Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A van Jurgen, R1 carbjes, C Kadett opknappen erbij…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2012 om 10:24 #17842525
zo hoort dat. Je wil niet weten hoe sommige mensen denken een roestgat dicht te maken.
De rekord van mij zat onder de ducktape met tectyl. En ben ook wel eens autos tegen gekomen met polyester.je hebt iig weer genoeg te doen. Wanneer gaan de carbjes lawaai maken?
Begint mij ook weer te kriebelen, haal vanaaf een golfje op met een 1.1 :jerry Setje carbjes van 30 euro er op en knallen :jerry
Dat geluid verveelt nooit.27 april 2012 om 13:20 #17842526Ehhh geen idee hoe snel de carbjes gaan rijden, zit nog in de onderdelen-verzamel-fase :P Golfje 1 is ook erg vet :wub Ik heb nog een setje carbs over he :angel
27 april 2012 om 15:53 #17842527Ohja? Vertel is.
Tis maar een 1100 motortje dus ze moeten niet al te groot zijn.
Blokje gaat er later toch uit voor iets meer circuitwaardigs king:27 april 2012 om 16:15 #17842528Dacht eerst dat ze 36 mm waren maar nu ik de foto’s bekijk is het zelfs 34 mm. Lijkt mij dus dikke prima voor een 1100 ;)
27 april 2012 om 19:29 #17842529Goed, vanavond ook weer een uurtje aan het borstelen geweest. De linker wielkast achter is voor 95% schoon. Hier moet ik nog even met een schroevendraaier alle kitrestjes weg steken en dan even met thinner de resten van de tectiel/kit eraf vegen. Daarna ga ik alles in de menie zetten. Vervolgens ga ik de slechte stukken eruit slijpen en nieuwe stukjes inlassen. Ook de rechter wielkast achter ben ik aan begonnen, deze is voor 80% kaal, had alleen geen zin meer :P
Before. Wat zou er toch onder zitten?
En ja hoor, ook hier weer een stukje aluminium wat gepopnageld zat :hmmz
En ook hier is in beide hoeken gelast…
Mijn high tech ventilatie kanaal :angel
Tevens het staartstuk van de achteras gehaald. Moet alleen de moer nog even los rammelen met de luchtsleutel, dan kan ik het lager even bekijken. Het rubber (Donut) is wel gescheurd, dus denk dat ik beide maar even ga vervangen.
Was trouwens niet zo blij toen ik het plaatje er vanaf haalde, zat een scheur achter van een paar cm. De andere kant ook eens goed bekeken en hier zat ook een klein scheurtje. Ik denk dat de Kadett een keer een drukker van achter gehad heeft (binnen in zit namelijk de C stijl ook iets in de kreukels) De boel maar eens goed inspecteren in ieder geval…Tot zo ver de updates weer, morgen meer king:
27 april 2012 om 20:23 #17842530Hey top man die foto’s.
Ik ga morgen even meten, heb het dingetje mee genomen. Gelijk al gezeur met de huidige carb. En met 150 (volgas jaja) plopte ik de nippel van de originele brandstofpomp er al af…….
Dus dat wordt gelijk maar motorcarbjes er op :jerryIk ga aan het meten en dan laat ik het je weten. Waar komen ze van af? En wat kosten ze. Eventueel haal ik ze op als het niet te ver is.
We u2uen wel anders wordt dit topic zon bende king:
28 april 2012 om 11:43 #17842531Had je even een U2U gestuurd ;)
zojuist even aantal onderdelen besteld bij winparts, weer een stukje armer maargoed, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen ;)
0006002 OVERSIZEDEEL KADETT C 73-79.DORPEL 2D
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0006003 OVERSIZEDEEL KADETT C 73-79.DORPEL 2D
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0006011 OVERSIZEDEEL KAD C 73-79.DEURST.VERST
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0006012 OVERSIZEDEEL KAD C 73-79.DEURST.VERST
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0006008 OVERSIZEDEEL KADETT C 73-79.ACCUPLAAT
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0036354 uitlaatklem
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0091133 (DO215-12) (GFE443) Olief.
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 1
0081005 GRILLE KOMPL.SIERROOSTER -8/87 VOOR KOFFER
OPEL CORSA A TR (91_, 92_, 96_, 97_) | 1982.09-1993.03 1
0036943 rubber
OPEL KADETT C | 1973.08-1979.07 2Ook dus even een TR Grill besteld voor mijn Corsa A, kijken of dat mooi staat ;) Ook heb ik net even een puntlasboortje aangeschaft, die gaan we zo maar eens gebruiken/misbruiken ;)
3 mei 2012 om 18:47 #17842532Vandaag is de postbode langs geweest met het pakketje maar er was niemand thuis, morgenmiddag het pakketje maar even ophalen;) Zaterdag even de rechterdorpel half verwijdert, kan m nog niet in zijn geheel verwijderen omdat ik mijn deur niet helemaal kan openen omdat ik deze tegen de carport aan komt. En aangezien de auto achter op bokken staat kan ik er niet zo veel mee :P Ik ga nu eerst de voorschermen eraf halen, kijken of ik de deurpinnen dan kan verwijderen van de deuren zodat deze er ook uit kunnen.
Dorpel losgeboord en gedeeltelijk verwijderd. Valt nog enigszins mee wat voor rottigheid eronder zit.
Scheurtje in de rechter wielkast ook eruit geslepen. Mooi kijkgaatje naar binnen zo ;)
Vanavond ook nog even een half uurtje gesleuteld, heb het linkervoorscherm eraf gehaald. Roest daarachter lijkt erg mee te vallen eerlijk gezegd, maar niet te vroeg juichen :P
Koplampoortje is nog helemaal intact zo te zien
Verstevigingsbalkje is ook nog helemaal goed lijkt het, maar aan de binnenkant van het binnenscherm zit nog wel wat beginnende roest. Ik ga deze er proberen netjes af te boren en dan evt weer te gebruiken als ie netjes is.
Onderkant bij de dorpel, lijkt roestig maar zo op het eerste oog lijkt het alleen op de kit te zitten die overal tussen zat.
Voorfront is niet helemaal ongeschonden helaas…
Er zat ook een rubberen flap in de wielkast, als soort wielkuip. Dit heeft misschien wel een boel narigheid voorkomen, maar ook een hoop vuil en bagger vast gehouden bij het front.
Voorschermpje, ook het voorste puntje is niet helemaal tof meer.
Achterkant valt reuze mee, lijkt ook weer roestig maar dat zit ook grotendeels op de kit.
Morgenavond maar weer eens verder kijken ;)
12 juni 2012 om 14:32 #17842533Zo, afgelopen af en toe wat kunnen doen, vrij druk op het werk en weekendjes weg etc :P Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb
Klein stukje van de wielkast voor blank gemaakt, zag er vrij goed uit nog! Bij de A stijl zit ietwat roest, denk dat ik dat nog even weg ga werken oftewel uitslijpen en vervangen.
Randje ook nog helemaal gaaf.
Hier alles wat ik op dat moment kaal had gemaakt en in de menie gezet heb.
Ook een soort bokje op wieltjes gemaakt, zodat ik de auto in en uit de carport kan rijden, werkt prima zo! :D
En zo kon ik de carport ook mooi even opruimen :P
Verder heb ik nog een plaatje Zincor van 100x100x0.75 mm besteld met een plaatwerkschaar, kan ik mooi de verschillende hoekjes even herstellen. Nu zit ik ook nog te twijfelen om toch de wielranden achter te doen, maar ben er nog niet helemaal over uit… Dan moet ik in ieder geval ook de binnenste wielranden ook vervangen omdat die vastgebraden zit aan de buitenrand en er zit bovenin de wielkast rechts ook een roestig gedeelte. Lastig lastig…
Heeft er iemand nog voorschermen liggen waar de onderste hoekjes nog van heel zijn, dus bij de deur en die bij het front? Voor de rest mag er schade of roest op zitten, zolang de prijs er ook maar naar is :P
12 juni 2012 om 16:40 #17842534Had nog wat foto’s op m’n telefoon staan ;)
Niet goed als de schroevendraaier zo verdwijnt :P
Vooraan alvast de dorpel een beetje pas gemaakt, helaas wel een stukje te ver uitgeslepen aan de voorkant, stonden 2 streepjes en natuurlijk weer bij het verkeerde afgeslepen :P daar moet dus even een plaatje bij tussen.
Toen naar de achterkant
Mooi wat losliggend roest erachter…
Stickertje van de vorige dorpel of wielrand :P
Binnendorpel is een stukje weg
Mooi rot hoekje zo :P
Verder ziet het er mooi uit ;)
Hoekje een beetje uitgeslepen, heb het later nog iets verder gedaan zodat die dikker lasproppen ook weg zijn. Zit inmiddels al weer dicht, alleen nog geen foto van.
Plaat zincor is ook binnen gekomen, wel jammer dat ze t dubbel vouwen voor het verzenden, maargoed…
En m’n plaatwerkschaar en veiligheidsbril, nu kan het niet meer misgaan ;)
12 juni 2012 om 17:33 #17842535Werkt goed he dat freesje :wors
13 juni 2012 om 14:05 #17842536werkt mooi zo’n dingetje ja, heb wel een boortje, maar principe is hetzelfde ;) Vandaag trouwens even bij Fearless geweest, heb een setje carburateurrubbers voor de R1 van hem gekregen en hij heeft nu mijn setje carburateurtjes die ik over had ;) Alleen de Corsa gaat nog niet hard zo, maar we blijven bezig ;)
Ben nu bezig met het voorscherm fixen, foto’s daarvan zullen wel weer volgen ;)
13 juni 2012 om 19:04 #17842537Ben dr blij mee :D Kan een makkelijk spruitje bakken, carbjes staan net niet mooi recht achter de kop. Dus de pijpjes iets onder een hoek er op. Zal ze even gangbaar en schoonmaken. En dan hopelijk snel op de Golf. :thumbup
14 juni 2012 om 07:12 #17842538Mooi werk ;) Ik hoor het wel als je ze aan het brullen hebt ;)
Voorscherm fixen is gisteren niet gelukt, het voorste hoekje is te lastig om zelf te maken. Ik ben blijkbaar niet handig genoeg met plaatwerk als dat ik dacht/hoopte :P Dus bij deze ben ik op zoek naar óf 2 nette voorschermen van een C1, óf 2 voorschermen waar de hoekjes nog goed van zijn, dan las ik deze over (weet niet of c2 op het hoekje gelijk is aan c2?)
18 juni 2012 om 18:57 #17842539Die hoekjes onderin zijn bij de meeste kadettjes rot omdat daar precies die naad zit :thumbdown .
Ik zou even kijken voor nieuwe schermen (imitatie) of op mp voor originele 2dehandse.18 juni 2012 om 19:10 #17842540Dan ben ik toch benieuwd hoe jouw boortje er uit ziet want het resultaat is hetzelfde als bij mij.
19 juni 2012 om 05:34 #17842541@076 wokkel wrote:
Die hoekjes onderin zijn bij de meeste kadettjes rot omdat daar precies die naad zit :thumbdown .
Ik zou even kijken voor nieuwe schermen (imitatie) of op mp voor originele 2dehandse.2e hands schermen zijn ook vaak aan de prijs en dan is het ook nog maar afwachten hoe de staat is. Imitatievoorschermen heb ik nog niet zo vaak positieve verhalen over gehoord, misschien dat iemand me wel kan overtuigen ;) Maargoed ik ben ook zo iemand die voor zo weinig mogelijk geld zo goed mogelijk spul wil hebben, misschien dat ik maar even iets dieper in de buidel moet tasten ;)
@InjectTheVenom wrote:
Dan ben ik toch benieuwd hoe jouw boortje er uit ziet want het resultaat is hetzelfde als bij mij.
Dit boortje gebruik ik. Die is als het ware plat aan de voorkant. Kunst is om niet te diep te boren. Gewoon steeds controleren totdat je net door het 1e plaatwerk heen bent, dan knapt ie meestal wel los als je er een schroevendraaier of iets dergelijks erachter wipt.
19 juni 2012 om 15:56 #17842542ideaal die dingen :thumb
19 juni 2012 om 16:18 #17842543Heb ik dr ook al een paar van versleten, Ook al te vaak te ver geboord :sleeping
Haal binnenkort ff zon dingetje waar injectthevenom het over heeft :thumbup20 juni 2012 om 06:51 #17842544@Fearless wrote:
Heb ik dr ook al een paar van versleten, Ook al te vaak te ver geboord :sleeping
Haal binnenkort ff zon dingetje waar injectthevenom het over heeft :thumbupTe ver boren gebeurd bij mij eigenlijk alleen maar als het plaatwerk daar toevallig al verrot is :P En zo’n freesje wil ik idd ook nog eens proberen, eerst dit boortje maar eens verslijten ;)
Gisteren bij een mede Kadett C liefhebber in Hoogeveen 2 gave voorschermen opgehaald voor een zacht prijsje, ben er zeer content mee :agent Nu kan ik deze er weer op hangen zodat ik mijn front kan herstellen want nu heb in tenminste weer een richtlijn :P
22 juni 2012 om 11:16 #17842545Eergister even bezig geweest om het front kaal te maken, ben niet helemaal over gekomen omdat de visite al binnen kwam druppelen voor de verjaardag van mn moeder :P Tevens de schermen die ik gekocht heb erop gezet, staat m goed :mrgreen:
Nieuwe slijptol gekocht, de vorige (Einhell) was met een maandje helemaal vast gelopen, onder garantie terug gebracht en maar 2x zoveel uitgegeven voor een goeie :P
Oude voorscherm
Andere roestvrije schermpjes opgehaald!
Schermpjes los op de auto gehangen en het front voor het grootste gedeelte kaal
Vanavond maar weer eens even wat doen ;)
22 juni 2012 om 15:12 #17842546ziet er goed uit :thumbup
5 september 2012 om 19:01 #17842547Had m’n topic op het Corsa A forum al een paar keer geupdate, zal het hier ook even weer neer zetten ;) M’n diff ging naar de kloten van de F13 bak, dus tijd om er een F16 achter te hangen. Nadat ik eerst de verkeerder koppelingsplaat erin had :swear heb ik het spul allemaal weer los moeten halen en de juiste erin gedaan. Het heeft wat bloed, zweet (beide letterlijk) en tranen gekost, maar het resultaat is er naar ;) even m’n post van het Corsa A forum:
Zo hij rijdt weer :D Geen gehobbel meer, hij trilt alleen nog iets door de achterwielen, die zijn niet goed gebalanceerd door mezelf :-D Kan wel goed merken dat er een kortere bak achter zit, de vorige was een F13 WR3.55, die er nu onder zit is een F16 CR3.94. Wat wel weer een voordeel is, is dat er een lichter vliegwiel op gekomen is, 7kg tov ruim 10kg. Dat is ook wel merkbaar ;) Nu hopen dat alles blijft functioneren, ben wel weer even klaar met sleutelen aan m’n dagelijkse auto :-D Enige wat eventueel er nog aan kan mankeren is dat hij gaat lekken tussen het bakhuis en de deksel van de cassette. Deze pakking was op meerder plekken gescheurd en niet jofel meer, daar zit nu vloeibare pakking tussen. Andere pakking is al wel onderweg, maar hoop dat het (voorlopig) niet nodig is. Ik had ook nog een paar foto’s op m’n telefoon staan, dus bij deze ;)Op m’n werk
http://s1219.photobucket.com/albums/dd436/Jurgendeman/Corsa%20A/?action=view¤t=20120822_164208.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben ook nog naar Sevenum geweest samen met m’n kameraad Trompie:
Onderweg:
Goed, dan kan ik nu eindelijk beginnen aan het frisse blokje opbouwen met carburateurs. Vanmiddag gaat mijn onderblok naar een teamgenoot van me, die werkt bij een revisiebedrijf. Deze gaat in de beun mijn blokje honen. Als deze weer terug is, kan ik het blokje weer opbouwen. Heb afgelopen weekend bij Noordpoolgsi een 18e kop en nokkenas+huis opgehaald en een goede krukas. Kopje wordt opgeknapt en lichtelijk bewerkt en komt dan op het onderblok van de 20se. Compressie wordt wel redelijk hoog volgens mij, maar we zullen het zien ;)
Als het een beetje meezit ga ik volgende week of die week erop beginnen met afstuderen bij een lastechniek bedrijf, hier hebben ze ook een lasersnijder, dus dan kan ik mooi flensjes laseren eventueel :-D
Gisteren met m’n blokje bezig geweest:
Heb vorige week ook m’n blokje en zuigers even weggebracht en in de beunhaas laten honen, ziet er weer netjes uit. Ook is het onderblok iets aangestraald en in de wasmachine geweest. Zuigertjes zijn ook schoongestraald, zien er ook weer op en top uit. Dat stralen was met speciaal spul gebeurd, ze bouwen ook race motoren dus zal wel goed zijn :-D
Nu de lagers maar eens bekijken of ik de juiste heb besteld en dan kan ik het spul langzaamaan weer opbouwen. Wil het onderblok nog wel even spuiten, heb nog wel ergens een busje action verf staan :eek:
Blokje net ook al in de kleur gespoten :D
In en uitlaat ook even van het 1.8 kopje afgehaald, morgen maar even een lijmtang kopen en een klepveertang fabriceren :-D
27 november 2012 om 09:29 #17842548Zo al een tijdje geen update hier gedaan, op het Corsa A forum wel, dus ik plak weer even een paar updates achter elkaar aan om jullie hier ook weer op de hoogte te houden ;)
Zo, vandaag een dagje thuis omdat ik last van m’n rug heb. Mezelf toch nog naar de schuur kunnen trekken en rustig op de stoel aan de werkbank m’n motorsteunen kunnen vullen met ruitenkit ;) Complete How To ga ik nu mee bezig en zal wel in het How To gedeelte verschijnen ;)
Komende vrijdag ga ik trouwens laten voorkeuren voor de apk, die is 6 december pas verlopen maar ik heb het gevoel dat er een pens werk aankomt, zoals wielrandjes bijvoorbeeld :eek:
Okeeeee, net terug van de keuring :eek:– Kentekenverlichting
– Claxon
– LV lichtbeeld
– RA Handremkabel
– Brandstofleiding raakt de stuurstang bij volledig sturen
– Wielrand RA + stukje lassen aan de binnenwielkast achter de schokbreker
– Wielrand LA + stukje dorpel onderaan + Stukje aan de binnenwielkast achter de schokbreker
– Wiellager LV + RV
– Wiel LV steekt meer dan 3cm uit de wielkast
– Opmerking olielekkage :eek:Ik wordt dus nog smerig druk om m door de keuring te krijgen Maargoed, meeste heb ik liggen, zoals:
– Links en rechts wielranden
– Wiellagers
– Andere koplampen
– Andere wielen
– Andere claxon
Ondertussen begon de Corsa op 3 poten te lopen :angelAlle 4 de bougies waren zo ongeveer, deze was wel de ergste en functioneerde niet meer. Nu weer opgelost dus ;)
Dit heeft me wel weer toe gezet om met het blokje bezig te gaan. Zuigerveren heb ik op de zuigers gezet en had de nieuwe lagers in het blok gelegd. Wil ik de krukas er in leggen, zie ik dat ook bij deze krukas 1 drijfstanglagertap een beschadiging heeft :( De rest is allemaal netjes, maar bij 1 zitten er 3 butsjes in en er lijken wel rimpels over dwars in te zitten, net alsof het metaal iets opgestroopt is. Op zoek naar weer een andere dus.
Net even de binnenkant van de corsa kaal gemaakt, zodat ik van het weekend maar eens druk aan het lassen kan gaan. Wordt mooi weer voorspeld men, dus gas op die lollie! 8) Hier de gaatjes, dit is van de linkerkant alleen… De rechterkant valt daarentegen wel mee.
Gisteravond al iets gedaan. Kon nog niet beginnen met de wielranden zelf want had de auto nodig vandaag. Toch het rechter achterwiel eraf gedraaid om die binnenwielkast alsvast te inspecteren. Toen besloten om het ook maar direct te repareren. Zo begon het:Na wat wegsteken van kit en undercoating en even met de staalborstel op de slijptol eroverheen rammelen kwam dit te voorschijn:
Toch nog meer dan zo op het oog leek. Slechte stukken uitgeslepen:
En weer dicht maken:
Tot zover had ik foto’s gemaakt, toen was de batterij van m’n telefoon leeg :P Ik heb alles nu in de zinkprimer staan, straks even wat nadenkit halen en netjes afwerken. Vervolgens even undercoating er tegen en even binnen in de kokerbalk wat spul knallen en dan kan het er weer een tijd tegen. Vanmiddag/vanavond ga ik starten met de wielrandjes, kijken of we het dit weekend klaar gaan krijgen. Onder bij de dorpel zit er nog wel even werk aan ben ik bang, maar we zullen het zien ;)
Even een paar sfeerplaatjes van gistermiddag :eek: :eek:Viel dat binnenscherm dus even behoorlijk tegen :eek: Had beter ook een nieuw binnenscherm kunnen bestellen, maar die heb ik niet dus ben ik m nu dicht aan het maken met gewoon plaatwerk. Wil ook wel, maar duurt zo lang… zo maar weer verder, binnenscherm zit er voor de helft in zo’n beetje. De andere wielkast is niet zo erg voor zover ik kan zien :P
Goed, van het weekend dus druk aan het lassen geweest, viel erg tegen dus heb maar 1 kant kunnen doen. Is redelijk gelukt, maar omdat ik zelf de binnenwielrand moest fabriceren is het niet 100% geworden. Ik ga nu eerst de andere kant doen en tevens even een gaatje dichten achter de achterbumper. Daarna ga ik de schermen uitrollen, randje is al omgeslagen. Na het uitrollen kunnen de stelschroeven er achter tussenuit, zakt ie ook nog weer iets :-Den achter de achterbumper.
Auto heeft een keer een drukker van achter gehad rechtsachter. De achterplaat staat wat naar binnen toe, waardoor de bumper ook wat meer naar voren komt daar en dus scheef zit. Hier ga ik tzt een andere achterplaat inlassen. Maar voorlopig ben ik wel even genezen van het lassen, had gisteren mooi rooie ogen :shock:
En uiteindelijk na al het harde werken:
Op het moment ben ik bezig om de poorten wat te flowen van mijn 1.8e kop. Alle gietfouten en de grove afwerking van het gieten ga ik er dus uithalen. De klepgeleiders zitten eigenlijk vrij in de weg, maar ik laat ze wel zoals ze nu zijn. Zat eerst te twijfelen om ze in te korten tot de wand van de poort, maar dan wordt vooral die van de inlaatkant erg kort. Daar gaat dan zo een centimeter af. Die van de uitlaat doe ik denk ik nog wel, dat is maar 3-4mm ofzo. Die van de inlaat druk ik er misschien nog even uit, of laat ik even doen. Dan kan ik net wat mooier overal bij en heb ik straks ook weer verse (bronzen) geleiders erin zitten.Hier een paar foto’s van toen ik net begonnen was met de inlaatpoorten. Deze poorten worden denk ik ook nog iets vergroot, maar dan moet ik eerst mijn inlaat maken, dan maak ik alles op elkaar pas. Hier zijn de gietranden enzo goed te zien.
Inmiddels al een stukje verder, de inlaatkanalen heb ik grofweg klaar, die moet ik nog even afwerken. Gisteren bezig geweest met de uitlaatkanalen, die heb ik aangepast op de uitlaatpakking. Vanavond gaan we weer verder, dan ga ik de kleppen ook even reinigen en polijsten.
Verder is het flowen van zo’n kopje eigenlijk kinderspel, pas als je de poorten gaat vergroten moet je wel weten wat je doet. Met een Dremel is het eigenlijk net niet helemaal fijn vanwege de korte steeltjes van die schuurbandhouders, maar ik heb geen compressor waar ik mijn luchttol op kan doen, dus doen we het maar zo 8)
27 november 2012 om 14:37 #17842549Echt een heerlijk project om te volgen. Het lijkt ook zo makkelijk zoals je het allemaal doet :p
Ik zie al bijna een half jaar op tegen de roest bewerken op mijn corsa :sleeping -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.