Ok weer een paar uurtjes bezig geweest gisteravond, heb de uitlaatgeleiders iets ingekort. De inlaatgeleiders heb ik eruit getikt, stelde eigenlijk weinig voor. Hier laat ik nieuwe inzetten door mijn beunhaas adresje ;) Zit nog te twijfelen om ook de uitlaatgeleiders er maar uit te halen, het gaat toch geld kosten en zoveel meer zal het wel niet worden voor die 4 geleiders extra.
Met een Dremel gaat het niet echt snel, maar we komen er wel. Ben 2 uitlaatpoorten aan het afwerken, die heb ik nu met korrel 80 zo goed als glad, en 1 ervan al zo goed als met 120. De uitlaatpoorten ga ik polijsten, tegen roetafzetting. De inlaatpoorten zijn ook al mooi op weg, scheelt een boel dat hier de geleiders al uit zijn. Deze ga ik met korrel 80 schuren en zo laten, om de turbulente stroming te creëren en zo dus de menging van lucht en brandstof in gang te houden. Bij deze de foto’s van gisteravond :-D
Inlaatgeleider is hier goed te zien
Geleider boren met de kolomboor (let niet op de troep, is de schuur van m’n oom :lol: )
Geleider met 10mm ingeboord, tot een stukje dieper dan waar de kop begint. Bij de eerste poging knapte namelijk het randje af toen ik ze eruit wilde tikken, omdat ik deze niet diep genoeg geboord had.
Geleider eruit tikken met een drijver. Ik gebruikte een bout omdat ik natuurlijk die verrekte drijver niet kon vinden :o
Geleider is eruit
Alle 4 de inlaatgeleiders eruit
Inlaatgeleider eruit
Een paar sfeerfoto’s van de poorten :D
Begint er dus op te lijken 8)
Zit nog te twijfelen om de c20ne kleppen erin te laten zetten, deze zijn 1mm groter in doorsnede. De klepzittingen moeten toch opnieuw gefreesd worden als er nieuwe geleiders ingaan. Dit zo het oppervlak met 5% vergroten. Alleen de klepstelen zijn wel weer dunner, 8mm voor de 1.8 t.o.v. 7mm voor de 2.0 als ik het goed heb. Maargoed dat ga ik even overleggen.