem ook nog extra beschermt en ondertussen zit het interieur er bijna weer in.
1 juni
Afgelopen week met de achteras bezig geweest. Alles weer fris in de lak gezet en de hele bodem schoongemaakt en getectyleerd.
Ook gelijk het binnenwerk weer fris gemaakt.
Nu wil ik de ophanging voor ook even spuiten en dan kan ik met de motor gaan beginnen.En ben nu bezig met het klaar maken van de motor ;)
21 juni 2016 om 10:56 #18302036Goed bezig, word een leuk corsaatje
wat voor wielen komen eronder ? de originele ? blijf je denk spinnen met een C20NE22 juni 2016 om 10:37 #18302037Dankje, hoop ‘t ook :D
Welke wielen weet ik nog niet maar in ieder geval niet origineel :thumb
24 juni 2016 om 08:01 #18302038Ik zal ook weer even wat voortgang posten. Ben er wel achter gekomen dat de C20NE twee types kent;
– Uit m’n thermostaathuis lag het schroefdraad uit, daarom bij iemand een andere gekocht. Alles paste prima tot ik de thermostaat er weer in wou doen en de distributiekap, beide pasten niet meer O :? Dus wat aanpassingen moeten doen om het passend te krijgen.
– Nieuwe distributie etc. gekocht, helaas met de verkeerde waterpomp, dus weer terugsturen en nieuwe kopen :-P
– Een poelie gekocht voor een V-snaar, past helaas ook niet omdat ik origineel een multiriem had en de steek van beide poelies dus niet hetzelfde is.. Had al een poging gedaan om zelf wat te maken, maar deze loopt niet helemaal netjes. Daarom nog maar een poging doen.
Tijdje geleden als eens wat tijd gestopt in het schoonmaken en spuiten van de bak:
En voor de motor hetzelfde verhaal:
`
En de meeste balken voorzien van Hollow Section Wax, in de dorpels zit voldoende :-D :
Hoop dat de waterpomp vandaag binnenkomt, dan kan de distributieriem d’r op en kan ik de motor in de auto gaan hangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.