Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A van Jurgen, R1 carbjes, C Kadett opknappen erbij…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2012 om 09:17 #17842500
X20se heeft meer compressie dacht 10:1 ipv 9.2:1 van een NE.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
1 maart 2012 om 09:21 #17842501@kiyamizio wrote:
X20se heeft meer compressie dacht 10:1 ipv 9.2:1 van een NE.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
Wat ik te horen kreeg is dat het mechanisch het zelfde is als een SEH, alleen een andere computer. Maargoed die ga ik toch niet gebruiken, dus heb ik in feite een SEH als basis lijkt me.
@voederbiet wrote:
heb je een zogenoemde ”moordenaar” tang? dan even het boutje warm stoken en deze tang er goed op en met een beetje geluk gaat je imbusje los.
Ik kan wel aan zo’n tang komen ja, alleen een brander heb ik niet. Kreeg ook al de tip om er 2 vlakke kantjes op te slijpen en er een steeksleutel op te zetten. Keuze zat, dus ik ga me vanavond nog weer even vermaken ;)
2 maart 2012 om 18:39 #17842502Je weet dat bepaalde personen uit Lettele oplossingen hebben voor een dolgedraaid boutje die makkelijker zijn..:P
2 maart 2012 om 19:16 #17842503Ja klopt, maar dan moet ik met het onderblok die kant op ;) Op zich ook niet erg :P
20 april 2012 om 08:25 #17842504Zo weer even een update, op het Corsa A forum ben ik wat sneller met updaten dus even een paar updates achter elkaar in 1 post ;)
Zo, vandaag R1 carbjes binnen gekregen die ik voor weinig kon kopen. Ga ze denk ik even strippen binnenkort en op m’n werk even in de wasmachine gooien. Dan maar even een inlaatflens tekenen en laten laseren zodat ik mijn inlaat kan maken ;) Dan ga ik tevens binnenkort mijn inlaat en uitlaatpoorten bewerken en het kopje verder opfrissen. Zuigerveren zullen ook 1 dezer dagen wel binnen komen, moet nog even een keer lagers bestellen.
Even de carburateurtjes een klein beetje gestript, dan kan ik ze van de week even schoonmaken ;)
Vlotterbakjes eraf
Vlotters eruit
Hoofdsproeiers eruit, deze moeten opgeboord worden
Dekseltjes met veren, membraam en naald eruit. Tevens de inlaat trompetten eraf
Kale carbjes, klaar om schoongemaakt te worden
Als het goed is, zijn m’n zuigerveertjes ook binnen, of in ieder geval liggen ze op het postkantoor ;) Ben bezig met een complete ontsteking te kopen, ook moet ik nog materiaal hebben om de inlaat te maken. Genoeg aan te schaffen en te doen nog ;)
Zuigerveertjes zijn binnen, geen foto’s van gemaakt nog :eek: Ook heb ik een completen ontsteking via marktplaats op de kop kunnen tikken, als het goed is moet deze passen :-D nog geen tijd voor gehad om dit uit te vogelen.
Het to do lijstje:
– Onderblok even laten honen bij een teamgenoot op het werk
– Krukastappen opmeten en lagers bestellen
– Flens voor inlaatspruitstuk laten snijden, tekening heb ik al gemaakt maar moet nog iets gewijzigd worden.
– Inlaatspruitstukje maken, ook nog beetje materiaal bestellen
– Rubbers aanschaffen om de carbs te bevestigen op de inlaat, hetzij origineel R1 of anders siliconen slang.
– Luchtfilter, niet noodzakelijk maar wel beter denk ik ;)
– Cilinderkop aanpassen/flowen
– Klepstoters schoonmaken
– Carburateurs schoon maken en weer in elkaar zetten
– Benzinepompje aanschaffen voor de carburateurs
– Blok in elkaar zetten, inbouwen en gaan met die banaan hopelijk :-D20 april 2012 om 19:38 #17842505beter!
Dat is de goeie ontsteking die je daar hebt :thumbup
Ga je zelf een inlaat maken?
Je hebt gezien hoe ik heb lopen klooien met het bogg brothers inlaatspruitstuk?
Deze kon ik laten maken met een flens of een pijp zodat je met slangen moest werken. Ik had de originele R1 inlaatrubbers toen niet dus heb maar gezegt dat ik met slangen ging werken.Die fout heeft me zeker 150 euro gekost, een meter benzine bestendige slang koste 100 euro (tankwagen slang, heb nog een half over) Plus dure t-bolt klemmen.
Uiteindelijk is het goedgekomen met siliconen slangen van 4 euro stuk :jerry
Als je iets maken kan maak dan zoiets als een weber carb het ook heeft, ook een flens aan de carb vast. Dat scheelt je later een hoop gedoe met valse lucht of rot sleutelen als je er later bij moet.
Het randje aan de carb is niet zo breed, een slangenklem past daar net overheen. Bij een verkeerde slang plopt de carb telkens los.Ik heb btw inlaatrubbers liggen van de R1….deze zijn gewoon rond en werken met een speciale klem. ik kon ze niet gebruiken op mijn spruitstuk omdat ik dus voor een slangverbinding koos bij Bogg brothers.
20 april 2012 om 19:48 #17842506Ja ik heb wel eens gelezen dat je geouwehoer had met die rubbers ;) Wilde het ook met siliconenslang en t-bolt klemmen doen, had op ebay al setjes gezien van 3 tientjes geloof ik. Wat voor inlaatrubbers heb jij liggen? Die met een flens aansluiting of gewoon het stukje slang met 2 slangklemmen? Ik ga zelf mijn spruitstukje maken en op zich is dat van die flens niet zo’n slecht idee. Kan zelf tekenen en laten laseren dus dat is wel makkelijk. Maar volgens mij moet zo’n slangverbinding ook werken toch?
20 april 2012 om 20:30 #17842507Ik heb 4 inlaatrubbertjes van een R1…korte stukjes met iets een randje er in. Over de carbjes valt dat perfect. Moet dus net zoiets aan je inlaat komen.
Maar zoiezo met slangen is niet fijn. Een mooie flens aan inlaat en carb is dan mooier. Kost alleen wat meer tijd en iets nadenkwerk. Ik wou dat ik het kon, dat tekenen…. :vertag
20 april 2012 om 20:48 #17842508Tja dan moet ik eens bedenken hoe ik de carburateurs aan de flens vast krijg dan :hmmz Kan natuurlijk ook iets laten draaien op m’n werk, zodat die R1 rubbers er perfect op passen. :hmmz lastig lastig…
20 april 2012 om 20:59 #17842509Nadat ik die cheapy siliconen slangen had geplaatst had ik het op zich goed voorelkaar. Maar mooi is anders.
Had ook2 beugels gebogen zodat de carbs aan de kop vast gebout zitten….btw..brandstofpompje een quinton hazel kopen, kost 80 max. En stopt als je vlotters vol zitten. een (dure) facet pomp blijft doordrukken :vertag
20 april 2012 om 21:07 #17842510heb op Ebay bij McGill motorsports 1 gezien van 30 pond ofzo, speciaal om met motorcarbjes te rijden ;)
23 april 2012 om 11:34 #17842511Bouw het net zoals bij de R1, dat werkt. Liever van de ellende van Fearless leren dan zelf het wiel nieuw uitvinden.
Als je het spruitstuk toch laat maken doe het dan goed!23 april 2012 om 11:42 #17842512Yep, denk ook dat ik dat ga doen. Ga eens even vragen hier op m’n werk of iemand in z’n vrije tijd 4 buisjes wil draaien waar die rubbers precies op passen. Die las ik dan op m’n spruitstuk. Wil idd ook nog even kijken of ik m’n carburateurs ergens mee kan ondersteunen, lijkt me nog niet helemaal goed als ze los hangen aan het spruitstuk.
23 april 2012 om 15:21 #17842513je gaat hem op een 8v bouwen he. Spruitstukje maken is iets lastiger. Omdat de hartmaten van de inlaatpoorten niet overeen komen met de carbjes. Maar dat is op te lossen met een knikje/bochtje.
Ben benieuwd hoe het loopt op een 8v…mijn 1.8 8v is nooit klaar gekomen helaas.
23 april 2012 om 17:24 #17842514tja dat knikje lijkt me het probleem niet. Het leek mij juist makkelijker bij de 8v omdat je mooie ronde inlaatpoorten hebt ;) wil alleen wel proberen de inlaatbuizen even lang te houden maar zal wel niet helemaal lukken ben ik bang ;) Kun je me even een U2U doen wat je voor die inlaatrubbers wilt hebben Fearless? Denk dat ik ze wel van je wil overnemen, lijkt me toch de beste oplossing ;)
23 april 2012 om 18:52 #17842515dingen kosten maar een paar tientjes bij een motorboer :vertag
Moet ze dan wel weer opzoeken, met het verhuizen alles in een grote doos gegooit dus pin me er niet op vast.
ALs ik ze vind krijg je ze van me…voor nop.23 april 2012 om 18:56 #17842516Ok als je dat zou willen doen zou dat mooi zijn! Dan wil ik je er ook nog wel een kistje bier voor doen ofzo ;)
23 april 2012 om 19:08 #17842517@Fearless wrote:
…mijn 1.8 8v is nooit klaar gekomen helaas.
Nouja zeg om dit nou openbaar op dit forum toe te geven :jerry
24 april 2012 om 20:07 #17842518Ik blijf dit volgen denk ik.
Ik wil namelijk R1 carbs gaan bouwen op mijn c kadettje.Alleen weet nog niet waar ik de flens kan laten snijden.
25 april 2012 om 05:52 #17842519@076 wokkel wrote:
Ik blijf dit volgen denk ik.
Ik wil namelijk R1 carbs gaan bouwen op mijn c kadettje.Alleen weet nog niet waar ik de flens kan laten snijden.
Tja ik kan m wel laten snijden maar dan moet ik m eerst tekenen en daar gaat wat tijd in zitten. Inlaatspruitstuk is vrij apart van een 2.0 CIH toch? Wordt toch gelijk vast gezet met het uitlaatspruitstuk?
25 april 2012 om 10:10 #17842520@*Jurgen* wrote:
@076 wokkel wrote:
Ik blijf dit volgen denk ik.
Ik wil namelijk R1 carbs gaan bouwen op mijn c kadettje.Alleen weet nog niet waar ik de flens kan laten snijden.
Tja ik kan m wel laten snijden maar dan moet ik m eerst tekenen en daar gaat wat tijd in zitten. Inlaatspruitstuk is vrij apart van een 2.0 CIH toch? Wordt toch gelijk vast gezet met het uitlaatspruitstuk?
Hier in de buurt zijn ook wat bedrijven die kunnen snijden geloof ik, moet alleen ff rondbellen/langsgaan.
Klopt het inlaat spruitstuk zit met dezelfde bouten vast.
Maar met spruitstukken Webers is het ook mogelijk dus het zou moeten gaan.25 april 2012 om 10:13 #17842521@076 wokkel wrote:
@*Jurgen* wrote:
@076 wokkel wrote:
Ik blijf dit volgen denk ik.
Ik wil namelijk R1 carbs gaan bouwen op mijn c kadettje.Alleen weet nog niet waar ik de flens kan laten snijden.
Tja ik kan m wel laten snijden maar dan moet ik m eerst tekenen en daar gaat wat tijd in zitten. Inlaatspruitstuk is vrij apart van een 2.0 CIH toch? Wordt toch gelijk vast gezet met het uitlaatspruitstuk?
Hier in de buurt zijn ook wat bedrijven die kunnen snijden geloof ik, moet alleen ff rondbellen/langsgaan.
Klopt het inlaat spruitstuk zit met dezelfde bouten vast.
Maar met spruitstukken Webers is het ook mogelijk dus het zou moeten gaan.Zolang de dikte van de flens dan maar juist is ;)
27 april 2012 om 09:22 #17842522Zoals sommigen misschien wel eens gezien hebben, heb ik ook een Kadett C City thuis staan. Deze heb ik op 5 septemper 2007 gekocht en ik kan het me nog als de dag van gisteren herrinneren (eerste auto is altijd speciaal he ;) ) Ik had een heel mooi topic op het Opelforum maar die is foetsie :shock: Ik zal vanavond de geschiedenis even verder hier neer zetten.
In de APK stand achter, had er voor nood even weer de originele veren onder gezet omdat anders de verlagingsveren los kwamen te liggen :P
Hier nog op verbreed staal
Hier op ATS Cup velgen en ronde koplampjes
Inmiddels heb ik er al 1,5 jaar niet meer in gereden, omdat er een ratel in zit tijdens het rijden. Ik had toen al de versnellingsbak gewisseld, maar dit mocht niet baten. Toen was ik hem eigenlijk al zat, heb hem ook een tijdje te koop gehad maar kan er geen afscheid van nemen. De afgelopen jaren is ie dus flink verwaarloosd en heeft de roestduivel ook enigszins toegeslagen. Tijd dus voor een flinke opfrisbeurt voor zowel het uiterlijk als technisch gezien. Deze week heb ik de auto met de achterkant in de carport gezet en heb ik m op bokken gezet.
Hier zit de achteras er nog onder (let ook op de nummerplaathouder die ik van m’n meisje heb gekregen :P )
En een uurtje verder:
Nu kon ik mooi bij de wielkasten komen, de coating liet her en der los en ik wilde gewoon weten hoe de wielkasten er aan toe waren. Dus heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe slijptol en een staalborstel en ben ik aan het borstelen gegaan :eek:
Before
En na het borstelen. Er is iemand vakkundig bezig geweest met een popnageltang ;) Op zich is de reparatie wel netjes gebeurd want het is niet verder gaan rotten daarachter, maar met kit en popnagels iets repareren is niet de kwaliteit van reparaties die ik graag wil hebben. Ook de gelaste plaatjes zijn niet helemaal naar mijn zin, die ga ik ook verwijderen en netter repareren.
Dit is tot hoever ik nu ben, ga vanavond denk ik de rechter wielkast doen en dan beide even in de menie zetten. Dan ga ik zaterdag óf de plekjes netjes lassen, óf ik ga even een bokje op wielen maken waar ik de auto op kan zetten, dan kan ik m ook nog verrijden zodat ik overdag mooi in het licht kan lassen en slijpen, want het is nogal donker in de carport ;) Nog even een lijstje met dingen die ik er mee ga doen, zal alleen maar langer worden vrees ik :eek:
– Wielkasten achter blank borstelen en repareren waar nodig, vervolgens in de menie zetten, grondverf en bodyschutz.
– Nieuwe dorpels links en rechts, rechts zit een gat ter grootte van een vuist :P Dorpels ga ik er helemaal in zetten, omdat ie achter bij de wielranden ook niet helemaal jofel is.
– Stukjes achterscherm achter de achterwielen is slecht, deze ga ik ook vervangen. Dan kan ik direct mooi bij de gerepareerde delen in de wielkast.
– Voorschermen ga ik eraf halen om daarachter te inspecteren. Ik verwacht dat de deurstijlen, koplampoortjes en verstevigingsbalkjes wel verrot zijn :-D Deze gaan dus ook gerepareerd worden daar waar nodig.
– Onderkant van de deuren moeten eigenlijk ook even opgeknapt worden, maar dat heeft nog even geen prioriteit.
– Voorfront heeft wat schade, ooit iemand achteruit tegenaan gereden en ooit een keer een spontane deuk in gekomen :? Ook de grill is naar de bagger.
– Motorkap is verrot, daar moet een andere voor komen.
– Accubak is een gatenkaas en heb ik ooit voor nood even dicht gekit. Deze ga ik vervangen.Verder moet ik nog een keer het technische gedeelte bekijken, de ratel in de aandrijflijn moet verholpen worden, maar ben er nog steeds niet achter waar deze vandaan komt. Ik hoop dat het lager in het staartstuk kaput is, dan ga ik die even vervangen en de achteras weer netjes maken. Ik zit ook nog te twijfelen om het blok met de bak er uit te takelen om de motorruimte netjes te maken.
Als ik zo dit verhaal aan het typen ben, begint het een beetje op een gebed zonder einde te lijken :-D Was van plan om hem APK waardig te maken weer, maar ik hou er niet van om iets half op te lappen ipv netjes weer maken zo als het hoort. Het zal dus voorlopig ook nog niet klaar zijn, heb mijn doel gevestigd op de zomervakantie, maargoed, ik heb geen haast ;)
Owja, daarnaast ben ik ook nog wel eens met de Corsa bezig en heb ik ook nog een BMW project staan samen met een kameraad van mij. We moeten van een BMW E21 een 4 wheel drive maken :eek:
27 april 2012 om 10:16 #17842523OEHHH Gepopnagelde plaatjes zijn erg.
Die moet je voor de apk rekenen als 1 grote roestgat.
Want je weet niet wat er achter zit :jerry27 april 2012 om 10:20 #17842524@Fearless wrote:
OEHHH Gepopnagelde plaatjes zijn erg.
Die moet je voor de apk rekenen als 1 grote roestgat.
Want je weet niet wat er achter zit :jerryVandaar dat die plaatjes “strak” gemaakt waren met een bak kit, dan kon je de vorm niet meer zien en leek het net origineel :jerry Hij is er in ieder geval al 2x mee door de apk gekomen bij mij ;) Maargoed, geen popnagels voor mij, gewoon het rotte deel eruit slijpen en netjes nieuw inlassen :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.